varenicline

Stoppen met roken (826 meningen)

Wellbutrin XR (465 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

20-08-2019 | Man | 57
Stoppen met roken
Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.

12-08-2019 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.

04-08-2019 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Binnen no-time last van stemmingswisselingen, toen gestopt met Champix, maar helaas werkt het effect nog even door waardoor ik nu 2 maanden na het stoppen zwaar depressief ben en suïcidaal .

22-07-2019 | Vrouw | 36
varenicline (0,5mg)
Zou dit helpen om benzogebruik te kunnen stoppen? Tamara

14-07-2019 | Man | 50
varenicline (1mg)
Ik heb 35 jaar 4 pakjes zware shag gerookt,begin januari begonnen met champix,na 3 weken totaal geen zin meer in een sigaret,nu al bijna 6 maanden rookvrij.Ik heb wel last van slecht slapen gehad,en erg veel misselijk,maar dit weegt niet op tegen de voordelen.Gewoon volhouden,dan lukt het wel.

22-06-2019 | Man | 31
varenicline (1mg)
ik kreeg krampen/steken bij het hart na 2 weken van het innemen van champix. Dit bleef de gehele dag aanwezig . het wisselde wel af van sterkte maar het bleef de gehele dag aanwezig. ik besloot na 5 dagen last te hebben van deze krampen te stoppen met champix en de klachten verdwenen langzaam en na 3 dagen was ik van de krampen af. Ik ben 5 dagen niet gestopt met de champi[lees meer...]x omdat ik er niet bij stil stond dat deze klachten van de champix konden komen.

09-06-2019 | Man | 40
varenicline (1mg)
Nu bezig aan mijn vierde week. Zoals veel beweren,dat er geen behoefte meer is,sorry maar daar merk ik niets van. Bij momenten is de drang nr een sigaret heel hoog. Ook de depressieve gevoelens en agressie nemen vaker da bovenhand.ook mijn hobby's dat ik graag doe heb ik geen zin in. Sorry maar ik voelde me 4 weken terug gelukkiger. Wie kan me raad geven?

29-05-2019 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Toen ik begon met champix, had ik nog twijfels of ik het echt wilde. Kon me nog moeilijk voorstellen dat ik echt zonder het sigaretje zou kunnen. Eenmaal begonnen met champix, kreeg ik steeds minder zin in een sigaret en ging stoppen zo makkelijk. Geen moment gehad dat ik echt twijfelde om nog een sigaretje op te steken. De bijwerkingen ervaarde ik enigzins ook als posi[lees meer...]tief. Ja, ik werd ook misselijk, maar daardoor werd ik bij het idee aan een sigaret, nog misselijker. Ik had dat dus ergens ook wel nodig. Ik sliep juist prima, droomde meer, maar leuke dromen. Terwijl ik dus juist een twijfelende stopper was, ben ik nu overtuigd nooit meer te roken. Die stress en planning van wanneer je weer kunt roken, die lucht. Ze zeggen het vaker, maar als je zelf rookt heb je echt niet door hoe je stinkt. Ik raad het iedereen aan!

27-05-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Nu 38 en na 21 jaar roken (ongeveer 26 per dag) tijd om te stoppen. Had er zelf weinig hoop op dat het zou gaan lukken maar het begin is er. Ik gebruik Champix bijna twee weken en het verlangen naar een sigaret is al een stuk kleiner. Nog niet helemaal weg. Hopelijk lukt het binnen nu en nog een keer twee weken.

26-05-2019 | Man | 68
Ademhalingsproblemen
Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

23-05-2019 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
Ondertussen zit ik in de 4e week met het slikken van Champix, en ben ruim 2 weken gestopt met roken. Laat ik voor op stellen dat het inderdaad een goed medicijn is om te stoppen met roken. Het verminderd de drang wat het makkelijker maakt om te stoppen. Van te voren had ik veel opgezocht online en schrok van de bijwerkingen. Echter dacht ik, het zal wel mee vallen. Eenmaa[lees meer...]l begonnen bleek dat het helemaal niet mee viel. Naast de gebruikelijke stemmingswisselingen (die je ook zal hebben zonder de medicatie als je stopt met roken gok ik), heb ik ook heel veel last gehad van misselijkheid, overgeven (beide zowel 's ochtends als 's avonds na het innemen van de pil), moeilijke stoelgang, hoofdpijn, zweten, bovengemiddeld emotioneel, enorme honger en zelfs 2 dagen enorme paniekaanvallen gehad. Vooral bij die paniekaanvallen begon ik te twijfelen of dit nou echt is wat ik wil, maar toch door gezet en gelukkig was het van korte duur. Ik ben dus wel geschrokken van de bijwerkingen en zou het niet aanraden als je niet stevig in je schoenen staat en je omgeving geen rekening met je kan houden.

01-05-2019 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

01-05-2019 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Al jaren een verstokte roker, na diverse pogingen nu proberen te stoppen met behulp van champix... Nadat ik 16 dagen geleden ben begonnen met het innemen van de tabletten, is vandaag dan de dag... Gisterenavond mijn (hopelijk voorgoed) laatste sigaret in genomen. Die trouwens nergens naar smaakte en waar ik al vanaf het begin van de behandeling al misselijk van werd. Op[lees meer...] dit moment heb ik zin in een sigaret, maar de gedachte er aan maakt mij misselijk. Makkelijker vol te houden dus...

01-05-2019 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik ben vanaf 1 april rookvrij😃 of te wel, vandaag een maand! Van de allereerste pil werd ik lichtelijk high, was best wel grappig. Toen ik door ging slikken naar de 1mg merkte ik dat ik soms niet meer uit mijn woorden kwam, maar ook dit vond ik niet erg. Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Het lijkt wel alsof er een addertje onder het gras zit, zo gemakkelijk gaat[lees meer...] het mij af. Dat stemmetje die je wel eens kunt hebben van ik moet roken, die heb ik de hele maand nog niet gehad! Beter gezegd ik ben de hele sigaretten vergeten😁 als ik dit eerder had geweten, was ik allang gestopt met behulp van de champix😃

30-04-2019 | Vrouw | 52
varenicline (0,5)
champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.

27-04-2019 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Tot 2 uur na inname misselijk en braakneigingen, Hartkloppingen, agressief. Agressie hoor ik ook erg vaak van andere gebruikers.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum