Champix

varenicline

Stoppen met roken (779 meningen)

Wellbutrin XR (433 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (43 meningen)
Naltrexon (35 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

Rookverslaving

Voor mij heeft het tot nu toe veel gedaan . Geen opgefokt gevoel ondervonden bij het stoppen. Wel af en toe misselijk en hoofdpijn .maar is het allemaal waard. Ben nu een maand van het roken af .

Stoppen met roken

Zeer effectief medicijn! Ik rookte een pakje per dag. Belangrijk is om wel rustig af te bouwen anders is de kans op een terugval groter.

Stoppen met roken

Ik vond het fantastisch. Het verlangen naar de sigaret was heel klein en goed te onderdrukken

Stoppen met roken

Ik wilde van het roken af en zag daar tegen op om te stoppen. Tot dat ik van Champix hoorde. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg het recept. Op 8 januari ben ik met Champix begonnen en op 15-1-2018 heb ik de laatste cigaret gerookt,en het valt me niet tegen. Als ik op deze manier van de shag(1 pakje in 3 dagen)af kom ben ik heel tevreden.

Hartritmestoornis

Ik heb van mijn 23e tot mijn 49 jaar gerookt. Onbewust rookte ik door. Als ik geen cigaretten in huis had werd ik gespannen. Ik merkte hoe verslaafd ik was door een halve stoppoging. Hierna was ik vastbesloten te stoppen en heb na gesprekken met een long- verpleegkundige en longarts en onderzoek naar conditie en longinhoud me aan te sluiten bij een stoppen met roken gro[lees meer...]ep. Door de combinatie Champix, gesprekken, boek Nederland stopt met roken en sterke motivatie bleef ik allert en gemotiveerd en ben ik definitief gestopt met roken. Nu na vijf jaar is mijn algehele gezondheid verbeterd en ga ik ook bewuster om met mijn gezondheid. Ik vind cigaretten heel vies. Het gekke is dat je meer zelfvertrouwen krijgt en uitdagingen aangaat, omdat je weet dat het stoppen met roken ook gelukt is.Champix is een effectieve ondersteuner, alleen werkt het ook bloedverdunnend, dus moeten hart-en vaatpatiënten en hun arts hier wel rekening mee houden.

Ademhalingsproblemen

ben 6 maart 2015 gestopt omdat ik afspraak had gemaakt met mijn kleindochter. ik zou niet meer roken en zij niet meer duimen. rook nu in april 4 jaar niet meer. geen moeite gehad na 50 jaar roken pak shag per dag. lag jaren erna in ziekenhuis en kwam man op bezoek die zich letterlijk kapot hoesste. zei dat hij moest stoppen met roken. als hij niet stopte had hij nog 3[lees meer...] jaar zei longarts. had hele champixkuur van longarts gekregen (normaal zelf betalen) maar kreeg er nachtmerrie,s van zei hij en was ermee gestopt. ik vroeg wat hij met kuur deed , die gooi ik weg zei hij. ik vroeg of ik ze dan mocht hebben voor mijn vrouw zodat zij het ook kon proberen. dat was goed en hij bracht ze mee. mijn vrouw was zeker niet van plan te stoppen maar na veelpraten is ze er aan begonnen. nu rookt ze al 2 jaar niet meer en is blij dat ze er van af is. dus ze werken echt wel geen smoeijes, van maar dan ligt het aan je zelf. ik rookte nog bijna onder water, dus had altijd sigaret aan. zijn wel flink aangekomen allebei. eten smaakt beter, ruiken beter. dus doen. na 50 jaar longfoto gemaakt en er was bijna niks aan te zien aan mijn longen. longarts zei niks mis mee menigeen zou blij zijn met zo,n longen

Stoppen met roken

Champix is de beste middel om te stoppen met roken. Wel ben ik enorm veel in gewicht aangekomen, waardoor suikerziekte is toegenomen en door de dikheid moeilijkheid in adem halen. Ik had al Astma en sinusitis en suikerziekte. Ik ben toch erg blijf te gestopt te zijn met roken.
30-01-2018

Stoppen met roken

Echte een goede medicatie voor het stoppen met roken. Geen enkele keer zin gehad om te roken. Medicatie wel afbouwen en niet zomaar stoppen.
29-01-2018

Stoppen met roken

Ik ben 7 januari met de medicijnen begonnen. De trek in een sigaret werd al snel minder. Op de 6de dag 1 opgestoken en halverwege weer uitgemaakt. Sindsdien niet meer gerookt. Dat is nu 17 dagen geleden. Ik werd misselijk van de 1mg tablet, maar na overleg met de praktijkondersteuner kreeg ik er domperidom bij en dat gaat goed. Voor iedereen die twijfeld om ermee te b[lees meer...]eginnen: zeker doen!!
28-01-2018

Champix (varenicline)

Champix 3 weken gebruikt en toen noodgedwongen gestopt. Ik had continu hoofdpijn (druk aan een kant van hoofd) en op een gegeven moment totaal geen energie meer. Wou alleen maar slapen. Dit was can te grote invloed op mij leven met de zorg voor kinderen. En dit waren zeker niet ontwenning verschijnselen. Deze klachten begonnen kort nadat ik de pil had ingenomen en wanneer [lees meer...]uitgewerkt werden de klachten ook minder. Het is wel effectief tegen rookverslaving met wilskracht want het is geen wondermiddel. Maar als je last heb van voorgenoemde klachten kan ik mij voorstellen dat je daar somber van wordt en psychische klachten can jan krijgen. Verder in begin vreemde dromen. Ik moest stoppen door bijwerkingen ook op advies van HA. Maar hoor ook verhalen van mensen die weinig bijwerkingen hadden. Ik ga nu verder cold turkey maar de Champix heeft mij eerste paar weken dus wel geholpen. Ik raad mensen met psychische klachten of andere vermoeidheid of andere klachten voorzichtig te zijn met dit middel.
27-01-2018

Champix (varenicline)

ik ben gestart met champix op 18-1 met een tablet 0,5 mg op de vierde dag met 2 tabletten van 0,5 mg op 25 -1 gestart met 2 tabletten van 1 mg.nu bijna drie dagen niet meer gerookt na 50 jaar gerookt te hebben. ik moet mij er tegen verzetten maar ik ga ervoor.
27-01-2018

Stoppen met roken

Doet wat hij moet doen. Al die mensen die hieronder zeuren zijn bijwerkingen die je gewoon hebt als je stopt met roken.... net zoals het humeur... zit tussen je oren en had je ook gehad aonder champix. Verstoppingen? Hetzelfde verhaal. Je wordt wat misselijk etc etc maar je bent gestopt met roken. Als je geen bijwerkingen wilt dan kun je beter lekker door roken en dan k[lees meer...]rijg je vanzelf andere bijwerkingen;-) Aanrader.. nieuwelingen: gemakkelijk stoppen met roken als je maar de goeie mindset hebt
24-01-2018

Champix (varenicline)

Ik gebruik nu 12 dagen champix en ben nu 3 dagen rookvrij.
19-01-2018

Stoppen met roken

gebruik dit middel nooit mensen, het is zoiets als het afvuren van een atoombom op een mug, tuurlijk effektief, maar heel veel collateral damage, je raakt hiervan totaal van de kaart
17-01-2018

Stoppen met roken

Bij een vriendin zag ik het succesvolle resultaat van Champix: ze rookt nu al 4 maanden niet. Vandaar dat ik ook naar de huisarts ben gegaan voor dit wondermiddel. En inderdaad, het is geweldig! Sinds 1 januari gestopt en sindsdien nauwelijks behoefte meer gehad. Wel snoep ik momenteel veel meer...dus dat is minder. Qua bijwerkingen valt me wel op dat ik heeeel veel slaap [lees meer...]en heeeel vroeg naar bed ga. (degenen die mij kennen, weten hoe vreemd dat is!) Maar ondanks dat ik zoveel slaap, word ik toch moe wakker. Ik weet dus niet of dat komt omdat ik vorige week heftige griep had en nu nog superverkouden ben of dat meer mensen dit herkennen? Ik had er nl. zo naar uitgekeken om na het stoppen met roken meer energie te voelen en lekker veel te gaan sporten... maar ik voel me nu zo slap als een oude krant en heb totaal geen fut om te gaan sporten. Ik vraag me dus af of anderen dit ook hebben of dat dit puur door mijn verkoudheid komt?
12-01-2018

Stoppen met roken

Na ruim 40jaar roken en een aantal mislukte stoppogingen besloten om het deze keer met behulp van Champix te proberen. Mezelf eerst ingelezen in oa de bijwerkingen. Dat was behoorlijk heftig. Ik zag er wel tegenop maar besloot het toch door te zetten. Op 29 december begonnen met innemen en 8januari zou mijn eerste stopdag zijn. De eerste week van januari rookte ik [lees meer...]al minder dan de helft van de "gebruikelijke" 20 a 25 sigaretten per dag. Er was ook geen behoefte aan meer. Sinds 8januari geen sigaret meer aangeraakt. Wat betreft de bijwerkingen ben ik zelfs gaan opzoeken wanneer die zouden moeten beginnen want behalve een vieze smaak in mijn mond heb ik tot nu toe nog werkelijk nergens last van gehad. In tegenstelling tot mensen die het afraden zou ik dus zeggen " gewoon doen!! " Ik weet dat ik pas net ben begonnen en er dus nog lang niet ben maar als het blijft gaan zoals nu ben ik er zeker van dat ik mijn laatste sigaret heb gerookt.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum