ziekte

Bestaat uit:
Bloedstolsels (22)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor trombose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: trombose

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

01-08-2022 | Vrouw | 64
acetylsalicylzuur
Trombose
Preventief: Na trombose in oog.

Fenprocoumon

28-07-2022 | Vrouw | 22
fenprocoumon
Trombose
In mei is er sinus trombose bij mij gevonden. Aan het begin steeds van fraxiparine over op fenprocoumon, maar door enorme schommeling in INR waardes toch weer fraxiparine. Nu na een aantal weken weer fenprocoumon is mijn INR aardig stabiel (moet tussen 2 en 3 zijn en zit er wel om de week eens boven of onder). Bij het gebruik van fenprocoumon houd ik vocht vast in mijn ben[lees meer...]en en voeten en heb ik last van een opgezwollen buik, ook is er sprake van enorme haaruitval waarbij ik na mijn haren wassen een volledige hand vol heb. Hopelijk lost zich dit snel op, anders toch eens bespreken of er een andere mogelijkheid is.

05-07-2022 | Vrouw | 67
Trombose
Ik ben niet tevreden met Apizaban , nog beter is Eliquis . Ik b en ook niet tevreden met Abaslaagar insuline , ik gebruik te veel 64 ml per dag ,is zo veel ik gebruik 64 ml Abaslaagar insuline , ik was vroeger minder 20 ml LANTUS is nog beter dan ABAsSLAAR , ik ben nu erger worden meer dik , nu ik heb erg lastig van ellebog arm links nu is meer dig , Antwoord mee.

30-05-2022 | Man | 73
Trombose
Diep veneuze tromboze in mijn been (3 bloedklonters) na een operatie aan mijn teen. 2 x per dag Xarelto 15 mg. Pijn en zwelling in mijn been, als gevolg van de trombose, was snel weg. Dus het doet zijn werk. Voel me echter licht draaierig, suf, in mijn hoofd vanaf dag 1 tot nu (2,5 weken). Stoelgang moeilijker (maar nog doenbaar) en voel me de ganse dag vermoeid.

23-04-2022 | Man | 67
Trombose
tussen uur 1 en 3 na de inname instabiliteit bij 't stappen - na 1 uur, enkele uren lang , inname zware druk rond de hartstreek - sporadisch erg veel krachtverlies in de onderbenen: zijn het de spieren en/of de zenuwen

Fragmin

19-03-2022 | Man | 47
dalteparine
Trombose
Achillespees gescheurd, gips en nu trombose spuitjes. Het spuiten in de buik is iets wat ik niet als heel prettig ervaar. Beetje onnatuurlijk en daarbij is het licht pijnlijk.

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62

Mirena

25-10-2021 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Trombose
I.v.m. trombose in mijn arm moest ik van de pil af. Er waren weinig opties en de huisarts raadde mij de Mirena aan. Ik verwachtte weinig problemen. Het plaatsen was heftiger dan ik dacht maar na het plaatsen had ik alleen wat rugpijn, hetgeen bekend is als bijwerking. Binnen een paar dagen merkte ik dat ik onrustig werd. Ik sliep heel slecht, ging piekeren over dingen di[lees meer...]e jaren geleden gebeurd zijn en had behoorlijke moodswings. Ik had het gevoel dat ik een boksbal nodig had en voelde me gefrustreerd en emotioneel. Ik heb dit nooit eerder gehad en mijn vriend zei ook dat hij me niet meer herkende. Na een kleine 2 weken had ik het gevoel dat ik dit zo niet volhield. Ik belde mijn huisarts en die zei dat ik het 3 maanden een kans moest geven. Toen ik in huilen uitbarstte en smeekte of ze de spiraal eruit wilde halen ging ze toch akkoord. Toen het spiraaltje eruit was ging het snel beter en de klachten verdwenen weer. Later ben ik overgestapt op een koper spiraal en deze heeft niet dezelfde klachten gegeven. Ik heb hem inmiddels een half jaar. Ik ben misschien gevoeliger dan andere vrouwen, maar ik wilde mijn verhaal graag delen, mogelijk herkennen sommige vrouwen deze klachten en koppelen ze deze niet aan de hormoonpiraal. Ik heb het idee dat artsen vaak niet willen geloven dat de Mirena zulke effecten kan hebben.

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

06-09-2021 | Vrouw | 48

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

09-08-2021 | Vrouw | 38
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

Arixtra

24-07-2021 | Vrouw | 32
fondaparinux
Trombose
Ik gebruik dit product nu al 3 weken vanwege trombose door mijn hele buik door de vaccinatie astra zeneca. En nu heb ik een bult en een schijf. Bult doet niet zeer, alleen de schijf waar ik vandaag heb geprikt is gevoelig en af en toe pijnlijk.

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

Rivaroxaban

22-04-2021 | Man | 64
Trombose
standaard na mini-maze operatie. last van bloedneuzen deed mij dit om de dag gebruiken wat de professor niet zo'n best idee vond. toch 2 jaar gedaan, tot mijn eigen cardioloog dat waar ik weer bij terug ben me dit ook sterk afraadde. dan laat je die bloedvaten in je neus maar dichtbranden. ben wel benieuwd wat de grootte is van het risico op trombose tussen 20 mg per [lees meer...]dag en 20 mg per 2 dagen...... verder een makkelijk in te nemen middel zonder controle door de trombosedienst.

Lixiana

10-04-2021 | Vrouw | 39
edoxaban
Trombose
In december 2020 opgenomen geweest in het ziekenhuis, nadat ik stekende pijn had bij het ademen. Ik had nooit gedacht dat ik trombose en longembolie zou krijgen op 39 jarige leeftijd. Na onderzoeken zijn ze direct gestart met spuiten in de buik en antibiotica. Na 4 dagen ziekenhuis moeten verlaten. Ik heb dan lixiana moeten innemen, ik kreeg toen uitslag op heel mn lichaam[lees meer...] en werd opgezwollen, weken aan een stuk verschrikkelijke jeuk. Snacht niet kunnen slapen door angstaanvallen. Ik heb nog jonge kinderen en begon angstig te worden. Ik sliep niet omdat ik schrik had om niet meer wakker te worden. Ben in een enorm zwart gat beland. Nadat ik naar de dokter ging met de klachten van jeuk en allergie moest ik terug overstappen naar die spuiten, wanneer de allergie verdween moest ik terug lexiana innemen. Nu na 4 maanden neem ik ze nog. Alleen merk ik dat ik er duizelig van wordt. In juli moet ik terug voor 6 maandelijkse controle. Ik hoop dat ik er dan mee mag stoppen. Na trombose durf ik niet meer dromen, het heeft mijn leven enorm verandert. Dokters zijn ook niet duidelijk of je er iets aan overhoud of volledig geneest, dit maakt me nog onzekerder.

03-04-2021 | Vrouw | 33
Trombose
Eerder na zwangerschap tromboembolie gehad. Nu in het gips dus ter preventie van een nieuwe tromboembolie. Eerste keer tijdens 3e zwangerschap bijwerkingen gehad. Dit keer nog heftiger. Harde plakkaten van minimaal 6 cm doorsnede, grillige galbult rondom prikplek, toenemende benauwdheid, uitslag/eczeem rond mond, opgezwollen heet jeukend been/voet.

27-03-2021 | Man | 67
Trombose
gebruik overschakeling van marcomar naar pradaxa 2x 150 mg harde capsule , door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan . bijhet innememen pradaxa steeds met een glas water ,de pradaxa moet in de maag oplossen anders kan je problemen met je darmen ,ik had de capsule[lees meer...] s avonds zonder water ingenomen na enige tijd erge buikpijn ganse nacht ,dus altijd innemen met glas water ,staat ook in bijsluiter.

27-03-2021 | Man | 67
Trombose
gebruik overschakeling vam marcomar door onregematige INR ,ik nam marcomar reeds 40 jaar nooit eerder problemen ,wel opletten voeding en alcohol ,je kan inr zelf meten met toestelletje kan .

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

10-01-2021 | Vrouw | 50

19-12-2020 | Man | 66
Trombose
Heb mij laten vertellen dat ze op je nieren werken ,moet daarom ieder jaar bloedonderzoek doen. Heb gemerkt dat ik vaker naar toilet moet en deze dan niet op kan houden met gevolg urine verlies.

Marcoumar

21-11-2020 | Vrouw | 50
fenprocoumon
Trombose
Neem al meer dan 26 jaar Marcoumar, enkel gestopt tijdens 2de zwangerschap (toen overgeschakeld op Fraxiparine inspuitingen) en net voor sommige uitgevoerde operaties. Heb 2 jaar geleden een serieuze spierscheur opgelopen in mijn kuit, en nadien een serieuze bloeding daar gedaan. Dit jaar plots in het ziekenhuis belandt met inwendige bloeding, veroorzaakt door bloedende [lees meer...]eierstoktumor.

Kyleena

03-11-2020 | Vrouw | 19
levonorgestrel
Trombose
Na 4 jaar gebruiker van de Nuvaring te zijn geweest ( waar ik uiterst tevreden over was ) noodgedwongen overmoeten stappen op de Kyleena spriaal vanwege heftige tromboses. Het zetten was even pijnlijk maar dat was me ook vertelt dat dat als minder prettig ervaren ging worden. Daarna de volle 4 maanden dagelijks last gehad van buikkrampen maar ook dat was me verteld dat d[lees meer...]at een bijwerking is. Mijn menstruatie was na 1 maand al fors afgenomen. Nu inmiddels na een jaar helemaal geen bloedverlies meer. Echter ervaar ik wel 2x meer pijn tijdens de dagen dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten zijn of zou moeten ovuleren. Ik had altijd al hevige menstruatiekrampen maar dat is nu dus erger terwijl ik geen bloedverlies heb. Ik probeer het maar een keer hier te delen op de hoop dat er meerdere zijn die dit ervaren. Ik kan hier namelijk niks over vinden op internet en op forums zijn er ook weinig dergelijke klachten.

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

09-08-2020 | Man | 56
Trombose
Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen zijn die last hebben van ontstekkingen en gewrichtsklachten bij het gebruik van dit middel

01-08-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Na tweede keer trombosebeen kreeg ik xarelto (eerste keer was 10 jaar geleden, toen ander middel waarvan ik de naam niet meer weet). Ik heb steeds meer het idee dat xarelto een middel is met nare bijwerkingen. Ik ga weliswaar naar 10 mg per augustus, maar ik overweeg ook een ander middel te vragen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2788)
Angst & paniekstoornis (2244)
Depressie (2242)
Hoge bloeddruk (1601)