Ervaringen met Dexamfetamine

Beter dan de amfexa

19-11-2019 | Vrouw | 23
dexamfetamine (2.5)
ADD
Dit medicatie was een levensreddend middel voor mij. Het heeft mij van de meeste van mijn klachten verholpen.

17-12-2020 | Man | 22
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Hallo, ik ben 22 jaar heb ADHD/ODD met ernstige concentratieproblemen en ik ben WETTELIJK zwart op wit verplicht Dexamfetamine te slikken. Dexamfetamine (ADHD Medicijn) werd gemaakt door de apotheek zelf omdat er geen merk voor was. Waar ik en honderden-duizenden anderen al jarenlang heel erg blij mee waren. Maar op het moment dat een bedrijf medicijnen met de zelfde gr[lees meer...]ondstof (dexamfetamine) produceert en er een merk (Amfexa/tentin) van maakt is de apotheek verplicht jou die te verstrekken. Terwijl de bij-stoffen zowel als het effect compleet anders zijn. De bijwerkingen bestaan uit: stress, een onvermogen tot concentratie, slapeloosheid, eetlustvermindering, hartritme-stoornissen, misselijkheid, braken. hoofdpijn, manische depressies, woede uitbarstingen, paniekaanvallen en nog véél meer. Maar vooral een gevoel van machteloosheid en boosheid gericht op ministers die door maatregelen als deze levens overhoop weten te gooien, zonder ook maar één moment na te denken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn voor mensen die daar al jarenlang afhankelijk van zijn. Ik heb alle adhd medicijnen geprobeerd. En ik heb alle dexamfetamine soorten en vervangers geprobeerd. Amfexa/tentin: teveel nare bijwerkingen Lisdexamfetamine: teveel nare bijwerkingen Deze twee werken niet waarvoor het bedoeld is. Op deze manier gaat het niet lang meer duren voordat er alweer iemand zelfmoord pleegt door de wijziging van dit medicijn.

01-10-2019 | Vrouw | 22

08-03-2020 | Vrouw | 21

16-01-2020 | Man | 21
ADHD
Het helpt voor de rust in je hoofd, het laat je vlotter praten en beter nadenken over je woordkeuze in plaats van het impulsieve wat je gewend bent van ADHD. Het geeft je meer energie voor de dingen die je moet doen en het werkt motiverend en verbeterend voor je stemming!

06-12-2019 | Vrouw | 21
ADHD
Ik heb hier hele nare ervaringen mee. Overdag voelde ik me vaak ruim 2-3 uur opgejaagd alsof ik door een beer achterna gezeten werd. En 's nachts kon ik hooguit 2-5 uur slapen. Na een paar dagen was ik compleet uitgeput.

08-09-2019 | Vrouw | 21
ADD
Ik gebruik nu sinds een jaar dexamfetamine na al eerder Concerta en later in combinatie met Ritalin heb gebruikt. Ook nog een periode Medikinet gebruikt. Deze middelen waren geen uitkomst voor mij. Ik kreeg erge last van stemmingswisselingen en rebound. Als laatste startte ik met Dexamfetamine, wat de eerste weken een uitkomst leek te zijn. Mijn concentratie was stukken[lees meer...] toegenomen en kon mij ook op mijn werk beter focussen. Op sociaal vlak was ik ook erg veranderd en kon mij veel meer openstellen wat weer gunstig is. Ook mijn extreme vermoeidheid was helemaal verdwenen waardoor ik op gegeven moment te veel hooi op mijn vork ben gaan nemen. Toen kwam deze vermoeidheid na een halfjaar gebruiken van dexamfetamine weer terug. Mijn concentratie problemen namen steeds meer toe en voelde mij niet meer mijzelf. Mijn persoonlijkheid veranderde van erg bedachtzaam en liever luisteren naar een ander naar erg hyperactief en impulsief waardoor ik door steeds iedereen in de reden viel. De laatste bijwerking en welke het meeste impact op mijn dagelijks functioneren heeft is de verminderde eetlust. Ik heb nergens meer trek in en ben hierdoor al 15 kg afgevallen. Eigenlijk achteraf gezien heeft deze behandeling met dexamfetamine mij niks positiefs gebracht als wat ik hoopte. Momenteel ben aan het afbouwen met de medicatie bij een andere praktijk en ben ik benieuwd wat het me gaat brengen.

16-06-2021 | Man | 20
ADHD
Dexamfetamine van DMB werkte erg goed! Helaas is deze uit de markt gehaald.

09-02-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Het helpt me goed om me te concentreren alleen werkt t erg lang door waardoor ik lastig in slaap kom, ook als ik mn laatste dosis om 14:00 neem kan ik pas rond 2:00 in slaap komen. Dit zorgt er ook voor dat ik savonds geen leuke dingen met vrienden kan doen omdat ik nog te veel onder invloed ben van de medicijnen en me daardoor niet chill voel om gezellig te doen of te dri[lees meer...]nken etc. Ik heb erg last van hartkloppingen, weinig eetlust , een opgejaagd gevoel , dorst en een vieze smaak in mn mond die maar niet weggaat wat ik ook eet en hoe vaak ik ook mn tanden poets niks helpt, ik moet ook erg vaak plassen.

10-10-2019 | Vrouw | 20
ADD
Ik vind dexamfetamine een heel fijn medicijn, het heeft natuurlijk wel zn nare bijwerkingen maar ik vind het het waard. Ik kan goed leren, ik kan makkelijk de dosering bepalen aan de hand van wat ik ga doen (of zelfs per schoolvak). Ik krijg er zelfs een beetje een motivatie boost van. Een nadeel kan zijn dat je er niet door kan slapen en dat je heel lang afgeleid kan zijn[lees meer...] als je je op het verkeerde focust, maar daar is heel makkelijk rekening mee te houden vind ik.

08-10-2019 | Vrouw | 19

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Dexamfetamine heeft mij fantastisch geholpen. Mijn leven was een puinhoop. Door Dex kon ik dingen helder zien en mijn doelen voor ogen houden. Het beste wat ooit op mijn pad is gekomen.

21-02-2020 | Man | 18
ADD
Dit is tot nu toe het enige effectieve medicijnen voor add voor mij geweest.

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon heeft sinds het gebruik van deze medicatie zo zichzelf kunnen zijn. Hij kon zich eindelijk concentreren op zijn werk opschool en is in 1 jaar tijd 2 niveaus gegroeid op school. Hij kon eindelijk wat meer vrienden maken zonder te veel strubbelingen. Tijdens sporten kon hij erbij blijven met zijn gedachtes. Verjaardagen bezoeken was geen hel meer voor hem. Hij k[lees meer...]on het nu allemaal overzien. We balen daarom echt dat hij de overstap naar amfexa heeft moeten maken en zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor