Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (137 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

30-01-2019 | Vrouw | 60
zopiclon (7,5mg)
Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is

20-01-2019 | Man | 30
zopiclon (7,5mg)
IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)

29-12-2018 | Vrouw | 30
zopiclon (7,5mg)
Door ernstige slaapproblemen waar oxazepam niet meer werkte dit voorgeschreven gekregen werk goed je valt rustig maar snel in slaap alleen wel erg veel bijwerkingen vergeleken met de oxazepam langer duf, wankel op de benen, enwat me ernstig stoord is de bittere smaak die dagen later nog aanwezig is een middel om alleen te nemen als je langer dan een week niet geslapen heb[lees meer...] om een keer een nacht goed door te komen

16-11-2018 | Vrouw | 25
zopiclon (7,5mg)
Ik have eerst oxazepam, maar dat hielp niet. Ik ben net veranderd van huisarts en de huidige schreef mij twee weken geleden vanwege extreme slapeloosheid zoplicon voor. Ik heb last van stress en paniekaanvallen overdag, door een vervelende gebeurtenis onlangs. Daarom neem ik ook overdag af en toe een half tabletje om rustiger te worden. Dat helpt dan wel, al word ik er d[lees meer...]an ook een beetje vaag en wolkerig in mijn hoofd van. Bij de slapeloosheid neem ik een hele en slaap ik zonder moeite binnen een uur, mits ik voordat ik ga slapen geen series meer kijk of te lang met mijn telefoon bezig ben. Ik neem zopiclon het liefst niet elke dag, max 3x per week nu maar merk dat daar nu al een extra tabletje bij insluipt af en toe. Vandaag wilde ik hem niet nemen, maar heb inmiddels twee uur wakker gelegen en het is nu 02:30. Ik twijfelde om hem toch te nemen maar ik moet er morgen vroeg uit en ik ben bang dat ik dan niet of te slaperig wakker word. Het is (voor mij)een fantastisch middel om te kunnen slapen, maar dan wel als je genoeg uren kunt slapen. En als je niet te verslavingsgevoelig bent. Wel merk ik nu al dat het effect wat afneemt, al na twee weken. Daarom probeer ik hem nu steeds minder te nemen, wil naar max 2 keer per week, hopelijk lukt dat en helpt dat.

26-10-2018 | Vrouw | 50
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik Zopiclon alleen als ik écht een paar dagen niet of nauwelijks heb geslapen. Dan probeer ik toch eerst zonder tabletje te slapen, maar als ik voel dat dat écht niet lukt, neem ik een half tabletje, maar niet later dan 1 uur 's nachts. Ik wéét dan dat ik binnen een kwartier slaap en dat geeft al een "gerust" gevoel. Geen bijwerkingen.... misschien juist omdát ik m[lees meer...]aar een half tabletje in neem.

05-10-2018 | Vrouw | 34
Hersentumor
Ivm chemotherapie slaap ik niet door. Sinds september aan deze tabletten en ik slaap top!

14-08-2018 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Ik gebruik zoplicon als ik stress heb even rustig wil worden Volgende dag vergeet ik de stukjes wat er gebeurd was maar in het algemeen vind ik het gewoon fijn want je slaapt diep als ik wakker ben ben ik wel erg suf maar ik kannetg chagerijnig zijn kan vel reageren maar als ik bijkom is er niks meer aan de hand .ben een sporter dan sla ik mijzelf erdoorheen met een goe[lees meer...]d ontbijt en vitamine pillen. Maar top ben tevreden! Pas wel op de hoeveelheid die je neemt als 2 inneemt werkt het al binnen 20 min zorg dat je bed ligt anders ga je lui en ouwehoere bellen naar mensen haha ! Dus lekker innemen en slapen xx

12-05-2018 | Vrouw | 55
zopiclon (7,5mg)
Ik slik al edn aantal jaren zopiclon 2x per week vanwege het niet kunnen slapen,met hoge uitzndering 3x per week. Maar ik heb een erg gevoelige maag en deze mini tabletjes zijn ZEER bitter,ook veroorzaken zij een erg droge mond. Let hierop mensen want die droge mond heeft mij 2 jaar geleden AL mijn tanden gekost!!! Toen slikte ik ze tijdens een zeer heftige periode dagelij[lees meer...]ks. Maar wat ik nu merk,en daar ga ik Maandag mijn huisarts over bellen.....ik word er KOTS misselijk van, tot brakens toe...maar dit nieuwe doosje met pillen is volgens mij van een andere frabricant!!! Er zit iets bij waar ik niet tegen kan en de pilletjes zijn NOG bitterder dan voorheen😨 seieuze ellende voor mij en mijn gevoelige maag!

11-05-2018 | Man | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu Zopiclon al meer dan 4 maanden. Hiervoor slikte ik de maand December en halve maand January Quetiapine, Wat is dat troep zeg maar gelukkig had ik in die maanden geen last van vuurwerk. Zopiclon slik ik omdat ik PTSS heb na mijn uitzending Iraq in 2003. Ik vind deze pillen een goede combinatie met wat ik al slik op een dag. Dankzij deze pillen slaap ik de he[lees meer...]le nacht door maar daar integer moet ik echt bij komen in de ochtend en auto rijden zit er ook niet meer in voor mij.

13-04-2018 | Vrouw | 31
ADHD
Door mijn heftige adhd heb ik insomnia. Ik heb totaal geen rem in mijn hersenen en soms word ik heeelemaaal gek van denken de hele dag en nacht. Het stopt nooit

09-04-2018 | Vrouw | 55
zopiclon (7,5mg)
Toen mijn vader 3 jaar geleden kwam te overlijden werkte de temazapam niet meer bij mij. Sinsdien heeft mijn dokter Zopiclon mij gegeven en dat werkt prima. Heb net wel gelezen dat ik er metaal achtige smaak in me mond kon krijgen en dat klopt. Ik heb verder geen klachten ik slaap prima nu

09-04-2018 | Vrouw | 70
zopiclon (7,5mg)
heb altijd lormetazapam gehad nooit geen klachten nu niet meer verkrijgbaar en op zopicolon gezet[ onvoorstelbaar dat ze dit voorschrijven]

03-02-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard

30-01-2018 | Man | 41
zopiclon (7,5mg)
Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht

30-01-2018 | Vrouw | 59
zopiclon (7,5mg)
Omdat Lormetazepam (Lormetazepam Mylan) opeens uit de handel was genomen sinds januari 2018, schreef mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voor, omdat ik al jaren een (in)-slaapmiddel gebruik. De Zopiclon geeft bij mij vervelende bijwerkingen. Een bijwerking is bekend, staat ook in de bijsluiter, een vieze bittere, metaalachtige smaak in de mond, zowel 's nachts waardoor ik onrust[lees meer...]ig sliep en overdag. De smaak is niet weg te krijgen. Daarbij kreeg ik ook weer last van verkramping van de slokdarm. Heb ik jaren geleden ook gehad bij het gebruik van Amitriptyline, een pijn die naar de kaken, keel en borst uitstraalt, je denkt aan een hartinfarct op dat moment, vreselijke ervaring. Om die reden contact opgenomen met huisarts en hij heeft aangeraden meteen te stoppen met dit medicijn. Nu 2 Diazepam gaan gebruiken om af te kunnen gaan bouwen van het gebruik van de Lormetazepam. Ze doen de mensen wat aan door ineens uit de handel nemen van Lormetazepam zonder aankondiging vooraf aan huisartsen en apotheken.

29-01-2018 | Man | 44
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft