Rugpijn

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Rugklachten (158)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rugpijn

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fentanyl 1 4
OxyNorm 1 1
Celebrex 1 4
Naproxen 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rugpijn

Zopiclon

20-01-2024 | Man | 55
zopiclon
Rugpijn
Enige middel wat mij helpt om tedelijk door de rugpijn heen te slapen Helaas al tijden niet leverbaar. Is er iemand die weet of en wanneer het weer verkrijbaar is? Alternatieven die ik nu krijg werken zo goed als niet

30-11-2023 | Vrouw | 40
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

26-03-2022 | Vrouw | 29
Rugpijn
Na door mijn rug te zijn gegaan deze pilletjes van de huisarts gekregen. Moest 3x per dag 1 tablet. Ik begon 's avonds met de eerste en voelde mij na een uur ontzettend suf worden. Gevoel van onder invloed te zijn van drugs. Armen en benen voelde zwaar, hoofd vol watten. Totaal niet meer doorhebben wat er om mij heen gebeurde. Besloot het geen 3x per dag te nemen ivm klein[lees meer...] kind thuis. Nam het alleen wanneer partner ook thuis was. Merkte vrij snel dat ik niet meer naar het toilet hoefde. Uiteindelijk 1x in een week tijd ontlasting gehad. Nu gestopt met Tramadol en zit aan de Bisacodyl om ontlasting op gang te helpen. Pijn was wel weg, dat was wel fijn. Maar de hoeveelheid bijwerkingen zorgt ervoor dat ik een volgende keer nog een keer extra nadenk voordat ik het neem. Voor mensen met een verslavingsverleden is het geen aanrader.

Midalgan

22-09-2021 | Vrouw | 22
glycolsalicylaat / methylnicotinaat
Rugpijn
Gebruik het vaak voor pijn aan de rug of bij bepaalde spieren. Maar nu al 2/3 keer meegemaakt dat ik na het insmeren in een keer benauwd gevoel krijg, hevige buikkrampen en vooral heel duizelig en misselijk. Ik kan veel hebben maar vond dit echt een heftig gevoel alles in een keer. Vanaf nu gebruik ik het niet meer. Voor de rest was t wel echt top spul wat lekker warm werd[lees meer...]. Maar vond de bijwerkingen die af en toe kwamen echt heftig alsof ik elk moment er van neerviel.

23-06-2021 | Man | 31
Rugpijn
In het begin werkt het wel even. Hierna heb je steeds meer nodig en wordt je een zombie. Uiteindelijk 3x daags 2x 50mg capsules. Ook dit werkte niet meer bij rugpijn door hernia. in één keer gestopt. Dit werd een hel! Afkickverschijnselen niet normaal. Voelde me een verslaafde... Braken, diarree, futloos, depri, misselijk, zweten als een otter!!! Zoals mijn arts zei: Tra[lees meer...]madol = tramelant...

24-03-2021 | Vrouw | 25

28-01-2021 | Vrouw | 25
Rugpijn
Wegens dubbele scoliose erg veel rugpijn na de bevalling overgehouden. Codeïne en diclofenac werken niet. 3 x daags tramadol en ik functioneer weer een beetje . Ervaar geen enkele bijwerking. Laat je niet bang maken. Niet iedereen gaat hallucineren of wordt er suf van. Ik ben er erg blij mee

23-11-2020 | Vrouw | 68
Rugpijn
ik ben begonnen (na miskend ernstig letsel door ongeval) met 2x5mg, 3x op 'n dag, versterkt met 2x500mg paracetamol. heeft maar weinig effect op mij gehad, maar ook geen bijwerkingen ervaren. nu na 4,5 jaar alléén nog in gebruik bij noodgevallen, dan nog 1 à 2 pilletjes van 5mg. ik ben niet verslavingsgevoelig en ben zonder problemen netjes geminderd en uiteindelijk gestop[lees meer...]t.

Naproxen

29-08-2020 | Vrouw | 62
naproxen
Rugpijn
Ik heb implantaten in mijn rug waar ik veel pijn aan heb. Kan moeilijk lopen. Door deze medicatie in te nemen wordt de pijn aanzienlijk minder. En slaap nu ook goed.

20-08-2020 | Man | 69
Rugpijn
Na het plaatsen van een neurostimulator Oxycodone bij moeten nemen 20 mg 3 x daags en het helpt maar zeer gevoelig aan te verslavend

Fentanyl

17-12-2019 | Man | 42
fentanyl oromucosaal/transdermaal

17-12-2019 | Man | 42
Rugpijn
2 fixaties van S1, L5, L4, door sheuermansyndroom en zware artrose in rug en bijna alle gewrichten door aan 15 jaar te gaan werken, textielarbeider, altijd 2 jobs gedaan en intensief aan krachtsport gedaan, invalide sedert mijn 37, dorsale facetgewrichten continu in blokkade door versleten facetgewrichten, wacht op een nieuw soort implantaat die blokkades voorkomt zonder t[lees meer...]e fixeren, gevallen van 6 meter en heup kapot, arbeidsongeval, titanium eruit gehaald en daardoor vasculaire necrose in heupkop, wachten op collapse alvorens ik kunstheup krijg door mijn jonge leeftijd en fixatie onderrug, chronische ontsteking knieën genaamd 'jumper kneus'. Van 3 patches Fentanyl (echt vergif, 3 jaar in depressie gezeten erdoor) over gegaan naar tramium>tramadol>paladone>2 dagen niets na afgebouwd en dan palexia opgestart, samen met mijn dagelijkse dosis diazepam om de zenuw/spierpijnen tussen schouders te verminderen door de blokkades vd facetgewrichten dorsaal, denervatie ieder 5 maand (verbranden zenuwen in dorsale ruggenwervels met hoge frequentie golven of stralen) samen met cortisone shots en ieder maand intraveneuze ketaminebehandeling in pijnkliniek ben ik toch stuk beter, bijna nooit meer neerslachtig door de opiaten, geen bijwerkingen, bij erge dagen neem ik 200mg s'avonds en werkt top, kon met fentanyl niet meer op autosnelweg rijden daar ik volledig wegdraaide met mijn ogen die de snelle beelden niet aankon (levensgevaarlijk) dus ja ik ben er tevreden over en heb soms terug aangename uren per dag mede door niet meer te moeten werken en me kan liggen ontspannen plat op bed als ik blokkade heb en de juiste oefeningen meekrijg van een topkinesist die mij al jaren behandeld sedert mijn val. Zo kort samengevat nu, palexia heeft echt voor een meerwaarde gezorgd in mijn pijnlijk leven, grijs Greg

Midalgan

25-10-2019 | Vrouw | 31
glycolsalicylaat / methylnicotinaat
Rugpijn
Werkt totaal niet. Wordt niet warm niets. Krijg er alleen jeuk van. En het spul is zo dik dat je het amper goed kunt insmeren.

24-06-2019 | Vrouw | 58

24-06-2019 | Vrouw | 58
Rugpijn
Ik heb al vanaf mijn tienerjaren last van mijn rug. De tussenwervelschijven zijn versneld weggesleten en inmiddels is daar stenose bij gekomen. Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad met morfine. De behandeling was verschrikkelijk en het effect hiervan was een paar dagen (!). Na een tijd Tramadol te hebben geslikt heb ik op advies van mijn pijnarts Palexia gekregen. Voor mij i[lees meer...]s het een wondermiddel. De scherpe randjes van de pijn zijn eraf.

Amitriptyline

13-06-2019 | Vrouw | 64
amitriptyline
Rugpijn
Voor het eerst lees ik dat men 's morgens lastig wakker wordt. Ik slaap prima maar het opstaan is lastig. Slaap ondanks diverse wekkers lang door of slaap weer heel snel in. Niet altijd prettig omdat het mijn dagritme verstoort. Ben benieuwd of meerdere gebruikers deze ervaring hebben. Probeer nu af te bouwen om te kijken hoe het hierna verder gaat.

26-12-2018 | Vrouw | 60
Rugpijn
Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.

OxyNorm

06-08-2018 | Man | 49
Rugpijn
na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.

Transtec

04-06-2018 | Man | 30
buprenorfine
Rugpijn
Ik nam al 8 jaar elke dag 4x 20 druppels Valtran voor pijn in mijn bovenrug. Sinds kort begon mijn lage rug ook meer en meer pijn te doen en hielp de Valtran hier niet meer voor. Mijn huisarts heeft me dan Transtec 35 voorgeschreven en deze pijnstiller hielp de eerste week zeer goed. Alleen wanneer ik de klever op mijn borstkas kleefde kreeg ik ontzettende jeuk dus deze [lees meer...]plaats was voor mij niet goed. Voor mij waren dus de beste plaatsen de bovenrug en bovenarmen. Na een tijdje kwam de pijn er terug door en werd door de huisarts Transtec 52 voorgeschreven en deze gebruik ik tot op heden nog steeds en werkt zeer goed. Enige minpuntje is dat ik moeilijk kan plassen en nogal snel vermoeid ben.

Paracetamol/ Codeine

28-02-2018 | Vrouw | 59
paracetamol / codeine
Rugpijn
Sinds 4 maanden aan het rommelen met mijn pijnbestrijding. Vooraf gebruikte ik diclofenac in tablet vorm. Maagzweertjes per toeval ontdekt dus moest ik stoppen. Tramadol, Oxicodon en nu paracetamol met codeïne, ik ben van al die medicijnen vooral benauwd. Daar heb ik nooit eerder last van gehad. Erg vervelend om druk op je borst te ervaren en het gevoel hebben dat je niet [lees meer...]goed een volle long kunt ademen.

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
na diagnose dubbele breuk ruggenwervels (L1/S1) eindelijk pijn bestrijdings traject. Duurde lang maar uiteindelijk uitgekomen bij Tramadol. Als stand alone medicatie mbt pijnbestrijding was dit onvoldoende. Omdat ik nog wil en kan werken en ivm met soort werk absoluut niet hoger kan/mag in de opiaten toch verder gekeken voor “boosters”. Na verscheidenen combinaties [lees meer...]uiteindelijk uitgekomen op: 4x Tramadol (50mg), 4x diclofenac (50mg) en 8x paracetemol (500mg). Wel nog aparte medicatie voor het slapen op slechte dagen, maar over het algemeen kan ik een redelijk normaal leven lijden met deze combinatie. Wel belangrijk om ook maagbeschermers te gebruiken. En zeker in het begin heel erg oppassen met het autorijden en bedienen van machines. Ik kan wel alles normaal doen, maar merk wel een suf/verdoofd gevoel. Soms een ietwat vertraagde gedachtengang. (Ik slaap door pijn vrij weinig, max 4 uur per nacht, dit zal uiteraard ook invloed hebben)

Diclofenac

18-02-2018 | Man | 28
diclofenac
Rugpijn
Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol

Diclofenac

14-01-2018 | Man | 83
diclofenac
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

31-10-2017 | Man | 34
Rugpijn
zonder tabletten geen pijn meer

Diazepam

23-08-2017 | Vrouw | 28
diazepam

12-04-2017 | Vrouw | 32
Rugpijn
Ik heb eind januari 2016 na een spoedopname met helse buikpijnen en helse rugpijn oxycodon voorgeschreven gekregen. Uiteraard was ik na opname nog volop in het ziekenhuis aanwezig voor onderzoeken wat de pijn veroorzaakte. Na reeks onderzoeken bleek mijn baarmoeder na 4 voldragen zwangerschappen het niet fijn te hebben, tenminste er werd gedacht dat dat de reden was. Later[lees meer...] kwamen we terug op mijn sterilisatie in Oktober van 2015, via een kijkoperatie. Mijn baarmoeder bleek geraakt te zijn en daardoor bleek ik zenuwbeschadigingen te hebben. Het heeft lang geduurd voordat er bekend werd dat mijn baarmoeder geraakt was tijdens de kijkoperatie, maar verklaarde wel waarom ik al sinds de kijkoperatie erge buikklachten had en deze ook van kwaad tot erger werden. Uiteindelijk moest in september 2016 mijn baarmoeder verwijderd worden, omdat de beschadigde zenuwen van mijn baarmoeder constant pijn door gaven, helse pijn. Ik ben door die pijn ook 3 maanden gewoon echt ziek geweest en op bed gelegen in de woonkamer, omdat ik niks meer kon door de vreselijke pijn. Ik slikte toen 75mg oxycodon per dag voor mijn operatie!!! Na mijn operatie kon ik na 3 weken afbouwen, maar mijn rugklachten die ik over heb gehouden na verkeerde houdingen aannemen toen ik zoveel pijn had in de buikstreek, slik ik nu 20 mg per dag. Het heeft met mijn buikklachten goed geholpen tegen de hevige pijn, maar door de 75mg was ik echt een zombie en icm ziek zijn is dat niet leuk maar goed, beter dan hele erge pijn hebben. Nu met de 20 mg per dag minder last van bijwerkingen. Enige bijwerkingen die ik blijf houden zijn jeuk en met name rug en gezicht (vaak bij mijn neus?), slaperig/dufjes, en helaas de allerbekendste obstipatie! Hoewel dat minder is met 20mg dan 75 mg. Hoop er wel binnenkort vanaf te zijn, want het is ondanks dat het bij mij goed werkt tegen de pijnklachten niet de oplossing en toch een heftig medicijn. Ik slik overigens 2x per dag 5 mg, dus in totaal 10mg per inname en dus 20mg per dag maximaal.

Lyrica

12-04-2017 | Vrouw | 69
pregabaline
Rugpijn
Ik heb erg veel pijn in de rug en nek wat doortrekt naar mijn armen en rugpijn naar mijn benen. Kan slecht zitten en ben uitgeput van de pijn.

17-09-2016 | Vrouw | 38
Rugpijn
Ik heb al bijna 2 jaar pijn tussen mijn schouderbladen en in mijn borstbeen. Oorzaak is nog steeds niet duidelijk. Ene arts zegt (chronisch) syndroom van Tietze en op de pijnpoli wist de arts na 5 min te vertellen dat het verklevingen waren (???) die ik na een longontsteking zou hebben opgelopen. Feit blijft dat ik zonder tramadol hevige pijn heb die mijn functioneren ern[lees meer...]stig belemmerd. Andere pijnstillers hadden geen/nauwelijks effect . Ik slik 3x daags 50 mg met zonodig 1 extra. Pijnvrij ben ik niet maar het haalt de scherpe kantjes eraf en voel dat de pijn langzaam 'wegebt', ben tevreden over het effect. Geen last (gehad) van bijwerkingen. Als ik een dosering vergeet merk ik dat snel doordat de pijn veel erger wordt. Het duurt dan ook even voor de tramadol zijn werk doet. Het beste is de 'spiegel' continu te houden. Ik wil en zou niet meer zonder kunnen. Merk overigens niets van afhankelijkheid. Zit al bijna 2 jaar op dezelfde dosering.

Celebrex

27-06-2016 | Vrouw | 66
celecoxib
Rugpijn
Ik ben 24 juni gestopt met dit medicijn vanwege vele bijwerkingen en vraag mij af of dit middel verslavend is. heb het gevoel dat ik afkickverschijnselen krijg. Ineens kramp in mijn grote teen re voet en duim li hand. als bijwerkingen last van: Vochtophoping, kortademig loopneus slaperig hoofdpijn vermoeidheid tintelende vingers oorsuizen gehoorproblemen haaruitval gewich[lees meer...]tstoename

29-05-2016 | Man | 77
Rugpijn
ik slik 6 tabletten van 50mg, anders moet je veel geld extra bijbetalen, deze Palexia is mij door de specialist voor geschreven, omdat ik last van de rug heb,en de ruggeprik maar deels hielp, dit medicijn verlicht de pijn wel, maar weg is het niet, ik zou niet weten wat echt helpt, dit is voor mij een moeilijk iets, ik slik veel medicijnen voor het hart en andere probleme[lees meer...]n.