Champix

varenicline

Stoppen met roken (779 meningen)

Wellbutrin XR (433 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (43 meningen)
Naltrexon (35 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

05-04-2018

Ademhalingsproblemen

Vanaf mijn 13e gerookt! Dus tel uit mijn "winst"...52 jaar lang! Van alles geprobeerd zoals Allen Carr (dat hielp feilloos, maar na een jaar clean te zijn geweest, nam ik toch weer een peuk in een situatie en kocht de volgende dag weer sigaretten, Carr werkt goed MET motivatie, maar slechts de eerste keer, er zijn geen herkansingen, iig niet voor mij). Pleisters talloze ke[lees meer...]ren geprobeerd en telkens weer gesneuveld, wilskracht genoeg in huis hoor, maar tabak zit zo vol met allerlei stoffen die je extra verslaafd maken, dat het mij domweg niet lukte! Nu ben ik, omdat ik een puppy in huis heb genomen, geconfronteerd geworden met mijn ademhaling en uithoudingsvermogen, beiden bar slecht! Mijn puppy heeft energie voor 10! Verdient het ook om lekkere wandelingen te maken en regelmatig te spelen en dat breng ik in huidige staat niet op! Via een vriend gehoord van Champix. Hij is er dolblij mee, zijn vrouw stopte na een week, die draaide ervan door. En ik dus de stoute schoenen aangetrokken en een recept gevraagd, ik zie het als mijn enige en laatste kans om die zooi uit mijn leven te verbannen! Ik rookte best stevig en lag reutelend in bed snachts...uitermate niet fijn alles bij elkaar genomen en dus aan de Champix nu. Vandaag dag 10, ik heb nog wat halve peuken liggen, midden tussen de as en opgerookte stukjes en nog wat sigaartjes. Het effect van de pillen had ik bijna meteen! Mijn peukje smaakte minder. Nu ik dus op dag 10 zit smaken ze bijna helemaal niet meer, het moeilijkste moment van de dag is "de peuk na het eten". Maar wanneer ik iets opsteek en een trek neem, gooi ik het gelijk weer in de aspot...gadverdamme! En dat is dus waar ik op hoopte, een afkeer van tabak! Nou, ik ben goed op weg. Mijn stopdag gaat dag 14 worden, dan ben ik er klaar mee. De bijwerkingen neem ik "voor lief" en zijn best hevig, maar is voor een goed doel :) smerige smaak, hoofdpijn, slecht slapen en als ik wel slaap hele vreemde dromen (maar daar kan ik wel tegen), moeheid, lusteloosheid en gewichtstoename en misselijkheid in lichte vorm en een "kort lontje". Ook hoest ik me een slag in de rondte natuurlijk, die longhaartjes krijgen eindelijk een klein kansje om zich wat uit te rekken en dat kriebelt en er zit uiteraard genoeg troep in mijn longen dat eruit wil....het is niet anders. Ik accepteer dit. Het depressieve gevoel met de wens om er niet meer te zijn, want de bijwerkingen zijn niet voor de poes, doorzie ik als puur effect van de pillen en ik weet dus dat ze "onecht" zijn. Ik zal verder niemand aan of afraden om dit middel te gebruiken, dat moet een ieder zelf weten, elk lichaam reageert nu eenmaal anders en dus kun je niet generaliserende opmerkingen maken, zo zie ik het.
05-04-2018

Stoppen met roken

Aantal jaren geleden Champix geprobeerd maar de nachtmerries waren ontzettend intens. Nu bijna twee weken niet meer gerookt en gelukkig geen nachtmerries. Wel misselijk na de eerste tablet, gevoel verdwijnt na circa 4 uur. Weinig energie. Maximaal 2 uur slaap per nacht en in die korte tijd steeds levendige dromen. Maar, het is het waard!!! 30 jaar gerookt en de behoe[lees meer...]fte is er bijna niet. Nog 1.5 week door gaan met Champix en dan stoppen.
27-03-2018

Stoppen met roken

Champix is zeer doeltreffende medicijn om te stoppen met roken. Ik heb wel last van misselijkheid, ondanks inname met voedsel. Mijn stopdag was 15 dagen geleden.
20-03-2018

Stoppen met roken

Vanaf mijn 15e roker. De laatste jaren kon ik mezelf wel stevige roker noemen. Nooit een stoppogingen gedaan want niet gemotiveerd. Maar het werd nu tijd. Gestart met Champix en gebruik het nu iets meer dan een maand. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het me tot nu toe zo weinig moeite kost niet te roken. Wel opbouwend last van bijwerkingen. Het begon met een dr[lees meer...]oge mond, daarna de rare (maar niet eng of zo) dromen en wat meer moe en de laatste week is daar het slechtere slapen bij gekomen. Dat laatste vind ik wel heel vervelend. Ik ga bijtijds naar bed, slaap dan een uur of 2, word wakker en ben ook echt klaarwakker. Tegen de ochtend val ik dan nog wel even in slaap.
15-03-2018

Stoppen met roken

Al ettelijke pogingen gedaan om te stoppen met roken, met alle denkbare hulp en/of hulpmiddelen. Steeds weer mislukte het. Vorig jaar diagnose "beginnende COPD". Al enige jaren veel last van kriebelhoest (vooral in bed) en sinds enkele maanden luid zoemende/piepende ademhaling en veel hoesten. Hiermee was voor mij de maat vol. Ook al werkte mijn (rokende) omgeving ni[lees meer...]et echt mee, ik wist zékerder dan ooit, dat ik voor goed wilde stoppen. Met Champix heb ik het in het verleden vaker geprobeerd (niet begeleid door een deskundige) en ben afgehaakt vanwege de enorme nare misselijkheid. Nu heb ik begeleiding van een longverpleegkundige. Zij raadde me aan om GEMBER CAPSULES te gebruiken tegen de misselijkheid. DAT HELPT! Ik neem tegelijk met de Champix een gembercapsule. Ook 2x daags. De misselijkheid is nog af en toe vaag aanwezig, maar aanzienlijk minder dan eerst. Ik rook nu 3 weken niet meer. De trek in roken is bijna weg en steekt alleen soms nog de kop op op de specifieke rookmomenten. Andere onaangename bijverschijnselen, zoals lusteloosheid, depressiviteit, etc. lijken verleden tijd. Champix heeft me de hand gereikt naar herstel van een uiterst hardnekkige verslaving. Die hand houd ik stevig vast.
13-03-2018

Stoppen met roken

19.02.2018 gestart met Champix-huisarts-begeleiding ziekenhuis. Ik rookte JPS 29 stuks in een pakje, 4 pakjes per week 😱 Op 2.03.2018 had ik een pakje gekocht van 19 sigaretten, (mijn man rookte daar van mee omdat hij alleen in de ochtend en avond nog een beetje rookte, hij is gestopt zonder Champix) dit pakje van 19 sigaretten had ik er nog 4 over, deze heb ik gebroke[lees meer...]n op 5.02.2018 en gelijk een brief geschreven aan mijzelf, foto gemaakt met de gebroken sigaretten en de brief op de koelkast gehangen, zodat ik die brief elke dag zie, is mijn extra steun! Eerste 14 dagen Champix,erg zweten, lichtjes misselijk, rare dromen, erg opstandig. 3e week Champix, giga stuiterbal was ik, weinig slapen, overmatig zweten, gezond eten en dan toch 1x bijna flauw gevallen van de trek, erg opstandig , druk in mijn hoofd, erg vrolijk. Nu de 4e week, vreselijk misselijk, 1x overgegeven en de misselijkheid beïnvloed mijn dagelijkse leven overdag, rond een uur of 15u trekt de misselijkheid weg , erg moe en slaap veel, voel mij lusteloos, overmatig zweten, erg opstandig, lichtjes hoofdpijn. Morgen afspraak met longverpleegkundige, gelijk overleggen of ik iets kan krijgen tegen die vreselijke misselijkheid of de dosis verlaagd moet worden. Na de deze afspraak, longfoto maken. Ik ben nu 9,5 dagen rookvrij, de behoefte aan die vieze stickies heb ik niet meer, ik zal dan het Champix traject gewoon af maken, rookt er iemand in mijn omgeving dan vind ik het ook echt heel ranzig ruiken. Mijn longinhoud is erg verbetert, kan nu veel dieper ademhalen. Ik wil nooit maar dan ook nooit meer roken, gezondheid boven alles, geld zet ik opzij elke maand wat mijn man en im weg rookte, geld is belangrijk, onze gezondheid nog veel meer en is niet te koop, je gezondheid ongezond maken is wel te koop dus ik zeg niet kopen maar stoppen, je doet je zelf er heel veel plezier ermee!. Ondanks de bijwerkingen van Champix, trots dat ik er wel mee begonnen, het is maar 3 maanden op je leven dat je Vhampux slikt en als het goed is daarna verder zonder Champix en nooit meer roken!
10-03-2018

Stoppen met roken

Dag 12 nu en merk behalve enige misselijkheid geen enkele werking.
09-03-2018

Rookverslaving

Na 40 jaar was ik er mee klaar, elk moment afhankelijk zijn van je verslaving. Voel mij na 6 maanden stukken beter en realiseer me dat ik levenslang verslaafd ben. Er is elke dag wel een moment dat ik snak naar een peuk. Ondanks dat mij vrouw mij steunt in het afkick proces rookt zij zelf stevig door. Dus als het mij lukt ! Stop wanneer je ook echt achter je besluit staat[lees meer...], Suskes Michiel
06-03-2018

Stoppen met roken

Bijna 35 jaar gerookt en twee eerdere stoppogingen die zijn mislukt, was ik er echt KLAAR mee. Net 50 geworden en mijn vader met longkanker: genoeg motivatie om te stoppen. Nu al weer bijna 1,5 jaar geleden en er is geen enkele behoefte meer om te roken. In eerste plaats te danken aan enorme motivatie (je moet echt zelf willen stoppen!!). Champix heeft ongetwijfeld gehol[lees meer...]pen de eerste weken goed door te komen. Geen afkickverschijnselen gehad en mogelijk heeft de neurotransmitter / werkzame stof er voor gezorgd dat er nauwelijks behoefte was om te roken. Ik vind sigaretten nog steeds lekker ruiken, maar hoef niet meer te roken. Alleen al het niet meer hoeven geeft al veel rust én voldoening. Kortom: met een combinatie van een heel sterke wil + discipline + Champix is het mij gelukt. Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is tot succes.
28-02-2018

Stoppen met roken

Na 26 jaar een pakje per dag gerookt te hebben was ik er klaar mee. 1 week champix geslikt en toen gestopt met roken. De champix moet minimaal 3 mnd gebruikt worden. Ik ben na 5 wkn gestopt met het gebruik ervan omdat ik het ziek was om elke dag ziek te zijn. Ik had last van een hoop bijwerkingen. Ik voelde me letterlijk in een zombie staat. Was misselijk, duizelig en voe[lees meer...]lde me slap. Kwam amper vd bank en sliep veel. Herkende mezelf totaal niet meer terug. Zodra ik mij even beter voelde besefte ik dat dat kwam doordat ik te laat was met het innemen van de dosis. De dokter gaf het advies om de dosis te halveren en niet volledig te stoppen met champix. Ben toch gestopt. Het middel heeft mij zeker door de eerste en tevens zwaarste wkn heen geholpen.
21-02-2018

Stoppen met roken

Na 37 jaar een pakje per dag en een aantal vergeefse pogingen in voorgaande decennia nu in de twaalfde week van gebruik. Werkt goed, de behoefte aan een peuk vermindert sterk, wordt erg goed onderdrukt. Je merkt dat het werkt omdat je de typische verschijnselen ( zoekgedrag, rusteloosheid, rothumeur) terugkrijgt en je pas dán realiseert dat je vergeten bent er een in te [lees meer...]nemen. Heb dus voor de zorgvuldigheid maar een "reserve" in mijn portemonnee gedaan, achter de foto van de kinderen en zet de wekker op de mobiel op de innametijd. Wel wat bijwerkingen , maar mild tot storend: Droge, niet productieve hoest waarbij je t gevoel hebt dat een sigaret die troep die vastzit in je longen wel los zou weken in de ochtend ( niet gedaan) Voorlopig blijf ik nog met t gevoel zitten dat er zo'n fledder diep zit ,die je met een diepe inademing verder je longen in zou trekken(wat overigens niet gebeurt) Droge neusslijmvliezen waardoor in " droge dagen" vaker lichte neusbloedingen vanwege krassen. Spierpijn, vooral in de midden rug. Nergens anders door te verklaren, geen virussen, geen ander leefpatroon, niks! Ik zie wel of dat wegtrekt na de kuur. Meest storende "bijwerking": Ik ben in 12 weken tijd 9 kilo aangekomen. Maar of dat aan de medicijnen ligt? Ik hoor niet anders dan dat iedereen die stopt een vreetkick krijgt ter compensatie en als bezigheidstherapie, met of zonder medicatie. En dan zit je in die periode echt in de foute tijd( kerst, nieuwjaar.....= vrij en vreten). Ik ga komende weken afbouwen in de medicatie. In die periode doe ik nog niks aan dat overtollige spek. Een ding tegelijk. Als ik dan humeurig wordt weet ik in ieder geval waar t door komt. Zelf fysiek nog weinig positieve effecten gemerkt. Echt nog niet fitter, nog niets beter ruiken of proeven. Geen spoor van de dynamische Brinta boy die vroeg in de ochtend z'n bed uit springt en als een ridder te paard de dag vol uitdagingen en kansen met een brede glimlach induikt.....nope! Schijnt nog te gaan komen , volgens de ex rokers om mij heen. Kan wel een half jaar tot een jaar duren , zeggen ze. En dat er zo links en rechts ook wel wat training bij komt kijken om vitaler te worden.. Verwachtingen dus maar wat bijgesteld. De omgeving is er wel erg blij mee. Ze vinden dat ik er beter uit zie, een gezonder en voller gezicht heb en het valt ze erg mee hoe ik er qua humeur onder ben. Nog een positief puntje: Op de schouw staat een hoge glazen weckpot en daar gaat elke paar dagen geld in. Voor elke rookvrij dag gaat er 6,70 euro in en die gaan er voorlopig niet uit. Ik ben nu 83 dagen verder( maar ben al in maanden aan het tellen). Er zit inmiddels , in alle kleuren van de regenboog, 556 euro en een dubbeltje in die pot. Hij gaat pas om op 30 november, dan zijn we precies een jaar verder. Dan gaan we er iets leuks mee doen. Om te vieren dat ik dan in jaren mag gaan tellen. En ook een beetje om de verjaardag van mijn vrouw te vieren( want die twee dingen vallen dan voortaan samen). Dan zou de teller dus uit moeten komen op 2445 euro in bankbiljetten en 5 dubbeltjes. Daar kun je wat leuks mee doen.
20-02-2018

Ademhalingsproblemen

Champix werkt goed, maar naar 2 weken kreeg ik huiduitslag en mijn lichaam onder rode bultjes. Moest stoppen van huisarts nu.
15-02-2018

Stoppen met roken

Champix helpt je om te stoppen met roken. Als je stopt met Champix innemen, stop je helaas ook met slapen. Gebruik dit middel nooit zonder begeleiding van je huisarts en stop ook nooit ongecontroleerd. Dit middel zou eigenlijk uit de handel moeten worden genomen. Het is nl. erger dan de kwaal.
08-02-2018

Champix (varenicline)

Osteoperose en roken bleek niet echt een goede combinatie. Advies om na 45 jaar te hebben gerookt te stoppen. Champix heeft me hier enorm bij geholpen. Nu bijna 6 weken zonder sigaret. Weinig tot geen last van de bijwerkingen. Ben erg blij dat ik deze stap genomen heb.
07-02-2018

Stoppen met roken

Ben er mee begonnen rookte 15 sigaretten per dag, de zin in een sigaret wel snel minder heb de kuur ook snel gestopt want gaat prima zonder,, had wel aparte dromen voor de rest nergens last van
05-02-2018

Stoppen met roken

na met een goede moed te zijn gestart met de Champix , ging het de eerste 2 weken heel goed. geen behoefte aan een sigaret, alleen wel heel naar gevoel. We gingen uit van de griep., maar nachtmerries met levens echte gebeurtenissen die gewoon angstig zijn, constant hoofdpijn en misselijk zijn toch de verschijnselen die je krijgt. 1 voordeel, ik rook niet meer, maar had dit[lees meer...] graag gedaan zonder deze bijwerkingen. nu afbouwen en hopelijk snel stopppen met champix.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum