Nierinsufficiëntie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nierinsufficiëntie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fosinopril 1 4
Perindopril 1 4
Coversyl 1 5
Enalapril 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nierinsufficiëntie

12-01-2024 | Man | 58
Nierinsufficiëntie
Toen enkele jaren geleden bleek dat m’n bloeddruk te hoog was bleek uit verdere controles dat m’n nieren beschadigd zijn. De nieren laten teveel eiwitten door. Helaas blijkt het eiwit verlies na verloop van tijd toch steeds weer na een eerdere vermindering, terug te keren. De inname van de Lisinopril is dus gaandeweg verhoogd van 5 naar nu 40 mg per dag. Na verhoging he[lees meer...]b ik steeds wel wat bijwerkingen namelijk na enkele weken weken na de verhoging enige duizeligheid en wat onrust in m’n lijf, vooral de buikstreek. Dit trekt weer snel weg. Wel heb ik meer last van tinnitus maar niet te zeggen dat dit door de lisinopril komt.

11-10-2023 | Man | 56
Nierinsufficiëntie
volgens hoofdzuster te hoge bloeddruk werd met medicatie hoger,!

03-02-2023 | Man | 37
Nierinsufficiëntie
Ik heb alleen last van heel onrustig slapen. Iemand daar bekend mee?

Perindopril / Amlodipine

22-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril / amlodipine
Nierinsufficiëntie
Perindopril. Zeer stijve spieren en pijnlijke gewrichten als bijwerking. Tintelende tenen en vingers.

Enalapril

22-07-2020 | Vrouw | 53
enalapril(aat)
Nierinsufficiëntie
Bloeddruk te hoog 160/98. Maanden lang Perindopril gebruikt. 2.5 mg per dag. Helaas kreeg ik daarvan ernstige spierverkramping in de benen, handen en polsen. Overgestapt op Losartankalium. Daarvan zeer beroerd, hele dag op bed. Duizelig, somber, hart snel bonken en oorsuizen. Toen advies specialist Enalaprilmaleaat Teva. Dosering 2.5 miligram p.d. Gebruik dit nu enkele [lees meer...]dagen. Bloeddruk netjes gem. 120/80. Voel geen nare bijwerking als spierpijn. Geen duizeligheid, geen hartkloppingen. Geen moeheid. Geen sombere gevoelens. Af en toe prikkende keel. Verdwijnt snel weer. Ben tot nu toe tevreden.

Kaliumlosartan

21-07-2020 | Vrouw | 53
losartan
Nierinsufficiëntie
Nam 2 dagen een halve tablet. 12,5 mg. Heb mij 2 dagen zeer moe, somber en duizelig gevoeld. Moest op bed blijven liggen. Ik beweeg graag en ben meestal vrolijk. Na inname 12.5 mg voelde ik de energie uit mij wegglijden. Daarom gestopt.

Perindopril

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.

Allopurinol

07-10-2015 | Man | 60
allopurinol
Nierinsufficiëntie
door mijn verminderde nierfunctie heb ik ook last gekregen van jichtaanvallen. sinds enige tijd krijg ik daarvoor 300 mg allopurinol. de klachten die ik daarover heb zijn. 1) de tong voelt aan alsof ik te hete thee heb gedronken, verbrand gevoel. 2) vaker last van diarree. 3)ook heb ik meer slaap nodig.

Capozide

30-08-2015 | Vrouw | 55
captopril / hydrochloorthiazide

Kaliumlosartan

14-04-2015 | Man | 52
losartan
Nierinsufficiëntie
nadat mijn nieren zwaar beschadigd zijn door overdosis antibiotica, heb ik ernstige hypertensie. Oplossing bleek te liggen in losartan, echter die had zeer veel , al dan niet meteen bemerkte bijwerkingen. oedeem in de benen, kinkhoestverschijnselen, vermoeidheid, geregeld wazig zien, duizelig, maagklachten. Nadat ik uiteindelijk bij de longarts terecht kwam, bleek losartan[lees meer...] de dader. Op verzoek van hem een ander middel (barnidipine) gekregen, met als resultaat dat ik na inname van de 1e pil op de hartbewaking terecht kwam. Toen acuut gestopt met al deze medicijnen, en toen bleek na 1 week welke ongemerkte bijwerkingen losartan ook nog had. gebruik nu alleen nog hydrochloorthiazide.

Fosinopril

09-03-2015 | Vrouw | 38
fosinopril
Nierinsufficiëntie
Voorgeschreven gekregen wegens enorm hoge bloeddruk door nierfalen. Het duurde lang voor het middel ging werken, maar na 1 maand deed het zijn werk. Bloeddruk werd netjes, nog wel richting hoge kant. Na maanden dialyseren en plastabletten naast deze medicatie, kon ik stoppen, want bloeddruk veel te laag. Als klachten terugkomen, stap ik in overleg met specialist over op ee[lees meer...]n ander product, want ontzettend veel last gehad van droge kriebelhoest.

Crestor

02-09-2014 | Man | 67
rosuvastatine
Nierinsufficiëntie
Ik kreeg hier spierpijn en gewrichtspijn van. Verder werd ik hier depressief van. Nooit geweest dus het duurde even voor ik het ontdekte. Daarnaast kreeg ik hartkloppingen en mijn conditie was slecht. Na het stoppen was ik weer helemaal oké

Pravastatine

02-09-2014 | Man | 67
pravastatine
Nierinsufficiëntie
Na Crestor en Simvastatine ben ik dit medicijn gaan slikken. Wat een ramp. Ik kreeg steeds meer spierpijn. Zo erg dat ik een paar keer per nacht mijn bed uit moest. Mijn tenen stonden krom en ik kreeg het gevoel dat mijn spieren afscheurden. De druppel die bij mij de emmer deed overlopen was een geweldige rugpijn en pijn aan mijn heup. Daarvoor moest ik voor behandeld w[lees meer...]orden door een fysiotherapeut. Tijdens zijn behandeling ben ik gestopt met de pravastatine. Door deze ellende ben ik gestopt met mijn moestuin en kon ik niet meer werken. Nu een paar weken verder is alle pijn weg. Nooit meer kramp. Ik train met een personalcoache bij een fitnesscentrum. Ben weer aan het werk. En ben weer vrolijk. Ik lever wel een paar jaar in voor kwaliteit. Deze rommel slik ik nooit meer.

Coversyl

22-05-2014 | Man | 38
perindopril
Nierinsufficiëntie
Ik gebruik coversyl om een nier probleem te verminderen, verlies van eiwit in de urine te beperken, en bij mij is dit zeer effectief. Tevreden over dit medicijn, geen bijwerkingen bij mij.