dexamfetamine

Narcolepsie (1 mening)

12-12-2019 | Vrouw | 64
dexamfetamine (2.5mg)
ADD
na jaren drukte in mijn hersenen gaf dexamfetamine me een rustiger gevoel en kon ik mn dag beter beginnen, met meer focus !

18-10-2020 | Man | 63

03-11-2019 | Vrouw | 60
ADHD
Met dexamfetamine kreeg ik meer evenwicht en energie. Wel sliep ik veel korter dan daarvoor : tussen de 5 en 7 uur per nacht. Daarvoor ruim 8 uur en voelde me dan nog steeds moe. Ik heb al 20 jaar ME/CVS en had nooit medicijnen voor mijn ADHD geprobeerd. Met dexamfetamine kwam er weer wat meer uit mijn vingers en was ik beter in staat voor mezelf te zorgen. Wel veel last v[lees meer...]an droge mond. Het idee amfetamines te moeten slikken om mezelf enigszins op de been te houden staat me wel tegen.

27-12-2019 | Man | 57
ADHD
3x 2 2,5 mg tabletten steeds rebounds. Laatste weken ging ik ipv om de 3 uur om de 2,5 uur tabletten nemen om de rebounds te voorkomen. Wel lastig om steeds te rekenen, wanneer en hoe laat en hoe dat in te passen in het dagelijkse leven (werk, sociale activiteiten)

15-05-2021 | Man | 56

19-10-2019 | Man | 56
ADHD
Concentratie is vele malen beter en kan hierdoor mijn gedachten er beter bij houden en beter nadenken. Zonder ben ik erg veel negatief aan het nadenken en blijf er dan in hangen

29-05-2019 | Man | 56
dexamfetamine (2,5mg)

23-09-2019 | Vrouw | 54
ADHD
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Ik slikte 3 x 2,5 mg. Nu slik ik 2, 5 maar moet van de verzekering amfexa slikken voor de resterende 5 mg. Dat gaat helemaal niet goed. Ik krijg nu last van hoogfpijnen, slaap heel slecht en voel mij regelmatig neerslachtig. Ook de werking is anders en minder effectief. Graag wil ik weer 3x 2,5 mg. Dit is geen geldkwestie! De eigen [lees meer...]kosten van de amfexa krijg ik vergoed door een stichting. Maar het is echt geen fijn medicijn.

24-12-2018 | Man | 53
dexamfetamine (2,5)
vervanger voor bupropion plus methylfenidaat. Daarnaast gebruik ik fluvoxamine die door de psychiater met 1/3 verlaagd is van wege de kans op h. Circa 1 uur na inname overvallen door vermoeidheid. Depressie toegenomen. Volgens psychiater geeft dexamfetamine ook een grote kans op het serotoninesyndroom. Ik vraag mij af waarom dit middel zoveel beter wordt geacht dan mijn v[lees meer...]orige medicatie terwijl de klachten verergeren en ik er lethargisch en moe van word. Vandaag besloten met alle medicatie te stoppen want erger kan het niet worden.

09-12-2018 | Vrouw | 53
ADHD
Vandaag begonnen met dexamfitamine, ontzettend huiverig omdat ik antimedicijn ben .Via ADHD centraal hele dag testen , moest de dag na de test al aan de medicijnen beginnen, lastig omdat ik wist dat ik twee uitjes had waarbij ik wist dat ik zou gaan drinken . Al mijn hele leven veel alcohol gedronken , altijd al onrust in mijn lijf en impulsief en heel druk in hoofd , spri[lees meer...]ng van de hak op de tak. Wil veel en maak dingen niet af . Dus ze maakte bij ADHD een uitzondering en kon later beginnen met medicatie . Vandaag dan begonnen met de medicatie , ik weet niet of ik al iets merk , mijn partner vind me al rustig . Ik ga het nu twee weken proberen en een dagboek bijhouden, dus ga geen alcohol hierbij drinken . Dat is het enige waar ik tegen aan zit , ik probeer te kijken wat het met mij gaat doen nu

08-10-2020 | Man | 50
ADD
Werkt perfect maar lastig te krijgen door macht van de farmaceutische industrie, betaal het zelf maar toch wil de apotheek het niet verstrekken

17-05-2021 | Man | 48
ADHD
Mijn verhaal, tja voor wie het interesseert.. het is een te laat geconstateerde aandoening. Op mijn 47e is eindelijk ADHD vast gesteld.. mn hele leven ervoor heb ik veel problemen gehad met school werk, en mensen. Adhd, was voor mij mijn "kracht" "drive" onuitputtelijke bron van energie, om door te kunnen gaan met allerlei zaken die op mijn pad kwamen. Hierdoor erg im[lees meer...]pulsief in alles, als ik iets zag, moest ik het ook meteen hebben.. Maar ook niet het geduld kunnen opbrengen om bijvoorbeeld andere mensen te laten uitpraten, want dat duurde naar mijn idee allemaal te lang..etc. School ? Niets dan Ellende, lom-kind naar speciaal onderwijs, gewoon onderwijs kon ik moeilijk of gewoon niet aan. Stage lopen,? Ik was snel afgeleid door alles en nog wat...net als in de klas.. Iedereen had zijn toets of werkstuk al klaar .. ik zat elke middagpauze nog binnen om het af te maken. Concentratie ? was nauwlijks aanwezig.. meerdere banen kwijt geraakt, en nu wederom thuis...werkloos en voel mij depressiever worden met de dag. Zelfdoding zou ik graag willen, want nu ik ouder word realiseer ik mij dat ik steeds moeilijker in deze wereld thuis pas. Heb echter 2 kinderen, waarbij ik bij de oudste al merk dat hij precies hetzelfde probleem heeft als ik. Ik heb daarom ook zo,n ongelovelijke spijt dat ik ooit aan kinderen begonnen ben, omdat ik precies weet wat voor een hel mijn lieve jongen te wachten staat. En ja, nu merk ik wel dat deze pillen mij wat helpen, maar lees (en merk) ook wat voor bijwerkingen en gevaren er aan vast zitten. Kiezen tussen 2 kwaden. En mijn God, straks moet hij naar het voortgezet onderwijs, iets wat hem ook geestelijk zal kapot maken, het moment waar hij ook zal ontdekken dat hij niets tot weinig waard zal zijn in deze maatschappij die alleen leuke en succesvolle vooruitzichten geeft aan kinderen die wel goed kunnen leren, en geen afwijking hebben. Maar goed, ik zal hem ook stiekem elke ochtend een halve dosering door zijn yoghurt gooien..dan zal hij het ieder geval net iets makkelijker hebben dan mij. ­čśĆ (RED mijnmedicijn.nl: Dit is echter per persoon verschillend. Wat voor uzelf goed is , is misschien voor iemand anders niet zo. Geef niet zulke medicijn aan kinderen of andere zonder advies van uw arts. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft een medicatie.)

09-11-2019 | Vrouw | 48
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Ik heb avonddosering nodig om een normaal dagritme te maken. Is het eerder uitgewerkt dan ben ik te onrustig om me aan een gezond ritme te houden. Dan ga ik veel snoepen en heel laat naar bed.

22-10-2019 | Vrouw | 48
dexamfetamine (2,5mg)
ADD
Vorige week begonnen met 3 x daags 1 x 2,5 mg en vanaf deze week 3 x daags 2 x 2,5 mg. Volgende maand word ik 49 en vorige maand is ADD vastgesteld. Alle puzzelstukjes vielen in elkaar en met de Dexamfetime heb ik eindelijk rust in mijn hoofd en daardoor ook in mijn lijf. Ik kan me beter focussen, schiet niet van hot naar her in gedachten, waarnemingen, prikkels en maa[lees meer...]k dingen ook eens af. Ik ben meer dan blij en vind het eigenlijk alleen jammer dat ik dit niet minimaal 40 jaar eerder heb geweten. Ik hoop dat dit zo blijft en dan blijf ik de rest van mijn leven deze medicatie slikken. Ik krijg er een hoop voor terug.

19-08-2019 | Man | 48
dexamfetamine (10mg)
ADHD
word erg moei van deze medicijnen, maar stoppen is ook geen optie dan verliest ik mijn concentratie en kan ik niet meer stil zitten .

26-01-2019 | Man | 48
dexamfetamine (5mg)
Gebruik dit eigenlijk offline omdat dit medicijn omdat dit eindelijk wel invloed heeft op m'n stemming, heb vele ADs gebruikt zonder enig resultaat, Door dit medicijn ging het zoveel beter niks geen last meer van depressie o.d. Uit voorzorg gebruik ik het 1

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum