Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

11-01-2023 | Man | 38
methadon (5mg)
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon (2mg)
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

13-02-2019 | Man | 50
moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter

17-08-2018 | Man | 51
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

28-03-2018 | Man | 56
Lage rugpijn
Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.

19-12-2017 | Man | 51
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

01-12-2017 | Man | 56
methadon (150mg)

12-08-2017 | Man | 65
methadon (5mg/ml)
Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...

29-07-2017 | Vrouw | 29
Polyneuropathie
In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.

20-06-2017 | Vrouw | 56
methadon (10mg/ml)
zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.

28-05-2017 | Man | 63
Chronisch pijnsyndroom
Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.