Ervaringen met Dexamfetamine

20-02-2020 | Vrouw | 39

03-12-2019 | Vrouw | 39
dexamfetamine (2,5)
ADHD
prima, maar minder sterk / effectief dan amfexa

07-12-2019 | Vrouw | 37
dexamfetamine (2.5)
ADHD
Zo blij met deze medicatie.. rust. Blij, geen irritatie, geen eetbuien meer.. Ik voelde me normaal. Op het werk veel functioneler.. 100x tot 10 kunnen tellen.. Nu helaas gedwongen over op amfexa..

06-08-2019 | Vrouw | 37
ADHD
Na een lange zoektocht naar juiste medicatie zonder teveel bijwerkingen (zoals ik die bij bijv. Ritalin en Concerta wel had) uitgekomen op Dexamfetamine. Na geleidelijke opbouw op 2 x 12,5 mg en 1 x 7,5 a 10 mg uit gekomen. Werkt fijn, meer rust in hoofd terwijl het ook een meer wakker gevoel geeft tegelijk (wellicht ook door minder vermoeiende chaos in hoofd). Door pa[lees meer...]tentgebeuren vorig jaar, overgestapt op 2,5 per tablet. Eigenlijk alleen maar fijn, is makkelijk te doseren (bijv. later op de dag iets minder pakken). Helaas voor voldongen feit gesteld onlangs dat dit niet meer gemaakt (kon) worden en ik moest overstappen op amfexa. Zou zelfde moeten werken. Effect blijft daarvan uit, alleen maar nare bijwerkingen (die ik eerst niet eens linkte aan), zoals (erge) neerslachtigheid/ depressie en steeds chagrijnig-ontzettend boos zelfs! (ben juist zo'n blijerd van nature!) . Ik ken mezelf niet terug. Ook last van hartkloppingen en duizeligheid, trillende handen. Bij Dexamfetamine nooit gehad. Dat was echt een hulpmiddel. Amfexa een ramp. Baal van de overstap, hoop dat Dexamfetamine toch weer verkrijgbaar wordt, want dit is een drama, zelfs zo erg dat ik nauwelijks meer kan functioneren!

07-01-2023 | Man | 36
dexamfetamine (30mg)
Psychische klachten
Zag het allemaal nie meer zitten door enkele dikke tegenslagen in men leven dit medicijn heeft en helpt me nog steeds normaal door het dagelijkse leven te gaan mss zelf beter dan ervoor!

26-08-2022 | Man | 36
ADD
Ik zit nu een 4 weken op tentin en waar het eerst goed ging krijg ik nu toch langzaam meer depressieve gevoelens. ook lijkt het als ik me met pillen op veel te veel overprikkel waardoor ik dus somberder heeft iemand hier ook ervaring mee? ik heb nu methylfenidaat en tenting geahad maar beiden werkte voor mij niet echt als ik had gehoopt. wel meer concentratie en energie. o[lees meer...]p zich krijg ik ook wel meer dingen gedaan maar altijd hartstikke depressief. ik ga nu kijken wat mijn andere opties zijn want dit is het voor mij nog niet. al met al net niet geslaagt experiment

13-11-2019 | Man | 36
ADHD
Dexamfetamine heeft mijn leven verandert. De voordelen die het mij geeft en de verbetering van mijn kwaliteit van leven zijn substantieel. Middels de dexamfetamine van de magistrale bereider heb ik mijn privé en werk weer in balans gekregen. De bijwerkingen vielen me 100% mee. Ik ben 8 kg afgevallen en nu een maand stabiel qua gewicht. De enige constante bijwerking is een [lees meer...]droge mond (wat er voor zorgt dat ik weer meer water drink).

21-03-2024 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Helpt enorm. Niet tegen de pijn, ben wel weer hele dagen actief en heb focus. Wat een enorme opluchting.

06-11-2022 | Vrouw | 35
ADHD
Ik heb de diagnose gecomb. type gekregen in juli 2022. Nu ben ik ca. 3,5 maand verder en ik ben sinds een maand op de lage dosering beland die voor mij super goed werkt. Ik ben heel blij met dit medicijn. Hierdoor heb ik een overzichtelijk leven waarbij ik goed in mijn vel zit en zelf kan bepalen hoe mijn leven gaat. Op alle vlakken is mijn leven nu weer leefbaar geworden.[lees meer...] Ik zie het echt als een toevoeging, waar ik niet meer zonder kan!

15-06-2020 | Vrouw | 35
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Ik ben zeer gebaat bij dexamfetamine ik krijg meer rust door en voel mij beter

22-01-2021 | Vrouw | 33
ADHD
Zeer wienig bijwerkingen, alleen een uurtje na inname naar het toilet doordat mijn darmen gestimuleerd worden. Vergelijkbaar met koffie, niet ernstig. En je voelt de honger minder. Ik dacht dat dit laatste wel mee zou vallen en wil iedereen daar graag alert op maken. Want ik heb gemerkt dat ik toch onbewust minder eet en dan kan ik 'hangry' worden, omdat ik te weinig brand[lees meer...]stof heb. Maar dat voel ik dan niet lichamelijk, ik word alleen een beetje chagrijnig. Dit komt dus niet door het medicijn, maar doordat ik/je te weinig eet. Als ik voldoende eet, heb ik daar geen last van.

02-06-2020 | Vrouw | 33
ADHD
Ik heb een heel dubbele ervaring met dit medicijn (ruim 8 jaar geslikt). De eerste paar jaar (3 á 4 jaar) vloog ik echt op dit middel. Cijfers op de universiteit gingen van worstelen voor een 6 je naar dikke 8 en. Ook baat bij met werken, in de horeca was ik degene die het beste werkte van iedereen. Daarna (laatste 4 á 5 jaar) steeds meer last van de bijwerkingen, het [lees meer...]was echt een glijdende schaal. Voortdurend zin om meer te slikken vanwege euforie en als ik dat deed werd ik alleen maar angstiger. Aan het einde was ik de hele dag bang durfde aan het einde van de dag amper meer de deur uit en ging ik veel drinken om dit tot rust te laten komen. Vond aan het einde niets meer leuk en had alleen nog maar stress over niets. Ik heb mij nu eindelijk los geworsteld van dit middel (verslaafd!) en ben inmiddels ruim twee maanden gestopt. Ik merk nu wel weer wat het middel mij wel gaf, ik ben weer aan het uitstellen, heb een super kort lontje en emoties vliegen alle kanten op de pan uit (positief en negatief). Wees ajb voorzichtig met dit middel als je verslavingsproblematiek kent.

27-02-2020 | Vrouw | 33

08-10-2019 | Man | 33
ADHD
Super focus, maar helaas niet voor herhaling vatbaar ivm teveel klachten. Enorme nekkrampen, constante stress en zweten.

04-03-2020 | Vrouw | 32
ADD
Een paar jaar geleden (2015) ook al Dex gebruikt, dat goed beviel. Uiteindelijk afgebouwd omdat ik het gevoel had dat de medicatie niet langer nodig was + een actieve kinderwens. Eind 2019 weer begonnen. Eerst verplicht Methylfenidaat (wat een ramp, zoveel bijwerkingen). Dus ik wilde graag weer over op Dexamfetamine. Verplicht over moeten stappen op Amfexa, net als de r[lees meer...]est van Nederland. Omdat ik erg slecht reageerde op Amfexa 5mg (binnen 1,5 week was ik zwaar depressief en was ik niet meer in staat goed voor mijn dochtertje te kunnen zorgen), ben ik in overleg met mijn psychiater meteen overgestapt op Dexamfetamine 2,5mg van de Magistrale Bereider van de Apotheek. Dit keer 2x daags 2 tabletten 2,5mg. om 8 en om 12:30 uur. Hoewel het wel goed bevalt heeft het bij lange na niet het effect dat ik gewend was uit 2015. Wellicht dat mijn lichaam er anders op reageert dit keer. Jammer. Ik heb een nerveus onderliggend gevoel de hele dag, en heb nog steeds flinke opstartproblemen bij het starten van taken. Daarnaast ervaar ik een heftige rebound precies tijdens het avondspitsuur thuis. Na het in bed leggen van mijn dochtertje stort ik qua energie enorm in en wil ik helemaal niets meer. Ik ga nu in overleg met mijn psychiater over op 3x daags 2 tabletten 2,5mg met de hoop dat ik de rebound kan opvangen en kan uitstellen totdat ik al slaap. Ik hoop dat ik geen inslaap problemen krijg, maar dat zullen we wel zien. Ook zit ik eraan te denken om naast mijn medicatie te starten met Omega-3 voedingssupplamenten. Heeft iemand daar positieve ervaringen mee met betrekking tot ADD/ADHD?

07-10-2020 | Vrouw | 31
dexamfetamine (2.5mg)
ADD
het enige merk waar ik tegen kan is van DMB ( De Magistrale Bereider), heb veel andere merken gehad waar ik niet tegen kon en resulteerde in onrustigheid en heel erg prikkelbaar, agressief en werd er heel erg chaotisch door en nachten niet sliep. Van het merk DMB heb ik geen bijwerkingen en het zorgt voor de rust in mijn hoofd en lichaam en een betere concentratie en z[lees meer...]elfs het slapen gaat beter.