Hartritmestoornis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hartritmestoornissen (726)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornis

Sotacor

16-02-2024 | Vrouw | 74
Van 1 naar 4 Sotalol gegaan na 4e cardioversie

28-11-2023 | Man | 71
Hartritmestoornis
Geen bijzonderheden. Naast Lixiana gebruik ik nog 7 andere medicijnen omdat ik diabetes ben.

26-06-2023 | Vrouw | 70
Hartritmestoornis
Heb twee jaar lang last van hoesten tijdens eten, alleen dan. Slijm ophoesten. En geregeld pijn in slokdarm en krampachtig gevoel in kaken/ verhemelte. Slik nog meer medicijnen, weet dus niet of dit alleen maar aan de bloedverdunner ligt.

Entresto

24-01-2021 | Vrouw | 68
sacubitril / ​valsartan
Hartritmestoornis
Gebruik het middel nu 2 weken, maar voel mij de laatste dagen vreselijk beroerd. Dus ik dacht, ik ga toch nog eens weer even op Internet kijken naar de reviews van Entresto. De eerste week van januari dit jaar kwam ik in het ziekenhuis te liggen , omdat mijn hart niet goed pompte, en ik vocht vast hield. Benauwd en ritmestoornissen. Op het einde van deze week werd mi[lees meer...]jn Perindopril verruild met Entresto, want dat zou het summum zijn. Ik had natuurlijk ook voordat ik begon te slikken in het laatst van die week al eens het een en ander gelezen aan reviews, maar de club artsen aan mijn bed overtuigden mij toch! Daar komt bij , dat ik ook niet wilde " doemdenken", al die bijsluiters... En steeds op Internet zoeken/ kijken ,word je ook niet beter van. Hartritmestoornissen de hele dag door. Zuurstofgehalte /Hartslag. 83/132 ( wordt je wakker van)- 86/43 ( gewoon overdag) en ga zo maar door .Zonder inspanningen! Enorm duizelig. Raar gevoel in mijn hoofd. Misselijk. Geen eetlust Kortom: Moe en nog eens moe. As donderdag heb ik een afspraak bij de cardiologe welke zich , volgens ons ziekenhuis, speciaal bezig houdt met " Entresto klanten" , maar ik denk , dat ik vanochtend de laatste Entresto genomen heb. Ik kijk er nu al naar uit, hoe ik mij na 36 uur zal voelen.

21-01-2021 | Vrouw | 25
Hartritmestoornis
Ik ben 25, en ik heb dit medicin gekregen omdat mijn bloeddruk vaak te hoog is, en mijn hartslag is eigenlijk altijd te hoog. ( tachycardie ) ik heb vooral als is 's avonds naar bed ga last van maagzuur. En overdag ben ik vrijwel altijd moe. Verder echt een top medicijn!

Flecainide

16-01-2021 | Vrouw | 67
flecainide
Hartritmestoornis
Mijn hart was op hol geslagen na grote inspanning bij het fietsen. Daarnaast maakt mijn hart om de slag een halve slag bij een allergische reactie en dat voelt heel onrustig. Na observatie in het ziekenhuis kreeg ik medicijnen tegen hoge bloeddruk en hartritmestoornis. (Nadien bleek dat ik een zuivelintolerantie heb.) Ik heb verschillende medicijnen uitgeprobeerd, maar elk[lees meer...]e keer kreeg ik na ongeveer een maand allerlei bijwerkingen en hielpen ze niet. Mijn behandeld arts luistert heel goed naar mijn ervaringen en houd daar vervolgens rekening mee. Na ongeveer een maand flecainide 200mg kreeg ik in de avond pijn op de borst en op dezelfde hoogte in mijn rug. Mijn hartslag is hard dan en resoneert in mijn bovenlichaam. Nu sinds ruim een week hoor ik in mijn rechteroor mijn hartslag naast de lichte tinnitus die er vanaf het begin van het gebruik al is. Bij een allergische reactie ontstond er een nieuwe hartritmestoornis. In combinatie met medicijn voor hypertensie kreeg ik last van deze nieuwe hartstoornis waarin ik een pauze heb tussen de twee of drie hartslagen. Vervolgens gaat mijn bloeddruk omhoog en wordt de druk in mijn hoofd sterker. Na inname van een nieuwe dosis flecainide komt mijn hart weer op orde en neemt de hypertensie af. In die zin helpt het medicijn wel. Ik overweeg nu het medicijn alleen in te nemen als ik last heb van hartstoornis. Mijn bloeddruk is nu namelijk laag en ik slik daar geen medicijnen meer voor op advies van mijn arts.

31-10-2020 | Man | 65
Hartritmestoornis
De hartritmestoornis werd verholpen maar de bijwerkingen werden ondragelijk.

Chloortalidon

15-08-2020 | Vrouw | 66
chloortalidon
Hartritmestoornis
Goed werkend medicijn alleen de moeheid speelt parten. Ben wel bang om te wisselen. Ik reageer extreem op veranderingen

15-07-2020 | Vrouw | 65
Hartslag blijft ondanks gebruik tussen 80 en 100 en veel maagklachten

13-07-2020 | Man | 69
Hartritmestoornis
Vanwege incidenteel boezemfibrilleren kreeg ik Verapamil 120mg 1 keer per dag voorgeschreven. In de infofolder van de ziekenhuisapotheek stond dat bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig worden vooral in het begin kunnen voorkomen, maar dat de klachten meestal vanzelf weer over gaan. Na een maand inname had ik nog steeds flinke hoofdpijn, net of er een riem rondom je hoof[lees meer...]d zat die steeds harder werd aangetrokken. Bovendien had ik een erg pijnlijke anus gekregen vanwege de dikke en harde ontlasting die als bijwerking optrad. Ook merkte ik dat er een soort waas voor mijn ogen hing waardoor ik geen goed contact meer had met de buitenwereld. Tijdens rust had ik ook een erg trage hartslag. Na die eerste maand moest ik nog een maand wachten op de volgende afspraak bij de cardiologe, maar had geen zin meer om nog een maand hiermee door te gaan. Dus zelf besloten om i.p.v. 1 tablet per dag een halve in te nemen, om te kijken wat er dan zou gaan gebeuren. Op het tablet zit een gleuf waardoor het heel makkelijk is om deze gelijkmatig in tweeën te verdelen. Ik neem nu ong. 10 dagen een halve dosering en alle bijwerkingen zijn verdwenen, terwijl het medicijn naar mijn idee nog steeds zijn werk doet, maar zekerheid heb ik daar niet over. Als ik de cardiologe weer zie zal ik dat met haar bespreken. Ik voel me in ieder geval nog steeds rustig en heb weer een normale hartslag. Ik ga er maar van uit dat het farmaciebedrijf Sandoz de standaarddosering aan de ruime kant heeft gehouden, want er moet immers geld verdiend worden, en dat een wat lagere dosering niet meteen tot ongelukken leidt.

Nebivolol

22-05-2020 | Vrouw | 69
nebivolol
Hartritmestoornis
Sedert ik dat moet nemen gedurende veeschillende jaren heb ik veel spierpijnen en stijve spieren, algemeen gevoel van moe te zijn weinig energie te hebben, bloedonderzoek normaal maar heb de indruk dat dit medicament me heel erg afstopt in mijn normaal functioneren.

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

Acenocoumarol

01-05-2020 | Vrouw | 68
acenocoumarol
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gekregen voor ritmestoornis na hartoperatie , vervanging aortaklep. Vanaf start moeilijk instelbaar. Moet dit medicijn minimaal 3 maanden blijven gebruiken. Kan niet wachten tot die voorbij zijn. Erg veel bijwerkingen waardoor ik me eerder slechter dan beter ga voelen Pijnlijke hielen, misselijk, duizelig, slecht/ wazig en dubbelzien, moeilijk instelbaar w[lees meer...]aarde gaat op en neer, zeer vermoeid, licht grieperig gevoel met eenzijdige loopneus, veel blauwe plekken en bloedneuzen, veel maagpijn en pijn aan slokdarm

21-04-2020 | Vrouw | 16
Hartritmestoornis
Hallo ik ben 16 jaar en heb al sinds me 9e een hartritmestoornis. Ben er pas sinds dit jaar achter gekomen. Zou eigenlijk geopereerd worden maar door het coronavirus kan dat nu niet. Dus dit medicijn gekregen. In het begin kon ik echt niet slapen en voelde m’n hart naar. Nu ben ik er aan gewend en zijn de enige bijwerkingen heel duizelig en moe en geen gevoel vaak in mijn [lees meer...]linkerhand. Voor de rest wen heel fijn medicijn want heb geen enkele aanval meer gehad terwijl vroeger dit wel 10 keer op een dag gebeurde. Ben blij dat ik er eindelijk van af ben!!!

08-04-2020 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik ben een man van 64, sinds 2010 gebruik ik sotalol , aantal jaren geleden ablasi gehad, in 2010 omleidingen en stents , Ik gebruik sotalol 80mg op gevoel, ik pin me er niet op, bij ritmestoornis pak ik een halfje smorgens en een halfje s´avonds, het blijft wel rommelen maar heb het idee dat je je eigen niet teveel moet opwinden bij het minst of geringst, maar rustig pro[lees meer...]beren te blijven, daarbij gebruik ik Xarelto 20mg en Libradin 10 in de ochtend, verder zorg ik dat ik goed eet, ik kan ermee leven, en met mijn geloof in God en de rust dat dat mij biedt heb ik vrede.

Rytmonorm

25-03-2020 | Man | 55
propafenon
Hartritmestoornis
Gebruik ivm atrium flutter. Bisoprolol, Sotalol en Flecainide zeer zware bijwerkingen en niet effectief. Daarom zeer te spreken over Propafenon/Rytmonorm. Na de ablatie die gepland staat zeer waarschijnlijk niet meer nodig.

Xarelto

05-02-2020 | Man | 87
Hartritmestoornis
na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa 110. Langzame aftakeling, geen spierkracht meer, moeilijk lopen, geen eetlust. Over op xarelto. Weer geheel de oude!

Cordarone

25-01-2020 | Man | 53
Hartritmestoornis
Ik gebruikte het om mijn hartritme terug in sinusritme te krijgen als ik episodes van voorkamerfibrillatie had. Ik wist wel dat het niet zo gezond was, maar maakte mezelf wijs dat het wel meeviel omdat ik het maar een paar keer per jaar voor een dag of 5 gebruikte. Ook de huisarts zei dat het allemaal wel meevalt en dat veel patiënten dit krijgen. Het werd vlotjes voorges[lees meer...]chreven. Maar dit middel is echt heel gevaarlijk voor je schildklier, je ogen, je longen en je lever. En als je er mee stopt dan duurt het nog een jaar of meer voor het eindelijk uit je lichaam is. Dus de schade dat het kan berokkenen aan je lichaam gaat nog lange tijd door nadat je ermee gestopt bent. De dokters in België die ik gezien heb wuivden de bezwaren weg en zeiden me dat elk medicijn bijwerkingen heeft. Maar dit is echt wel anders. Google dit : "FDA amiodarone warning". Je zal zelf zien dat de Amerikaanse medicijnen waakhond F.D.A. dit middel al vele jaren enkel nog toestaat als ALLERLAATSTE REDMIDDEL ALS NIETS ANDERS WERKT. België blijft hierin, voor zover ik heb kunnen vaststellen, sterk achter. Ik begrijp totaal niet waarom. Ik weet niet hoe het in Nederland en in de rest van Europa gesteld is. Er zijn goede en veilige alternatieven voor dit middel op de markt. Voor mij is het te laat, had ik dit maar nooit genomen...

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!

Ritmoforine

16-12-2019 | Man | 65
disopyramide

12-12-2019 | Vrouw | 71
Hartritmestoornis
Hoe en wanneer nemen jullie LEXIANA? S morgens , 's avonds, ????Dat kan je niet vinden op de bijsluiter. Dank voor een antwoord. Gilberte

Rivaroxaban

01-12-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Middel ongeveer 1,5 jaar gebruikt. Geleidelijk begon de Gamma-GT op te lopen naar 275 en ALAT ging minder snel mee omhoog. Opgezwollen bovenbuik en diarree. Uiteindelijk - in overleg met arts - besloten om geen bloedverdunner meer te slikken. Wachten op beter...

Amiodaron

23-11-2019 | Vrouw | 82
Hartritmestoornis
Heb al v.a. mijn 50e levensjaar hartritme stoornissen. Allerlei medicatie gehad, vaak een cardioversie (stroomstoot) gehad totdat dit ook niet meer werkte. Toen aan de Amniodaron. Met ong. een week voelde ik me niet meer mezelf, werd zeer kortademig, moe en krachteloos. Kon amper nog 30 m lopen aan de arm van mijn man. Verschillende scans toonden plekjes in de longen en[lees meer...] op mijn schildklier die mogelijk kanker konden zijn. In de schildklier is het helaas ook echt zo. Longen blijven onder controle. De Amniodaron 3 mnd geslikt. Heb altijd gezond geleefd, nooit gerookt, veel gesport. Heb nu in mijn 82e levensjaar nog een uitstekende conditie, wandel en fiets veel, maar moet dus wel geopereerd worden. Met dank dus aan de Amniodaron die me compleet vergiftigd heeft! Begin er niet aan!!! Mijn hartritme is nu redelijk onder controle met Verapamil die evt. te sterk kan werken waarvoor ik een pacemaker heb die zo nodig een stroomstoot kan geven.

07-11-2019 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb

Cordarone

12-10-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
Heb in april een ablatie gehad en in mei en september cardioversie. Hierna moest ik Cordarone gaan gebruiken terwijl ik het medicijn een paar jaar geleden al eens kreeg voorgeschreven, ben toen gestopt vanwege de bijwerkingen. In het begin had ik constant een onpasselijk gevoel, dat is na een maand verdwenen. Alle andere genoemde bijwerkingen zijn er nog. Ik slaap te kort,[lees meer...] onrustig met levendige dromen. Buikklachten, moe, ik zie minder goed, ik voel me “veranderd”, niet helemaal mezelf. Onrust.

Flecainide

30-09-2019 | Vrouw | 69
flecainide
Hartritmestoornis
20 jaar . medicijnen .daarna ablatie..en gewoon weer alles innemen..veel last van teen.voet kuit krampen.dasrdoor slecht slaapritme. Kan niet stoppen want dan begint het hart weer op hol te slaan Gr jose

Repatha

21-08-2019 | Man | 63
evolocumab
Hartritmestoornis
In 2015 heb ik vanwege een hartritmestoornis een open hartoperatie gehad met 3 bypasses. Daarna aan de statines: Simvastatine, Atorvastatine en Rosuvastatine maar vanwege de vele bijwerkingen toen overgeschakeld op Repatha. Daarna ging het hardlopen (mijn grote hobby) steeds beter en had ik de indruk dat ik ook geen last van bijwerkingen meer had. Tot na pakweg een jaar.[lees meer...] Toen begon ik toch allerlei kleinigheden te voelen die ik niet kon plaatsen (spierpijn, reuma-achtige klachten, kramp, duizeligheid). Geen van alle zo ernstig dat er niet mee te leven is, maar lastig is het wel. Na nog een half jaar ben ik, in overleg met de cardioloog, 3 maanden gestopt. Het resultaat was dat ik na 3 maanden alle klachten verdwenen waren behalve nog heel lichte reuma-achtige klachten in 2 vingers van de linkerhand. Maar het cholesterol was wel geëxplodeerd: LDL van 1.6 naar 4.6. Nu duidelijk was waar de klachten door veroorzaakt worden, was ik gerustgesteld en ben weer met de Repatha begonnen. En dat was SCHRIKKEN! Als iemand er ooit aan twijfelt of Repatha bijwerkingen heeft, moet je ook eens 3 maanden stoppen en dan weer een injectie plaatsen. Nog nooit in mijn leven zoveel spierpijn gehad door werkelijk mijn hele lichaam. Duurde een dikke week voor ik daarvan hersteld was. Daarna gelukkig geen hinder meer van gehad bij volgende injecties, maar die eerste zal ik nooit meer vergeten. Ik weet nu wat de bijwerkingen zijn en dat neem ik maar voor lief omdat het (tot nog toe) het meest vriendelijke alternatief is voor de statines.

19-08-2019 | Man | 67
Hartritmestoornis
Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.

Xarelto

24-07-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornis
vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.

22-07-2019 | Vrouw | 68