Champix

varenicline

Stoppen met roken (779 meningen)

Wellbutrin XR (433 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (43 meningen)
Naltrexon (35 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
08-09-2018

Artrose

sinds juni neem ik zoals de dokter mij heeft aanbevolen . Minder roken 3 à 4 sigaretten per dag ( vroeger 15 of meer p/d ) dus veel beter . Nu sinds de hitte enorm veel klachten aan gewrichten . Is het door Champix of slechte doorbloeding , dit heb ik nooit gehad . Wie weet daar iets over ?
06-09-2018

Aangeboren hartafwijking

Ben rond gisteren begonnen met champix Mijn vraag is per wanneer verneem je effect dat het werkt? En hoelang hebben jullie champix gebruikt? Groeten van een moeder die heel graag van roken af wil komen.
06-09-2018

Champix (varenicline)

18 april mijn laatste shaggie gerookt, dus we zijn nu bijna 5 maanden onderweg, gebruik ook geen champix meer. Nu, zonder champix, is iedere dag een gevecht. Ik ben super gespannen en gestrest, krijg uitslag in mn gezicht en steek het liefste een peukje op. Ik zou mij zonder roken beter moeten voelen, niet dus. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vanochtend dus maar we[lees meer...]er een halve champix genomen. Proberen door te zetten, maar het is niet makkelijk.
05-09-2018

Astma

Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..
01-09-2018

Champix (varenicline)

Ik neem Champix nu 14 dagen. Moet zeggen dat het medicijn uitstekend werkt om te stoppen met roken. Je hebt er gewoon geen zin meer in. Er zijn natuurlijk wel wat verleidingsmomenten maar die kom je redelijk goed bovenop. Verder heb ik wel enkele bijwerkingen. Ik ben vrij licht geraakt, heb nergens geen zin in, droom enorm veel en ben 's morgens wel misselijk na inname va[lees meer...]n het medicijn. Het is moeilijk om om te gaan met die futloosheid, je weet dat het door de pillen komt dus moet je je sterk houden. Ik doe toch wel veel dingen en ben wel constant bezig. Ik kan niet een hele dag niks doen.
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd
16-08-2018

Stoppen met roken

Echt zeer tevreden ..ik was misselijk bij de hogere dosering ,T bleef uren lang aan mij plakken.En toen met mijn coach gesproken dat ik een tablet kon pakken plaat van 2.En ik ben erna ook niet meer misselijk geweest!alleen minder dat ik moeilijker in slaap kwam,,maar we kunnen niet alles hebben ..We komen al stuk makkelijker vanaf!!!ik raad t iedereen aan.top
16-08-2018

Stoppen met roken

5 juli begonnen met het slikken van Champix, 12 juli volgens planning mijn laatste sigaret gerookt, vanaf 13 juli niet meer gerookt, met het stoppen met roken geen problemen gehad viel mij 100% mee. ik ben een slecht eter, en merk als ik niet voldoende gegeten heb voordat ik Champix in neem, dat ik erg misselijk ben, dit is op te lossen door alsnog te eten, dan trek ik me[lees meer...]estal binnen een half uur wel bij. sinds ik Champix gebruik, eigenlijk al sinds de eerste week ben ik vreselijk moe, in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon aan vakantie toe was, heb toen 3 weken vakantie genomen, en ook echt rust genomen maar bleef moe, ook na een nachtrust van 9 uur. ik ben altijd een lastige inslaper geweest, maar nu heb ik toch echt tot anderhalf uur nodig om in slaap te komen, en ik heb bijna iedere hele bizarre dromen.
09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
26-07-2018

Stoppen met roken

Stoppen met roken. We moeten er allemaal aan beginnen. Via de huisarts champix. Na een kleine 2 weken ben je bijna zeker gestopt. Smaakt voor geen meter meer. Ik had wel last van misselijkheid na inname en ik merkte na een maand dat ik ook chagarijnig werd na inname. Ongeveer 2 uur na elk tablet. Ik ben er mee gestopt. Maar..... ook niet begonnen met roken. Kwestie van[lees meer...] volhouden maar dankzij champix het juiste stapje in de goede richting. Snap niet dat ik ooit gerookt heb. Ik ga tenslotte ook niet hardlopen in het donker op de snelweg. 😉
18-07-2018

Rookverslaving

Geweldig medicijn om te stoppen met roken! Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt dankzij Champix. Zonder noemenswaardige bijwerkingen. Wat gekke dromen en een beetje hoofdpijn in het begin, maar niet meer dat vermoeide gevoel door altijd maar te moeten roken. En om misselijkheid te voorkomen, gewoon een hapje eten voordat je het medicijn inneemt. Champix gaf naast het niet m[lees meer...]eer willen roken ook de fijne bijwerking van een heel opgewekt gevoel :-). Ik vond altijd dat ik het op eigen kracht moest doen, alleen na de zoveelste poging (bijna 22 jaar gerookt), toch besloten Champix te gebruiken. En wat ben ik daar nog steeds blij mee! Ik heb wel gemerkt dat wanneer je stopt met slikken van de laatste pilletjes, je het in die eerste weken nog een beetje moeilijk kan krijgen. Bij mij kwam het denk ik ook, omdat ik mij echt lekker ging voelen van Champix. Dus dat was even doorzetten, maar dit gevoel is niet te vergelijken met stopen met roken zonder medicijn. Veel succes met stoppen!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum