varenicline

Stoppen met roken (826 meningen)

Wellbutrin XR (465 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

02-02-2019 | Man | 42
Rookverslaving
Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.

02-02-2019 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.

31-01-2019 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.

24-01-2019 | Man | 51
Stoppen met roken
Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.

21-01-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret

19-01-2019 | Man | 38
Stoppen met roken
Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!

05-01-2019 | Vrouw | 42
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁

19-12-2018 | Vrouw | 41

02-12-2018 | Man | 64
Stoppen met roken
Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking

28-10-2018 | Vrouw | 27
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.

24-10-2018 | Man | 49
Allergie
Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.

16-10-2018 | Vrouw | 51
Stoppen met roken
Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!

11-10-2018 | Man | 48
Stoppen met roken
Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!

09-10-2018 | Vrouw | 29
varenicline (0,5)
heb net de 2de pil van dag 7 op. en heb vandaag ook geen sigaret aangeraakt. toevallig was gisteren avond me sigaretten op dus heb geen nieuwe mee gehaald. want me stopdatum was zowiezo morgen. maar sinds vanmorgen rond een uurtje on 10 ben ik niet niet lekker gaan voelen net alsof de griep er aankomt maar niet wil door zetten. toen dacht ik om 12 uur ik ga even op bed[lees meer...] liggen. 2 uur later werdt ik wakker. en nog steeds het zelfde gevoel al vanmiddag. toch gewoon me middag eten op. en bij het avond eten me 2de pil. en nu weer op bed omdat het gevoel er van vanmorgen nog steeds is.

08-10-2018 | Man | 40
varenicline (1mg)
Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.

17-09-2018 | Man | 46
Stoppen met roken
Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum