Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

25-08-2018

Polyneuropathie

Helpt goed tegen neuropathische pijn. Van tevoren was me duidelijk dat Oxycodon retards (langwerkend) enorm verslavend zijn, want opiaten: dwz na een paar maanden heb je er meer van nodig omdat het niet meer werkt. Omdat het eind anders zoek is heb ik geen hogere dosering gevraagd maar mag ik van mezelf (en natuurlijk van de huisarts) twee keer per week wat extra kortwerke[lees meer...]nde Oxycodon erbij (de overige dagen accepteer ik de pijn). Had ik dat niet gedaan dan had ik na jaren gebruik waarschijnlijk op 120 mg of meer per dag gezeten, maar nu gaat het goed. Met Oxycodon zal men óf de dosis steeds moeten verhogen óf de pijn een aantal dagen per week moeten leren accepteren. Kijk heel goed uit met dit middel en vraag als het enigszins kan (bv. in geval van een tijdelijke situatie) om iets anders: dit is een zwaar verslavend middel en ermee moeten stoppen is een onvoorstelbaar drama.
17-04-2017

12-04-2017

Polyneuropathie

Last van zeer moeilijk genezende plekken op voet, diabetische neuropathie, zeer pijnlijk, na bezoek spoedeisende hulp werd oxycodon voorgeschreven. Na een week braaf slikken kwamen er tal van klachten bij, wazig denken, verstopping darmen, misselijk, geen eetlust, toename pijn enz. Door het gebruik van vele medicijnen, o.a. acenocoumerol kreeg ik een maagbloeding erbij, op[lees meer...]name ziekenhuis, de pijn was zo ondragelijk dat ik wilde sterven, 5 mensen met witte jassen om mijn ziekenhuisbed. Ik wilde van alle slangetjes worden losgekoppeld en geen medicijnen meer. Ik mocht thuis sterven. Mijn stiefzoon heeft alles voor me geregeld. Ziekenhuisbed in huis, natuurlijke pijnstillers, amitriptylinecreme 10 %, pea pure ( werkzame stof = palmitoylethanolamide , 100 % ). Verder cannabisolie van de transvaalapotheek uit Den Haag, genaamd bediol-olie. Deze bevat 2 % CBD en 1.3 % THC. Bloedverdunners, acenocoumerol is ontstaan uit het middel warferine, deze heeft practisch dezelfde chemische structuurformule als rattengif en geeft bij langdurige inname verhoogde kans op maag en darmbloedingen. Deze heb ik vervangen door wilgenbastcapsules (salicylzuur), pure chocolade, kiwi's, gedroogde vruchten. Deze werken alle bloedverdunnend en werken minder vertragend op mijn wondgenezing dan acenocoumerol. De amitriptylinecreme is verkrijgbaar bij de apotheek via doktersrecept. Bijna alle natuurlijke middelen worden niet vergoed door het ziekenfonds. Het kost wat maar ik leef nog en knap flink op na het stoppen met alle medicijnen. Zelfs mijn wond geneest wonderlijk goed tegen alle verwachting van medici in. Mijn pleegzoon doet aromatherapie en maakt zelf wondgenezende olie, iets met goudsbloemolie, castorolie, mirre, frankinsence, rozemarijn enz, geheime formule.
07-03-2016

Polyneuropathie

Ik heb neuropatische zenuwpijn in benen en armen zowel sensorisch als motorisch, artrose in handen en een kapotte onderrug + instabiele si-gewrichten. In het begin van 2009 kreeg ik Tramadol, maar dat was na 3wkn gauw bekeken, de pijn was niet te harden, ik was blij dat de huisarts erbij was toen ik een paar pijnaanvallen kreeg, hij gaf me gelijk Oxycodon eerst 4x10mg /dg,[lees meer...] dat is een hele tijd goed gegaan. De pijn is omhoog getrokken tot m'n blaas en heb daardoor een buik katheter en de pijn is ondragelijk vooral in de knieen, ik slik nu 3x20mg en voor het slapen 30mg en dan komt de pijn er nog doorheen, tevens draag ik thermische kniewarmers die wel wat helpen, want hoe kouder je ledematen des te meer pijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum