Champix

varenicline

Stoppen met roken (784 meningen)

Wellbutrin XR (437 meningen)
Methadon (84 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (36 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-08-2018

Stoppen met roken

Echt zeer tevreden ..ik was misselijk bij de hogere dosering ,T bleef uren lang aan mij plakken.En toen met mijn coach gesproken dat ik een tablet kon pakken plaat van 2.En ik ben erna ook niet meer misselijk geweest!alleen minder dat ik moeilijker in slaap kwam,,maar we kunnen niet alles hebben ..We komen al stuk makkelijker vanaf!!!ik raad t iedereen aan.top
16-08-2018

Stoppen met roken

5 juli begonnen met het slikken van Champix, 12 juli volgens planning mijn laatste sigaret gerookt, vanaf 13 juli niet meer gerookt, met het stoppen met roken geen problemen gehad viel mij 100% mee. ik ben een slecht eter, en merk als ik niet voldoende gegeten heb voordat ik Champix in neem, dat ik erg misselijk ben, dit is op te lossen door alsnog te eten, dan trek ik me[lees meer...]estal binnen een half uur wel bij. sinds ik Champix gebruik, eigenlijk al sinds de eerste week ben ik vreselijk moe, in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon aan vakantie toe was, heb toen 3 weken vakantie genomen, en ook echt rust genomen maar bleef moe, ook na een nachtrust van 9 uur. ik ben altijd een lastige inslaper geweest, maar nu heb ik toch echt tot anderhalf uur nodig om in slaap te komen, en ik heb bijna iedere hele bizarre dromen.
09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
18-07-2018

Rookverslaving

Geweldig medicijn om te stoppen met roken! Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt dankzij Champix. Zonder noemenswaardige bijwerkingen. Wat gekke dromen en een beetje hoofdpijn in het begin, maar niet meer dat vermoeide gevoel door altijd maar te moeten roken. En om misselijkheid te voorkomen, gewoon een hapje eten voordat je het medicijn inneemt. Champix gaf naast het niet m[lees meer...]eer willen roken ook de fijne bijwerking van een heel opgewekt gevoel :-). Ik vond altijd dat ik het op eigen kracht moest doen, alleen na de zoveelste poging (bijna 22 jaar gerookt), toch besloten Champix te gebruiken. En wat ben ik daar nog steeds blij mee! Ik heb wel gemerkt dat wanneer je stopt met slikken van de laatste pilletjes, je het in die eerste weken nog een beetje moeilijk kan krijgen. Bij mij kwam het denk ik ook, omdat ik mij echt lekker ging voelen van Champix. Dus dat was even doorzetten, maar dit gevoel is niet te vergelijken met stopen met roken zonder medicijn. Veel succes met stoppen!
03-07-2018

Stoppen met roken

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en nu sinds 2 dagen gestopt. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. De paar dagen voor mijn stopdatum had ik al helemaal geen zin meer om te roken. Het smaakt echt zo vies met Champix. Ik was heel erg bang voor de bijwerkingen maar gelukkig vielen die wel mee. Beetje misselijk en dromen maar gelukkig waren die dromen alleen fijne dromen. Ik moet v[lees meer...]eel rijden voor mijn werk dus wat ik deed was eerst naar plaats van bestemming rijden en dan Champix innemen. Ik heb dus geen last gehad van bijwerkingen met autorijden. Ik zou dit middel iedereen aanraden om te stoppen mits je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Ik heb zoveel pogingen gehad en ik geloof dat vanaf nu een niet roker ben en wil het nooit meer gaan doen! Ik ga ook door en maak de kuur af.
27-06-2018

Stoppen met roken

als ik juist pilletje genomen heb ben ik toch zeker 1 uurtje slecht.voel me dan echt niet goed niet uit te leggen.een raar gevoel op men borst en gevoel dat men hart omkeer.niet goed meer naar de wc kunnen.s'avond moeilijk in slaap geraken en veel dromen als of ik er altijd in zit.en nu neem ik ze een maand en heb ik ook wel pijn in men hoofd en pijn in men gewrichten en s[lees meer...]pieren.maar anders heeft het me gemakkelijk gemaakt om te stoppen met roken.na eerst week in name al geen sigaret meer aan geraakt.
18-06-2018

Stoppen met roken

Medicatie hielp erg goed bij mijn ouders (allebei 30+ jaar gerookt) en toen wilde ik het ook uitproberen. Ben gestopt met roken inmiddels maar kreeg na de verhoging onwijze last van hallucinaties tijdens de nacht. Zeer ernstige beelden van dat mijn hart stil stond en dat ik dood ging. Ben naar de HA gegaan, zij vertelde dat slechts 2% van de gebruikers deze symptomen ervar[lees meer...]en en dat zij deze zelf ook heeft gehad. Ben toen gelijk gestopt op haar advies en sinds dien gaat het prima. Het heeft zijn werk gedaan maar de bijwerkingen waren erg eng.
18-06-2018

Stoppen met roken

Mijn tweede poging, ging allemaal prima hoor, maar ben zo stom geweest. Dus nog een keer. Ik lees over de bijwerkingen, tip, neem eerst een boterham en dergelijke met een paracetamol, en daarna de champix, scheelt een berg hoofdpijn. En nachtmerries ook btw, het is een antidepressiva, tip is ook om vooral voor het slapen lekker iets te gaan lezen of kijken wat je al bekend[lees meer...] is, niet teveel spanningen, je verwerkt in je dromen wat je die dag hebt meegemaakt, je hersenen rebooten zichzelf, dus zorg even dat het rebooten dus aangenaam is. Door juist iets te lezen wat fijn afloopt, en niet teveel spanningen oproept geef je die bovenkamer een fijn begin van de nacht. Succes allemaal. En ja, de volgende keer als ik weer eens een enorme knal krijg, ik ga wel wat anders doen, Kefir (...) maak ik smooty's mee, en ijsjes van, heel gezond voor je, heb je ook gelijk wat te doen, en mocht je tegen zo en "grr" momentje aanlopen, dan heb je iets om te drinken of te eten wat nog eens heel goed voor maag en darmen is, Kefir is pure antibiotica, zie je maag als je motor van jezelf, als je er suiker in smijt loopt die niet, goede prut is goed functioneren. Succes allemaal. :-)
12-06-2018

Stoppen met roken

30 mei begonnen en sinds 9 juni echt gestopt. Het is net of je in het begin wilt uitproberen wat de werking is van het middel. Het gevecht tegen de champix o.i.d. Na de vijfde dag smaakten de sigaretten niet meer maar toch bleef ik het proberen. Na inname van de 1mg soms een lichte misselijkheid. Daarnaast in de avond vermoeid en meer slapen dan normaal. Al met al zeer tev[lees meer...]reden. Ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!
05-06-2018

Champix (varenicline)

Hallo allemaal, Wat ik me heel erg af vraag is: Ik heb 12 weken aan de champix gezeten, ik slikte anderhalf per dag, moest stoppen van wegen luchtwegen infectie die niet meer weg gaat als je niet stopt met roken. De bijwerkingen waren wel te doen net zo als vele mensen wat misselijk en duizelig maar dat trok binnen half uur weer weg. Het stoppen met roken verliep voor[lees meer...] de rest ook best goed. Maar nu, ik ben gaan afbouwen van ander half per dag naar 2 keer een halve per dag en dat een week lang. Na een week ben ik over gegaan naar een halve per dag en dat ook een week geslikt en toen gestopt. Het viel me op in de eerste week van afbouwen dat ik 1 dag in eens heel broert werd. Van uit me nek stroomde er een warmte naar me hoofd, ik werd heel duizelig en kreeg een heel naar gevoel in me hoofd heel warm , ik beschrijf het als een adreline angst of je iets heel engs mee maakt het gevoel of je de wereld gaat verlaten. Maar oké na dat het weg getrokken was geen last meer van gehad. 2de week van afbouwen weer 1 keer het zelfde gehad weer het zelfde gevoel net of je de wereld gaat verlaten. Voor de rest er niet aan gedacht of het misschien een afkick gevoel is. De week van stoppen, ben op dinsdag 29 mei gestopt. en op woensdag ging het wel, op donderdag voelden ik me iets raarder in me lichaam en vrijdag ging het mis. Voel me de hele dag zwaar beroerd heb zware angstaanvallen heb echt het gevoel of dat ik helemaal gek word. Me hele lichaam staakt helemaal en op dat moment kan ik me zelf niet meer bij elkaar pakken en word echt heel naar en gek in me hoofd. Krijg hele zware tril aan vallen om dat me lichaam zich heel erg onprettig voelt. Word kort aamdemig en krijg hyperventilatie aanvallen. Ik ben in het weekend al bij de huisartsenpost geweest om dat ik het niet meer aan kon kreeg zelfs het gevoel dat ik niet meer wou leven. Maar dan staan ze voor een raadsel om dat ze geen verstand hebben van champix en niet weten of je daar zulke afkickverschijnselen van kan krijgen. Ocsesepam mee naar huis gehad. Wou ik niet slikken wou niet weer chemisch rommel in me lichaam. Maandag naar me eigen huis arts geweest, zij denkt dat ik wel degelijk afkickverschijnselen heb van de champix. Ik slik ook al 19 jaar een antidepressiva van wegen borderline. Heb dus dubbel antidepressiva gehad om dat champix ook een antidepressiva is. Dus nu in eens weer minder antidepressiva in me lichaam en de reseptetoren die niet meer gevult worden. Al met al ik ben zwaar aan het afkicken en de aanvallen zijn heel zwaar en heel heftig. Ik zit nu toch aan de ocsesepam om dat ik er zelf niet door heen kom. Wil eigenlijk gewoon weer roken om dat dan waarscheinlijk de klachten weg trekken. Maar ben al 3 maanden gestopt dus zou erg zonden zijn. Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die nare en heftige afkickverschijnselen hebben. Lees het alleen maar van mensen die tijdens het gebruik klachten hebben. Maar niet na het stoppen. Vriendelijke groet Cin.
03-06-2018

Stoppen met roken

Achteraf gezien na ruim 7 weken niet roken zijn alleen de eerste 3 dagen lastig de rommel zit in je lichaam en alles schreeuwt momenten om nicotine en de gewoonte. Niets te doen.. Lekker sigaretje. Wacht ik rook niet meer en gewoon met iets anders doorgaan. Of champix me geholpen heeft weet ik niet. Tis een mentaal spel. De rommel kan het niet inmiddels niet meer zijn dus[lees meer...] gewoon een mindfuck met gewoonte.. Van iedereen om me heen hoor ik gat gaat nog jaren duren voor dat over is.. oké dan is dat maar zo maar elke dag en maand dat ik niet rook ben ik blij want achteraf gezien is roken alleen maar stress en ellende. Voor ditems spel heb ik dan ook geen pillen nodig en ben dan sinds een paar dagen gestopt met gebruiken of het slim is merk ik over een paar dagen dan wel wanneer die rommel uit me lijf is.. motivatie is toch wel de kracht!
19-05-2018

10-05-2018

Stoppen met roken

het wekte wel maar de bijwerking zijn heel verveelt heb het gevoel dat ik flauw kan vallen en ben misselijk
05-05-2018

COPD

Wát een paardenmiddel! Werd er compleet gestoord van, en kreeg zelfs moord neigingen naar andere mensen toe. M'n eetlust nam af, terwijl ik al ernstig ondergewicht heb. Oké, de zin naar een sigaret nam wel iets af, en het smaakte ook niet echt lekker meer, maar zolang je er met je gevoel niet voor de volle 100% achter staat, neem het dan niet! Ik raad het dan ook nieman[lees meer...]d aan.
30-04-2018

Stoppen met roken

Eindelijk had ik het idee en gevoel "klaar te zijn" met roken. Ik had eerder niet echt pogingen gedaan om te stoppen. Met de reden ik er echt voor wilde gaan had ik in mijn beleving wel "iets" nodig dat me erbij zou gaan helpen. In samenspraak met de huisarts en een coach is het "iets" Champix geworden als hulpmiddel. Ook meer omdat ik in mijn vriendenkring alleen maar goe[lees meer...]de verhalen had ontvangen. Vanaf dag 1 dat ik ben gestopt met roken ben ik ervan overtuigd dat Champix dit voor een héél groot gedeelte voor zijn rekening heeft genomen echter hebben de (heftige) bijwerkingen van het medicijn ervoor gezorgd dat ik hierdoor eerst ben gaan halveren met de Champix (c.a. 1.5 week geleden) en afgelopen woensdag er in zijn geheel mee ben gestopt. Een boel bijwerkingen zijn verdwenen maar een aantal blijven jammer genoeg nog aanhouden: vergeetachtig, afgevlakt, libido zakt naar het nulpunt en op bepaalde tijden depressief. Ik hoop dat ook deze binnenkort zijn verdwenen waarbij in zijn totaliteit "het doel" is bereikt. De behoefte van roken lijkt "bijna" verdwenen waardoor ik mijn doelstelling heb aangevuld met "niet meer roken" maar ook "nooit meer Champix.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum