Bacteriële infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bacteriële infectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bacteriële infectie

22-04-2024 | Man | 28
Bacteriële infectie

uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Bacteriën in de arm

20-03-2024 | Man | 68

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

17-01-2024 | Man | 62
Bacteriële infectie
Partner belandde in het ziekenhuis. Uitgebreide casus, kreeg o.a. dit middel na ontdekken legionella. Na inname knapte hij vliegensvlug op. Geen last van bijwerkingen. Ontzettend dankbaar dat dit middel bestaat en dat hij ermee geholpen wordt. Mocht na aantal dagen naar huis om daar kuur af te maken, ook dat gaf geen problemen.

02-01-2024 | Vrouw | 80
Bacteriële infectie
Na maanden van wikken en wegen, toch i.o.l. met de longarts een middel gekregen tegen de aanhoudende hoest aanvallen. Levofloxacine voorgeschreven gekregen met een heel naar gevolg zoals beschreven. Een ernstige blessure aan de kuitspieren. En wel dusdanig dat lopen haast onmogelijk was. Veel pijn bij het bewegen en een dik opgezet onderbeen en enkel van het vocht. Dit m[lees meer...]iddel zou niet verkocht mogen worden aan mensen boven de 70 jaar.

14-12-2023 | Man | 58

13-12-2023 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Dit medicijn is mijn wonder en reddingsmiddel Vorig jaar wekedelen infectie gekregen bij mijn lymfloosbeen, zonder antibiotica is geen optie ivm sepsis bloedvergiftiging. Eerst ander soort antibiotica gekregen, dat hielp onvoldoende, geen enkele arts wilde helpen totdat PET-scan en echografie uitwezen dat ik wekedelen infectie heb. Ik zei doe eens ciprofloxacine, binnen[lees meer...] 1week verdween alle klachten ziekzijn en pijn. Inmiddels weer wekedelen-botinfectie te pakken. En eerst andere antibiotica gekregen, hielpen onvoldoende. Artsen wilden niet helpen, maar wondkweek zei nee bacterie. Ik zei gezien deze heftige pijn en ziekzijn ciprofloxacine en jawel, de klachten gaan verdwijnen. Mijn wonder en reddingsmiddel ! Hierdoor kan ik levenslang antibiotica inname nog vermijden!

31-10-2023 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
In verband met ontsteking door hs kuur gekregen. Vanaf dag 2 klachten. Algeheel gevoel van ziek zijn. Misselijk, maag en darmklachten, wondjes in mond, slap in benen. Hoop dat de klachten snel afnemen

29-10-2023 | Man | 80
Bacteriële infectie
Recept n.a.v. Pijnlijke bijbal, preventief - geen ontstekingsindicatie. Na 3 dagen/pillen gestopt met de kuur wegens hevige pijn in spieren en pezen in de onderbenen. Van het apothekers-info gesprek herinner ik me alleen dat ik niet in de zon mocht lopen. De bijsluiter vermeld dat pijn in spieren en pezen maar zelden voorkomt, over de ernst en potentiële schade daarvan (mo[lees meer...]gelijke spier- en peesscheuring ) geen woord. Gelet het aandeel spier- en peesklachten dat ik op internet ontdek mag deze bijwerking wel veel meer benadrukt worden!! Zeker bij mensen ouder dan 70 jaar, gezien diverse info op internet!,! Voor potentiële gebruikers: Bezint eer ge begint!

26-10-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Dit middel gekregen voor een ernstige shigella infectie. Het werkte snel voor de infectie, wat natuurlijk erg fijn is. Alleen 3 dagen nadat ik gestart werd, werd ik al redelijk duizelig. De kuur was 7 dagen in totaal. Inmiddels gestopt, maar de duizeligheid wordt elke dag alleen maar erger. De duizeligheid is inmiddels zo erg dat ik niet meer zelfstandig naar dingen toe ka[lees meer...]n en continu bang ben om te vallen.

10-10-2023 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Nooit aannemen deze troep! Ik liep door gebruik van dit medicijn bij het GGZ! Huisarts dacht dat ik een burn out had. Later bleek het om bijwerkingen van het medicijn te zijn. Duizelingen, oorsuizen, gevoel van onwerkelijkheid, dereasilatie! Gevoel van omvallen, wankel op de benen. Tijdens gebruik en lang naweeën van deze klachten. Van Jan tot mei 3x dit medicijn gehad. [lees meer...]5 maanden van de wereld geweest. :-( maar het medicijn pakte wel de infectie aan! Binnen 1 dag was ik er al vanaf. Kuur elke keer netjes afgemaakt. 7 dagen kuur. Zetpillen.

18-09-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Wegens acute lymfangitis deze kuur gekregen voor 3x daags, echter na inname van eerste pil al binnen korte tijd last van erge misselijkheid. Vandaag is dag 3 en ik ben bijna 2 kilo afgevallen omdat het innameschema niet echt meezit samen met de bijwerkingen. 2 uur voor inname niets meer eten en een uur na inname ook niet, de tijd die over blijft om te eten tussen het innem[lees meer...]en van de pillen door ben ik extreem misselijk en opgeblazen. Wel effectief voor de lymfangitis, zwelling en rode kabel op mijn gehele arm zijn vandaag bijna niet meer zichtbaar.

18-09-2023 | Vrouw | 56
Bacteriële infectie
Ik kwam in het ziekenhuis te liggen vanwege een bacteriële infectie, staphylocoque doré. Was ontettend ziek. Nadat ik in het ziekenhuis behandeld ben met antibiotica vis het infuus mocht ik naar huis met levofloxacine 750mg per dag voor 4 weken. De eerste 3 dagen was ik vreselijk ziek, veel overgeven zelfs van een slok water. Na 3 dagen ging het beter. tot ik na ruim een w[lees meer...]eek weer last kreeg van koorts, misselijkheid, overgeven en me gewoon echt ziek voelde. Er werd contact opgenomen met het ziekenhuis en men gaf aan dat deze bijwerkingen vaker voorkwamen bij dit medicijn, dus per direct stoppen. Nadat ik gestopt was voelde ik me na een aantal dagen beter. Maar toen kreeg ik last van mijn bovenarmen, heup, knie, vreselijk moe, kortademig en een hele vieze smaak n mijn mond. Alles smaakt vreselijk zout, mijn mondhoeken zijn steeds kapot, mijn tong vertoond rare scheurtjes, de binnenkant van mijn mond voelt ruw aan. Inmiddels ben ik langer zonder dit middel dan dat ik het geslikt heb. Na controle in het ziekenhuis vroeg de arts of ik geïnformeerd was over het middel, ik gaf aan dat mij helemaal niets verteld was. Hij gaf aan dat dit middel bekend staat om deze bijwerkingen. Ik wou dat ik het geweten had dan had ik het geweigerd. (Ik woon in Frankrijk en kreeg het daar voorgeschreven)

Augmentin

11-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriële infectie
Door een geinfecteerde wond en later een open been dolblij met augmentin om ergere infectie/sepsis te voorkomen. Ik gebruik het nu twee weken. Innemen met eten (koekje/banaan/yoghurt) en dan gaat het prima. Enige bijwerking is minder honger, dus kleinere porties over de dag nemen omdat ik snel vol zit met eten. Blij met effectiviteit en bijwerking prima te doen

Augmentin

10-08-2023 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriële infectie
Nadat Fluxo niet werkte op wat in eerste instantie wondroos leek maar later een bacteriele infectie aan een wond (ontstoken hematoom resultaat open been met zeer veel pus en risico sepsis) bleek kreeg ik Augmentin. Na de horrorverhalen hier dacht ik nou dat kan er ook nog wel bij… gewoon innemen met iets eten (yoghurt/koekje/banaan) en genoeg water. Geen enkele keer missel[lees meer...]ijk geweest, geen maag/darm ellende. Enige is veeeeel minder honger en snel vol bij eten maar ja als dat alles is. Ik gebruik het nu 11 dagen en het is zeer effectief. Als je dit nodig hebt mag je blij zijn dat het bestaat om andere ellende te voorkomen

Azitromycine

31-07-2023 | Vrouw | 27
azitromycine
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

Floxapen

18-07-2023 | Man | 28
Bacteriële infectie
Gekregen ivm ontstoken insectenbeet, hele been rood en koorts. Binnen 3 dagen was de roodheid weg. Zwelling zit er nog, geen koorts meer. Hoe langer ik de kuur slik hoe meer ik er tegenop zie, man wat een ranzige, stikende, grote capsules. Vooral smorgens op de lege maag krijg ik t nauwelijks weg. Geen bijwerkingen.

Metronidazol Injecties/Tabletten

28-06-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Deze medicatie voorgeschreven gekregen vanwege een bacteriële vaginose. Vanwege de hoge dosering (in een keer 4 tabletten van 500mg innemen) angstig voor de bijwerkingen. Echter nergens last van gehad. De tabletten na het avondeten ingenomen. De dag erna leken de klachten van de bacteriële vaginose al over!

Metronidazol Injecties/Tabletten

15-06-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Ik kreeg een 1 daagse kuur van 4 tabletten totaal 1000 mg. Na een uur voelde het alsof ik dronken was. Dit vage gevoel hield heel de nacht stand,was ook heel verward. Nu al 2 dagen extreme vermoeidheid wat hopelijk snel wegtrekt. Enige voordeel; klachten waarvoor ik ze gebruikte zijn over

05-06-2023 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Opgenomen ivm hevige pijn door ontsteking van endometriose blaasjes. Vijf dagen lang drie verschillende antibiotica via infuus gekregen, daaronder Ciprofloxacine. Na vijf dagen ziekenhuis, ontslagen met een kuur Amoxicilline/Clavulaanzuur. Moet deze vier weken afmaken. Één dag na thuiskomst kon ik 's-morgens plotseling niet meer staan, hevige pijn in de achillespezen. [lees meer...]Contact opgenomen met het ziekenhuis, bleek een bekende bijwerking, maar wacht maar af, de kuur is al gestopt. Na ruim een week is de pijn in mijn linkerbeen iets minder, maar rechts zeker niet. Met maximale dosering paracetamol kan ik nu zonder hulp maar met veel pijn van mijn bed tot aan de wc komen, toxh wel vier meter lopen. Waarom wordt dit middel in vredesnaam zonder onderzoek of dit écht nodig is voorgeschreven. Ik hoop wel dat dit nog over gaat want dat is nog niet zeker begrijp ik. Als je opgenomen wordt en je krijgt medicijnen via een infuus, zouden ze eigenlijk de bijbehorende bijsluiters aan je moeten geven. Als je er over nadenkt, je krijgt een infuus en ze dienen daarmee medicijnen toe, in mijn geval antibiotica, maar informatie over wat ze precies toedienen krijg je niet.

Selsun

02-06-2023 | Vrouw | 45
seleensulfide
Bacteriële infectie
ik raad het af voor alle mensen die gevoelig zijn voor geuren, of gewoon een goede neus hebben. Selsun stinkt. En het meest vervelende is dat die stank blijft ook wanneer de kuur al af is. Het is al 1 week sinds dat ik en mijn man selsun voor het laatst gebruikt hebben - de stank is er nog steeds aan mijn huid! Het is niet weg. Ik heb al alles geprobeerd - scrub, peeling[lees meer...], zuiveringszout... niks helpt. Ik heb het gebruikt voor mijn huid en mijn huid nu dus stinkt naar selsun. Vreselijk! Zwavel geur. Zodra je het warm krijgt, in de zon zit of gaan zweten door een of andere - hier is de stank weer. Na de warme bad is het ook goed te ruiken. Ik heb een lichte paniek nu, want ik heb geen idee of het ooit weg is. Ik hoop het heimelijk. Voor als nog het levert enorm frustratie. Dus wat er staat - de geur is na 1 of 2 dagen weg - dat is dus niet waar. Het blijft gewoon.

22-05-2023 | Vrouw | 19
Bacteriële infectie
Ik gebruik het sinds 5 dagen en merk geen verschil. Ik heb in de nacht en soms ook overdag veel last van maagpijn en buikpijn. Vervelender dan ongesteldheid klachten. Voel me ook heel zwak.

21-05-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Last van diarree, buikkrampen, vermoeidheid, keelpijn

27-04-2023 | Vrouw | 51
Bacteriële infectie
Derde dag vd kuur en de klachten worden erger. Vanaf dag 1 misselijk en geen trek in eten. moet mezelf dwingen een boterham te eten en die krijg ik met moeite op. Continue opgezwollen en zwaar gevoel in de maagstreek. Vannacht amper geslapen, als ik ging liggen kreeg ik maagpijn. Moest verhoogd bijna rechtop slapen. Vandaag diarree er bij. Heb bacteriële infectie in de hui[lees meer...]d, heb wel het idee dat het werkt, maar de bijwerkingen komen mijn humeur en nachtrust niet ten goede.

18-04-2023 | Man | 57
Bacteriële infectie
medicijn gekregen voor een bacteriële infectie voet,bijwerking misselijk en veel spierpijnen in kuit enkel en bovenbenen.spierpijn is het ergste nog twee dagen en dan kan ik er mee stoppen hoop dat de spierpijn dan ook voorbij gaat.het middel helpt wel tegen de klachten

18-03-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Voorgeschreven gekregen ivm ernstige huidinfectie. Geen enkel probleem om capsules weg te slikken. Neem ze hangend onder de kraan in. Geen last van maagpijn of misselijkheid, maar wel erg stinkende ontlasting. Wel gewrichtspijn en ondraaglijke rugpijn. Inname en eten inplannen, ervaar ik als zeer irritant. Grootste probleem is dat deze capsules na 2 dagen op mijn gewr[lees meer...]ichten zijn geslagen. Deze worden steeds pijnlijker: Eerst ellebogen en polsen (was nog te doen), maar inmiddels ook knieën en een ondraaglijke pijn in midden- en onderrug tot in de flanken, waardoor ik overal hulp bij nodig heb. Ik vermoed dat dit ten grondslag ligt aan de toevoegde e-nummers. inmiddels moet ik nog 2 dagen, maar ik heb niet het idee dat dit middel het beloofde land is. Als ik uit bed kom, kan ik mijn ledematen maar stroef bewegen en de hele dag ga ik kapot van de rugpijn. Ik verbaas me verder of de samenstelling van de capsules, naast het medicijn. De ijzersmaak die mensen ervaren, is de capsulewand die vol zit met e-nummers met oa. rood, geel en zwart ijzeroxide en titaniumdioxide. Onbegrijpelijk dat o.a. deze kleurmiddelen (die ook reacties kunnen veroorzaken) worden toegevoegd. Helemaal niet fijn als je, zoals ik, het gros van de e-nummers normaal vermijdt, omdat je overal op reageert. Ik ben geen Moslim, maar vermijd wegens allergie wel varkensvlees. Daar krijg ik ontstoken tandvlees van. De gelatine lijkt me van varkens afkomstig (anders stond het wel nader omschreven) en dus niet halal. Hier zijn prima alternatieven voor.... Nu nog 2 dagen slikken en zal blij zijn om van deze rotzooi af te zijn. Hoop dat de bijwerkingen na de laatste capsule snel weg zullen zijn....

Canesten gyno

05-03-2023 | Vrouw | 57
clotrimazol
Bacteriële infectie
Voor mij heeft het perfect gewerkt, zo blij mee!!! Al meerdere malen had ik bij de gynaecoloog aangegeven dat ik een onaangename geur had, die niet bij me hoorde. Deze adviseerde om niet met zeep te wassen, had verder geen oplossing. Dit deed ik al nooit, dus dit was geen oplossing. Na 5 jaar zó onzeker te zijn geworden, zelf op onderzoek uitgegaan. Canesten gekocht, en [lees meer...]de geur verdween al na 2 dagen! Nu, 2 maand later, nog steeds geen klachten! Ik ben er heel dankbaar voor!

Flagyl

29-01-2023 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Snel van mijn vaginale bacteriële infectie af.

23-01-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Gekregen bij klachten BV. Beetje bang om het in te nemen, na de reviews te hebben gelezen. Maar viel me reuze mee. Bijna geen klachten. Darmen waren wel wat van streek en op de 5e dag misselijkheid. Nu ook 1 dag later nog misselijk. Klachten waren na 1 dag al over.

29-12-2022 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Mijn dochter van 17 kreeg dit voorgeschreven voor bacteriële vaginose. Na alle horrorverhalen wilde ik het haar niet geven. Uiteindelijk haar een goed bord pasta laten en later op de avond en daarna de medicijnen ingenomen. Een anderhalf uur later is ze gaan slapen. Werd 1 keer wakker omdat ze misselijk was. Volgende dag dunne ontlasting en licht misselijk. Daarna geheel [lees meer...]geen bijwerkingen meer. Van de klachten was ze na een aantal dagen voor 80 % af. Niet helemaal dus. De rest hebben we opgelost met een kuurtje Normaflor (op aanraden van gyn). Ik wilde ook een positief bericht plaatsen omdat het dus niet altijd heel slecht is. Ik denk dat het ermee samenhangt dat je echt een goede bodem legt vantevoren en gewoon lekker gaan slapen daarna :)

11-12-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Vertaling: Na een klein splintertje uit mijn vinger te hebben geknepen, kreeg ik een ernstige infectie. Ik ging naar het ziekenhuis voor een controle en krijg ik een antibioticakuur. Vanwege eerdere ervaringen vroeg ik om "Amoxicilline/Glavulaanzuur" maar de dokter stond erop om de Flucloxacilline te geven. Lang verhaal, mijn infectie werd erger en de dokter gaf me eindel[lees meer...]ijk de "Amoxicilline/Glavulaanzuur" en die werkte! ///////////////// (originele tekst: After a squeezed small splinter out of my finger, I got a bad shot infection. I went to the hospital and for a check and I had to get antibiotics. Because of previous experience I asked for “Amoxicillin/ Glavulaanzuur” but doctor insisted to get the Flucloxacillin. Long story sort my infection become worst and doctor finally gave me the “ Amoxicillin/ Glavulaanzuur” that works!)/////////////