varenicline

Stoppen met roken (865 meningen)

Wellbutrin XR (515 meningen)
Methadon (96 meningen)
NiQuitin (56 meningen)
Zyban (53 meningen)
Naltrexon (46 meningen)

16-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
Na 43 jaar te hebben Gerookt was ik er helemaal klaar mee,eerst laser therapie gehad,maar dat werkte niet genoeg om er van af te komen.Begin Februari naar de Huisarts gegaan en die rade mij champix aan.Wat ben ik Super blij dat ik deze stap heb genomen.En heb nu al 4 weken geen sigaret meer aan geraakt,heb er ook totaal geen behoefte aan. Ben zo trots op mezelf dat hij m[lees meer...]ij na 43 jaar gerookt te hebben is gelukt.En ik sta vind ik zelf veel Positiever in het leven.Mijn smaak is terug zie er veel beter uit zeggen ze allemaal ,kortom zeer aan te raden Champix als je van het roken af wilt komen.

14-03-2021 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
Ik ben drie weken terug begonnen. Wilde gewoon niet meer roken ik was het helemaal zat. En het lukt aardig . Heb echt geen trek meer in een peukje. Het is wel zo dat ik wat mis na de koffie enzo enz maar dat is echt een gewenning denk. En ik ben super trots op mijzelf. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Beetje licht in me hoofd. En af en toe ben ik heel rustig. Dus g[lees meer...]a lekker verder.

10-03-2021 | Man | 32
Stoppen met roken
Ik ben Nils, ik rook ondertussen +/- 17 jaar een 12-tal sigaretten op normale weekdagen en ik heb ADHD. Ik rook altijd op "vaste" tijdstippen, smorgens bij de koffie, tijdens de pauze op het werk, na het eten, als ik even moet wachten uit verveling. Ik ben de uitdaging om te stoppen met roken aangegaan omdat: - Ik vaker begon te hoesten - Echt geen conditie heb - Mij[lees meer...]n stem een piepgeluidje maakte wanneer ik soms uitademde - Ik een operatie wil laten doen - Mijn uiterlijk er op achteruit gaat (Gezicht, tanden, ..) - Geld valt wel mee aangezien ik geklikte sigaretten rookte. Ik had op het werk gehoord dat er nog iemand ging stoppen met roken, met behulp van Champix. Heb er veel over opgezocht en ik begon me al wat zorgen te maken over wat ik las. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de dokter, pillen gaan halen bij de apotheker en die rade mij al meteen aan, zoek niets meer op op het internet en begin er gewoon aan. Paar dagen nog even afgewacht op het "juiste" moment. Toen ben ik de eerste 8 dagen begonnen met de medicatie, gewoon blijven roken, mijn zin nam niet af, sigaretten smaakte nog even goed dus ik dacht dit gaat echt niet helpen. De eerste dagen van de medicatie had ik wel een heel onrustig/eerder opgefokt gevoel van binnen, maar dit is weg gegaan. Ik had gehoopt dat de zin naar een sigaret zou minderen of tenminste dat ze niet meer zo lekker zouden smaken. Dag 11 was het zo ver, mijn pakje sigaretten was om 16u op een vrijdag op en ik had beslist, nu stop ik. Ik ben nu 6 dagen gestopt en ik heb nergens geen last van, ik mis het niet, ik heb minder hoofdpijn, meer zelfvertrouwen, heel levendige dromen (die ik wel leuk vind) meer energie (alsof ik dat nog niet genoeg had), ik merk er echt totaal niets van, buiten dat ik een heel klein beetje buikpijn heb, maar dat is het ook. Ik dacht dat het veel moeilijker ging zijn en dat het niet ging lukken maar laten we hopen dat het zo blijft zoals het nu is en dat ik nooit meer zal roken! Zeker een aanrader!

02-03-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van šŸ˜… Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

01-03-2021 | Vrouw | 30
Rookverslaving
Ik ben gestopt na 7 dagen met de startverpakking. Ik had gepland om later te stoppen maar smaakte niet meer. Eet zeker voor je het pilletje neemt anders echt misselijk en zelf overgeven. Na 8 weken ben ik van 2x 1 mg gehalveerd naar 2x 0,5 mg. Verdraag ik beter. Wel bij afbouw enorme hoofdpijn gekregen. Het stoppen ging vlot ook al rookte ik meer dan 20 sigaretten per dag.[lees meer...] Zorg dat je bij moeilijke momenten een back up hebt. En denk aan de positieve dingen van het stoppen. Mijn smaak en geur is veel verbeterd plus ik moest puf gebruiken omdat ik asmatisch werd. Nu 7 weken gestopt en ik gebruik al 4 weken die puf niet meer. Mijn chronisch gehoest is volledig weg. Dat zorgt dat je wil volhouden. Gedachten dwalen nog vaak af naar roken maar direct afkappen werkt enorm goed. Ik zou nooit gestopt zijn zonder champix. Het heeft me een zekerder gevoel dat ik het kan. Maar als je niet echt wil stoppen zal champix ook niet werken.

01-03-2021 | Vrouw | 43
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Nu 2 weken champix erop zitten en 7 dagen gestopt. 3x gesmokkeld en 1 trekje genomen in de avond. Afgezien van de bijwerkingen zeker de moeite waard om het hiermee te proberen. Ik merk nu wel dat ik nog steeds last heb op bepaalde momenten om geen sigaret te hebben. Het zin hebben in een peukie heb ik nog steeds, ik hoop dat dat ook snel verdwijnt!

24-02-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen

18-02-2021 | Man | 29
Stoppen met roken
Ik was in de eerste week van de kuur zoals het advies was door gaan roken. Ik merkte dat de sigaretten niet heel erg goed meer smaakten echter naarmate je meer stuks ging roken ging de nare smaak wat meer weg. Ik kreeg al snel nare dromen snachts maar dat vind ik nog te overzien.. op de 12e dag van de kuur was ik gestopt met roken. Ik had er wel wat meer van verwacht want [lees meer...]vooral de 1e en de 2e dag was afzien. Zin in een sigaret had ik nogsteeds (ik had circa 19 sigaretten per dag gerookt voor ongeveer 10 jaar). Ik had en heb soms last van mijn darmen na een champix geslikt te hebben en heel soms voel ik mij ook wat depressief/niet happy na inname. De klachten zijn wel wat heviger geworden na verhoging naar 2 keer 1 mg. Maar al met al is het nog wel te overzien. Ik zit nu al bijna op dag 7 en nog altijd niet gerookt. Ik merk wel dat het nu vooral de gewoontes zijn waar ik tegenaanloop (na het eten roken, bij koffie drinken roken etc). Champix is geen wondermiddel je moet echt soms even doorbikkelen als je zin hebt om te roken. Al met al denk ik wel dat Champix tot dusver wel enige effect heeft tegen de drang naar een sigaret. Zorg voor heel veel afleiding of begeef je bij een (grote) anti-roker geef ik als tip mee.

04-02-2021 | Man | 34
Stoppen met roken
20 jaar al een roker van 20 tot 25 per dag. Maandag ochtend begonnen met een 0.5 mg tablet. Maandag avond 23:00 mijn laatste sigaret roken voor het slapen gaan DACHT IK. GADVERDAMME wat was die hijs vies, ik ging zo wat over mn nek. Het is nu donderdag nog steeds op 0.5 mg en ik heb in alle tijd geen behoefte aan een sigaret gehad. Ook niet aan gedacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen helemaal niets

28-01-2021 | Man | 45
Stoppen met roken
Na ruim 30 jaar gerookt te hebben (25 a 30 sigaretten /zware shaggies per dag) nu 3 maanden helemaal gestopt met roken. Voordat ik met aan de kuur begon , ben ik 3 weken van te voren zelf het roken gaan afbouwen. ;week 1 , 20 sigaretten per dag, week 2 ,10 per dag , week 3 , 5 per dag . Toen met de Champix kuur begonnen . De eerste 2 weken van de kuur mag je nog roken[lees meer...], ik rookte toen maximaal 3 per dag . Week 3 van de kuur ,echt stoppen ! Ik dacht dat dit moeilijk ging worden maar dat viel reuze mee ! De medicatie neemt echt de zin naar een sigaret weg ,dat merk je gewoon . Bijwerkingen : Alleen een beetje droge mond extra water drinken en wat vreemde dromen , niet onaangenaam of nachtmerries maar hele werkelijke dromen . Gestopt met de kuur . Merk wel dat na 3 maanden ik af en toe nog snak naar een sigaret(Wat ik tijdens de kuur helemaal niet had). Heb om die reden nog wat champix pilletjes bewaard maar het moment ebt ook weer snel weg dus tot nu toe geen 1 in hoeven nemen . Succes allemaal met stoppen !!

28-01-2021 | Vrouw | 65
varenicline (1mg)
stoppen met roken , niet dus!!

05-01-2021 | Man | 63
Stoppen met roken
Het werkte erg goed. Ik ben na 8 weken de dosis gaan halveren. Dat ging goed. Nu helemaal ermee gestopt. Dat gaat moeilijk, ik lijk wel een beetje verslaaft aan champix. Nu neem ik soms, als het moeilijk gaat 1 mg champix. Dat gaat goed, ik voel me binnen een half uur dan een stuk lekkerder. Maar ik hoop wel dat ik er uiteindelijk van af kom.

30-12-2020 | Vrouw | 66
varenicline (1mg)
Vrouw, 66 jaar rook 50 jaar. De eerste dagen ging het redelijk, weinig bijverschijnselen, dag 6 kwamen de dromen, Dag 7 misselijk, hoofdpijn, buikpijn. Dag 8 hartklachten, misselijk., buikpijn, Dag 9 braken, diarree, hartlijn, linkerarm pijn, koudzweet. Roken ?zo ziek dus neen. Arts gebeld en rookcoach benaderd.

22-12-2020 | Vrouw | 32
varenicline (0,5mg)
dosis op de eerste dag. Volgende dag direct misselijk diarree en echte hart klachten. Nu 5 dagen verder en nog steeds HART klachten wanneer gaan die toch weg. Na 1 dosis gestopt natuurlijk. En op eigen houtje gestopt met roken.

09-12-2020 | Vrouw | 54
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Na 40 jaar gerookt te hebben , beslist om te stoppen met de hulp van champix . Ik ben nu al 2 maanden rookvrij en voel mij supergoed !! 2 tabletten per dag zijn wel te veel voor mij , ik voel mij heel opgeblazen en ongemakkelijk.. Nu neem ik 1 per dag na het ontbijt en heb dan een half uurtje een beetje een misselijk gevoel en dan is het voorbij ..ik zou het iedereen aanra[lees meer...]den !!

08-12-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Dit is de 3e keer dat ik ben gestopt met roken met hulp van Champix. Het middel werkt erg goed, en is makkelijk in gebruik. Nadeel vind ik de nieuwe grotere verpakkingen. Nu is het moeilijker om de verpakking discreet ergens te bewaren. Ben nu 2,5 maand met roken gestopt en vandaag begonnen met het afbouwen, dus nog maar een halve tablet in de ochtend en een halve in de[lees meer...] avond. Nooit innemen op de nuchtere maag, hier word je erg misselijk van!De bijsluiter pas lezen na het gebruik, want kan ontmoedigend werken als je het van te voren leest. In het begin had ik inderdaad levendige dromen, nu nergens last meer van. De bijwerkingen zijn minimaal en geen probleem, ik ben weer van het roken af, nu definitief! heb wat gezondheidsklachten gehad die me er toe dwongen om weer te stoppen. Ik ben eerder gestopt maar ook bewust weer begonnen met roken, ik miste het ritueel, de momentjes voor jezelf.