Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

12-06-2022 | Vrouw | 47
ADD
Omdat Ritalin na jarenlang gebruik geen effect meer had uiteindelijk overgestapt naar Dexamfetamine. De eerste weken voelde ik me nog veel depressiever dan normaal, nu lijkt dit weer op het oude niveau. Het gebrek aan eetlust is niet leuk, ik kan niet meer genieten van lekker eten. Ben ook in korte tijd een paar kilo afgevallen maar dat vind ik niet erg want die waren er[lees meer...] aan gekomen door het gebruik van Nortryptiline (inmiddels gestopt). Wel ervaar ik veel onrust en voel ik me daarom minder mijzelf. Ik heb daarom ook de indruk dat dit meer een medicijn is voor ADHD ipv het gecombineerde type met ADD. Ik heb wel het idee dat het mijn executieve functies iets verbetert maar of het het waard is om te blijven gebruiken weet ik nog niet. Ga morgen mijn bloeddruk laten testen; als die nu opeens hoger is dan stop ik ermee.

22-03-2020 | Man | 47

05-12-2019 | Vrouw | 47
dexamfetamine (7,5)

12-09-2019 | Man | 46
Fijne rustig werkende Dexamfetamine 2,5mg van de Ceban

22-08-2019 | Man | 46
ADHD
Dit gebruikte ik voordat ik moest overstappen van minister omdat Amfexa hem zo de angst had aangejaagd met als die Dexamfetamine-fabriekjes/apotheekjes. (En wij van Amfexa doen het wel even beter... Uh..en duurder ja dat wel). Ja, én Amfexa werkt dus helemaal niet goed :-( Wil de Magistrale Bereiding terug!

09-10-2019 | Man | 45
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Dex werkte uitstekend bij mij. Eerst methylf. geprobeerd. Dat deed wel íets, maar gaf vooral bijwerkingen. De switch naar dex was een verademing voor mij. Om mijn psych te citeren: “de noodzaak en werking is bij jou spathelder”. Ik word er vreselijk onrustig van dat deze switch nu gaande is.

27-08-2019 | Vrouw | 45
ADHD
De dexamfetamine van de Magistrale bereiding heeft me heel erg geholpen. Helaas nu verplicht over op Amfexa. Drama.... hoop dat de dex snel weer gemaakt en verkocht mag gaan worden.

06-01-2020 | Man | 44
Autisme
Mijn al drukke hoofd werd opgejaagd tot orkaankracht. Kon me soms zelfs niet eens meer bewegen, terwijl ik mij daar wel degelijk van bewust was.

27-07-2020 | Man | 43
ADHD
Ik Gebruikte dexamfetamine 2,5 mg, magistraal bereid. ( 10-10-7,5-7,5mg) en had weer focus en rust. Concentratie veel beter en goeie energie balans over de dag. Mijn ‘ouwe ik’ kwam weer tevoorschijn en Ik zat weer super in mijn vel.

08-11-2020 | Vrouw | 42
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Ik kreeg de diagnose adhd pas op me 42e. Ik kreeg de Dex van de magistrale bereider. Toen moest ik noodgedwongen over op Amfexa nou daar kreeg ik alle bijwerkingen die je maar kunt bedenken. Dus toen heeft de specialist medische noodzaak voorgeschreven dus kreeg ik weer de Dex terug dit keer van de ACE merk,was hier minder blij mee maar het kon ermee door. Nu kreeg 10[lees meer...] dagen geleden te horen dat Dex. Niet meer gemaakt wordt. TENTIN heeft nu overal patent opgezet. En aangezien TENTIN exact hetzelfde is als Amfexa ga ik hier niet eens aan beginnen. En toen kreeg ik doodleuk te horen het is dat of niks mevrouw.............ik mocht ook de elvanse proberen hier starte ik mee op 70 mg nou dat ging redelijk alleen na 5.5 uur kwam de rebound . Dus nu heb ik sinds afgelopen vrijdag nog eens 30 mg erbij gekregen. Maar daar merk ik totaal geen verschil mee. Dus tja wat nu ??

16-10-2020 | Vrouw | 42
ADHD
Wat misselijk geweest in de eerste week. dosering niet aanpas baar was natuurlijk 2.5mg tabletten

30-03-2020 | Man | 42
ADD
Dexamfetamine 2,5mg van DMB werkte uitstekend. Amfexa werkt niet. Het is een afschuwelijke ervaring. Alsof je een prachtig bergachtig zonovergoten natuurlandschap inwisselt voor een grauw bedrijventerrein. Ik gebruik geen Amfexa meer.

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Medicijn van de Magistrale Bereider, werkte prima. weinig bij werkingen.

07-10-2019 | Vrouw | 40
dexamfetamine (2.5)

21-05-2021 | Vrouw | 39
dexamfetamine (2.5)
ADHD
Ik slikte ACE dex waar ik zeer tevreden over was. Eindelijk had ik een leven en kon ik zijn wie ik was zonder mezelf in de weg te zitten Nu is Dex alleen nog maar verkrijgbaar via de Regenboogapotheek en allemaal bijwerkingen! Ik voel me een depressieve schim van mezelf met een kater. Terwijl ik geen alcohol drink, wel veel water;) Ik overweeg niet meer te nemen Ik ben[lees meer...] boos op het verzekeringsstelsel dat ons steeds weer iets anders wordt voorgeschoteld zonder overleg om losten te drukken, wat hetzelfde zou moeten zijn, maar het gewoonweg niet is! Ik voel veel onmacht....

21-02-2021 | Man | 39
ADHD
Veel varianten geprobeerd. De variant van De Magistrale Bereider is simpelweg het beste. Tot dusverre de enige die ik langere periode kan gebruiken en daardoor een zeer positieve uitwerking op mijn leven heeft. Het is erg zorgelijk dat deze 'op de tocht' lijkt te staan, en niet toegankelijk is voor nieuwe patiënten.