Bestaat uit:
Bloedstolsels (22)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trombose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trombose

13-01-2024 | Vrouw | 51
Trombose
prima middel weinig last van tot ineens je dit middel zelf moet betalen te belachelijk. dus nu iedere 90 dagen nu een rekening van 204 euro. en maar wachten tot de overheid dit middel weer accepteerd. de gezondheidzorg en medicijnen handel gaat nergens meer over.

20-11-2023 | Vrouw | 56
Trombose
Vanuit aderontsteking (door infuus) een trombose gekregen en begon met eliquis, daarvan kreeg ik migraine. Toen over op heparine prikken en werd bont en blauw, dus werd hem niet...toen op dit xarelto goedje sinds een paar dagen. Al snel overal jeuk, en pijnlijke stijve gewrichten, en niet vooruit te branden. Nu zag ik net ook dat ik bij mijn enkels vocht vast houd ( die o[lees meer...]ok al ineens pijn deden). Pfff. Met een beetje geluk hoef ik dit maar 4 weken te nemen. Want ben ook wel wat huiverig geworden na het lezen van reacties, en klaar met deze bijwerkingen.

13-11-2023 | Vrouw | 66
Trombose
nu 14 pillen op..eigenlijk voel ik mij beter dam al jaren..Ik had trombosebeen en keer Xarelto .Ik heb al jaren tintelende handen..Nu zei ,ik tegen mijn man..ze tintelen niet meer...Mijn pijn in been is weg..Hopen dat het zo blijft..Nu nog tevreden

07-11-2023 | Vrouw | 55
Trombose
Na hallux-valgusoperatie (verwijdering voetknobbel) moest ik 8 dagenlang dit middel zelf injecteren. Al gauw last van jeuk, droge huid met schilfers, slapeloosheid en obstipatie.

04-11-2023 | Vrouw | 61
Trombose
Na een verwaarloosde trombose in de coronatijd en na pas acht maanden werd er een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat t toen in 2021 toch trombose was en geen lipoedeem. Ik kreeg toen xarelto 20 mg en meteen na de eerste pil ging t al niet zo goed, dat bleef zo en na de zevende pil wordt ik algeheel niet in orde en ben onder de douche gaan staan, toen begonnen mijn ben[lees meer...]en ontzettend groot te worden en sprongen er hele grote wonden in mijn benen onder de knie. Kon mijn benen niet meer oplichten en ben in paniekstoornis de dokter op gaan bellen maar die wilde niet komen. Na een lang drama van bijna drie maanden kwam er door toedoen van thuiszorghulp een andere dokter die besloot dat ik meteen naar t ziekenhuis moest. Toen klopte mijn hart al steeds langzamer, en had ik t gevoel dat ik was aan t sterven. Twee maanden in t ziekenhuis gelegen en een hele grote wond onder de voet ging niet zo snel dicht dat heeft ook nog zes maanden geduurd. NA MIJN ERVARING MET XARELTO 20 MG ZEG IK DAT IK DAT GEEN MEDICIJN VINDT MAAR EEN LICHAAMSVERWOESTER. MIJN LICHAAM IS NOG STEEDS NIET IN ORDE EN IK HEB INMIDDELS EEN INVALIDEKAART OM MIJN AUTO TE KUNNEN PARKEREN OP EEN INVALIDEPLAATS. MAAR AUTORIJDEN LUKT NOG NIET OMDAT IK MIJN BEEN NIET GOED KAN OPTILLEN OM IN DE AUTO TE KUNNEN STAPPEN EN HEB NU ZOLANG EEN SCOOTMOBIEL TE LEEN. IK BEN HEEL ERG TELEURGESTELD IN DE DOKTER DIE DE XARELTO VOORSCHREEF WANT HIJ HEEFT NIETS MEER LATEN HOREN, TOEN IK HEM DE FOTO S STUURDE VAN MIJN BENEN. KIJK AUB UIT MET XARELTO 20MG DAT BLIJKT EEN FEIT!

02-11-2023 | Vrouw | 63
Trombose
Het is nu bijna 2 jaar geleden maar ik ben bijna gestorven door xarelto 20 mg. Ik heb er 7 tabletten van op en ik was lichamelijk ernstig gewond geraakt, onder de knie steeds nieuwe openspringende grote wonden, onder de voet groot gat waar al necrose uitkwam. Grote uitval van mijn gehele lichaam ondervonden en ik ben nu nog steeds niet goed hersteld en kan niet zo goed me[lees meer...]er lopen, heb nog steeds n probleem met plas ophouden! Ben nog steeds heel moe. De dokter verzwijgt wat er gebeurt is en wil er niet over praten. Had van xarelto hele grote benen gekregen en ik kan t aantonen met foto s van mijn benen, er werd zelfs gesproken over amputatie onder de knieën, de benen hebben ook nog een vreselijk verbrand gevoel gehad en zijn vuurrood geweest, plus ik heb alle gevoel verloren in bijde benen in t ziekenhuis twee jaar geleden, en ik heb een paar maanden geleden ook weer meegemaakt dat ik alle gevoel weer kwijt was in de benen. Xarelto heeft de kwaliteit van mijn leven verwoest na 7 tabletten van 20mg. IK VIND DIT GEEN MEDICIJN, MAAR EEN LICHAAMVERWOESTER ! Ik heb lixiana 60mg gekregen en ben daar ook niet zo blij mee door de bijwerkingen, heel moe veel spierpijn, bloed in urine en soms ophoesten in speeksel algehele zwakte gevoel en door extra vitaminen te gaan gebruiken ben ik ietsje minder moe. Ik gebruik GEEN XARELTO MEER! EN JAREN GELEDEN OOK TROMBOSE GEHAD EN HEPARINE GEKREGEN VAN INTERNIST EN TOEN BINNEN DRIE WEKEN OPGEKNAPT EN UIT T ZIEKENHUIS ONTSLAGEN ZONDER RESTVERSCHIJNSELEN!

22-09-2023 | Vrouw | 43
Trombose
Voor mij helpt het redelijk.

14-07-2023 | Vrouw | 60
Trombose
Na 30 jaar gebruik van bloedverdunners in 2017 over gestap naar Xarelto. Nu binnen een half trombose rechts en toen die genezen was kreeg ik het links rondom de knie. Besluit internist levenslang fraxiparine, maar zoals het nu gaat wil ik ermee stoppen en hoop ik dat er nog iets is wat wel helpt

29-04-2023 | Vrouw | 64
Trombose
Na trombose xarelto gekregen ivm met eerdere allergische reacties op fraxiparine. Na 3 a 4 dagen roze urine en binnen een rode urine. Huisarts gebeld in paniek. Die verwees naar de bestaande afspraak bij de internist binnen een paar dagen. Deze zag de door mij meegenomen urine en verwees naar de uroloog waar ik pas na 2 maanden terecht zou kunnen. Na aandringen toch de ove[lees meer...]rschakeling naar fraxiparine en acounemarol gekregen. Na een dag of 3 was het bloed in de urine en pijn weg. Dus naar mijn idee was xarelto daar inderdaad de oorzaak van. Helaas voor mij begon toen de hel vd fraxiparine waarbij zoals ook i 2014 de jeuk en allergische rode huid opnieuw begon . Belachelijk is dat er kennelijk geen veilig alternatief is voor een trombose behandeling zonder dit gif fraxiparine te moeten gebruiken aan de start.

29-04-2023 | Vrouw | 64
Trombose
In 2014 dezelfde ervaring ook bij trombose. Nu opnieuw fraxiparine en acounemarol om de INR in teregelen. Na 2 dagen grote rode plekken en blauwe plekken. Na een week nu overal rode bultjes en hevige jeuk. Geen rust meer en ik kan nauwelijks slapen. Ik vind het puur gif. Van kastje naar de muur om een oplossing te vinden. Huisarts verwijst naar internist en internist ver[lees meer...]wijst naar trombosedienst. Xarelto hiervoor gehad wat me Na 3 dagen pijn in de achterzijde van mijn rug op leverde en bloed in de urine. Dat was na stoppen in 3 dagen over maar internist beweerde dat xarelto daar de oorzaak niet van was. Xarelto is dus ook geen goede oplossing. Acounemarol heb ik wel goede ervaringen mee.Masr de injecties met fraxiparine is de hel. Ik ben er nu mee gestopt en hoop dat de trombosedienst me een verhoogde dosering met alleen Acounemarol kan voorschrijven. Absurd dat als de bijwerkingen van fraxiparine bekend zijn er geen goed alternatief gemaakt of gevonden kan worden. Patiënten zijn geen proefkonijnen, ik voel me zeer in de steek gelaten zeker door het doorverwijzen en onnodige duur van deze vreselijke bijwerkingen.

28-01-2023 | Vrouw | 37
Trombose
In 2017 kreeg ik een trombose been. Daar pradaxa voor gekregen 2x daags 1 tablet 150 mg. Ik was wel heel erg vermoeid. Ondanks deze dosis in december 2022 toch weer trombose en een aderonsteking. Pradaxa moest opgehoogd worden naar 2x daags 2 tabletten 150 mg. Afgelopen week naar de internist en mijn bloed is nu gevaarlijk dun, kans op herseninfarct is mega groot. Mo[lees meer...]et vandaag andere bloedverdunners halen. Mijn klachten van de pradaxa zijn extreem moe na innamen. Paniekaanvallen. Extreem warm snachts een rood hoofd. Hartkloppingen.

03-09-2022 | Vrouw | 39

02-09-2022 | Vrouw | 33
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

01-08-2022 | Vrouw | 64
acetylsalicylzuur
Trombose
Preventief: Na trombose in oog.

Fenprocoumon

28-07-2022 | Vrouw | 22
fenprocoumon
Trombose
In mei is er sinus trombose bij mij gevonden. Aan het begin steeds van fraxiparine over op fenprocoumon, maar door enorme schommeling in INR waardes toch weer fraxiparine. Nu na een aantal weken weer fenprocoumon is mijn INR aardig stabiel (moet tussen 2 en 3 zijn en zit er wel om de week eens boven of onder). Bij het gebruik van fenprocoumon houd ik vocht vast in mijn ben[lees meer...]en en voeten en heb ik last van een opgezwollen buik, ook is er sprake van enorme haaruitval waarbij ik na mijn haren wassen een volledige hand vol heb. Hopelijk lost zich dit snel op, anders toch eens bespreken of er een andere mogelijkheid is.

05-07-2022 | Vrouw | 67
Trombose
Ik ben niet tevreden met Apizaban , nog beter is Eliquis . Ik b en ook niet tevreden met Abaslaagar insuline , ik gebruik te veel 64 ml per dag ,is zo veel ik gebruik 64 ml Abaslaagar insuline , ik was vroeger minder 20 ml LANTUS is nog beter dan ABAsSLAAR , ik ben nu erger worden meer dik , nu ik heb erg lastig van ellebog arm links nu is meer dig , Antwoord mee.

30-05-2022 | Man | 73
Trombose
Diep veneuze tromboze in mijn been (3 bloedklonters) na een operatie aan mijn teen. 2 x per dag Xarelto 15 mg. Pijn en zwelling in mijn been, als gevolg van de trombose, was snel weg. Dus het doet zijn werk. Voel me echter licht draaierig, suf, in mijn hoofd vanaf dag 1 tot nu (2,5 weken). Stoelgang moeilijker (maar nog doenbaar) en voel me de ganse dag vermoeid.

23-04-2022 | Man | 67
Trombose
tussen uur 1 en 3 na de inname instabiliteit bij 't stappen - na 1 uur, enkele uren lang , inname zware druk rond de hartstreek - sporadisch erg veel krachtverlies in de onderbenen: zijn het de spieren en/of de zenuwen

Fragmin

19-03-2022 | Man | 47
dalteparine
Trombose
Achillespees gescheurd, gips en nu trombose spuitjes. Het spuiten in de buik is iets wat ik niet als heel prettig ervaar. Beetje onnatuurlijk en daarbij is het licht pijnlijk.

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62

Mirena

25-10-2021 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Trombose
I.v.m. trombose in mijn arm moest ik van de pil af. Er waren weinig opties en de huisarts raadde mij de Mirena aan. Ik verwachtte weinig problemen. Het plaatsen was heftiger dan ik dacht maar na het plaatsen had ik alleen wat rugpijn, hetgeen bekend is als bijwerking. Binnen een paar dagen merkte ik dat ik onrustig werd. Ik sliep heel slecht, ging piekeren over dingen di[lees meer...]e jaren geleden gebeurd zijn en had behoorlijke moodswings. Ik had het gevoel dat ik een boksbal nodig had en voelde me gefrustreerd en emotioneel. Ik heb dit nooit eerder gehad en mijn vriend zei ook dat hij me niet meer herkende. Na een kleine 2 weken had ik het gevoel dat ik dit zo niet volhield. Ik belde mijn huisarts en die zei dat ik het 3 maanden een kans moest geven. Toen ik in huilen uitbarstte en smeekte of ze de spiraal eruit wilde halen ging ze toch akkoord. Toen het spiraaltje eruit was ging het snel beter en de klachten verdwenen weer. Later ben ik overgestapt op een koper spiraal en deze heeft niet dezelfde klachten gegeven. Ik heb hem inmiddels een half jaar. Ik ben misschien gevoeliger dan andere vrouwen, maar ik wilde mijn verhaal graag delen, mogelijk herkennen sommige vrouwen deze klachten en koppelen ze deze niet aan de hormoonpiraal. Ik heb het idee dat artsen vaak niet willen geloven dat de Mirena zulke effecten kan hebben.

Acenocoumarol

10-10-2021 | Vrouw | 85
acenocoumarol
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

06-09-2021 | Vrouw | 48

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

09-08-2021 | Vrouw | 38
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

Arixtra

24-07-2021 | Vrouw | 32
fondaparinux
Trombose
Ik gebruik dit product nu al 3 weken vanwege trombose door mijn hele buik door de vaccinatie astra zeneca. En nu heb ik een bult en een schijf. Bult doet niet zeer, alleen de schijf waar ik vandaag heb geprikt is gevoelig en af en toe pijnlijk.

Acenocoumarol

30-06-2021 | Vrouw | 55
acenocoumarol
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

Rivaroxaban

22-04-2021 | Man | 64
Trombose
standaard na mini-maze operatie. last van bloedneuzen deed mij dit om de dag gebruiken wat de professor niet zo'n best idee vond. toch 2 jaar gedaan, tot mijn eigen cardioloog dat waar ik weer bij terug ben me dit ook sterk afraadde. dan laat je die bloedvaten in je neus maar dichtbranden. ben wel benieuwd wat de grootte is van het risico op trombose tussen 20 mg per [lees meer...]dag en 20 mg per 2 dagen...... verder een makkelijk in te nemen middel zonder controle door de trombosedienst.

Lixiana

10-04-2021 | Vrouw | 39
edoxaban
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.