Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

28-03-2013 | Vrouw | 15
ADD
onze dochter van 15 gebruikt sinds 2 weken strattera. Ze bouwt rustig op olv een Psychiater. Ze is echter moe en slaapt soms zelfs even overdag. Herkent iemand dit? gaat dit weer over?

26-03-2013 | Vrouw | 41
ADHD
Na diagnose is onze dochter, toen 7 jaar, doorverwezen naar het UZ daar heeft ze deelgenomen aan een studie om de effectiviteit van Strattera na te gaan. Dit om deze medicatie in aanmerking te laten komen voor terugbetaling door het RIZIV. Jammerlijk is het na 5 jaar in België nog steeds niet het geval. Een dosis van 28 gelullen kost vanaf 40mg meer dan 120,00€. Het ziek[lees meer...]enfonds komt op geen enkele manier tussen gezien het medicatie is die niet NOODZAKELIJK is. Je kan ook voor de andere alternatieven kiezen. Onze dochter heeft geen bijwerkingen bij het nemen van de medicatie. Het impulsieve gedrag is sterk verminderd. Concentratie verhoogd hierdoor enorm. Hierdoor is ze makkelijker in omgang in deze chaotische maatschappij. Het makkelijke is dat ze 1 keer per dag dit pilletje moet nemen. Het is ook geen amfitamine zoals de andere medicatie; wat toch ook veel ernstig gekende neven werkingen heeft. Daarom ook de keuze van ons om het bij Straterra te houden.

05-02-2013 | Man | 14
PDD-NOS
Is even doorbijten door de bijwerkingen heen, maar daarna ging het een stuk beter. goede eetlust wat met concerta en ritalin niet het geval was. als er meer mensen zijn die 60 mg slikken mail mij even ........ Merk dat hier niet gereageerd wordt op de reactie's. (Red; emailadres verwijderd ivm privacy en werkwijze van deze site. Wanneer er gereageerd wordt op een ervar[lees meer...]ing, dan ontvangt diegene daar een email van via ons systeem met de melding dat er iemand heeft gereageerd op zijn/haar ervaring. Vervolgens is het uiteraard aan diegene zelf de keuze om daar wel of niet op te antwoorden. Mvg, MijnMedicijn )

04-02-2013 | Man | 43
ADHD
Ik gebruik nu sinds 3 dagen strattera omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van dexamfetamine of ritalin. Ik ervaar wat bijwerkingen zoals duizelingen, maagzuur en slaap erg slecht. over twee weken zou dit over moeten zijn en zal dan nog een keer een stukje schrijven. Erg jammer dat het niet wordt vergoed.

01-02-2013 | Man | 45
ADHD
3 jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Begonnen met Welbutrin. Dat werkte niet. Daarna Ritalin. Dat werkte bij mij als zeer groot recreatief drugsgebruiker averechts. Ik ging het als pretpil slikken. 2 jaar geen medicatie gehad. Nu sinds 4 weken Strattera. 1e week 40mg per dag. Resultaat leek veelbelovend. Er leek vrij snel rust in mijn hoofd te komen. Vanaf 2e week 80m[lees meer...]g per dag. Kreeg toen snel wat maagklachten als misselijkheid. De laatste 2 weken en dan de laatste week helemaal voel ik me een wat onverschillige zombie. Teveel rust in mijn hoofd dat het me zelfs moeite kost om goed na te denken bij wat moeilijkere vragen. Daarnaast sinds dag 1 libido vermindering. Dat wordt wel steeds iets beter, maar is nog niet zoals het was. Hoop dat het beter wordt. Anders toch maar stoppen. Zal later weer updaten.

29-01-2013 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn zoon (nu 20) neemt Strattera 80 mg en mijn dochter (bijna 14) neemt Strattera 60mg. Mijn dochter had in het begin nogal wat bijwerkingen en ze moest het echt héél traag opbouwen. Maar eenmaal het medicijn gewoon is het echt een super-medicijn vind ik. Er zijn geen hoogtes en laagtes meer, het werkt ook 's nachts (mijn dochter kwam héél veel wakker vroeger) . Alleen ja[lees meer...]mmer dat het bij ons in België niet terugbetaald wordt.... Dat kost ons maandelijks heel wat!! Iemand een idee waar ik het eventueel goedkoper kan krijgen? (Red; leeftijd bij deze ervaring aangepast van 44 naar 13, aangezien de tekst grotendeels over de dochter van 13 gaat. Mvg, MijnMedicijn )

28-01-2013 | Man | 6
ADHD
mijn zoontje is 6 jaar en sinds 3 weken weten we nu dat hij adhd heeft.we zijn toen gelijk begonnen met ritalin maar hij komt om van de jeuk, eet niet meer, en slaapt bijna niet. klaagt veel over hoofdpijn, ook begint hij iedereen van zich af te duwen en wil alleen zijn. heb gevoel dat ik op dit moment mijn kind gewoon kwijt ben, dit is mijn kind niet meer zo. zelfs op sch[lees meer...]ool hadden ze het al gemerkt dat het met hem niet goed gaat, nu krijgen we strattera voor hem. ik hoop echt dat het beter gaat helpen dan ritalin. alleen jammer dat je het zelf moet betalen want het is niet goedkoop, heb begrepen dat mijn verzekering het niet vergoed maar dat je wel via belastingdienst een vergoeding terug kan krijgen. mijn man gaat nu maar in het weekend wat bij klussen om zo toch die medicijn te kunnen gebruiken. onze zoon is belangrijker. ben heel benieuwd hoe hij hier op gaat reageren. ik las jullie verhalen en merkte dat het toch per persoon wel verschillend is wat voor bijwerkingen er bij komen. ritalin mogen ze van mij gelijk de prullebak in gooien, dat is echt troep. vraag me alleen af blijft mijn kind wel kind met strattera? speelt hij nog met vriendjes enzo? moet zeggen dat ik het best eng vind om al die medicatie te proberen. hij is nog zo jong maar zonder gaat echt niet. zou graag meningen willen horen of het bekend is of het nog kind blijft.

19-01-2013 | Man | 6
atomoxetine
Vaak als een kind of een persoon problemen heeft met concentratie en ADHD wordt men door de huisarts verwezen naar een psygiater. Die schrijft vaak medicatie toe in mijn geval Strattera. Ik heb 36 jaar zonder die troep kunnen redden maar de druk op het werk werdt alsmaar hoger, en het leven wordt ook steeds gehaaster. Dus ik raakte arbeidsongeschikt. Door dit middel heb [lees meer...]ik langer strijd kunnen leveren, maar uiteindelijk valt het doek ook bij mij. Ik gebruikt het 6 jaar maar als ik het een keer vergeet in te nemen word ik onrustig wakker en moet ik als nog het medicijn innemen. Stoppen met het medicijn lukt mijn niet, ik ervaar allerlij ontwenningsverschijnselen. Dus mijn mening is probeer eerst eens in de alternatieve geneeskunden. Want Psygiaters werken voor ziekenhuizen, deze worden gesponzord door de farmaceutische industrie. Dus in mijn optiek niet allemaal onafhankelijk.

19-01-2013 | Vrouw | 15
ADHD
Hallo, Mijn dochter van nu 15 slikt al jaren strattera, in combinatie met een lichte dosis concerta. Dit gaat tot nu toe prima, twee maal geprobeerd de medicatie af te bouwen, een regelrechte ramp. Dochter opstandig, agressief, druk. Met medicatie een totaal ander kind. Geeft zelf aan, dat ze met medicijnen veel beter presteert, en zich veel prettiger voelt.( dat[lees meer...] is voor mij als moeder goed om te horen, het gevoel van twijfel over gebruik van medicatie ligt altijd op de loer! Ook op school gaat het prima, voelt zich wel vaker moe, maar dat lossen we op met extra vitaminen C, en voor het slapen gaan melatonine. Kijk vooral wat bij jezelf past, en waar jij je goed bij voelt, helaas is dat wel een kwestie van uitproberen. (Red; Aangezien het om de leeftijd van uw dochter gaat, dit aangepast naar 15, want stond op 42. Bedankt voor het achterlaten van de informatie! mvg, MijnMedicijn )

08-01-2013 | Vrouw | 40
ADHD
Heykes, Na jaren sukkelen met mezelf en mijn persoon zijn kwam ik terecht in een leven met drugs en alchohol om die chaos in mijn hoofd tot rust te brengen. In het begin hielp dat wel maar naarmate de tijd en jaren verstreken hielp dit niet meer en begon ik mijn zelfmoord te plannen en dan heb ik me laten opnemen in ziekenhuis waar ik twee maand verbleef en heb diagnose[lees meer...] was adhd in de ernstigste vorm kreeg dan strattera toegediend en het hielp wel maar dit bleef niet duren ben nu twee maand thuis en de chaos en negatieve gedachten zijn terug,. financieel kan ik heel moeilijk die strattera betalen en eigenlijk ben ik nu terug van begin af, ..... mijn vraag is nu zijn er hier nog meer mensen die dit hebben ervaren , In het begin van strattera alles ok en dan plots van positief naar negatief ????

05-01-2013 | Vrouw | 21
ADHD
Ik zit nog in de opbouwfase, ik laat het weten wanneer er iets is spannends gebeurd!

29-12-2012 | Man | 11
ADHD
Mijn zoontje van 12 gebruikt strattera nu ongeveer 2 jaar en het gaat heel goed, Eerst methilfenidaat en dexamfetamine gebruikt maar dat was een ramp. Hij sliep niet meer en at niet meer. Toen begonnen met strattera hij kwam weer aan en slaapt goed. Het is inderdaad wel duur, maar heb gezocht naar een verzekeraar die alles vergoed.

23-11-2012 | Vrouw | 50
ADHD
Ik ben 2 jaar geleden gediagnostiseerd met ADHD in de ergste vorm. Ik gebruik ruim anderhalf jaar straterra en tja, ik vind veel ervaringen herkenbaar. Ik ben heel erg misselijk in de ochtend. Ik heb ook wel de indruk dat ik een beetje down ben. Zo is het glas nu vaker half leeg ipv half vol. Voor de straterra leefde ik een live concert en zit voor mijn gevoel thuis naar e[lees meer...]en studio opname te luisteren. Die manier van het leven ervaren is nieuw voor mij en daar ben ik niet zo blij mee. Ook het verlies van eetlust komt heel bekend voor. Ik heb juist meer moeite gekregen met mijn drukke omgeving omdat ik nu heel erg gefocust ben door het medicijn. Of is het zo dat mijn drukke omgeving nu moeite heeft met mijn diepe concentratie ;) In ieder geval gaat er nu veel langs mij heen omdat ik te geconcentreerd ben. Ik vind dat ik ben afgevlakt door het gebruik van Straterra. Ik ga volgende week beginnen met een lagere dosering. Ik hoop dat ik in ieder geval weer een beetje tot leven kom en de misselijkheid bij het opstaan verdwijnt. Het medicijn heeft mij wel goed ondersteund bij het begrijpen en beheersen van mijn ADHD en dat is voor mij toch wel grote winst.

20-11-2012 | Man | 10
ADD
Morgen gaat onze zoon van 10 jr beginnen met Strattera, nadat enkele weken geleden de diagnose ADD is gesteld. Zelf moet ik nog erg wennen aan zowel de diagnose, alhoewel ik veel herken in de omschrijvingen, maar vooral ook a h feit dat mijn zoontje aan de medicijnen moet. Op dit moment ben is dus veel bezig om achtergrondinformatie op te doen, wo de ervaringen van anderen[lees meer...]. Zo hoop ik te weten wat ons zoontje/ons te wachten staat en hoe ik hem het best kan helpen. Nadeel van deze site is dat ik al beoordelingen in moet vullen terwijl wij/ons zoontje nog geen ervaringen heeft. Ik heb dus alles in het midden ingevuld. Reden van invullen is op dit moment dat ik een aantal andere "ervaringsdeskundigen" vragen wil stellen, wat alleen lukt als je zelf een mening hebt gegeven. Wie weet kan ik een volgende keer de beoordelingen nog aanpassen? (Red; wij hanteren inderdaad de 'regel' dat gebruikers zelf een mening achterlaten alvorens verder te kunnen. Soms lastig als ik uw verhaal zo lees; ik zet hem nu dus door en laat het ons dan svp binnenkort nog weten mocht uw mening / sterrenrating veranderen, dan kunnen wij die nog wijzigen en includeren in de database mbt waardering. Succes, mvg MijnMedicjn )

09-11-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft ADHD en gebruikte eerst Ritalin. Daar werd hij een soort zombie van. OOk veel misselijk, duizelig, buikpijn en hoofdpijn. Over op de Concerta, maar zelfde bijwerkingen. Si 2,5 jaar gebruikt hij Strattera en dat gaat best heel goed. Concentratie op school is het belangrijkste probleem en daar gaat het heel goed mee. Wel wat last van bijwerkingen: o.a slech[lees meer...]te eetlust overdag en inslaap problemen, maar dat nemen we voor lief. Hij merkt zelf goed verschil en wij ook. Heb nu een erg relaxte jongen van 12 in huis. En dat is zeker anders geweest,

01-10-2012 | Vrouw | 24
ADHD
Ik heb nu ong 4jaar strattera ivm adhd. ik voel me er stukken beter door. Ik heb eerst conserta gebruik maar daar kon ik niet tegen. werd ik agressief van. nadeel van strattera is dat het duur is. ik krijg het vergoed van me verzekering maar heb wel moeten zoeken naar een goeie.