Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

03-02-2020 | Man | 31
ADD
Na lang zoeken bleek Dexamfetamine een zeer effectief medicijn voor mij. Ik heb dit daarom 3,5 jaar met opluchting gebruikt. Onlangs helaas gedwongen moeten overstappen op Amfexa, wat vele malen minder bevalt.

26-10-2019 | Vrouw | 31
ADHD
Begin april is er Adhd geconstateerd en ben ik gestart met dexamfetamine 2,5 mg 3x 3dgs. Later opgehoogd naar 1x 5 tabletten 2,5 mg en 2x 4 tabletten per dag, met zonodig nog een dosering van 2 a 3 tabletten 2,5 mg ivm studie en vroege dienst en rebound rond bedtijd kinderen. Hier functioneerde ik prima op en kon zelf meer spelen met de dosering en hoefde ik er minder r[lees meer...]ekening mee te houden als ik vroege dienst had om uit te komen in de avond om nog aan de studie te gaan. Enige hinder was, met name op het werk dat ik minder at ivm hectiek van de zorg en geen rust pakken om te eten. Met name in de ochtend een droge mond tijdens werk, dit omdat er minder ruimte is om tussendoor te drinken en tijdens mensen douchen ik het er warm van krijg. Zweten deed ik al snel, met Dex soms nog sneller. Nu met amfexa is dit niet anders.

04-09-2019 | Vrouw | 31
dexamfetamine (2.5)
ADHD
4 maanden Dexamfetamine gebruikt. Tabletten van 2,5 mg Pharmaline van de GMP bereidingsapotheek. Rustig opgebouwd onder begeleiding van Adhd Centraal. Zeer positieve begeleiding gehad daar! Concentratie verbeterde en meer rust in mijn hoofd. Libido werd vergroot zelfs. Ook geen focus meer op afvallen, zocht minder prikkels in eten. Eerlust nam af. Wel een aantal weken en[lees meer...]orme slaapproblemen gehad. Maar buiten dat een vrij positieve start! Begonnen met 3 x per dag 2 pillen van 2,5 mg. Uiteindelijk geëindigd met 3-3-3-2-1 omdat na 3 uur de werking minder werd. Nu ik terug kijk op afgelopen 4 maanden, ben ik enorm angstig geworden voor grote groepen mensen, festivals en uiteindelijk om naar het werk te gaan. Ging steeds meer hyperventileren, spanning voelde ik nog steeds in spieren (ondanks regelmatig sporten en yoga) haar viel enorm uit en uiteindelijk met verlammingsverschijnselen in het ziekenhuis terecht gekomen van rechterarm en zicht. Werk momenteel helemaal niet meer. Binnen 2 dagen van arts af moeten bouwen. Deze gaf aan dat dexamfetamine angsten kan triggeren. Voorheen nog nooit last van gehad. Enorm geschrokken! Nu een week gestopt en voel me stukke beter. Zweet ook minder, minder hartkloppingen ook. Hopelijk zak een andere medicatie mij beter helpen, iemand ook een zelfde soort ervaring en tips? Rytalin ook ooit geprobeert, maar dat vond ik helemaal niks. Want mag van arts nooit geen uppers meer nemen.

06-11-2023 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb vorige week een herhaalrecept opgehaald voor mijn ADHD (dexamfetamine, 5mg). De leverancier is veranderd. Eerst had ik Dexamfetamine via Tentin en nu heb ik dexamfetamine via De Magistrale Bereider (DMB). Dit medicijn werkt voor geen meter. Ik kan me niet focussen en heb constant tintelingen in mijn vingers. Heeft iemand ook slechte ervaringen met de medicatie via D[lees meer...]MB?

09-03-2021 | Vrouw | 30
ADD
Dexamfetamine 2,5mg van de magistrale bereider (DMB) is echt een top medicijn!! Verbeterde concentratie, rust in hoofd, geeft energie en weinig bijwerkingen nadat je door de eerste paar weken heen bent (had last van hoofdpijn en moeite met slapen en weinig eetlust maar dat trok snel weer weg!), alleen een beetje een droge mond. Echt belachelijk dat het niet meer te krijg[lees meer...]en is!!

21-02-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb Dexamfetamine gekregen omdat ik niet tegen Ritalin kan. Ik ben begonnen met de laagste dosis en nu zit ik op 2x 5 mg 's ochtends, 2x 5mg 's middags en 1x 5 's rond etenstijd. Ik kan me beter concentreren, voel me over het algemeen ook wat lekkerder in m'n vel (minder somber, nerveus). Ik heb wel een wat drogere mond en kan 's nachts helaas niet echt slapen. Maar gel[lees meer...]ukkig ben ik niet moe verder dus trek ik het (tot nu toe) vrij goed.

16-07-2020 | Man | 30
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
De dexamfetamine van de magistrale bereider was ik zeer tevreden over. Vrolijker gevoel, concentratie, goede nachtrust. De amfexa lijdt tot hoofdpijn, slechte nachtrust, prikkelbaar.

29-12-2019 | Vrouw | 30
ADHD
Geeft focus en rust. Geen wondermiddel maar echt een topmiddel voor kinderen en ook volwassenen die het nodig hebben.Het verbetert echt de kwaliteit van je leven. De eerste tijd (weken/maanden) goed instellen medicatie ; tijdrns instellen kan je last krijgen van bijwerkingen zoals slapeloosheid en geen honger ook opgejaagd gevoel...maar op een gegeven moment verdwijnt dit[lees meer...]. Maar kijk uit, altijd Proberen voldoende te slapen en een gestructureerde leven te leiden. Het gevaar bestaat dat je denkt dat de medicatie niet meer werkt, maar dat is het niet. Het komt omdat je steeds meer van je zelf verwacht nu je “ meer aan kunt” dankzij medicatie.

14-09-2023 | Vrouw | 29
dexamfetamine (5mg)
Gebruik nu een jaar tentin 5 mg (10mg per keer), 3 a 4 x per dag. Het werkt goed voor m’n productiviteit, concentratie is soms beter soms niet. Ik heb ADD en autisme, methylfenidaat werkt niet voor me, Elvanse word ik enorm afgevlakt van. Anti depressievas werken tegen over gestelde en dan bleef alleen nog strattera over…. Die bijwerken ga je van huilen als je het leest. A[lees meer...]lleen Dex werkt enigszins. Maar regelmatig dat die not goed werkt (of bijv eerste dosering wel en tweede opeens niet). Veel hartklopping/ versnelde hartslag. Maar goed als die wel goed werkt dan is het top

28-09-2022 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg last van hartkrampen (niet te verwarren met hartkloppingen). Dit komt normaliter volgens mijn arts niet vaak voor. Het stopte echter wel direct na het stoppen met de medicatie. Naast hartkrampen had ik ook last van een droge mond, spierspanning en tandenknarsen. Echter zou ik dat voor lief nemen als ik geen last had van hartkrampen. Het medicijn werkte namelijk [lees meer...]wel heel goed: ik was rustiger in mijn hoofd, kon impulsen (kopen/eten/praten) beter controleren en hield aan het einde dag veel meer energie over omdat (zintuiglijke) prikkels minder hard binnen kwamen. Maar de hartkrampen en ook me vervreemd voelen van mezelf hebben ervoor gezocht dat ik toch gestopt bent. Ik was ook heel gevoelig voor ontwenning hoewel dit meestal niet zo is bij dit medicijn. Hiermee bedoel ik dat toen ik stopte ik gigantische stemmingswisselingen en depressieve gevoelens kreeg.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Dexamfetamine generiek werkte voor mij vele malen beter dan Tentin. Had een goede concentratie, stabiele stemming, was gemotiveerd en had eindelijk het idee weer grip op het leven te hebben. Nu met Tentin is dat allemaal weg.

20-12-2020 | Vrouw | 29
ADHD
Ik slik deze medicatie nu een week, ben aan het opbouwen. In het begin best een opgejaagd gevoel. Maar wat vooral heel extreem is is de nek en rugpijn. In de bijsluiter is er weinig over te vinden maar als ik google zijn er meer met deze klachten. Verhoogde spierspanning. Wat er voor zorgt ik soms niet weet hoe ik moet liggen en of zitten. Herkennen meer mensen dit? Ben be[lees meer...]nieuwd of die vanzelf over gaat. Slik trouwens tentin

30-01-2020 | Vrouw | 29
dexamfetamine (2.5mg)
ADD
Hoop dat de normale apothekers dexamfetamine weer snel verkrijgbaar is want Amfexa heeft m’n leven in zeer korte tijd enorm verslechterd.

11-12-2019 | Man | 29
ADD
De apotheek gaf aan dat er wegens een wetswijziging Amfexa mee gegeven moest worden. Me DMB Dex voorraad was al en dag op door leveringsproblemen. Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment w[lees meer...]erkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezekerd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek. Al je je in ADD medicatie verdiept blijkt dit vaak voor te komen. Het is dan ook compleet van de zotte dat dit zonder waarschuwing mee gegeven wordt!!!

07-10-2019 | Vrouw | 29

04-09-2019 | Man | 29
ADD
Omgezet naar Amfexa. Labiel, emotioneel en depressief. Hiervoor had ik dat nooit. Onbegrijpelijk.