varenicline

Stoppen met roken (865 meningen)

Wellbutrin XR (515 meningen)
Methadon (96 meningen)
NiQuitin (56 meningen)
Zyban (53 meningen)
Naltrexon (46 meningen)

24-11-2020 | Vrouw | 40
Allergische reactie
Inmiddels 2 weken gestopt met roken met n halve tablet per dag {0.5 mg}. Enige bijwerking die ik ervaar na het innemen van champix is boertjes laten. Dit verdwijnt binnen 30 minuten. Misschien voor mensen die nare en heftige bijwerkingen ervaren, de dosis te halveren!! Wel verstandig om dit in overleg te doen met je ondersteunde hulp

20-11-2020 | Man | 60
Stoppen met roken
ik lees alle ervaringen en ik herken geen enkele bijwerking, ik ben 13 jaar geleden met Champix gestopt en bij mij was het alsof je het lichtknopje uitdoet, nooit meer trek gehad, nooit meer gerookt en na 14 dagen compleet van het roken af , en ik rookte 1,5 tot 2 pakjes malboro per dag. geen enkele vorn van bijwerkingen gehad, niets ook geen droomen

15-11-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na meerdere stoppogingen, waarvan enkelen met behulp van Champix nu vijf dagen niet gerookt. De bijwerkingen van Champix zijn afschuwelijk. Knallende hoofdpijn, nare dromen, pijn en mijn buik en de hele dag misselijk en duizelig. Af en toe zo erg dat ik bijna val. Ik sta nu voor de keuze om nog even met Champix door te gaan en de hoeveelheid te verminderen. Ik wil echt van[lees meer...] het roken af maar eigenlijk niet met behulp van deze drugs.

14-11-2020 | Vrouw | 39
varenicline (0,5)
Acne/puistjes
De eerste week 1 pil per dag . Erg misselijk De eerste week een hel 2e week dacht dat heet goed ging . Maar alle bijwerkingen die je maar kan hebben krijg ik . Ik kan niet eens normaal meer denken . Ik sta onder toe zicht van een arts . Wel 2 weken van het roken af . Ik raad champix . Slik dit niet als je onzeker ben . Ik wil er vanaf maar moet nu een weekeind wachte[lees meer...]n dat ik de dokter kan bellen . Dus mag niet stoppen . Ik heb het nu geestelijk erg zwaar kan niet werken. En kan de winkel niet in omdat ik erg angstig ben .

06-11-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken ong pakje per dag ben ik gestart met champix. In de 2e week ben ik gestart met 2 tabletten per dag, 1 ochtend en 1 avond. Ik voelde me gewoon goed, de sigaretten smaakte ook eigenlijk nog best goed, alleen af en toe wat viezere hijsjes .p(Ik gebruik zowiezo al inslapers, dus ik slaap ook goed) Op de woensdag in de 2e week ben ik savonds heel ziek gewo[lees meer...]rden na een sigaret. Vermoedelijk heb ik ook de inslapers overgegeven. Die nacht heb ik amper geslapen en de volgende dag was ik echt een zombie op het werk, geen concentratie, moeilijk scherpstellen op de pc, geïrriteerd, heel somber en down. (Wss de combi slaaptekort + champix) Ik durfde ook niet te roken op het werk omdat ik bang was ziek te worden. Die avond heb ik nog wel gerookt thuis, toen voelde ik me wel prima. Dit was overigens mijn laatste sigaret. Doordat ik me somber en down gevoeld heb heb ik de dosering verlaagd. (Dit is nu een week geleden) en ik slik maar 1 tablet, alleen in de ochtend. Ik voel me weer heel goed en ook geen drang naar een sigaret. Af en toe komt het in me op uit gewoonte maar ik ben te trots om eraan toe te geven, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen behoefte aan. Dus voor wie zich heel rot voelt tijdens de kuur, overleg met je ondersteuner en verlaag de dosering, misschien dat dat bij jou ook werkt!!

02-11-2020 | Vrouw | 67
Stoppen met roken
Ik rookte meer dan een pakje per dag en wegens het plaatsen van tandimplantaten was ik verplicht om te stoppen. Het ging heel vlotjes. Tijdens de proefversie rookte ik al veel minder en toen ik moest beginnen met 'echt' te stoppen kon ik al geen sigaret meer ruiken of zien. Ik heb maar één blister gebruikt en was al afgekickt. Tot hiertoe, na tien jaar, ben ik nog steeds r[lees meer...]ookvrij en heb helemaal geen behoefte meer aan roken integendeel. Voor mij een aanrader.

02-11-2020 | Vrouw | 24

01-11-2020 | Man | 33
Stoppen met roken
Heel fijn medicijn. Wel relatief veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid, concentratieverlies en het levensechte dromen de ergste zijn. Verder een wondermiddel voor een verstokte roker (30+ sigaretten per dag / 20 jaar lang gerookt) als ik. In de eerste week rookte ik nog slechts 3 sigaretten per dag, en in de tweede week moeiteloos gestopt.

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

26-10-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
De opbouwperiode super na dag 3 al geen behoefte meer maar op advies van de begeleiding door blijven roken totdat de opbouwfase klaar was en ik op de 'normale' dosering zat. Helaas ging na mate de opbouw t roken steeds minder tegen staan, al werd de behoefte weinig tot niet. Vanaf dag 10 ellende, verdrietig depressieve klachten vaak wakker en ondanks dat ik gestopt was w[lees meer...]eer gaan roken. Nu in overleg terug naar 2x per dag 0,5 mg of zelfs 1x per dag en dan stoppen met roken op karakter. Opzich werkt t medicijn prima waarvoor t bedoeld is alleen heb im teveel last van de negatieve effecten

22-10-2020 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
Ik slik het nu 5 weken en ben 2 tweede week gestopt met roken. Het werkt voor mij wel, geen behoefte aan sigaret (rookte een pakje per dag) Bijwerkingen : nihil

09-10-2020 | Vrouw | 29
Stoppen met roken
In het begin ging het super, ben op dag 10 gestopt. Vanaf dat de dosis omhoog ging is het mis gegaan. Ik gebruikt dit nooit meer!

08-10-2020 | Man | 38
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

22-09-2020 | Vrouw | 29
varenicline (1mg)
Champix heeft mij enorm geholpen bij het stoppen met roken. Ik rookte zo gemiddeld 8-12 sigaretten per dag en genoot ook letterlijk van iedere sigaret. Ik vind roken lekker. Maar er waren meer redenen om te stoppen met roken. Champix heb ik gekregen van een verslavingsarts in een verslavingskliniek. Ik slikte 2 keer 1 mg per dag. In de ochtend en in de avond. Op dag 7[lees meer...] ben ik gestopt. Na een paar dagen werd ik na iedere inname wel enorm misselijk en kreeg ik het gevoel dat ik moest braken. Ik ben toen dagelijks zelf de pillen gaan halveren en nam dan de andere helft een half uur later in. Op die manier ging het prima, en werd ik niet misselijk meer! Ik heb Champix 2 maanden gebruikt en pas in de laatste 3 weken kreeg ik last van rare dromen. Maar echt raar. Achteraf wel grappig om op terug te kijken als ik er nu aan denk kan ik er best mee lachen. Vandaag 77 dagen gestopt met roken en nog steeds geen zin om te roken en enorm blij met de keuze om te stoppen, bij ons zit COPD in de familie en ik heb een kinderwens :-). Voor degene die nog twijfelen of ze willen stoppen; Twijfel niet langer, en stop met behulp van Champix.

05-09-2020 | Vrouw | 24
Rookverslaving
10 jaar lang gerookt en besloten toch weer eens proberen te stoppen. Helaas veel last van bijwerkingen. In de eerste week een peuk gerookt, vlak voordat ik m'n pilletje nam. Vervolgens bijna flauwgevallen. Volgens de huisarts was het een nicotineoverdosis. Door de angst van herhaling ging ik wel minder roken. Nogsteeds wel last gehad van duizeligheid, misselijkheid, [lees meer...]vermoeidheid en opstopping. Wilde graag stoppen met de pilletjes, maar probeer toch vol te houden. Ook veel rare dromen gehad, maar die waren meer grappig dan vervelend. Na 12 dagen gestopt en merk wel dat ik ook geen behoefte heb aan een sigaret. Vind het nog moeilijk om te beslissen of het het waard is of niet. Hoop iedergeval dat ik het volhoud.

04-09-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5mg)
Ik ben champix gaan gebruiken omdat gewoon stoppen mij niet lukte. Na 10 dagen rookte ik al minder en halve sigaretten het smaakte niet meer. 12e dag geen sigaretten meer gekocht en het ging goed, geen behoefte. Ik had vooral in het begin last van mijn maag en misselijk. Ik heb iberogast erbij gaan gebruiken en dat hielp echt !!! Veel dromen , maar gelukkig geen akeli[lees meer...]ge. Voor nu geen behoefte meer , maar hopen dat ik het vol kan houden , toch 40 jaar gerookt :(