Ervaringen met Dexamfetamine

Narcolepsie (1 mening)

13-11-2020 | Vrouw | 26
dexamfetamine (2,5)
ADD
Sinds Maart 2020 noodgedwongen overgestapt naar Amfexa, na 5 jaar zeer tevreden magistraal bereidde Dexamfetamine voorgeschreven te hebben gekregen. Zonder enig bericht kreeg ik ineens 6 doosjes mee in plaats van de potjes die ik gewend was. "Ja mevrouw, sinds Januari mag het magistraal niet meer de toonbank over. Maar Amfexa is precies hetzelfde." Ik wist al dat dit niet [lees meer...]zo was en stond versteld van hoe de apotheek voorlichting geeft over dit medicijn en doet alsof het magistraal bereidde pilletje hetzelfde als Amfexa is. Na 5 trouwe en stabiele jaren, was de 2,5mg dex dan nu toch echt einde verhaal. Ik moest er nu dan aan geloven, en overstappen naar Amfexa. En jongens, wat was dit een ellende. Opnieuw weer bijwerkingen, Droge bek, Rebounds, Geen honger, strakke kaken.. Ja hoor; alles erop en eraan. Hier was ik allemaal alleens eerder doorheen gegaan toen ik net begon met Dexamfetamine, en na de overstap dus weer opnieuw. Echt helemaal hezelfde medicijn hoor! Wat een ONZIN! Ook fijn dat ze andere onwetende zich hier mentaal even op laten voorbereiden. Niet dus. Echt onvoorstelbaar. Ik weet niet wat voor andere troep ze erbij hebben gegooid, voor een betere bloeddruk. Leuk en aardig maar mijn bloeddruk was prima voorheen gedurende de 5 jaar dat ik magistraal bereidde Dex had en deze ellende was echt niet nodig geweest. Maargoed, we zijn nu in November dus ik zit zon 9 maanden aan de Amfexa en de werking is nihil. In vergelijking met hoe stabiel mijn leven was voor Amfexa is daar vrij weinig van over. Ik neem het nog omdat het me een beetje wakker houdt. Ik ga er geen doekjes om winden, zonder enige vorm van amfetamine ben ik niet vooruit te branden. Daar waar mensen hun dag beginnen met koffie ben ik nu na al deze jaren toch zeker afhankelijk geraakt van de werkzame stof Dexamfetamine die ergens in Amfexa zit tussen al die andere troep waar ik nu nog bijwerkingen van heb. Consentratie is nihil, en met slapen maakt mijn brein overuren met allerlei stressvolle gedachten. Voorheen nam ik 2,5mg dex, dan was het eindelijk stil en kon ik gewoon lekker slapen. (klinkt gek, maar ik kon er prima mee slapen na 2 jaar). Amfexa heeft dit rustgevende effect niet. Daar waar Dex mijn hoofd helemaal leeg kon maken voelt het alsof Amfexa wel ruimte maakt maar de chaos aan de kant duwt, en dit ook niet altijd. Het effect lijkt te verschillen. Lastig in woorden te omschrijven. Ook mijn geheugen is slecht, De afgelopen maanden van Maart tot nu zijn wazig en ik begin mij dingen van daarvoor ook slecht te heugen. Vrienden/Familie staan versteld van hoe slecht mijn geheugen is momenteel. Aangezien ik daarvoor met Dex gebeurtenissen van jaren terug glashelder en tot in detail kon vertellen. Ik kan dit nu simpelweg gewoon niet meer? Nog altijd is dit weer een nieuwe zoektocht naar wie ik nu weer ben. Waar de Dex mij introvert/kalm maakte, komt de extraverte en impulsieve versie van mij nu langzaam weer terug. En dit zorgt voor problemen. Sociaal gezien niet, maar stabiel gezien wel. Ik geef weer impulsief geld uit, en dat wat is gespaard de afgelopen jaren er nu keihard doorheen gebrast in no-time. Ik wil mijn magistraal bereidde Dex terug. Maar hoe?

09-04-2020 | Vrouw | 26

06-09-2019 | Man | 26
ADD
(!) Dit bericht voor iedereen die Amfexa gebruikt en dit misschien niet weet dat u Amfexa geheel gratis kan krijgen. Ik zie velen op deze site klagen over het feit hoe duur het medicijn is geworden. De overheid heeft vastgesteld dat iedereen maximaal 250 euro per jaar aan eigen bijdrage moet betalen. Dit geld ook voor Amfexa. Na deze 250 euro hoeft u niets meer bij de beta[lees meer...]len en krijgt u amfexa geheel vergoed. Wat velen niet weten is dat de fabrikant van Amfexa een terugbetalingsregeling heeft voor de eigen bijdrage. U krijgt over een heel jaar bijna de volledige 250 euro teruggestort van de fabrikant (!) U kunt dit regelen door u arts het formulier op de volgende website te laten invullen. U kunt ook informatie hierover bij u apotheek opvragen. U kunt meer lezen op internet.

14-02-2022 | Vrouw | 27
ADHD
Door negatieve effecten van methylfenidaat door mijn behandelend arts dexamfetamine voorgeschreven gekregen. Dit was voor mij een verademing. Kon na een hele lange tijd eindelijk weer normaal functioneren. Toen kwamen ze ineens met het verbod op de doorlevering van de dexamfetamine naar andere apothekers.. En daar was Amfexa... En daar ging ik.. Ik was gelijk terug bij af.[lees meer...]. Ik was mezelf niet meer kwam in een crisis terecht.. Durfde me huis niet meer uit en op mijn werk kwam ik langdurig in de ziektewet door Amfexa... Na dat ik dit bij mijn apotheker neergelegd had is er direct een blokkade gezet op deze rotzooi.. Alleen toen? Ik heb heel veel geluk gehad dat mijn behandelend wist dat er nog wel een manier was om terug te gaan op mijn oude medicatie Dexamfetamine. Na het gebuik van Amfexa helaas nog wel blijvende schrik en angstgevoelens.. Dexamfetamine is niet te vergelijken met Amfexa.. Dexamfetamine werkt super bij mij en ben blij dat ik deze medicatie kan blijven gebruiken.

18-02-2021 | Vrouw | 27
ADHD
(..) (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

06-10-2019 | Man | 27
dexamfetamine (2.5)

14-08-2019 | Vrouw | 27
ADD
Dexamfetamine 2.5 mg van Pharmaline gaf mij zoveel meer kwaliteit van leven. Een opgeruimd hoofd, huis , werk beter vol te houden, meer energie, positiviteit etc. Nu verplicht over op Amfexa dit doet precies het tegenover gestelde geen energie(futloos), duizelig, licht in het hoofd, geen concentratie, lichamelijke onrust en hartkloppingen. Waardeloos! En volgens de apothe[lees meer...]ek mag de dex 2.5 niet meer besteld worden door het preferentie beleid wat ik geloof eurocept zich veroorloofd heeft.. belachelijk.

21-01-2021 | Vrouw | 28
ADD
Ik lees hier allemaal verhalen over de magistrale bereider. Ik heb hier nooit eerder van gehoord. Intussen ben ik genoodzaakt over te stappen naar Tentin. Hiervoor zat ik aan de amfexa en Sandoz? Ik kan helaas het doosje niet meer lezen. As vrijdag heb ik een controle met mijn arts. Ik krijg alle bijwerkingen weer terug. Ik heb ADD, maar het lijkt nu of ik ADHD heb. I[lees meer...]k kan niet stil zitten, ben impulsief en heb steeds het gevoel dat ik iets moet doen. Een rustig avondje op de bank zit er helaas niet in. Naast deze bijwerkingen heb ik ook geen eetlust, staan mijn kaken op spanning, lik ik continue aan mijn lippen en transpireer ik meer.. Het is niet alleen maar negatief.. Ik presteer beter op mijn werk, heb ik zin om mezelf te ontwikkelen en zijn mijn doelen nu concreet aan het worden. Daarbij kom ik beter uit mijn woorden en ben ik assertiever geworden. In a good way.. Ik weet alleen niet of deze positieve gevolgen opwegen tegen het feit dat ik mij dagelijks zo moet voelen. Ik ga dit bespreken met mijn arts en dat we samen kijken naar andere mogelijkheden.

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Werkt goed voor mijn concentratie en mijn stemming. Ik word er vrolijk van. Bijwerkingen zijn er, maar de voordelen zijn vele malen groter. De verplichte overstap op Amfexa (binnenkort Tentin) was rampzalig, maar gelukkig heb ik nu weer een medische indicatie voor magistraal bereide dexamfetamine. Ik hoop dat Amfexa / Tentin aangepakt gaat worden en de andere varianten bes[lees meer...]chikbaar blijven. Ik spreek namens een grote patientengroep als ik zeg dat dure Amfexa / Tentin ziekmakende rommel is. Haal die isomalt uit je product Eurocept / Medice!

25-11-2019 | Man | 28
ADHD
Dexamfetamine werkt voor mij perfect. De dosis van 7.5mg 2 keer daags doet wonderen. Ik word nu gedwongen amfexa te slikken dit is niet hetzelfde! Dat werkt niet voor mij.

20-11-2019 | Man | 28

12-11-2019 | Man | 28
ADHD
dexamfetamine van apotheek de magistrale bereider ik stop ik ben stabiel ik kan me leven weer oppakken zonder dit medicijn weet ik niet of het verder moet helaas is me grootste angst waar geworden en is het niet meer te verkrijgen

11-11-2019 | Vrouw | 28
dexamfetamine (2,5)

12-10-2019 | Vrouw | 28
ADHD
Gestart met Dexamfetamine van de magistrale bereider. 3x 5mg als opbouwfase van vier dagen. Vervolgens zeer veel bijwerkingen, wat achteraf gezien mogelijk ook rebound klachten geweest zouden kunnen zijn. Ongeveer 2,5 uur na inname werd ik zeer emotioneel en hd ik het idee volledig overspannen te zijn. Dit uitte zich in huilbuien, angst, opgejaagd gevoel, hoge ademhaling. [lees meer...]pijnlijke borst, hyperventilatie, paniek. Na contact met behandelaar besloten om de dosis op te splitsen ipv 1x5mg naar 2x2,5 mg in de ochtend, om zo de bijwerkingen te verminderen. Dit ging al stukken beter. Ik nam de 2,5mg om de 2,5 uur. Slapen bleef echter een probleem. Ik mocht zelf schuiven met doseringen en ben uiteindelijk uitgekomen op 4x5mg (soms 5x5), waarvan ik de laatste dosis om 20 uur savonds nam. Dit deed mijn slaapproblemen goed. Waar ik voorheen maar 1-3 uur sliep, sliep ik na inname van 5mg in de avond 3-6 uur. Na de verschrikkelijke eerste weken met dit middel, waar je echt even doorheen moet, ben ik daarna wel tevreden. De werking was prima. Aangezien de Dexamfetamine 2,5 mg niet meer mag worden gemaakt, zou ik over moeten op Amfexa. Na de beroerde tijd met enorme bijwerkingen, in combinatie met de slechte ervaringen die ik las over Amfexa, heb ik besloten over te gaan op Elvanse.

07-09-2019 | Man | 28
ADD
Ondanks de bijwerkingen werkte Dexamphetamine prima voor mijn concentratievermogen. Ik kon me eindelijk gericht bezig houden met taken en alles was overzichtelijker in mijn ervaring. Het gaat hier trouwens om Dexamphetamine 2,5 mg, die nu dus niet meer vergoed worden of ‘mogen’.

27-07-2019 | Vrouw | 28