Bestaat uit:
Diabetes type 1
Suikerziekte (type 1) (24)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 1

Forxiga

21-03-2024 | Man | 76
dapagliflozine

acute rugpijn

Ik gebruik het 1 jaar. Ben 11 kg afgevallen. Waardes zijn heel goed. Maar na 1 jaar kreeg ik veel klachten, sommige al eerder. Droge mond. Pijn aan de ogen. Hevige rugpijn en schimmel. Ben accuut gestopt met innemen iom huisarts. Nu geen last meer van deze bojwerkingen maar wel rugpijn. Hopelijk wordt dat ook minder. Misscien is er een ander medicijn waar ik geen last van [lees meer...]krijg.

Rybelsus

23-02-2024 | Man | 35
semaglutide
Diabetes type 1

braken acute diarree darm/maag van streek aandrang om te braken

Overgegaan ivm te kort ozempic. Bijwerkingen zijn vervelend maar mee te leven. Voor de diaree werkt loperamide prima. Verder goed letten wat je eet. Maaltijden met veel koolhydraten zijn een no-go. Die zijn er met 10 min weer uit.

08-10-2023 | Man | 61
Diabetes type 1
De Abasaglar insuline zou ik net voor het slapen gaan te injecteren. Als u de snelwerkende eerst injecteert en 20-minuten later de Abasaglar krijgt u de combinatie snel- en langzaamwerkende insuline te verwerken. Bij een langwerkende insuline GEEN voedsel tot u nemen en bij snelwerkende insuline binnen 10-30 minuten voedsel tot je nemen. In insulinepompen wordt alleen met [lees meer...]snelwerkende insuline gewerkt. Tracht mijn voorstel daar ik bijna 50-jaar type 1 diabeet ben en 6-8 nachtelijke hypo heb weten op te lossen zonder de diabeetverpleegkundige of zorgprofessional. Theorie en praktijk lopen niet hand in hand. Succes.

Forxiga

22-08-2023 | Vrouw | 69
dapagliflozine
Diabetes type 1
Hoofdpijn rugpijn dikke voeten duizelig kwam in twee weken 3 kilo aan ben er mee gestopt

20-05-2023 | Vrouw | 71
Diabetes type 1
Ik gebruik al jaren Lantus, 1xdaags 15 ml, heb eigenlijk nooit geen klachten gehad over deze pen, maar heb er in een paar maand tijd al 4 weg kunnen gooien, halverwege valt er niet meer mee te spuiten, ik kan hem dan niet meer indrukken. Heel vervelend, misschien zijn er meer mensen met deze klachten? Groeten Joke

29-03-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Zeer onregelmatige bloedsuikers. Veel transpirerend in de nacht na toediening. Hoge bloedsuikers of hele lage, onvoorspelbaar. Veel rode jeukende vlekken op onderbenen. Mezelf totaal onwel voelen en duizelig. Ben erg gelukkig zelf vanaf gestapt en terug naar de Lantus! Top.

Tresiba

24-01-2023 | Vrouw | 61
insuline degludec
Diabetes type 1
Werkt heel goed bij mij, mijn waardes gingen flink naar beneden alleen het heeft wel een sterke geur wat wel vervelend is, met inspuiten heb je er geen last van maar wel de naalden en de druppels wat ruikt als je het hebt gebruikt Verder heel tevreden mee

Victoza

03-01-2023 | Vrouw | 55
liraglutide
Diabetes type 1
Nog iemand victoza te koop ? ///(Red. mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///

Tresiba

26-10-2022 | Vrouw | 46
insuline degludec
Diabetes type 1
De internist bleef maar verhogen tot op 62 eenheden voor het slapen gaan..het doet niks..ik blijf het zeggen...maar nee verhogen verhogen..ben er klaar mee..ik ga naar mijn lichaam luisteren...word alleen maar dikker...ik spuit ook novorapid bij mijn maaltijd... Ben type 1 ...en ze zeggen dat je dan ook verplicht de langwerkende insuline moet gebruiken...maar voor mij gee[lees meer...]n tresiba meer...

31-08-2022 | Man | 67
Diabetes type 1
Door verzekeraar overgezet van eerdere Lantus; deze pennen liepen ook niet altijd probleemloos, maar was goed mee te leven. Abasaglar-pennen lopen horterig/ schieten vaak per klik' 2 of 3 kliks verder en lopen bijna standaard vast, heb momenteel een exemplaar waarmee ik na een paar dagen ben gestopt. Afwachten maar, hoe de volgende pen injecteert! Ergens in de gebruiksaa[lees meer...]nwijzing wordt wel aangegeven dat je bij haperen rustig door moet drukken, maar geregeld loopt-ie echt vast! Is ook niet te verhelpen door enig heen en weer draaien en dan op resterend aantal weer in te brengen. Echt waardeloos dat deze pen niet inmiddels is vervangen; Novorapid-pennen van Novo Nordisk bijv. lopen echt probleemloos, en zoals eerder gemeld, Lantus ook veel beter.

Androskat

29-05-2022 | Man | 50
fentolamine/papaverine
Diabetes type 1
Vandaag voor de 2e keer gebruikt, tevreden over het resultaat, uroloog heeft gezegd porties verdelen over meerdere spuiten en dan in de koelkast bewaren , houdbaarheid 1 maand na openen ampul, nu heb ik ze per abuis in de diepvries gelegd zou dit de werking teniet doen?

Rosuvastatine

20-05-2022 | Man | 48
rosuvastatine
Diabetes type 1
Het is alweer een poosje terug dat ik ze probeerde, maar statines zouden verboden moeten worden. Serieus! Ook wat jaren hiervoor een ander type statine geprobeerd, maar ook daarbij veel klachten van algeheel ongerief. Ook gaan de klachten bij mij niet weg na verloop van tijd. De klachten zijn dusdanig intens dat ik mijn dagelijkse functioneren bijna niet meer kon doen..[lees meer...]., toegegeven..., ik ben niet de gezondste met een langdurende depressie, overgewicht en een WAO uitkering bijvoorbeeld, maar toch kan ik zeggen dat statines rotzooi zijn. Ik heb er werkelijk niets positiefs aan kunnen ontdekken...!

Ozempic

04-05-2022 | Vrouw | 62
semaglutide
bij werking vooral .duizdligheid.hoofdpijn misselijk

22-04-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 1
Ik heb MIDD en een stofwisselingsziekte. Hierdoor maak ik bijna geen insuline meer aan. Lange tijd met orale medicatie kunnen redden (gliclazide, metformine mag ik niet gebruiken ivm mijn stofwisselingsziekte). Helaas werden mijn suikers reeds hoger en onvoorspelbaarder dus overgestapt naar abasgalar. En ik spuit indien nodig bij met Novarapid (deze gebruikte ik al lange[lees meer...]r zonder problemen). Sinds het gebruik van abasgalar krijg ik 10 minuten na inspuiting last van buikpijn die doortrekt richting de nieren. Verder enorm misselijk tot overgeven aan toe. Dit zakt gelukkig na een paar minuten weg. Verder werkt de pen erg slecht en krijg ik hem nooit goed leeggespoten. Werkt wel beter met de naaldjes van Novofine.

Novorapid

18-06-2021 | Man | 45
insuline aspart
Diabetes type 1
Geswitched van Novorapid naar Lyumjev. Ik heb zo veel vrijheid terug. Lyumjev is de snelste insuline op dit moment. Eindelijk geen maaltijdpieken en ernstige hypos meer.

Lyumjev

18-06-2021 | Man | 45
insuline lispro
Diabetes type 1
Waanzinnig goede insuline voor mij. Ik wilde dat ik dit jaren eerder had kunnen krijgen. Ik had last van enorme maaltijdpieken en de trage en lange werkingsduur van de novorapid. Lyumjev werkt sneller dan alle andere insulines. Zeker sneller dan de humalog. En doordat het korter werkt heb ik sindsdien geen ernstige hypos meer gehad. Ik spuit het kort na de maaltijd en het [lees meer...]werkt na 12 minuten bij mij. Geen pieken meer. Lyumjev vangt de glucose uit de maaltijd perfect op. Ik spuit heel voorzichtig en minder dan voorheen. Als het te weinig is kun je eenvoudig wat bijspuiten omdat het zo snel werkt. Veel gedoe gehad met de apotheek. De apotheek zegt dat het dezelfde insuline is als de humalog maar dat is niet zo. Ik heb eindelijk een stuk meer vrijheid en minder zorgen. Zo blij mee. Ik kan het iedereen aanraden!

Metformine

29-04-2021 | Man | 60
Diabetes type 1
Ik heb niet zoveel bij werk

Bydureon

12-04-2021 | Vrouw | 55
exenatide
Diabetes type 1
Ik heb niet echt het gevoel dat het veel verbetering brengt. Geen gewicht verloren. 2E Toujeo kunnen minderen maar dat maakt het verschil niet echt. Humalog is zelfde gebleven. Gebruikte voordien Victoza maar zoveel bijwerkingen van maag en darmen dat ik daarmee ben gestopt....gevolg....kilo's vlogen eraan, maar nu dus niets af met Bydureon. Nee vind het echt geen meerwaar[lees meer...]de.

Jardiance

30-01-2020 | Man | 30
empagliflozine

Glucophage

05-01-2020 | Vrouw | 25
Diabetes type 1
klopt cz vergoed het gelukkig wel na verklaring dokter omdat ze uit buitenland moeten komen ,ben zelf allergisch namelijk voor de merkloze variant en ben blij mee dat ik ze gelukkig vergoed krijg veel opties in pillen zijn er ook niet en met deze pillen zijn de waardes keurig hoef gelukkig niet te spuiten

Insuline Rapid

26-11-2019 | Man | 57
insuline humaan
Diabetes type 1
Ik en inmiddels 43 jaar diabeet en de insuline geeft mij een enorme gewicht toename waardoor meewerken meer moet injecteren. Van de insuline krijg je trek/ honger. Kortom ben niet in te stellen met als gevolg complicaties. Diabetesverpleegkundige geloven het niet e melden allee maar prikt niet goed u doet dit niet goed u doet dat niet goed. Eris andere insuline maar d[lees meer...]ie moet u zelf bekostigen. Pffffff.

Glucophage

16-10-2019 | Vrouw | 70
Wordt Door Cz dus wel vergoed

Rosuvastatine

01-09-2019 | Vrouw | 61
rosuvastatine
Diabetes type 1
Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

Levemir

03-05-2019 | Vrouw | 58
insuline detemir
Diabetes type 1
Ik gebruik de levimir nu enige tijd. Wat mij opvalt is dat ik telkens insuline krijg uit verschillende landen. het vorige doosje kwam uit frankrijk. Hiermee traden grote schommelingen op. Van 1,6 tot 20. bij het volgende doosje ,deze keer uit Tsjechië zijn mijn waarden weer heel laag. Heb het uitgeprobeerd. Ik zat 's avonds om 10 uur op 4,0 Heb 1 boterham gegeten Met de in[lees meer...]suline uit Frakrijk zat ik de volgende ochtend nuchter op 8,9. De volgende dag 's avonds hetzelfde ,zat weer op 4. 1 boterham gegeten. Isuline uit Tsjechïe , zat de volgende ochtend op 2,3. Er zit echt verschil in de insuline, waar het vandaan komt. Zijn er meer mensen die deze ervarig hebben??Nu moet ik mezelf telkens opnieuw instellen zodra mijn doosje leeg is. Bovendien is mijn ervaring met insuline uit sommige landen is dat het niet te regelen is.

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Werkt goed bij het gebruik bij diabetes type 1. Ik kreeg echter teveel last van nachtelijke hypos, iets wat we niet onder controle kregen. Nu overgestapt naar toujeo, wat voor mij beter werkt

Toujeo

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Na jarenlang gebruik van de lantus, in overleg overgestapt naar de toujeo. Het werkt eigenlijk net zo goed als de lantus (was daar niet super ontevreden over) tijdens het gebruik van de lantus had ik vaak last van nachtelijke hypos welke zouden verminderen met het gebruik van de toujeo, en eerlijk is eerlijk; tot op heden nog kaar een keer gehad. Met de lantus had ik het a[lees meer...]l meerdere keren gehad! Ook een prettige bijkomstigheid is dat de concentratie sterker is, dus minder vloeistof te moeten injecteren. Ik kreeg van de lantus ondanks het wisselen toch infiltraten in mijn benen, dus dit is mooi meegenomen. Het is ongeveer 1/3 van de hoeveelheid die je van lantus injecteerd. Echter moet je er wel op letten dat je de naald voldoende lang in je been houd. Ik doe ongeveer 15 seconden. Dit omdat als er een druppeltje terugvloeit uit je been dit gelijk aanzienlijk wat eenheden insuline zijn!

Novorapid

11-07-2018 | Man | 60
insuline aspart

13-05-2018 | Vrouw | 37
Diabetes type 1
Sinds 8 jaar diabetes mellitus type 1 en sindsdien gebruik ik de Lantus dagelijks voor het slapen gaan. Hopelijk komt er ooit een dag dat diabetespatienten niet meer hoeven te spuiten, maar op een andere manier.

Capsaicine crème

11-04-2018 | Man | 70
capsaicine
Diabetes type 1
het begon met tintelende zenuwuiteinden door de ouderdomsdiabetes. Nu is het branderige gevoel bijna niet uit te houden . het gevoel doet zich voor tussen de tenen(op een plaats) en aan de top van mijn tenen.De pijn noopt mij om met open schoenen te lopen, wat in de winter een probleem op zich is. Er is aangegeven dat er voor de rest weinig of niets te doen is tegen d[lees meer...]e neuropatische pijn, dus ik ben nu ook maar gestopt met het gebruik van Capsaine om dat het toch niets helpt en de pijnen eerder erger geworden zijn,.

Simvastatine

01-03-2018 | Man | 52