Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

07-04-2020 | Vrouw | 60
methadon (80mg)
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

15-10-2019 | Man | 58
methadon (20mg)
hoelang houden de ontwenningsverschijnselen van Methadon aan? ik heb jarenlang 60 Mg (30CC vloeibaar) gevruikt,maar daar ik geen crimineel verleden heb,niet meer gevruikte en niet geestelijk ziek was,en werkte,kreeg ik 10 jaar geleden mijn methadon van de huisarts(60 Mg).nu ben ik naar 20 Mg afgebouwd in 2 Maanden,maar sta nu al 3 weken op 20 Mg maar blijf maar rot slapen[lees meer...],zweten,gewoon beroerd voelen.je zou toch zeggen dat je je op een gegeven moment beter voelt. ik neem 1x per dag 1 tablet van 20 Mg in.wat is de beste manier om dit af te bouwen? alvast bedankt Cor.

27-03-2019 | Man | 57
methadon (20mg)
Ik gebruik onderhand al jaren METHADON, de dosering is in de loop van de jaren verdubbeld, maar geeft geen verlichting van mijn pijnklachten als gevolg van versleten rug. Je hoort allerlei spookverhalen over METHADON, maar voor mij is het niet meer als een ASPIRIENTJE. Totdat ik besloot te gaan minderen/stoppen. Het minderen is al zo vaak mislukt dat je er hopeloos van [lees meer...]wordt. Nu onder begeleiding van een verslavingsarts die goede tips geeft. En...............het lukt, nu na ongeveer 2 maanden gebruik ik 2x8 mg per dag. Dus van 40mg naar 16mg, dat is een hele stap, normaal gesproken ga je door een HEL. Maar de verslavingsarts heeft me CurcuDyn/Glucosamine/Thiamine/Colecalciferol voorgeschreven en dat ondersteunt het afbouwen GEWELDIG!!! Nu gebruik ik daarnaast nog 2x150mg PREGABALINE en dat werkt als pijnstiller. EIGENLIJK IS HET NIET NORMAAL DAT METHADON ZO GEMAKKELIJK WORDT VOORGESCHREVEN, HET IS HET ERGSTE MIDDEL WAT ER BESTAAT, IK HAD PRAKTISCH GEEN BIJWERKINGEN MAAR HET AFOUWEN IS EEN H E L . EN DAT IS ZACHT UITGEDRUKT. MENSEN DENK NA VOOR JE WAT SLIKT, EN IK KAN HET WETEN, HEB AL JAAAAAREN ALLE VOORGESCHREVEN ROMMEL GESLIKT (MORFINE, FENTANYL ENZ.ENZ.ENZ.) IN DE HOOP DAT DE PIJN AFNEEMT DOE JE ALLES. MAAR KAN IEDEREEN ZEGGEN......NEEM N O O I T METHADON !!!!!!!! EN VOOR DE MANNEN.....IK HAD GEEN TESTOSTERON-AANMAAK MEER !!! Nu door hormoonpreparaat weer op peil DUS JE WORDT OOK NOG EENS IMPOTENT HIERDOOR (GELUKKIG TIJDELIJK BIJ MIJ)

17-12-2018 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.

26-07-2018 | Man | 34
Hoofdpijn
Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

12-08-2016 | Man | 38
methadon (10mg)
Ziekte van Lyme
Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!

04-04-2016 | Vrouw | 47
methadon (50mg)
Drugsverslaving
Hoi, Ik ben zeg maar 25 jaar geleden in aanraking gekomen met drugs. Mijn vriend, de vader van mijn zoon, was verslaafd. Moest er zelf eigelijk niks van weten, was zelf zo tegen drugs. Heb het 4 jaar aangezien met de nodige problemen en ben zelf ook in gebruik gegaan, waar ik op een gegeven moment niet meer uitkwam. Met de nodige problemen. Alleen was er zo flauw van, ben [lees meer...]op een gegeven moment in een heroïne behandelunit gekomen. Om niet meer te hoeven scoren. Ben op een gegeven moment afgelopen jaar, toen ik gestopt was met methadon, overgestapt op suboxone om weer wat helder te worden. En ook als airbag niet terug te vallen in de heroïne. Alleen had zoveel last van bijwerkingen alles ging bij mij wel 10 keer zo snel in mijn hoofd had het gevoel dat ik pep op had. Zo onrustig, ben radicaal gestopt van 16 mg zo naar niks. Zo wat was ik ziek, nu ben ik teruggevallen in de heroïne baal zo van mijzelf, heb zoveel energie er in gegooid. Heb in 2015 emdr sessies gedaan. Daarna emotieve therapie nog een laatste sessie ben n ik klaar. Maar nu schaam mij zo dat ik in gebruik ben. Wil hier vanaf. Wat kan ik nu het beste gaan doen om hier vanaf te komen. Kan ik ook gewoon snel afbouwen op de meth dat ik niks voel? Wie kan mij hier raad in geven? Ik wil zo graag. Heb cold turkey geprobeerd. Dat lukt me nu niet. Ben ten einde raad.

07-02-2016 | Man | 36
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.

01-01-2016 | Man | 35
methadon (120/ml)
Drugsverslaving
Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !

20-10-2015 | Vrouw | 66
Pijn (algemeen)
er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.

31-08-2014 | Man | 45
methadon (10mg/ml)
Blaaskanker
Hallo allemaal, In 2004 is bij mij blaaskanker geconstateerd, na enige tijd een hoop pijnmedicatie gekregen van de huisarts die overigens geen zak hielpen, ben ik heroïne gaan gebruiken, daarmee gestopt en oxycontin en methadon gekregen van de (verslavings) arts daarna geen nanokorrel heroïne meer gebruikt. Het is nu 10 jaar later en heb besloten om de methadon af te ga[lees meer...]an bouwen. Ik stond op 75mg en ben nu bezig met de laatste 10mg dit in een tijdsbestek van +- 3 maanden. Maar wat een hel ben ik doorgegaan, ik kan niet begrijpen dat artsen met hun volle verstand dit voor kunnen schrijven! Mensen die al in een rotsituatie zitten een middel voor te schrijven wat nog vele malen verslavender is. Ze zijn geen haar beter dan de drugsdealer van de straat, ik ben vastbesloten om van deze rotzooi af te komen, maar wat een hel moet je door niet normaal. Ik wil graag aan de andere mensen die op het punt staan waarschuwen om het niet te doen. Er zijn voldoende andere middelen die veel minder afkick verschijnselen hebben dan methadon. Ze beloven je de hemel, maar uiteindelijk beland in een hel. Dit is te gek voor woorden. Mensen denk alsjeblieft na!

26-01-2014 | Man | 32
methadon (140)
Drugsverslaving
ik zeg 1 ding het helpt super tegen ontwenning, maar brengt heel wat leed en woede mee als heroine. dan vind ik subuxone 80keer beter, ten eerste van methadon geen sexlust meer bij hoge dosis zoals ik had geen gevoel bijna in penis, ten 2de bijna niet meer naar wc kunnen gaan door constante verstopping. ten derde na jaren gebruik vergrote prostaat krijgen plus ik kon maar [lees meer...]niet onder 30ml geraken, zelfs niet met lage afbouw. heb hel afgezien van 140mg naar 50mg op 6maand was ik naar 50gegaan maar wel 6maand in zetel gehangen constant pijn. 1 goede raad probeer subuxone in plaats van metadon. voor mij was methadon hetzelfde als heroine want methadon kon je ook roken zoals hero. na lang zwoegen en 20jaar verslaving ben ik nu 32jaar in 2014 en clean van methadon en subuxone. kan alleen maar zeggen je weet het als je echt ma echt wilt stoppen. succes iedereen nu juist nog een goe lief en ik kan eindelijk aan men echte leven beginnen. grts christoff

05-12-2013 | Man | 34
Drugsverslaving
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

08-12-2012 | Man | 57
methadon
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans

23-07-2012 | Vrouw | 54
methadon
Wegens zeer pijnlijke blaasaandoening slik ik sinds 4 juli 2 x per dag 1.25 ml. methadon, in vloeibare vorm. 2 weken geleden overgestapt op 2 x 1/2 tablet Symoron, ook 2 x per dag 1.25 mg. Het is dus een heel lage dosering, maar na een dag of 4 nadat ik ermee begonnen ben kreeg ik ernstige hoestaanvallen. Ik dacht dat het bronchitis was, want dat heb ik wel vaker. Ik kreeg[lees meer...] een anti-bioticum kuurtje, maar de vreselijke kriebelhoest bleef. Daar heb ik nu weer andere pillen voor gekregen, maar ik ben zo bang dat ik door de methadon zo ben gaan hoesten. Ik hoop dat mijn arts me deze week beld, hij was vorige week niet bereikbaar, en dat hij mij kan uiitleggen of die hoest door de methadon komt. Daar zou ik enorm van balen want sinds 6 jaar ben ik eindelijk redelijk pijnvrij door het gebruik van de Methadon. Herkent iemand deze syptomen van benauwdheid? Ik hoest me een ongeluk, ik heb zelfs overal pijn van het hoesten. Ik heb ook geen stem meer door het hoesten. Iemand ervaring met hoesten als bijwerking?