ziekte

Bestaat uit:
Bloedstolsels (22)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trombose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trombose

Mirena

25-10-2021 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Trombose
I.v.m. trombose in mijn arm moest ik van de pil af. Er waren weinig opties en de huisarts raadde mij de Mirena aan. Ik verwachtte weinig problemen. Het plaatsen was heftiger dan ik dacht maar na het plaatsen had ik alleen wat rugpijn, hetgeen bekend is als bijwerking. Binnen een paar dagen merkte ik dat ik onrustig werd. Ik sliep heel slecht, ging piekeren over dingen di[lees meer...]e jaren geleden gebeurd zijn en had behoorlijke moodswings. Ik had het gevoel dat ik een boksbal nodig had en voelde me gefrustreerd en emotioneel. Ik heb dit nooit eerder gehad en mijn vriend zei ook dat hij me niet meer herkende. Na een kleine 2 weken had ik het gevoel dat ik dit zo niet volhield. Ik belde mijn huisarts en die zei dat ik het 3 maanden een kans moest geven. Toen ik in huilen uitbarstte en smeekte of ze de spiraal eruit wilde halen ging ze toch akkoord. Toen het spiraaltje eruit was ging het snel beter en de klachten verdwenen weer. Later ben ik overgestapt op een koper spiraal en deze heeft niet dezelfde klachten gegeven. Ik heb hem inmiddels een half jaar. Ik ben misschien gevoeliger dan andere vrouwen, maar ik wilde mijn verhaal graag delen, mogelijk herkennen sommige vrouwen deze klachten en koppelen ze deze niet aan de hormoonpiraal. Ik heb het idee dat artsen vaak niet willen geloven dat de Mirena zulke effecten kan hebben.

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

06-09-2021 | Vrouw | 48

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

09-08-2021 | Vrouw | 38
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

Arixtra

24-07-2021 | Vrouw | 32
fondaparinux
Trombose
Ik gebruik dit product nu al 3 weken vanwege trombose door mijn hele buik door de vaccinatie astra zeneca. En nu heb ik een bult en een schijf. Bult doet niet zeer, alleen de schijf waar ik vandaag heb geprikt is gevoelig en af en toe pijnlijk.

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

Rivaroxaban

22-04-2021 | Man | 64
Trombose
standaard na mini-maze operatie. last van bloedneuzen deed mij dit om de dag gebruiken wat de professor niet zo'n best idee vond. toch 2 jaar gedaan, tot mijn eigen cardioloog dat waar ik weer bij terug ben me dit ook sterk afraadde. dan laat je die bloedvaten in je neus maar dichtbranden. ben wel benieuwd wat de grootte is van het risico op trombose tussen 20 mg per [lees meer...]dag en 20 mg per 2 dagen...... verder een makkelijk in te nemen middel zonder controle door de trombosedienst.

Lixiana

10-04-2021 | Vrouw | 39
edoxaban
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.

03-04-2021 | Vrouw | 33
Trombose
Eerder na zwangerschap tromboembolie gehad. Nu in het gips dus ter preventie van een nieuwe tromboembolie. Eerste keer tijdens 3e zwangerschap bijwerkingen gehad. Dit keer nog heftiger. Harde plakkaten van minimaal 6 cm doorsnede, grillige galbult rondom prikplek, toenemende benauwdheid, uitslag/eczeem rond mond, opgezwollen heet jeukend been/voet.

27-03-2021 | Man | 67
Trombose
gebruik overschakeling van marcomar naar pradaxa 2x 150 mg harde capsule , door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan . bijhet innememen pradaxa steeds met een glas water ,de pradaxa moet in de maag oplossen anders kan je problemen met je darmen ,ik had de capsule[lees meer...] s avonds zonder water ingenomen na enige tijd erge buikpijn ganse nacht ,dus altijd innemen met glas water ,staat ook in bijsluiter.

27-03-2021 | Man | 67
Trombose
gebruik overschakeling vam marcomar door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan .

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

Eliquis

20-02-2021 | Man | 43
apixaban
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

10-01-2021 | Vrouw | 50

19-12-2020 | Man | 66
Trombose
Heb mij laten vertellen dat ze op je nieren werken ,moet daarom ieder jaar bloedonderzoek doen. Heb gemerkt dat ik vaker naar toilet moet en deze dan niet op kan houden met gevolg urine verlies.

Marcoumar

21-11-2020 | Vrouw | 50
fenprocoumon
Trombose
Neem al meer dan 26 jaar Marcoumar, enkel gestopt tijdens 2de zwangerschap (toen overgeschakeld op Fraxiparine inspuitingen) en net voor sommige uitgevoerde operaties. Heb 2 jaar geleden een serieuze spierscheur opgelopen in mijn kuit, en nadien een serieuze bloeding daar gedaan. Dit jaar plots in het ziekenhuis belandt met inwendige bloeding, veroorzaakt door bloedende [lees meer...]eierstoktumor.

Kyleena

03-11-2020 | Vrouw | 19
levonorgestrel
Trombose
Na 4 jaar gebruiker van de Nuvaring te zijn geweest ( waar ik uiterst tevreden over was ) noodgedwongen overmoeten stappen op de Kyleena spriaal vanwege heftige tromboses. Het zetten was even pijnlijk maar dat was me ook vertelt dat dat als minder prettig ervaren ging worden. Daarna de volle 4 maanden dagelijks last gehad van buikkrampen maar ook dat was me verteld dat d[lees meer...]at een bijwerking is. Mijn menstruatie was na 1 maand al fors afgenomen. Nu inmiddels na een jaar helemaal geen bloedverlies meer. Echter ervaar ik wel 2x meer pijn tijdens de dagen dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten zijn of zou moeten ovuleren. Ik had altijd al hevige menstruatiekrampen maar dat is nu dus erger terwijl ik geen bloedverlies heb. Ik probeer het maar een keer hier te delen op de hoop dat er meerdere zijn die dit ervaren. Ik kan hier namelijk niks over vinden op internet en op forums zijn er ook weinig dergelijke klachten.

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

09-08-2020 | Man | 56
Trombose
Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen zijn die last hebben van ontstekkingen en gewrichtsklachten bij het gebruik van dit middel

01-08-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Na tweede keer trombosebeen kreeg ik xarelto (eerste keer was 10 jaar geleden, toen ander middel waarvan ik de naam niet meer weet). Ik heb steeds meer het idee dat xarelto een middel is met nare bijwerkingen. Ik ga weliswaar naar 10 mg per augustus, maar ik overweeg ook een ander middel te vragen.

Clopidogrel

14-07-2020 | Man | 81
clopidogrel
Trombose
Ik zou willen weten iets over welke eventuele bijwerkingen ?

29-06-2020 | Man | 43
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

10-06-2020 | Man | 58
Trombose
Pijn in onderbeen, wezen bloedprikken, waarde was niet goed dus een echo laten maken daar was niets op te zien dus geen actie. Na 14 dagen werd de pijn zo hevig dat ik weer naar de HA ben geweest, weer bloed prikken, waarde was weer niet goed, weer echo, nu was er wel een trombose te zien (9 jaar terug ook al een trombose gehad aan andere been), dus weer aan de bloedverdun[lees meer...]ners en nu voor het leven, dit werd Xarelto (lekker makkelijk geen controle trombosedienst meer). Thuis vermoedelijk ook nog weer een longembolie gehad, net zoals 9 jaar terug! Xarelto eerst 2X per dag 15mg, daarna 1X daags 20mg, na +/- 6 weken liepen de klachten zo hoog op dat ik weer naar de HA ben geweest, bloed onderzoek en doorverwijzing naar longarts, bloed onderzoek was goed, na overleg met de arts overgestapt op andere bloedverdunner en na 1 dag werden de klachten al minder, dus voor mij geen Xarelto meer dan maar onder controle van de trombosedienst.

02-06-2020 | Man | 59
Trombose
In de zomer van 2014 had ik weken lang last van een zeurende lichte pijn in mijn linker borst. Daarnaast was ik kortademig. Het bleek een longembolie te zijn en een trombose in mijn rechter onderbeen. Al zo lang ik weet heb ik last van vocht in mijn benen. Meteen boven mijn sokken was altijd een verdikking te zien. Maar trombose was nieuw voor me en komt verder ook niet in[lees meer...] mijn familie voor. Eén jaar lang moest ik acenocoumarol slikken en 2 jaar lang een steunkous dragen. Ook na de 2 jaar heb ik nog regelmatig een steunkous gedragen, omdat ik een zeurende rechter onderbeen had en de steunkous verlichting gaf. Dit is jaren goed gegaan tot 25 juni 2019. Ik was 1, 5 dag terug van mijn vakantie in Canada toen ik plotseling hevige pijn in mijn linker onderbeen had. Het bleek een trombose te zijn. Een diep liggende bloedader bleek geheel afgesloten te zijn. Op de terugweg van Canada had ik zo’n 9 uur op een vliegtuigstoel gezeten, zonder bezoek aan toilet. Ik had wel regelmatig wat oefeningen gedaan met mijn rechter onderbeen, maar niet met mijn linker onderbeen. Verder had ik geen steunkousen aan. Als ik wel regelmatig had gewandeld in het vliegtuig, steunkousen had gedragen en voldoende water had gedronken, dan was er niets aan de hand geweest. Ik besef nu, dat in uitzonderlijke situaties (lange vliegreis) mijn lichaam extra ondersteuning nodig heeft om trombose te voorkomen. Via een echografie werd de trombose in mijn linker onderbeen vastgesteld en als medicijn kreeg ik Rivaroxaban (Xarelto) voorgeschreven. Al vrij snel had ik zowat continue last van een lichte hoofdpijn, lichte pijn in mijn maag en continue jeuk aan beide onderbenen en ik zat niet lekker in mijn vel (maar het was te verdragen). Na de kuur, 3 weken 2x 15mg per dag en 100 dagen 1x 20mg tablet, ben ik in overleg met huisarts en specialist van het ziekenhuis gestopt met bloedverdunners. Ook omdat ik 4 jaar lang, van 2015 tot en met 2019, totaal geen problemen met trombose heb gehad. Verder had ik besloten om voortaan continue, aan beide benen steunkousen te dragen. De bloedstolsels kwamen vanuit mijn onderbenen en door het dragen van steunkousen zou dat verder voorkomen gaan worden. Verder had mijn huisarts aangegeven: als je weer een lange vliegreis maakt kun je preventief starten met het slikken van bloedverdunners om een trombose/longembolie te voorkomen Twintig oktober 2019 had ik mijn laatste Rivaroxaban tablet geslikt. Eind november/begin december werd ik weer langzaam wat kortademig. Er gingen bij mij niet direct alarm bellen rinkelen. Ik droeg altijd steunkousen dus het kon geen trombose zijn. Op 4 december kreeg ik plotseling een paar flinke pijnscheuten in mijn rechterborst. In de nacht van 4 op 5 dec weer (10 minuten lang) en ’s morgens tijdens de rit naar mijn werk had ik weer last van zowat aanhoudende pijnscheuten en de pijn was het hevigst op het moment dat ik ademhaalde. Ik ben omgedraaid en ben naar huis gegaan en heb direct de huisarts gebeld. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde een dubbele longembolie, een longinfarct in de midden kwab van mijn rechterlong en een infectie in mijn longen. Na een dag in het ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur en bloedverdunner Apixaban. Ook weer een nieuwe bloedverdunner die verder geen controle behoeft. Omdat ik ook van deze bloedverdunner dezelfde klachten ondervond als Rivaroxaban, ben ik na +/ 6 weken, in overleg met de specialist overgegaan naar Acenocoumarol. Met Acenocoumarol heb ik nooit klachten gehad. Ik wilde begrijpen wat er aan de hand was. Ik ben bijvoorbeeld in juli 2015, na één jaar slikken van Acenoucomarol gestopt met Acenocoumarol en had daarna geen gezondheidsproblemen. Ik heb met de huisarts en specialist van het ziekenhuis een gesprek gehad, maar ben daar niet wijzer van geworden. Ik heb geopperd dat er een duidelijke relatie moet zijn tussen het stoppen met Rivaroxaban en mijn dubbele longembolie en longinfarct. Ik had veel vragen. O.a. ik droeg altijd steunkousen, waar kwamen die bloedstolsels vandaan? Pas sinds begin 2016 wordt Rivaroxaban

05-05-2020 | Vrouw | 53
Trombose
Ik gebruik dit medicijn nu 4 maand omdat trombose been kreeg. Ik zweet enorm gauw en veel last van opvliegers . Ik krijg steeds meer last van mijn gewrichten oa ellebogen vingers benen. En nu ook duizeligheid en gauw moe.

22-02-2020 | Man | 66
Trombose
In oktober 2019 kreeg ik last van mijn linker kuit.Omdat ik vrij veel aan sport doe,dacht ik aan overbelasting.Enkele keren bij fisio geweest en het ging iets beter.Totdat ik in een weekend koorts kreeg en bloed begon op te hoesten.Mijn linker enkel vertoonde lichte zwelling.Huisarts dacht aan trombose/longembolie.Opgenomen in het ziekenhuis ,waar protocol longembolie/trom[lees meer...]bosebeen in werking ging.Wel een trombosebeen en in de linkerlong een embolie.Ben nu 4 maanden verder,gebruik 20 mg Xarelto p/d.En een steunkous linkerbeen.Zwelling been is helemaal weg.Geen problemen meer in linker kuit. Geen bijwerking van het medicijn.Volgende controle in april 2020.Hoop dat ik dan van kous geen gebruik meer hoef te maken. En kan stoppen met de bloedverdunners.Voel mij verder goed,maar de conditie is nog niet helemaal weer.Gaat langzaam goede kant op.

Ballerine

15-01-2020 | Vrouw | 18
koperhoudend spiraal
Trombose
Mijn horrorverhaal over de koperspiraal de ballerine... (zwanger) Ik heb in oktober een koperspiraal laten plaatsen. Was wel bang voor alle horrorverhalen die ik las (buiten de baarmoeder zwanger raken, de heftige ongesteldheid) Ik ben nu 18 en heb ongeveer een jaar de pil gebruikt en was klaar met al die hormonen. Ook heb ik trombose wat niet goed is bij pilgebruik. Het [lees meer...]plaatsen van het spiraaltje ging prima en heb een paar maand nergens last van gehad. Gewoon weer normaal ongesteld niks aan de hand. Tot afgelopen week. Ik werd niet ongesteld.... Onder de douche voelde ik mijn spiraal en ik dacht dit is niet goed. Bleek het dat mijn spiraal was weggezakt en niet meer in de baarmoeder zat. En ja hoor ook nog zwanger... Voor mij nooit meer een spiraal maar liever de pil waarbij ik de controle zelf in handen heb.

Eliquis

06-01-2020 | Vrouw | 56
apixaban
Trombose
Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)