Ervaringen met Tramadol

tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

14-10-2020 | Man | 68
Polyneuropathie
Veelvuldige pijnen door polyneuropathie en fibromyalgie zijn met tramadol onder controle te houden. Nu al sinds 16 jaren.

13-05-2018 | Man | 58
Polyneuropathie
Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.

21-02-2017 | Man | 49
tramadol (100mg)
Polyneuropathie
Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?

01-11-2016 | Vrouw | 46
Polyneuropathie
Ik had ernstige neuropathie en werd behandeld met o.a. Lyrica. Dit hielp niet. De pijn was ondraaglijk en ik kon niet meer functioneren. Kreeg toen Tramadol voorgeschreven en direct was de pijn weg, ongelofelijk. Maar na een halve dag begon de ellende....extreem misselijk en doorlopend overgeven. Zo doodziek dat ik totaal van de wereld raakte en met de ambulance naar het [lees meer...]ziekenhuis ben gebracht. Daar aan het infuus gelegd met een anti misselijk medicijn domperidom. Week in het ziekenhuis gelegen, daarna naar de pijnpoli gestuurd. Helaas konden zij mij ook niet helpen en uiteindelijk mijn heil gezocht bij acupunctuur. (werd zelfs aangeraden door de neuroloog die met lege handen stond) Elke dag ben ik dankbaar voor mijn fantastische acupuncturist die mij van de pijn heeft verlost. Voor iedereen met neuropathie die dit leest: veel sterkte en probeer acupunctuur, misschien helpt het jou ook!

14-03-2016 | Man | 40
Polyneuropathie
Werkt niet altijd even best. Als ik het een aantal dagen gebruik, is er al snel gewenning en moet ik de dosering verhogen voor hetzelfde effect. Maar helaas treden er dan meer bijwerkingen op.

06-09-2015 | Vrouw | 41
tramadol (100mg)
Polyneuropathie
Sedert begin vorig jaar heb ik PTS/NA aan mijn linkerarm/schouder. Het begon plots met een verlamde linkerarm. Ondertussen al heel wat cortizonekuren achter de rug. Begonnen met Lyrica, daarna Gabapentine in hoogste dosis, daarna Morfinepleisters Transtec 35mg, ondertussen ook Redomex en Tegretol geprobeerd, alsook Cymbalta. Die laatste drie hadden meer bijwerkingen dan[lees meer...] iets anders. Zeker Cymbalta zorgde voor heel verontrustende leverwaarden!! Tegretol maakte me doodmoe waardoor normaal functioneren niet mogelijk was. Halverwege augustus ben ik gestopt met Transtec (afgebouwd) en terug overgeschakeld naar Contramal 100 mg druppels, met 3x 20 druppels per dag had ik niet genoeg en ik kwijnde weg van de pijn! Ook die pieken tussen de werking van de medicatie in waren onmenselijk. IK vroeg aan de arts om medicinale cannabis, maar omdat hij hier weinig in onderlegd is werd dit van tafel geveegd. Al mijn hoop eveneens... Hij stelde 2x 100 mg Contramal Retard voor. Met tegenzin en ongeloof begon ik er aan. Ik moet zeggen, sedert 1,5 jaar is het nog niet zo goed geweest met mij. Mijn pijn is te doen en ik heb zelfs heel af en toe momenten zonder pijn!!!! Wel moet ik toegeven dat ik de eerste week en nu nog af en toe hoofdpijn had en blijkbaar een bloeddruk van 16/10...vermoedelijk is mijn hoofdpijn het gevolg van hoge bloeddruk wat beiden als bijwerkingen vermeld staan alsook een droge mond/keel die me in een 'wintermood' brengt... Al bij al het is een goed product voor mij maar ik denk toch dat ik iets natuurlijks wil als medicinale cannabis! Dit heeft een veel lagere THC waarde dan gewone cannabis wat zorgt dat men geen psychotrope ervaringen heeft. IK denk dat dit het beste is. Als natuurproduct dan, en de info die ik hierover vind is heel positief bij mensen met neuropathiën. Ik werk halftijds en sedert ik gestopt ben met de morfine gaat mijn concentratie toch wel beter, niet optimaal want ik neem natuurlijk 200 mg Contramal per dag, dus... Hierbij neem ik ook Patomed 40, Befact, Kurkuma ( Flexovital) en Osteoplus. Mijn Gabapentine staat nu op 600/400/300 mg/dag. groetjes

10-04-2015 | Man | 56
tramadol (300mg)
Polyneuropathie
jaren terug (in 1978) is er een onopgemerkte breuk in mijn nek ontstaan na ongeval (tevens hersenbeschadiging) en belandde ik in het UMCG , heb daar geruime tijd gelegen. Daarna vaak korte periode stijve nek die na jaren ineens niet meer over ging. Neuroloog/LP/EMG/EEG/SEPP/contrast cervicaalscan. Vernauwing in de subarachnoidale ruimte en stenose die meer en meer in kan[lees meer...]aalstenose overging (ruggenmerg onder druk doordat het mergkanaal zich vernauwt. Algemene pijn nam toe tramadol, later een SR vorm 400mg/d die in jaren de lever begon aan te tasten. Helaas was tramadol niet sterk genoeg en moest ik over op morfinederivaat, ben enige jaren geleden geholpen , 6 wervels zijn deels verwijderd (de doorn etc om meer ruimte te creeren) maar de langdurige verknelling heeft blijvende schade aan het ruggenmerg veroorzaakt, de lever had cirrose gekregen door de hoge dosis tramadol en para/cod. Met de hydromorfon is de pijn beter te harden en het is veel werkzamer dan tramadol in verhouding tot de bijwerking/schadelijjheid. Te lang omklooien met relatief te zwakke pijnstiller tramadol heeft me geen goed gedaan. Bij de hoge dosis tramadol van 400mg/d is autorijden een afrader en gebruik tramadol absoluut NIET met alcohol, ik heb vaak gehoord dat met dat doet om WEL voldoende pijndemping te verkrijgen maar daar ga je kapot aan.