Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

21-10-2010 | Vrouw
Verslaving
Methadon is de vervanger voor mensen die willen stoppen met heroine om de pijn klachten te ondervangen. Na kort verslaafd geweest te zijn aan heroine, kregg ik methadon ter vervanging. Helaas bevat dit product zeven opiaten. Na geprobeerd te hebben om in een afcik kliniek hier mee te stoppen en wat niet gelukt is. Ga ik er nu maar van uit dat ik dit mijn hele leven door za[lees meer...]l moeten nemen.. Als ik lager kom dan de boven genoemde dosis. Gaat mijn lichaam , vooral mijn benen ontzettend veel pijn geven en ben ik niet meer in staat om te lopen. Het heeft mij wel de mogelijk heid gegeven. Om een normaal bestaan op te bouwen en zelfstandig te wonen.

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

12-03-2020 | Man | 49
methadon (20mg)
Hernia

24-05-2019 | Vrouw | 42
methadon (180)
Drugsverslaving
Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt

17-12-2018 | Vrouw | 63
methadon (5mg)
Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.

21-08-2018 | Vrouw | 43
methadon (20mg)
Was heroïne verslaafde. Verschrikkelijk veel bijwerkingen een absolute afradee over algemeen wordt het voorgeschreven aan heroïne verslaafden

12-01-2016 | Vrouw | 66
methadon (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.

30-03-2015 | Vrouw | 30
Polyneuropathie

20-06-2013 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

13-05-2012 | Vrouw | 65
methadon
Ik heb al 40 jaar een ernstige vorm van RLS. 10 Jaar geleden ben ik begonnen met een medicijn hiervoor. Helaas werkte dit na 10 jaar niet meer (augmentatie). Op aanraden van de neuroloog ben ik overgestapt op methadon. De eerste weken: halleluia!: geen onrust, weinig bijwerkingen, goed geslapen. Daarna nam de werking af. de RLS-klachten namen weer toe, evenals de bijwerkin[lees meer...]gen: ik heb iedere dag opvliegers, ben suf, val overdag vaak bijna in slaap en mijn linkerhand doet 's morgens "brandend"" pijn. Wie heeft deze bijwerkingen ook en.... gaat het over?

22-03-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben van de heroine af maar methadon vind ik veel fijner middel en ik krijg er helaas wel een high van wat je zogenaamd alleen van heroine krijgt..ik ga zo afbouwen met 1 tablet(5mg) per maand en dan heb je letterlijk nergens last van...pas vanaf de laatste 20 mg word het moeilijk en bij de laatste tablet is even doorbijten...heb het allemaal al een keer gedaan en kwam [lees meer...]toen van 200 mg af dus weet waar ik het over heb

30-06-2022 | Man | 28
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Ellende. 4 of 5 dagen goed ziek om stoppen van heroine is toch iets fijner, ookal is het iets erger dan methadon maar methadon is 3 tot 4 weken. en het scheelt niks kwa erge bijwerkingen komt er nooit vanaf afbouwen kan soms heeeeeeel langzaam in maanden/jaren tot 30mg. wil je proberen lager of de bedoeling was tot 0. paat weken verder zit je weer aan heroine en ka[lees meer...]n bet rideltje weer opnieuw beginnen met hoge dosis. ze zeggen daar dat je er wel vanaf komt? langzaam . ik moet verplicht naar die heroinepost waar al de gebruikers komen war ik nou net vanaf wil apotheek en huisarts willen dit niet verstrekken want er moet zicht op zijn? het zicht zijn normaal gesproken hart en bloed testen.. het enige wat ik voor controle krijg na 2 jaar van heroine ad zijn drugstesten die verplicht moeten ik wil dat leven niet meer, ik wil die mensen niet meer, ik wil heel die omgeving en sfeer njet meer want waar ik me methadon moet halen kiezen zij ook welke tijd ik het moet innemen, want wanneer ik daar moet komen moet ik het innemen waar ze bijstaan, terwijl ik het liever gewoon sochtends inneem maar ga je die tijden elke week veranderen dag bii dag dan word je ook niet vrolijk van.. begin er niet aan. en als je dan toch afkickt. word dan 4 of 5 dagen ziek van heroine. en ik weet het ja kotsziek botte bevriezen zo voelt het pijnlijk maar methadon is niet minder ze zeggen van wel maar dat is echt niet zo je bent een levenslange patiënt. *ze zeggen dit alleen om minder criminaliteit, minder straatheroine en rommel weinig verschil maakt. ik denk soms zelfs om weer heroine te pakken een maand en dan daarvanaf te gaan een weekje ellende en dan klaar. maar dan ga ik ook weer basen en dat gaat me iets te ver kost me zon 4 tot 8 honderd euro per dag als t tegenzit het is beter dan heroine maar alleen als je helemaal niks meer wilt gebruiken, geen dealers meer wilt, gezonder of beter kwa de rest durf ik niet te zeggen na eigen ervaring. ik heb er spijt van.... ( ik denk dat het wel kan als je het 1 maand gebruikt en daarna binnen 2 weken gelijk afbouwt maar meestal adviseren ze dit gewoon blijvend te gebruiken of maanden/jaren maar dat zou ik niet doen. het is ook ellende als ik ergens impulsief een avondje ben en niet thuis slaap. ik moet sochtends meteen weg want ben ik een uur later kots ik alles onder en is het hek van de dam.. (mensen die denken dat het goed voelt je voelt er na paar dagen niks meer van, behalve als je het vergeet of eens niet in neemt of een keer niet in kunt nemen.) dit is de ergste afkick en drugs die ik ooit gehad heb.. en ik heb alles gehad als verslaving dus dat zegt wel wat ben van me 10de tot nu onderant verslaafd geweest waarvan van me 15 tot 26 zwaarverslaafd problematisch psychotisch enzv..

11-06-2022 | Man | 49
methadon (120mg)
Drugsverslaving
Elke dag minimaal 10 euro aan hero werd me te veel. Daarom gaf het cad me maar iets wat 10 keer zo verslavend was. Meerdere malen door een hell gegaan mar toch viel ik elke keer weer terug in het gebruik van heroïne. Tot dat na zo'n 15 detoxen mij voor werd gesteld om methadon te blijven gebruiken , een zeer hoge dosis. Ik moet zeggen dat het succes heeft gehad. Ik ben ge[lees meer...]stopt met heroïne en kreeg een normale plek in de maatschappij. Ik ben wel "gevangen" voor het leven en heb een diep geheim. Een normale jongeman neemt een condoom mee als hij op stap gaat en de kans bestaat dat hij snachts niet meer thuis komt. Ik, ik moet zorgen dat ik ook nog 2 ampullen methadon bij me heb die ik dan smorgens stikum op moet drinken. Dus begint een nieuwe evt relatie gelijk met een geheim. Als ik op vakantie wil dan moet ik bij veel landen eerst bij de ambassade toestemming vragen en als ik mijn medicatie kwijt ben of ik heb een potje laten vallen dan is er gelijk paniek. Gelukkig doet mijn verslavings arts niet moeilijk maar ik ken er die om een aangifte van diefstal of vermissing vragen. Ok ik ben van de heroïne af en soms denk ik dat ik idd een normaal persoon ben in de maatschappij. Maar hoe ze het mij toen het advies hebben gegeven dat klopt niet. Ik moest het zijn als een suikerpatiënten die dagelijks zijn insuline moest nemen. Wat een bullshit, hij hoeft zich niet te schamen, kan zo elk land in, word niet super ziek etc etc. Methadon is een ramp mensen, raak je verslaafd aan de heroïne pak dan maar subexsone.

19-11-2021 | Man | 51
methadon (10mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.