dexamfetamine

06-10-2019 | Man | 27
dexamfetamine (2.5)

14-08-2019 | Vrouw | 27
ADD
Dexamfetamine 2.5 mg van Pharmaline gaf mij zoveel meer kwaliteit van leven. Een opgeruimd hoofd, huis , werk beter vol te houden, meer energie, positiviteit etc. Nu verplicht over op Amfexa dit doet precies het tegenover gestelde geen energie(futloos), duizelig, licht in het hoofd, geen concentratie, lichamelijke onrust en hartkloppingen. Waardeloos! En volgens de apothe[lees meer...]ek mag de dex 2.5 niet meer besteld worden door het preferentie beleid wat ik geloof eurocept zich veroorloofd heeft.. belachelijk.

13-05-2019 | Vrouw | 27
ADD
Sinds januari 2019 de diagnose ADHD type ADD gekregen op eigen verzoek. Ik kwam tot inzichten door een collega die symptomen omschreef waarin ik mijzelf herkende. Het resultaat van de diagnosestelling verbaasde mij daarom niet. Over het algemeen kan ik in deze paar maanden van gebruik stellen dat het bitterzoet is. Aan de ene kant bieden de medicijnen mij rust in mijn alti[lees meer...]jd overvolle hoofd. Ik kan mijn hersencapaciteit beter gebruiken en toepassen op momenten waar het moet. Mijn humeur op het moment van inwerking is vrijwel vaak heel goed en ik voel niet dat ik moe ben. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen kunnen omdat ik eindelijk kan nadenken zonder constant afgeleid te zijn. Aan de andere kant ondervind ik een aantal psychische problemen. Mijn PTSS is teruggekomen. Dit na ongeveer 3 maanden na gebruik. Omdat ik zoveel tijd heb om na te denken, pieker ik over onzekerheden. Ik slaap de laatste tijd slecht tot bijna niet omdat ik in de nacht het meest nadenk. Ik overdenk en pieker mezelf suf waardoor ik ontzettend erge hartkloppingen krijg. Ik slik daarom melatonine pillen om te kunnen slapen. Ik heb onlangs ook een psycholoog benaderd om mij te helpen met mijn PTSS. Daarnaast ben ik 12 kg afgevallen sinds februari. Ik ben ook vaak in de war en weet ik niet wie ik ben sinds ik ineens wél goed kan nadenken en stilte in mijn hoofd heb. Het is lastig uit te leggen wat ik voel tenzij je herkenning kunt vinden in mijn ervaring. Ik ben van mening dat als je geen diepe psychische onopgeloste zaken hebt, je deze klachten niet zult hebben alleen als je die wel hebt .. bereid je voor.

21-01-2021 | Vrouw | 28
ADD
Ik lees hier allemaal verhalen over de magistrale bereider. Ik heb hier nooit eerder van gehoord. Intussen ben ik genoodzaakt over te stappen naar Tentin. Hiervoor zat ik aan de amfexa en Sandoz? Ik kan helaas het doosje niet meer lezen. As vrijdag heb ik een controle met mijn arts. Ik krijg alle bijwerkingen weer terug. Ik heb ADD, maar het lijkt nu of ik ADHD heb. I[lees meer...]k kan niet stil zitten, ben impulsief en heb steeds het gevoel dat ik iets moet doen. Een rustig avondje op de bank zit er helaas niet in. Naast deze bijwerkingen heb ik ook geen eetlust, staan mijn kaken op spanning, lik ik continue aan mijn lippen en transpireer ik meer.. Het is niet alleen maar negatief.. Ik presteer beter op mijn werk, heb ik zin om mezelf te ontwikkelen en zijn mijn doelen nu concreet aan het worden. Daarbij kom ik beter uit mijn woorden en ben ik assertiever geworden. In a good way.. Ik weet alleen niet of deze positieve gevolgen opwegen tegen het feit dat ik mij dagelijks zo moet voelen. Ik ga dit bespreken met mijn arts en dat we samen kijken naar andere mogelijkheden.

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Werkt goed voor mijn concentratie en mijn stemming. Ik word er vrolijk van. Bijwerkingen zijn er, maar de voordelen zijn vele malen groter. De verplichte overstap op Amfexa (binnenkort Tentin) was rampzalig, maar gelukkig heb ik nu weer een medische indicatie voor magistraal bereide dexamfetamine. Ik hoop dat Amfexa / Tentin aangepakt gaat worden en de andere varianten bes[lees meer...]chikbaar blijven. Ik spreek namens een grote patientengroep als ik zeg dat dure Amfexa / Tentin ziekmakende rommel is. Haal die isomalt uit je product Eurocept / Medice!

25-11-2019 | Man | 28
ADHD
Dexamfetamine werkt voor mij perfect. De dosis van 7.5mg 2 keer daags doet wonderen. Ik word nu gedwongen amfexa te slikken dit is niet hetzelfde! Dat werkt niet voor mij.

20-11-2019 | Man | 28

12-11-2019 | Man | 28
ADHD
dexamfetamine van apotheek de magistrale bereider ik stop ik ben stabiel ik kan me leven weer oppakken zonder dit medicijn weet ik niet of het verder moet helaas is me grootste angst waar geworden en is het niet meer te verkrijgen

11-11-2019 | Vrouw | 28
dexamfetamine (2,5)

12-10-2019 | Vrouw | 28
ADHD
Gestart met Dexamfetamine van de magistrale bereider. 3x 5mg als opbouwfase van vier dagen. Vervolgens zeer veel bijwerkingen, wat achteraf gezien mogelijk ook rebound klachten geweest zouden kunnen zijn. Ongeveer 2,5 uur na inname werd ik zeer emotioneel en hd ik het idee volledig overspannen te zijn. Dit uitte zich in huilbuien, angst, opgejaagd gevoel, hoge ademhaling. [lees meer...]pijnlijke borst, hyperventilatie, paniek. Na contact met behandelaar besloten om de dosis op te splitsen ipv 1x5mg naar 2x2,5 mg in de ochtend, om zo de bijwerkingen te verminderen. Dit ging al stukken beter. Ik nam de 2,5mg om de 2,5 uur. Slapen bleef echter een probleem. Ik mocht zelf schuiven met doseringen en ben uiteindelijk uitgekomen op 4x5mg (soms 5x5), waarvan ik de laatste dosis om 20 uur savonds nam. Dit deed mijn slaapproblemen goed. Waar ik voorheen maar 1-3 uur sliep, sliep ik na inname van 5mg in de avond 3-6 uur. Na de verschrikkelijke eerste weken met dit middel, waar je echt even doorheen moet, ben ik daarna wel tevreden. De werking was prima. Aangezien de Dexamfetamine 2,5 mg niet meer mag worden gemaakt, zou ik over moeten op Amfexa. Na de beroerde tijd met enorme bijwerkingen, in combinatie met de slechte ervaringen die ik las over Amfexa, heb ik besloten over te gaan op Elvanse.

07-09-2019 | Man | 28
ADD
Ondanks de bijwerkingen werkte Dexamphetamine prima voor mijn concentratievermogen. Ik kon me eindelijk gericht bezig houden met taken en alles was overzichtelijker in mijn ervaring. Het gaat hier trouwens om Dexamphetamine 2,5 mg, die nu dus niet meer vergoed worden of ‘mogen’.

27-07-2019 | Vrouw | 28

28-02-2019 | Vrouw | 28
dexamfetamine (2,5)
ADD
Ik kreeg dit middel voorgeschreven i.v.m. somberheidsklachten in combinatie met een vorm van adhd. De werking begon direct: opgejaagd gevoel, versnelde hartslag, een soort roes alsof ik dronken was. Onprettig. De volgende dag hetzelfde, alleen dan zonder de roes. Ik kon slecht schakelen tussen taken en signalen kwamen laat binnen waardoor ik traag reageerde. Ook het autori[lees meer...]jden leidde hier onder. Ik was chaotisch, terwijl ik normaal gesproken gestructureerd ben. Ik deed langer over taken. Ook had ik de eerste paar dagen last van een droge mond, hoeveel ik ook dronk. Als het middel uitgewerkt was, was ik doodmoe, zo moe dat ik dubbel zag en naar bed moest. Dag 4 en 5 merkte ik bijna niets meer van het middel, alleen was ik nog chaotisch en kon ik slecht schakelen. Mijn partner gaf aan mij als hyper te ervaren. Na contact met de specialist (waarin ik bovenstaande allemaal vermeld heb), is de dosis verdubbeld. De dag dat dit gebeurde kwamen alle klachten zoals op de eerste en tweede dag beschreven terug, alleen dan heftiger. Op advies van de specialist na 7 dagen gestopt. Ik heb er geen positieve ervaringen aan. Het enige positieve was dat ik geen last had van vreetbuien. Mijn gewone trek nam echter wel toe.

20-12-2020 | Vrouw | 29
ADHD
Ik slik deze medicatie nu een week, ben aan het opbouwen. In het begin best een opgejaagd gevoel. Maar wat vooral heel extreem is is de nek en rugpijn. In de bijsluiter is er weinig over te vinden maar als ik google zijn er meer met deze klachten. Verhoogde spierspanning. Wat er voor zorgt ik soms niet weet hoe ik moet liggen en of zitten. Herkennen meer mensen dit? Ben be[lees meer...]nieuwd of die vanzelf over gaat. Slik trouwens tentin

30-01-2020 | Vrouw | 29
ADD
Hoop dat de normale apothekers dexamfetamine weer snel verkrijgbaar is want Amfexa heeft m’n leven in zeer korte tijd enorm verslechterd.

11-12-2019 | Man | 29
ADD
De apotheek gaf aan dat er wegens een wetswijziging Amfexa mee gegeven moest worden. Me DMB Dex voorraad was al en dag op door leveringsproblemen. Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment w[lees meer...]erkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezekerd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek. Al je je in ADD medicatie verdiept blijkt dit vaak voor te komen. Het is dan ook compleet van de zotte dat dit zonder waarschuwing mee gegeven wordt!!!

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum