Champix

varenicline

Stoppen met roken (795 meningen)

Wellbutrin XR (441 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

03-03-2019

Champix (varenicline)

Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker
27-02-2019

Champix (varenicline)

mijn vriend wil schadelijke stoffen in longen vermijden en stoppen met roken. Hij gebruikt nu champix en is overgeschakeld naar elektronisch roken,is dat ok ?
22-02-2019

Champix (varenicline)

Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......
06-02-2019

Stoppen met roken

Ik ben in 2010 al eens gestopt met champix, helaas in 2015 weer begonnen met roken..... Ik ben zwaar vermoeid, maar rook nu al bijna n maand niet meer. Ik ben van 2 x 1 pil per dag naar 2x n halve gegaan. Dat heeft geholpen met mn boosheid en korte lontje. Ik hou mezelf voor het is maar n paar weken, daarna wordt ik weer normaal. Net als de vorige keer
02-02-2019

Rookverslaving

Voor mij werkte dit perfect en zonder bijwerkingen. Op dit moment 9 dagen gestopt, na 25 jaar flink gerookt te hebben, en geen zin om die (nu al) schonere longen ooit nog op te geven. Mijn laatste serieuze stoppoging hiervoor is ongeveer 18 jaar gelden. Erg merkbaar was dat de 'nicotine kick' verdwijnt tijdens het roken als er Champix in je systeem zit. Je bent dus eig[lees meer...]enlijk alleen het ritueel aan het uitvoeren, maar zonder de beloning. Op die manier kick je eigenlijk al grotendeels af terwijl je doorrookt. (Daarom is het belangrijk dat je eigenlijk een uurtje wacht met het roken van je eerste sigaret op een dag tot dat de pil in je systeem is opgenomen). Ik ben gestopt op de een na laatste dag van de kuur van twee weken en dat ging behoorlijk makkelijk. Daarna moet je zelf nog afrekenen met de gewoonte verslaving(!) wat natuurlijk op zichzelf al een uitdaging is. Ik doe dat met een afgekloven balpen, glaasjes water, ik snoep ook veel en gebruik een hoop tandenstokers. Alle beetjes helpen en mijn gewicht ga ik me binnenkort wel weer zorgen over maken. Erg blij dan Champix me heeft kunnen helpen in die eerste fase om de nicotine verslaving te doorbreken.
02-02-2019

Stoppen met roken

Erg last van de bijverschijnselen, vooral maagpijn en misselijk. Begint meteen bij inname, overgeven. Maagbeschermers, maar niets helpt. 1 dag gestopt met de pillen, meteen nergens geen last meer van. Maar zonder de Champix red ik het nog niet, al merk ik op dit moment weinig, heb verschrikkelijk veel zin in om te roken, beheerst mijn hele dag en gedachten na 3 weken en d[lees meer...]at was niet zo toen ik stopte.
31-01-2019

Stoppen met roken

helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.
24-01-2019

Stoppen met roken

Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.
21-01-2019

Stoppen met roken

Werkt goed bij mij. Ik taal minder naar sigaret
19-01-2019

Stoppen met roken

Vanaf mijn 17e tot mijn 34e rookte ik 2 pakjes marlboro per dag. In 2014 ben ik met behulp van champix zonder enige moeite gestopt. Dit heeft 3 jaar geduurd. Begin 2017 ben ik weer begonnen met roken. Nu rook ik dus weer 2 pakjes per dag. Wat ik dus ga doen is weer aan de champix. Luister en geloof niet de negatieve verhalen over champix. Heeft wel zijn bijwerkingen maar d[lees meer...]ie zijn nog lang niet erg als kanker. Do it!
05-01-2019

Stoppen met roken

Val alle slechte verhalen en ervaringen van anderen had ik geen last van. Ben fluitend gestopt met roken 😁
19-12-2018

02-12-2018

Stoppen met roken

Zeer goed na 40 roken paar keer geprobeerd gelukkig CZ toen gratis Ik ben gelukkig mens geen bij werking
28-10-2018

Stoppen met roken

Heel blij geweest met champix, in de 2de week al gestopt met roken. Rookte al vanaf Mn 13de , ben nu 27 en altijd erg veel gerookt, meerdere stop pogingen gedaan maar is nooit echt gelukt. Nu morgen al 6 weken gestopt zonder moeite maar ben wel heel snel geminderd met de inname van de tabletten. Voel me erg somber, depressief en niet mezelf. Ben na 4 weken terug gegaan naa[lees meer...]r 1 tablet en doe nu sinds anderhalve Week een halve tablet per dag, maar ik ben me er niet beter door gaan voelen. Hoe ik me voel heeft teveel effect op mijn privé leven en werk dus ga vanaf morgen geen tablet meer innemen en hopen dat ik me dan beter ga voelen. Ik raad het niet aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressie zoals ik bv. De huisarts weet mijn achtergrond en heeft dit toch voorgeschreven, ondanks geschiedenis, was wanhopig omdat ik erg graag wou stoppen en dat is gelukt maar het heeft teveel bijwerkingen voor mij.
24-10-2018

Allergie

Ik rookte 30 jaar zware vannelle en ben compleet gestopt binnen tweeweken. Eerste week 0.5 en tweede week 1 mg.de eerste week was echt een makkie, ik had echt geen zin meer om te roken, en stak ik er 1 op, smaakte het niet, en stond ik echt mezelf af te vragen waarom ik m aan had getoken. De tweede week had ik wat meer moeite want ondanks de verhoging van de dosis ging ik [lees meer...]toch aan het medicijn wennen. Maar al met al ging het me makkelijk af, maar de strijd die je moet voeren komt daarna pas. Je realiseert je niet hoeveel momenten je hebt dat je geest om een sigaret vraagt ! We weten allemaal de ‘nahet eten’ en ‘als de telefoon gaat’ sigaret, en zo hebben we er nog wel 20 denken we, maar ik heb gemerkt dat er ongemerkt wel 1000 van die momenten zijn, zelfs een jaar later nog ! En dat zijn de echte valkuilen...champix heeft mij laten stoppen met roken, maar verslaafd blijf je je hele leven. Ik ben nu 3,5 jaar gestopt, maar rook soms op een verjaardag nog wel eens een sigaret als alle rokers in de tuin staan met een biertje 😉 ik weet dat ik nooit meer uit verslaving zal gaan roken, want we weten allemaal dat het gezonder is, maar mijn grootste geluk is dat ik die rot verslaving kwijt ben ! Je weet wel, s avonds om half 12 de snelweg op moeten omdat je t ondanks de hele avond kruim roken tòch niet haalt, en s ochtends ècht een sigaret moet....ik beveel champix uit de grond van mn hart aan, maar je strijd is hiermee niet alleen gestreden !!! Succes allemaal.
16-10-2018

Stoppen met roken

Dag 9 vandaag. 20 oktober is me stopdag maar denk dat ik voor die tijd al gestopt ben. Vanaf dag 6 rookte ik nog maar een half pakje per dag ipv anderhalf (30 sigaretten per dag) wist niet dat het zo makkelijk ging met champix. Bijna (nog) geen bijwerkingen gelukkig. 3 eerdere stoppogingen gedaan. Laatste was 9 maanden gestopt maar rookte wel electrisch 6 mg nicotine. Toc[lees meer...]h weer begonnen helaas. Nu dus zonder nicotine écht stoppen. Ga vanaf me 13 de stopdag elke dag 9.30 in een glazenpot doe als extra stimulans. Tot nu toe dus zeer tevreden!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum