varenicline

Stoppen met roken (865 meningen)

Wellbutrin XR (515 meningen)
Methadon (96 meningen)
NiQuitin (56 meningen)
Zyban (53 meningen)
Naltrexon (46 meningen)

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

23-08-2020 | Vrouw | 53
varenicline (0,5)
37 jaar gerookt 2a 3 pakjes shag per week. Champix gebruikt en ophoging van venlafaxine.

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

31-07-2020 | Vrouw | 39
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Dag 1. 1 tablet 0.5mg tintelende tong. Verminderde smaak. Dag 2 tot 4 gevoelloze tong één kant van tong voelt branderig kan geen smaak meer waarnemen. Al deze dagen veel dromen. Overmatig zweten. Dag 4 spiertrekkingen in oog en mond. Dag vijf bij ontwaken geen gevoel in ooglid en mond. Spieren functioneren niet naar behoren. Één oog sluit snel (zwaar) ander sluit niet. Bo[lees meer...]venlip trekt naar één kant onderlip naar de andere kant

27-07-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

26-07-2020 | Vrouw | 40
varenicline (0,5mg)
Rookverslaving
Na 20 jaar pakje per dag roken was het vanaf dag 1 met dit middel alsof ik nooit gerookt had. W.m.b een wondermiddel. Omdat het zo goed werkte ben ik op de 0.5 dosis gebleven. En omdat ik er slecht van sliep heb ik na een week de avond dosis niet meer genomen en alleen 0.5 halverwege de dag. Dit werkte voor mij prima. Totaal geen trek en ik sliep ook weer normaal. Behalve[lees meer...] wat maagpijn na het innemen geen vervelende bijwerkingen ervaren. Wel de meest bizarre dromen, maar dat vond ik wel leuk eigenlijk..

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

21-07-2020 | Vrouw | 57
COVID-19
Ik heb de pillen weggedaan helpt niet en werd er depressief van en veel maagklachten Op naar iets anders om te proberen maar voor mij geen champix meer. Terug met vape begonnen.

19-07-2020 | Man | 59
varenicline (1mg)
Doel is stoppen met roken, maar had er meer van verwacht... rook wel veel minder, maar toch nog wel..

19-07-2020 | Vrouw | 57
Coronavirus
Heb corona gehad en lichte copd toen ademnood niet normaal daarom wil ik stoppen met roken. Ben vandaag 8ste dag dus nu 2 x1mg maar voel nog geen verschil is dat normaal. Ben bang dat champix bij mij niet helpt.

19-07-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
25jaar gerookt, 25-30 shaggies per dag (zware shag) en zonder problemen gestopt. Voorheen meerdere pogingen mislukt en was sceptisch over medicatie, maar doet z'n werk goed :) Enige bijwerking voor mij was erg droge mond wat maar niet weg ging, zelf al hing ik onder de kraan...mond was net een spons. Maar was het waard!

16-07-2020 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

08-07-2020 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
In januari begonnen met de kuur. Maar waar ben ik aan begonnen... ik rookte hooguit 7 sigaretten per dag, maar wilde stoppen. Kreeg via de huisarts dit middel. Moest er ‘even doorheen’. Ben 15 weken zwaar misselijk geweest, rare en enorm nare dromen, en tot slot depressieve gevoelens. Voordeel: te ziek om te roken. Nu 7 maanden verder niks anders. Voel me nog ell[lees meer...]endig en rook niet. Wou dat ik nooit hieraan begonnen was!

28-06-2020 | Vrouw | 27
varenicline (0,5)
Na ruim acht jaar te hebben gerookt eindelijk de moed bij elkaar geraapt om te stoppen met roken. Door het roken in combinatie met allergische aanleg (inspanningsastma, allergieën, eczeem) overdag veel last van kortademigheid, vermoeidheid en slechte huid. Ik zag ontzettend op tegen het stoppen, bang voor bijwerkingen en het gaan missen van ‘mijn vriend, de sigaret’. Uitei[lees meer...]ndelijk maar gewoon begonnen aan de eerste strip. Veel last van bijwerkingen, daarom eigenlijk al heel snel weer geminderd en gestopt met de champix. Uiteindelijke resultaat dat ik nu al bijna een halfjaar niet meer gerookt heb en er ook prima vanaf kan blijven. Als je erg graag wil stoppen met roken maar je ziet er zo tegenop, alsjeblieft geef champix een kans!

11-06-2020 | Vrouw | 53
Perifeer arterieel vaatlijden
Helaas geen effect,rook nog stug door en totaal geen bijwerkingen, vraag me af of er nog meer zijn die er geen baat bij hebben, ga nu aan mijn 6e week beginnen

22-05-2020 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !