Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

duizeligheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

15-09-2020 | Man | 33
bupropion (150mg)
Gebruik nu 4 weken dit medicijn en heb er na de inwerkperiode prima baat bij. Neem dit niet in combinatie met alcohol en neem zeker de eerste weken rust. Probeer het, het kan je zeker helpen een stap te maken.

06-07-2022 | Man | 30
bupropion (150)
De bijwerkingen zijn vooral in het begin. En ik heb ervaren dat doorslikken loont heb word beter het moet in je systeem komen ook al denk je van ik stop er maar mee ineens stoppen geeft grote bijwerkingen. dan moe je juist door zetten ik slik ook paroxetine en ook daarbij hetzelfde verhaal het is echt op lange termijn je moet echt denken in maanden. En ook belangrijk in de[lees meer...] ochtend met ontbijt innemen. Het is een ondersteuning. Het is een medicijn. Geen drugs.. MVG Ko

05-09-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, voor mijn depressie en ADHD. In het begin nachtmerries, erg droge mond, heel veel hoofdpijn. Maar ik kreeg al gauw rust in mijn hoofd. Mijn lichaam voelde niet meer loodzwaar aan. Ik kon weer wat doen! Uiteindelijk hou ik de bijwerking dorstig wel heel erg. Ik drink ca. 3 liter water per dag om het op peil te houden. Dat is wel een nadeel[lees meer...].. maar 100% waard!

16-03-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Wellbutrin hielp mij geweldig! tot dat ik last kreeg van oorsuizen die steeds erger werden en ik mijn totale gehoor verloor. Ik moest gelijk stoppen! Gelukkig is mijn gehoor daarna weer hersteld.

14-12-2020 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Van de 150mg had ik weinig bijwerkingen, maar ook weinig effect. Na een maand verhoogd naar 300mg. Ik kreeg een constante bittere smaak in de mond, zeer hevige diarree, nachtmerries, en algemeen ziek gevoel. Daarna in overleg met de huisarts terug naar 150mg gegaan. Wegens ernstige intollerantie aan andere antidepressiva was dit de laatste optie voor mij. Ik neem dit nu ee[lees meer...]n jaar. Na langdurig gebruik heb ik nog steeds constant de bittere smaak in mijn mond, en vooral 's avonds hartkloppingen (frequente extrasystolen) en daar neem ik nu ook bisoprolol voor. Maar ik heb eerlijk gezegd het meest baat gehad bij de psychotherapie. Ik voel me nu ook niet echt meer depressief en zal vragen aan de huisarts of ik mag stoppen met de wellbutrin. Hopelijk verdwijnen de bijwerkingen en ben ik eindelijk af van deze troep.

17-01-2023 | Man | 29
bupropion (300mg)
Na een hoop vooral negatieven ervaringen te hebben gelezen wilde ik ook graag mijn verhaal doen. Ik ben nu 29 jaar en heb toen ik 15 was Ritalin geslikt voor mijn ADHD voor een jaar. Na een lange tijd ben ik enkele maanden terug begonnen met opnieuw Methylfenidaat (Ritalin) slikken. Dit werkte voor mij op proffesioneel vlak goed alleen merkte ik dat ik alsnog veel depressi[lees meer...]eve klachten had. Ook was ik zwaar verslaafd aan roken en vooral blowen. Dit maakte mijn leven benoemswaardig slechter en had veel moeite dit te veranderen. Voor de drie benoemde klachten werkt dit middel voor mij perfect. Ik heb geleerd dat ik het consistent op dezelfde tijd moet innemen en anders moodswings en probleem met slapen krijg. Alsnog vind ik dit zeker het wel waard, ik heb weer veel meer motivatie om mijzelf bij elkaar te rapen en bij geheel gestopt met blowen en gebruik af en toe een vape met nicotine. Ook is mijn drang naar andere drugs sterk verminderd. (de combinatie is ook zeker niet aan te raden ivm hartkloppen etc) Ik kan nog steeds een beetje wazig in de middag worden maar merk dat dit vooral na het ophogen van mijn dosis is. Het enige wat ik echt vervelend vind is dat ik veel meer en viezer ben gaan zweten. Hier ben ik nog op zoek wat ik hier tegen kan doen, maar ik zie dit als een netto positief.

14-10-2022 | Vrouw | 20
bupropion (300mg)
300mg Bupropion dagelijks, nu 14 weken voor depressie. Mijn arts is er zeer van overtuigd dat ik ADD heb. Dit gaan ze echter niet onderzoeken, omdat ze er zo zeker van zijn. Ik slaap, sinds ik dit medicijn gebruik maar een paar uur per nacht. Vreselijk. Geen slaap medicatie helpt er bij. Ik kom moeilijk in slaap en ik word wakker en kan niet meer doorslapen. Ik heb l[lees meer...]ast van angst en nerveusheid, bupropion heeft dit niet minder gemaakt. Misschien nog wel erger dan eerst. Helaas wilt mijn arts mij geen andere medicijnen geven en ik ben op zoek naar een andere arts.

21-10-2020 | Man | 20
Depressiviteit
Begin juni begonnen met dit medicijn. Ik heb ADHD en zit ruim 1,5 jaar in een depressie. Hiervoor al meerdere depressies gehad, nooit medicatie gehad tegen depressies. Ik slikte al een aantal jaar dexamfetamine voor mijn ADHD en was daar tevreden over, totdat het opeens helemaal geen effect meer had. In overleg met psychiater (en psycholoog) besloten om bupropion te prober[lees meer...]en, in de hoop dat het zowel voor mijn ADHD-klachten en depressiviteitsklachten zou helpen. Ik wilde nooit antidepressiva omdat ik bang was voor de bijwerkingen en bang was dat ik een soort zombie zou worden, maar omdat het ook voor mijn ADHD zou kunnen helpen, wilde ik het toch een kans geven. Ik vond het een grote stap en was bang dat ik in het begin depressiever/suïcidaal zou worden, maar het viel gelukkig allemaal mee: Ik had alleen twee weken last van sterke misselijkheid en vervelende hoofdpijn, maar dat vond ik prima aangezien het veel erger zou kunnen zijn. Dosis uiteindelijk verhoogd naar 300mg en gewacht "tot ik wat zou voelen". Ik merkte er niks van nadat de bijwerkingen waren weggetrokken, maar ik aangezien ik er geen last meer van had, bleef ik doorgaan met slikken. Op een gegeven moment was ik sociaal erg actief, had ik overal energie voor en vond ik sociale dingen en feestjes weer leuk. Ik had het zelf niet helemaal door, maar opeens had ik door dat het weer was zoals vroeger, toen ik nog niet depressief was. Ik wilde elke dag dingen doen en gezelligheid om me heen. Mensen begonnen het ook aan mij te merken, terwijl ze niet wisten dat ik medicatie gebruikte. Ik kreeg heel veel opmerkingen in de zin van: "Ik zie dat het beter met je gaat", "Ik merk dat je weer je oude zelf bent", "Ik zie dat je weer van dingen kan genieten". Dit was erg bemoedigend en bevestigde alleen maar wat ik zelf al een beetje dacht. Voor mijn ADHD merk ik er helaas niks van. Gebruik nu ritalin wanneer ik moet studeren. Vind dat maar troep met vervelende bijwerkingen, maar het is niet anders. Inmiddels heb ik helemaal geen bijwerkingen van de bupropion en heb ik niet door dat ik iets gebruik. Het werkt echt goed en ik ben emotioneel veel stabieler en heb veel meer energie. Ik blijf dit voorlopig nog slikken, ben echt heel blij dat ik dit geprobeerd heb.