Champix

varenicline

Stoppen met roken (784 meningen)

Wellbutrin XR (437 meningen)
Methadon (84 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (36 meningen)

Champix, met werkzame stof varenicline

Arjen Walstra (26-04-2013)

24-10-2018

Allergie

Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!
11-10-2018

Stoppen met roken

Begonnen met Champix start ging perfect. Dosis verhoogd naar 2 x 1 mg toen begonnen de bijwerkingen. Na 1 week weer terug naar 2 x 0.5 mg... na 8 weken gestopt met Champix te veel bijverschijnselen. Echter sindsdien niet meer gerookt, het spul werkt goed maar wat een troep :-) (rookte 1 pakje, 20 sigaretten, per dag) Oja bijverschijnsel: kan nu ook niet meer tegen a[lees meer...]lcohol!!
09-10-2018

Champix (varenicline)

heb net de 2de pil van dag 7 op. en heb vandaag ook geen sigaret aangeraakt. toevallig was gisteren avond me sigaretten op dus heb geen nieuwe mee gehaald. want me stopdatum was zowiezo morgen. maar sinds vanmorgen rond een uurtje on 10 ben ik niet niet lekker gaan voelen net alsof de griep er aankomt maar niet wil door zetten. toen dacht ik om 12 uur ik ga even op bed[lees meer...] liggen. 2 uur later werdt ik wakker. en nog steeds het zelfde gevoel al vanmiddag. toch gewoon me middag eten op. en bij het avond eten me 2de pil. en nu weer op bed omdat het gevoel er van vanmorgen nog steeds is.
08-10-2018

Champix (varenicline)

Ben nu 5 weken verder rook niet meer geen zin in en in de gedachten dat mijn ouders en grootouders jong zijn overleden zei rookte namelijk ook[hartinfarcten]. Zelf ben ik nu 40 jaar en heb 25 jaar zware shag gerookt 4 pakjes in de week. Heb tegen mezelf gezegd als je 40 bent moet het mooi genoeg zijn geweest. Sta wel onder begeleiding van praktijk-ondersteuner.
17-09-2018

Stoppen met roken

Na het scheuren van mijn achillespees op advies orthopeed moeten stoppen met roken. Daarnaast werd ik s`nachts wakker om te hoesten, ik was een verstokte roker en had ook geen discipline om te stoppen. Champix gevraagd aan huisarts om te helpen met stoppen met roken, ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag. dit 30 jaar lang. Ik wist dat ik 13 weken niet zou kunnen [lees meer...]lopen en daarmee niet op locaties kwam waar het extra moeilijk zou zijn om niet te roken. Ik hoorde van de vele bijwerkingen van Champix, toch maar uitproberen. De eerste week misselijk geweest van de Champix, innemen tijdens eten hielp de misselijkheid te verminderen. Daarnaast tot het einde toe heel veel gedroomd erg levendig, Na 6 weken heb ik de dosis gehalveerd dit deed de heftige dromen verminderen. Verdere bijwerkingen waren vastere ontlasting en volgens anderen werd ik vrolijker, of dit door de champix of door de ontwennigsverschijnselen kwam weet ik niet. Na de eerste week door roken dien je een stopdatum te plannen in de 2e week, ik hoorde dat de zin in het roken afneemt, dit gebeurde bij mij niet. in de 2e week gestopt. De eerste paar weken is moeilijk daarna worden de momenten minder. na een aantal weken is de scherpte eraf al heb ik na het eten, bij wakker worden en op andre momenten veel zin in roken of dat denk ik is vooral het gemis. Ik heb een paar keer een sigaret geprobeerd maar je merkt direct dat je lichaam weer vraagt om de nicotine. dus beter van niet , en hoe ontzettend smerig een sigaret is. dit is een valkuil. Inmiddels gestopt met roken en champix, dit gaat goed. ik ben zo blij dat ik ervan af ben. hoewel het nog maar 2,5 maand is kan ik niet wachten tot dat ik een niet roker ben. Ik ben uitermate tevreden over Champix en zou het iedereen aanraden.
16-09-2018

Stoppen met roken

Ik sprak een collega die net begonnen wassen met de Champix kuur. Sen met een andere collega heb ik gezegd, weet kijken het aan bij jou. Lukt het je, dan gaan wij er ook voor. Zo gezegd zo gedaan! Mijn definitieve stop moment wassen op 5 mei, hoe toepasselijk BEVRIJDINGSDAG. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt, zonder probleem! Ik raad het een ieder aan!
10-09-2018

Stoppen met roken

Op 15 september 2018 zal het 10 jaar geleden zijn dat ik dankzij Champix gestopt ben met roken. Gestopt met roken op dag 10 na de eerste inname. In totaal 6 weken doorgenomen na rookstop. In 10 jaar nooit de neiging/zin gehad om opnieuw te beginnen met roken. Ondanks enkele (soms vervelende) bijwerkingen zoals misselijkheid en nare dromen, was ik zeer tevreden over dit pro[lees meer...]duct en zijn effectiviteit. Wel duur (mijn mutualiteit betaalde indertijd niet terug), maar net daardoor neem je de behandeling ernstig en weet je ook dat dit geld zeer snel terugverdiend zal zijn na rookstop.
08-09-2018

Stoppen met roken

Na ruim 20 jaar roken van uiteindelijk 30 sigaretten per dag nu eindelijk gestopt. Het was de eerste dagen best lastig maar toch ging het veel makkelijker dan ik had gedacht. Fysiek eigenlijk geen afkickverschijnselen. De gewoonte afleren het moeilijkste. Ben nu 3 weken gestopt en zeer tevreden over de champix. Ik droom veel meer dan normaal en gelukkig zelden enge dr[lees meer...]omen. Meestal bizarre dromen en dat is best vermakelijk. Verder last van winderigheid maar weet niet of dat door de champix komt. Depressieve gevoelens die anderen beschrijven ervaar ik gelukkig niet. Eerder een heel blij gevoel omdat ik 3 weken niet gerookt heb.
08-09-2018

Artrose

sinds juni neem ik zoals de dokter mij heeft aanbevolen . Minder roken 3 à 4 sigaretten per dag ( vroeger 15 of meer p/d ) dus veel beter . Nu sinds de hitte enorm veel klachten aan gewrichten . Is het door Champix of slechte doorbloeding , dit heb ik nooit gehad . Wie weet daar iets over ?
06-09-2018

Aangeboren hartafwijking

Ben rond gisteren begonnen met champix Mijn vraag is per wanneer verneem je effect dat het werkt? En hoelang hebben jullie champix gebruikt? Groeten van een moeder die heel graag van roken af wil komen.
06-09-2018

Champix (varenicline)

18 april mijn laatste shaggie gerookt, dus we zijn nu bijna 5 maanden onderweg, gebruik ook geen champix meer. Nu, zonder champix, is iedere dag een gevecht. Ik ben super gespannen en gestrest, krijg uitslag in mn gezicht en steek het liefste een peukje op. Ik zou mij zonder roken beter moeten voelen, niet dus. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Vanochtend dus maar we[lees meer...]er een halve champix genomen. Proberen door te zetten, maar het is niet makkelijk.
05-09-2018

Astma

Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..
01-09-2018

Champix (varenicline)

Ik neem Champix nu 14 dagen. Moet zeggen dat het medicijn uitstekend werkt om te stoppen met roken. Je hebt er gewoon geen zin meer in. Er zijn natuurlijk wel wat verleidingsmomenten maar die kom je redelijk goed bovenop. Verder heb ik wel enkele bijwerkingen. Ik ben vrij licht geraakt, heb nergens geen zin in, droom enorm veel en ben 's morgens wel misselijk na inname va[lees meer...]n het medicijn. Het is moeilijk om om te gaan met die futloosheid, je weet dat het door de pillen komt dus moet je je sterk houden. Ik doe toch wel veel dingen en ben wel constant bezig. Ik kan niet een hele dag niks doen.
21-08-2018

al 3 weken rookvrij had niet verwacht dat er iets bestond dat zo effectief was
20-08-2018

Stoppen met roken

Iedere nacht over vriend dromen die is overleden Hierdoor na 3 weken gestopt met champix en nooitmeer last gehad en lekker van roken af Ik raad het iedreen aan Heb 40 jaar gerookt half pakje pd

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum