Champix

varenicline

Stoppen met roken (784 meningen)

Wellbutrin XR (437 meningen)
Methadon (84 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (36 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

20-02-2018

Ademhalingsproblemen

Champix werkt goed, maar naar 2 weken kreeg ik huiduitslag en mijn lichaam onder rode bultjes. Moest stoppen van huisarts nu.
15-02-2018

Stoppen met roken

Champix helpt je om te stoppen met roken. Als je stopt met Champix innemen, stop je helaas ook met slapen. Gebruik dit middel nooit zonder begeleiding van je huisarts en stop ook nooit ongecontroleerd. Dit middel zou eigenlijk uit de handel moeten worden genomen. Het is nl. erger dan de kwaal.
08-02-2018

Champix (varenicline)

Osteoperose en roken bleek niet echt een goede combinatie. Advies om na 45 jaar te hebben gerookt te stoppen. Champix heeft me hier enorm bij geholpen. Nu bijna 6 weken zonder sigaret. Weinig tot geen last van de bijwerkingen. Ben erg blij dat ik deze stap genomen heb.
07-02-2018

Stoppen met roken

Ben er mee begonnen rookte 15 sigaretten per dag, de zin in een sigaret wel snel minder heb de kuur ook snel gestopt want gaat prima zonder,, had wel aparte dromen voor de rest nergens last van
05-02-2018

Stoppen met roken

na met een goede moed te zijn gestart met de Champix , ging het de eerste 2 weken heel goed. geen behoefte aan een sigaret, alleen wel heel naar gevoel. We gingen uit van de griep., maar nachtmerries met levens echte gebeurtenissen die gewoon angstig zijn, constant hoofdpijn en misselijk zijn toch de verschijnselen die je krijgt. 1 voordeel, ik rook niet meer, maar had dit[lees meer...] graag gedaan zonder deze bijwerkingen. nu afbouwen en hopelijk snel stopppen met champix.

Rookverslaving

Voor mij heeft het tot nu toe veel gedaan . Geen opgefokt gevoel ondervonden bij het stoppen. Wel af en toe misselijk en hoofdpijn .maar is het allemaal waard. Ben nu een maand van het roken af .

Stoppen met roken

Zeer effectief medicijn! Ik rookte een pakje per dag. Belangrijk is om wel rustig af te bouwen anders is de kans op een terugval groter.

Stoppen met roken

Ik vond het fantastisch. Het verlangen naar de sigaret was heel klein en goed te onderdrukken

Stoppen met roken

Ik wilde van het roken af en zag daar tegen op om te stoppen. Tot dat ik van Champix hoorde. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg het recept. Op 8 januari ben ik met Champix begonnen en op 15-1-2018 heb ik de laatste cigaret gerookt,en het valt me niet tegen. Als ik op deze manier van de shag(1 pakje in 3 dagen)af kom ben ik heel tevreden.

Hartritmestoornis

Ik heb van mijn 23e tot mijn 49 jaar gerookt. Onbewust rookte ik door. Als ik geen cigaretten in huis had werd ik gespannen. Ik merkte hoe verslaafd ik was door een halve stoppoging. Hierna was ik vastbesloten te stoppen en heb na gesprekken met een long- verpleegkundige en longarts en onderzoek naar conditie en longinhoud me aan te sluiten bij een stoppen met roken gro[lees meer...]ep. Door de combinatie Champix, gesprekken, boek Nederland stopt met roken en sterke motivatie bleef ik allert en gemotiveerd en ben ik definitief gestopt met roken. Nu na vijf jaar is mijn algehele gezondheid verbeterd en ga ik ook bewuster om met mijn gezondheid. Ik vind cigaretten heel vies. Het gekke is dat je meer zelfvertrouwen krijgt en uitdagingen aangaat, omdat je weet dat het stoppen met roken ook gelukt is.Champix is een effectieve ondersteuner, alleen werkt het ook bloedverdunnend, dus moeten hart-en vaatpatiënten en hun arts hier wel rekening mee houden.

Ademhalingsproblemen

ben 6 maart 2015 gestopt omdat ik afspraak had gemaakt met mijn kleindochter. ik zou niet meer roken en zij niet meer duimen. rook nu in april 4 jaar niet meer. geen moeite gehad na 50 jaar roken pak shag per dag. lag jaren erna in ziekenhuis en kwam man op bezoek die zich letterlijk kapot hoesste. zei dat hij moest stoppen met roken. als hij niet stopte had hij nog 3[lees meer...] jaar zei longarts. had hele champixkuur van longarts gekregen (normaal zelf betalen) maar kreeg er nachtmerrie,s van zei hij en was ermee gestopt. ik vroeg wat hij met kuur deed , die gooi ik weg zei hij. ik vroeg of ik ze dan mocht hebben voor mijn vrouw zodat zij het ook kon proberen. dat was goed en hij bracht ze mee. mijn vrouw was zeker niet van plan te stoppen maar na veelpraten is ze er aan begonnen. nu rookt ze al 2 jaar niet meer en is blij dat ze er van af is. dus ze werken echt wel geen smoeijes, van maar dan ligt het aan je zelf. ik rookte nog bijna onder water, dus had altijd sigaret aan. zijn wel flink aangekomen allebei. eten smaakt beter, ruiken beter. dus doen. na 50 jaar longfoto gemaakt en er was bijna niks aan te zien aan mijn longen. longarts zei niks mis mee menigeen zou blij zijn met zo,n longen

Stoppen met roken

Champix is de beste middel om te stoppen met roken. Wel ben ik enorm veel in gewicht aangekomen, waardoor suikerziekte is toegenomen en door de dikheid moeilijkheid in adem halen. Ik had al Astma en sinusitis en suikerziekte. Ik ben toch erg blijf te gestopt te zijn met roken.
30-01-2018

Stoppen met roken

Echte een goede medicatie voor het stoppen met roken. Geen enkele keer zin gehad om te roken. Medicatie wel afbouwen en niet zomaar stoppen.
29-01-2018

Stoppen met roken

Ik ben 7 januari met de medicijnen begonnen. De trek in een sigaret werd al snel minder. Op de 6de dag 1 opgestoken en halverwege weer uitgemaakt. Sindsdien niet meer gerookt. Dat is nu 17 dagen geleden. Ik werd misselijk van de 1mg tablet, maar na overleg met de praktijkondersteuner kreeg ik er domperidom bij en dat gaat goed. Voor iedereen die twijfeld om ermee te b[lees meer...]eginnen: zeker doen!!
28-01-2018

Champix (varenicline)

Champix 3 weken gebruikt en toen noodgedwongen gestopt. Ik had continu hoofdpijn (druk aan een kant van hoofd) en op een gegeven moment totaal geen energie meer. Wou alleen maar slapen. Dit was can te grote invloed op mij leven met de zorg voor kinderen. En dit waren zeker niet ontwenning verschijnselen. Deze klachten begonnen kort nadat ik de pil had ingenomen en wanneer [lees meer...]uitgewerkt werden de klachten ook minder. Het is wel effectief tegen rookverslaving met wilskracht want het is geen wondermiddel. Maar als je last heb van voorgenoemde klachten kan ik mij voorstellen dat je daar somber van wordt en psychische klachten can jan krijgen. Verder in begin vreemde dromen. Ik moest stoppen door bijwerkingen ook op advies van HA. Maar hoor ook verhalen van mensen die weinig bijwerkingen hadden. Ik ga nu verder cold turkey maar de Champix heeft mij eerste paar weken dus wel geholpen. Ik raad mensen met psychische klachten of andere vermoeidheid of andere klachten voorzichtig te zijn met dit middel.
27-01-2018

Champix (varenicline)

ik ben gestart met champix op 18-1 met een tablet 0,5 mg op de vierde dag met 2 tabletten van 0,5 mg op 25 -1 gestart met 2 tabletten van 1 mg.nu bijna drie dagen niet meer gerookt na 50 jaar gerookt te hebben. ik moet mij er tegen verzetten maar ik ga ervoor.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum