Ervaringen met Zopiclon

Slapeloosheid (140 meningen)

Bojan Nikolik (27-04-2015)

01-04-2017 | Man | 60
zopiclon (7,5mg)
Ik slik nu al zo'n 10 of 11 jaar lang Zoplicon, meestal een kwart of een derde tablet per nacht, omdat ik anders erg weinig slaap en overdag niet goed functioneer. Ik ervaar niet veel bijwerkingen, hooguit wat geheugenverlies, maar ik weet niet of dit een directe relatie met deze tabletten heeft. Dit medicijn zorgt er voor dat ik meestal redelijk tot goed slaap en daarna[lees meer...] overdag prima kan functioneren. Maar ik realiseer me goed dat ik de dosis niet moet verhogen.Ik probeer er van af te komen, maar dat lukt erg slecht. Zonder tablet blijf ik maar wakker en maak me steeds meer zorgen dat ik niet slaap. Het gevolg is dat ik na een uur wakker liggen toch maar weer een tabletje neem. Toch over algemeen best tevreden met dit medicijn.

13-10-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Ik heb na een zeer lange moeilijke periode al aardig wat slaappillen nodig gehad en probeer nu deze zolpiclon. Na een uur nog geen slaap en juist paniek door de afschuwelijke bittere vieze smaak!!!!! Echt vreselijk, want niks helpt ertegen. Morgen lever ik ze weer in en vraag ik mijn Lorazepam weer terug of de zolpidemtartraat, want als je nog geen paniekaanvallen had, kri[lees meer...]jg je die hiermee wel! Bah, wat een troep. Ik zou het iedereen dan ook sterk afraden.

03-10-2016 | Man | 18
zopiclon (7,5mg)
Vanwege mijn depressie had ik veel slaapproblemen, de psychiater heeft mij zopiclon voorgeschreven. In combinatie met olanzapine slaap ik er heerlijk op! Zonder wekker soms wel 10 uur lang wat voorheen 4 à 5 uurtjes was. Wel last van een bittere smaak in de mond, maar omdat ik nu al een tijd gebruik ben ik daar aan gewend.

07-09-2016 | Man | 45
Onrust
Ik heb altijd onrust in mijn kop gepaard gaande met sociale angsten en inactiviteit. Zopiclon is voor mij het wondermiddel waardoor ik na een 15 min. daadwerkelijk rust krijg en niet meer bang ben om de buren etc. te ontmoeten. Met die zopi's krijg ik ook weer initiatief om naar buiten te gaan. Ik gebruik ze 's morgens na wakker worden tegen depressie, om 12 uur 1 om naar [lees meer...]buiten te gaan en 's avonds om rustig TV te kunnen kijken. Het mooie is dat ik er overdag geen slaap krijg maar rust in mijn kop!!!

06-09-2016 | Man | 58
zopiclon (7,5mg)
Rohypnol gaf zeer ernstige bijwerkingen, daarna gebruik ik langdurig Zopiclon tegen slapeloosheid. Ik slaap in zonder problemen, wordt fris en helder wakker de volgende dag en heb nooit last gehad van bijwerkingen.

27-08-2016 | Vrouw | 64
zopiclon (7,5mg)
Mijn leven lang slaap ik al heel weinig en licht en zodoende gebruik ik soms af en toe Zopiclon om even bij te tanken betreft slaap. ik neem nooit meer dan slechts een kwart of een half tabletje. ik ga dan vroeger naar bed en ik sta altijd vroeg op. De ene keer werkt het beter dan de andere keer maar dat heeft ook te maken met andere factoren zoals: kijk je veel t.v.,[lees meer...] computer, of drukke gesprekken of activiteiten in de avond; onvoldoende beweging en buitenlucht; hebben ook invloed. Verder eet ik 's avonds na de laatste maaltijd niet meer zodat de maag niet overlast is.

17-08-2016 | Vrouw | 35
zopiclon (7,5mg)
Vreselijk medicijn. Ik sliep niet eens zoveel beter, maar kreeg overdag een soort trip. Vreselijk. Ik dacht dat niets echt was, en dat er dingen waren die er niet waren, en kreeg paranoïde aanvallen. Ik vroeg steeds aan een vriendin of wat ik zeg wel echt was. Wat een vreselijk medicijn.

17-08-2016 | Man | 61
zopiclon (7,5mg)
Bij de juiste dosering prima middel. Geeft (bij mij althans) geen gewenning, ik heb dus niet steeds méér nodig zoals bij veel benzodiazepinen. Niet duf de volgende morgen.

31-07-2016 | Vrouw | 51
zopiclon (7,5mg)
Vanwege de diagnose kanker en alle behandelingen (en bijkomende zorgen en piekermomenten) heb ik slaapmedicatie gevraagd en kreeg ik Zopiclon. Ik heb matige effectiviteit gegeven omdat na enige weken, de uren slaap steeds minder werden. Daarom ook gekozen voor het staken van de slaapmedicatie want iedere nacht om 4.00 uur wakker liggen: Dan maar zonder medicatie wakker[lees meer...] liggen. In het begin werkte het goed; al binnen een kwartier was is wiebelig en viel ik als een blok in slaap, zonder wakker te worden van geluiden/licht. Toen ik mijn arts vroeg of ik het iedere nacht kon nemen, was dat geen probleem. Daarvan heb ik nu spijt. Het afbouwen betekent slapeloze nachten (echt slapeLOOS). Helaas niet goed voorgelicht. Maar los van dat: De werking werd dus ook minder in de loop van de tijd.

29-06-2016 | Vrouw | 25
zopiclon (7,5mg)
Na gebruik van Zopiclon7,5 mg kreeg ik last van hallucinaties. Na inname schrok ik binnen 4 uur wakker en bleef dingen zien en horen die er niet waren en was heel erg bang. Dit hield uren aan en kon ook hierdoor niet meer slapen. Ik ben uit bed gegaan, na 5 uur ben ik weer gaan liggen en toen begonnen de hallucinaties weer. Dus niet meer geslapen. Ook ben ik gevallen,[lees meer...] veel pijn en zit onder de blauwe plekken. Ik heb al best wat slaapmedicatie gebruikt in hoge dosis maar nog nooit zo iets meegemaakt. De hele dag daarna moe en angstig.

17-06-2016 | Vrouw | 69
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap al jaren heel slecht, ik kom heel moeilijk in slaap, en daarom slik ik elke avond een halve zopiclon. Dan slaap ik prima vaak wel 7 à 8 uur achter elkaar. Door dat halfje Zopiclon kan ik goed functioneren op het werk en in het dagelijks leven. Zonder Zopiclon ben ik overdag gebroken door vermoeidheid en moet ik na een paar slapeloze nachten gewoon in de ziektewet[lees meer...] of ik krijg ik migraine aanvallen met aura.

15-05-2016 | Vrouw | 61
zopiclon (7,5mg)
Ik slaap er heel goed op. Daarom gebruik ik het. Wel denk ik dat ik de laatste tijd suffer word.

07-05-2016 | Man | 22
zopiclon (7,5mg)
Ik moet binnen blijven, omdat ik de medicatie zopiclon die je maar 2 weken volgens de wettelijke bijsluiter mag gebruiken en waardoor ik in een verwarde en moeilijk in slaap te komen toestand blijf. Ik durf de zopiclon niet meer te slikken, maar smokkel hem vanaf nu totdat ik een gesprek met arts krijg. Dit is voor iedereen, omdat ze hun zopiclon moeten houden.

05-04-2016 | Vrouw | 49
zopiclon (7,5mg)
Ik gebruik mijn zopiclon niet meer, het doet me helemaal niets. Kan vanaf mijn knie operatie, prothese 's nachts bijna niet meer slapen, 2 uurtjes slaap dan 2 uur wakker, 1 uur slaap (dommelen) dan weer wakker, dat van 22.30 tot 07.30 gaat dat maar door, bah kan er niet meer tegen.

27-03-2016 | Vrouw | 43
zopiclon (7,5mg)
Het werkt meestal snel, na max. 30 min. ben ik wel in slaap. Gisteren duurde het wat langer wat ik toe schrijf aan stress/niet lekker liggen. Toen ik vanochtend vroeg wakker werd kon ik eerst nog wel lekker 'dommelen' zonder dat ik echt sliep. Ik voelde mij heerlijk ontspannen. Ben heel tevreden over dit middel alleen jammer dat de werking heel snel terug loopt. Ik bedoel [lees meer...]dat wanneer ik vanavond weer een pil neem, ik vannacht iets minder goed slaap en de nacht daarop nog minder goed. Ik val wel in slaap, maar minder diep. Daarom heb ik gisternacht geen pil genomen met als gevolg dat ik gisternacht de hele nacht wakker heb gelegen. Dan kan ik me ook niet ontspannen, voel me erg onrustig en van ellende ga ik maar leuke YouTube filmpjes met een positieve boodschap kijken. Soms kan ik daarna wel in slaap vallen.

21-12-2015 | Vrouw | 14
zopiclon (7,5mg)
Het middel werkt bij mij wel goed. Alleen die bijwerkingen zijn wel echt vervelend. Ik ben wel iets jonger, ik ben 14 jaar. En wel duizelig en sloom enz door dit medicijn. Volgens mij stoned :p