Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

29-03-2024 | Man | 60

constipatie

Ik heb artrose diep in de onderrug. Fentanyl van de huisarts deed niks 600mg pleister om de 2 dagen. Naar de pijnpolie advies: Methadon. Ik heb dit 2,5 jaar geweigerd omdat ik een ex heroine gebruiker ben. 30 jaar clean en daarna verslavingsgeneeskunde gestudeerd. Neem Methadon enkel als je zoals ik een levenslange onomkeerbare aandoening hebt. Het afkicken van Methadon is[lees meer...] een pure hel erger dan afkicken van Heroine. Verder is het een fijn middel dat de pijn 90% onderdrukt, althans bij mij. Sterkte lieve mensen. Peter.

05-10-2023 | Man | 71
methadon (20mg)
Begon omstreeks 1970 af en toe met opium .Daarna methadon gekocht .....sinds 1973 in een vast programma ( Rotterdamse GGD) wat begon met zes 5 mg. tabletten per dag , Wat over de jaren met kleine sprongetjes nu op de huidige dosis staat van vijf 20mg tabletten. 'K heb er nooit spijt van gehad , het heeft me geholpen een stabiel leven te lijden . Behalve gedurende 1976 [lees meer...]tot 1980 heroine gebruikt. Sinds die tijd nooit meer hard drugs aangeraakt. Nooit de behoefte gehad om af te bouwen aangezien ik noch steeds de opiaat rush kreeg. Sinds 1995 niet meer in een regulier 3 × per week progamma ,maar vanwege "goed gedrag" de medicatie twee wekelijks via de huisarts kreeg . Tegenwoordig krijg ik voor drie maanden mee. Nu met 71 wordt het leven minder zorgeloos, wat onvermijdelijk is. En vanwege spannings hoofdpijn af en toe Lorazepam of Flunitrazepam gebruik. Alhoewel ik zelf geen spijt heb raad ik het niemand aan , verslaving is geen grap.

24-04-2023 | Man | 72
Drugsverslaving
Gebruik methadon sinds 1971 .......sinds 1973 een onderhouds dosis . Begon met 5mg tabletten op de zwarte markt . Tegen 1973 in een onderhouds programma dagelijks acht 5mg tabletten ,wat over de jaren natuurlijk steeds iets hoger werd. Eerlijk toegegeven gebruikte ik het voor de opiaat achtige uitwerking en niet om van drugs af te komen die ik zowiezo zelden gebruikte. [lees meer...]Sinds 2000 krijg ik dagelijks vijf 20mg tabletten in 3 maandelijkse herhaal recepten. Tot een jaar geleden was ik uitermate tevreden met het gebruik tot onlangs zeer vervelende hoofdpijnen en rusteloosheid zich begonnen te manifesteren. Overgevoeligheid voor harde geluiden etc. Die ik probeer te verhelpen met paracetamol of diflonac , die eigenlijk nauwelijks helpen . het enigste wat werkt zijn spierverslappers als valium om de rusteloosheid tegen te gaan. die ik nauwelijks gebruik ,ten eerste omdat de huisarts ze niet wil geven, en ik wil geen valium verslaving bovenop de methadon verslaving ook al heb ik misschien noch een jaar of tien te leven. Heb onlangs Flunitrazepam op de zwarte markt gekocht die af en toe wat verlichting geven. Het enigste wat te doen staat volgens de huisarts is te leren de rusteloosheid te managen. Vraag me af of dit de prijs is van meer dan een halve eeuw methadon medicatie , waar ik achteraf toch geen spijt van heb. Dankzij de methadon heb ik noch een stabiel leven kunnen lijden, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Misschien hebben sommigen de verslaving geaccepteerd om door te kunnen leven. En gebruiken de methadon hoogst waarschijnlijk voor de roes en niet om af te kicken. Alle respect voor jou dat je het zover hebt weten te brengen. U bent 70 . geen dokter zal u door een ontwennings regime laten gaan . De laatste 10 jaar van uw leven is verslaving geen issue om te kunnen functioneren.

10-04-2023 | Vrouw | 67
methadon (2mg)
Artrose van de wervelkolom
Kreeg dit na een spit/ischias aanval op de pijnpoli. De 2 x 5 mg die werd voorgeschreven, werkte wel, mars ik kon overdag niet wakker blijven. Heb toen 2 mg tabletten gekregen, gemaakt door een zelfbereidende apotheker, waar mijn apotheker ze besteld, er zitten weinig hulpstoffen in. Werkt beter dan de 2x 5 mg. Gebruik nu 8 mg voor de nacht. Helpt voldoende, enige nadeel h[lees meer...]et nachtzweten.

12-03-2023 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
na operatie aambeien, waarschijnlijk zenuw beschadigd,ongeloofelijke pijn die niet overging, kon niet meer zitten!Na verschillende artsen na anderhalf jaar op bed te hebben gelegeg, eindelijk naar pijnpoli, daar kreeg ik te horen neuropatische pijnen, kreeg Methadon en na half uur was de pijn weg!!!ik was ongeloofelijk blij,had alle hoop op pijnvrij leven al opgegeven.NU [lees meer...]3 jaar later zit ik nog op 1 methadon 5 mg en 1 amitripyline en kan weer normaal leven. Alleen zitten op harde ondergrond blijft tricky maar daar valt mee te leven.

13-11-2022 | Man | 70
methadon (5mg)
Vanaf mijn 45e jaar last van RLS. In de loop van de jaren is het fors toegenomen. Hele regiment aan medicijn zijn de revue gepasseerd. Ik sliep zeer slecht, vele malen uren wakker. Rond lopen etc. Overdag heel erg moe. Uiteindelijk op advies van de neuroloog met methadon gestart, inmiddels nu enkele maanden. Resultaat, fantastisch. Ik slaap weer, goed uitgerust. Nu de v[lees meer...]rees, dat ik om welke reden dan ook, dat ik moet stoppen met dit medicijn.

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

26-11-2019 | Man | 51
methadon (50mg)
Ik heb 35 jaar methadon gebruikt was verslaafd aan heroïne stond op 50 miligram ,ook een benzo verslaving ben met subrexone afgekick ben 5 maanden medicijn vrij en het was een hel ik slaap nog slecht ,voel me nog niet goed maar gaat met ups en downs .Ik voel na 5 maanden nog een leegte al gaat het wel beter maar heb echt met me kop tegen de muur aangelopen gun je je ergste[lees meer...] vijand nog geeeens .Ik raad mensen aan om tot 20 milligram af te bouwen en dan over op subrexone 12 milligram en dat snel af te bouwen ,en in veilige omgeving ,en veel douchen of sauna gaan succes waar een wil een weg

12-05-2018 | Vrouw | 51
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

30-12-2017 | Man | 57
methadon (200mg)
Ben al in 1977 aan de heroine verslaafd geraakt, maar rond 1985 voor het eerst begonnen met methadone. Ik zit nu momenteel op 100mg/pd. maar heb jaren op de begindosis van 200mg/pd. gestaan. Veel mensen die methadone kennen zeggen me wel eens dat 200mg/d best wel veel is, maar voor mezelf was dat echt nodig om de zin en hang naar heroine te onderdrukken. Dat is de manier[lees meer...] voor mij zoals ik er van af ben geraakt!

11-10-2017 | Man | 25
Drugsverslaving
ik was een 2/3 maanden verslaafd aan heroine. Ik heb de dokter toen gevraagd voor methadon om te stoppen. Maandje gebruikt, nu stop ik al een week met methadon en werk ook weer, dus het heeft bij mij wel geholpen, want ik gebruik niks meer, af en toe een jointje.

01-08-2017 | Man | 47
methadon (10mg)
Pijn (algemeen)
ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.

15-07-2017 | Man | 52
methadon (5mg)
Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.

21-09-2016 | Man | 57
methadon (10mg/ml)
Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!

14-06-2015 | Vrouw | 44
methadon (20mg)
Omdat ik van mijn vorige huisarts alleen maar Dicloflinac kreeg wat mij niks deed en het blijkt zeer slecht voor je maag te zijn. Ik had iets nodig tegen hevige pijnklachten, nu zijn er op de zwarte markt wel middeltjes die goed werken maar die je maar heel eventjes van de pijn af helpen. Daarna is het een snelweg naar de verdommenis. Om van die snelweg af te komen is m[lees meer...]ij Methadon verstrekt en sindsdien heb ik ook geen pijnklachten meer. Ik kan alles doen , zonder pijnklachten ik heb mijn leven hierdoor teruggekregen. Maar het blijft een leven met medicatie, die onder de opiaat wet vallen waardoor je met ongemakken te maken krijgt. Anders kon ik deze tabletten ook wel gewoon bij de apotheek krijgen, maar dit moet bij het CAD wekelijks (sommige dagelijks) opgehaald worden door mijzelf.