Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

27-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
wat een teleurstelling! Zoals ik 3 weken geleden zei, wilde ik het nog een aantal weken afwachten, wat ik heb gedaan. De bijwerkingen wat betreft eten zijn een heeeel klein beetje verbeterd (of ik ben gewoon beter geworden in het dwingen van mezelf om toch te eten ook al voel ik geen trek), maar ik kom maar niet terug op mijn oude gewicht. Ben 3 kilo afgevallen en had al o[lees meer...]ndergewicht. Ik eet nu veel meer om op gewicht te blijven, maar begin het wel zat te worden om zo met eten bezig te moeten zijn. Mijn hart klopt voortdurend gejaagd (is echt vooral irritant als ik in bed lig!). Ik slikte daarnaast ook tijdelijk Seroquel, om andere redenen. Nu ik dit wil beginnen af te bouwen, merk ik dat ik zonder dat totaal niet in slaap kom. Seroquel maakt me namelijk suffig en daarvan val ik in slaap. Blijkbaar is dat dus ook 1 van de bijwerkingen. Ik zit nu gewoon te wachten tot het ochtend is, ik val gewoon niet in slaap... Ik merk totaal niets van effect. :( Eén keer dacht ik het te merken, omdat het lezen iets beter ging en ik andere geluiden gedachten etc naar de achtergrond kon drukken (nieuwe ervaring!) maar dit is helaas bij 1x gebleven. Ik voel me ook veel somberder (suicidaal soms zelfs!) sinds ik het gebruik. Paar x midden in de nacht angstig wakker geworden. Sorry, maar wat een troep. Ik stop er morgen mee. Zonde van mijn dure verzekering! - Jeske

16-03-2011 | Man | 17
ADHD
Ik slik nu al geruime tijd strattera ik geloof 65mg ik slik ook nog concerta! ik heb vele bijwerkingen! Zoals: Eetlust is weg ik doe een sport opleiding en heb ondergewicht! Veel stemmingswisselingen! Voel me soms heel erg depressief en heb het soms ook helemaal niet naar me zin! Concentratie is er ook niet op vooruit gegaan! Slapenloosheid kan niet slapen slik zware [lees meer...]melatonine op recept van dokter bij het avond eten hele lichte en voor slapen gaan 2 zware! Voordelen uhmmm.... even denken: argressieve buien en ernstige woedde aanvallen zijn minder geworden! Dit was mijn ervaring!

07-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
ik gebruik Strattera nog niet zo lang, dus ik wacht het nog zeker 3 weken af. Maar de bijwerkingen beginnen me toch erg tegen te werken. Het is heel rustig opgebouwd, van 10mg naar (sinds vandaag) 60mg wat voor mijn gewicht normaal is. Maar ik voel me, zeker sinds de dosering is verhoogd tot 40mg, zeer onrustig (hart klopt gejaagd, stressgevoel, soms neiging tot hyperventi[lees meer...]latie) en somber (of soms overdreven druk en blij). Daar komt bij dat mijn eetlust ook totaal verdwenen is. Ik had al problemen met ondergewicht, dus dit is een zeer onwelkome verrassing! (hetzelfde is mij overkomen met Ritalin, in korte tijd was ik 5 kilo afgevallen!). Ik merk nog niet zoveel voordelen. Ik lijk juist onrustiger, afweziger en minder lekker in mijn vel te zitten dan het tegenovergestelde. Zoals ik al zei, wacht ik het maar af, in de hoop dat de bijwerkingen alleen aan het begin merkbaar zijn, en vanzelf verdwijnen of minder worden. Zijn er mensen hier met een dergelijke ervaring? - jeske

28-02-2011 | Man | 31
ADHD
Ik geloof dat mijn post niet volledig is geweest en daardoor een verkeerd beeld heeft gegeven. Ik ben begonnen met 40 mg, daarna 65, 80 en toen pas 100. Heb in overleg met arts besloten dat ik zelf kijk hoe het gaat als ik minder ga slikken. Ben nu inderdaad helemaal gestopt met de strattera en slik nu, als ik het ECHT nodig heb, ritalin.

30-01-2011 | Vrouw | 44
ADD ASS
Ik ben vorige week begonnen met straterra. Ik begin met 40 mg dan na 1 week 60 en dan na 1 week 80. Ik heb na 1 week overleg met mijn arts. Ik verbaas mij over wat ik lees over het medicijngebruik. Als je gelijk al met 100 mg gaat starten, lijkt me dat niet goed. Volgens mij is het dan vragen om problemen. En zelf experimenteren en minder gaan nemen?? Ik vraag me af wat vo[lees meer...]or arts je dan begeleid. Ik zit al lange tijd in een traject met medicatiegebruik en wordt zeer zorgvuldig begeleid. Je moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om je aan de regels te houden. Ik slikte hiervoor dexamfetamine maar had last van re-bound. Ben daar mee gestopt en op advies van mijn arts 3 dagen clean geweest. Heb de afgelopen week als zwaar ervaren en bemerkt kleine verbeteringen. Dit is mij ook verteld om er minstens 6 weken voor uit te trekken. Het verschil met dexamfetamine is dat die gelijk werkt. Ik moet zeggen dat ik wel in de verleiding ben geweest om dexamfetamine in te nemen om we even weer lekker te voelen, maar doe het niet. Ik heb er vertrouwen in, weet niet hoe ik me over 6 weken voel, maar ik bouw het voorzichtig op.

29-01-2011 | Vrouw | 18

05-01-2011 | Man | 31
ADHD
Ik heb eerst 100mg geslikt. 's ochtends 60 en 's avonds 40. Ik was er wel rustiger van, maar toen ik een relatie kreeg werd ik gewezen op de bijwerkingen. Ik had een superkort lontje en veel stemmingswisselingen. Op aanraden van arts naar de 85mg gegaan. Heb nu meer 'last'van mijn ADHD maar een iets langer lontje. Toch vind ik nog steeds dat de bijwerkingen te negatief zij[lees meer...]n. Ben nu zelf aan het experimenteren met lagere dosering. Het punt is alleen dat het medicijn nu bijna geen werking meer heeft (slik nu nog maar 25mg). Zit nu te twijfelen of ik hier wel mee door ga.... (Red; wij adviseren altijd om het wijzigen van dosering in overleg te doen met de behandelend arts of apotheker )

22-12-2010 | Vrouw | 49
ADD
Mijn omgeving verteld me dat ik van karakter ben verandert. Ik ben snel geiriteerd en boos bij het minste of geringste. Ook verwijten ze me gevoelloosheid en schijn ik een irritante betweter te zijn geworden?! Ik zie op een website dat dit bekende bijwerkingen zijn van Strattera. Mijn dokter had me niets verteld over deze bijwerkingen. (Red; het noemen van andere webs[lees meer...]ites is bij mijnmedicijn niet mogelijk, mening is derhalve ingekort tot de gebruikerservaring).

13-12-2010 | Vrouw
ADHD
ik heb bij zowel de concerta als de strattera erg veel last van hartkloppingen, en daarvan dan weer hyperventilatie. Erg vervelend en daardoor kon ik niet werken, enz.. Dus weer gestopt. Heeft iemand dit ook gehad?

10-12-2010 | Man
ADHD
De zoon van een vriendin is 11 jaar en slikt nu 2 jaar Strattera. Het helpt goed om zich te concentreren op school, thuis is hij net zo druk als altijd. Hij vraagt er zelf om als hij nog niet geslikt heeft. Het helpt hem geestelijk dus goed. Lichamelijk heeft hij zeer veel klachten als: ernstig verstoorde groei, depressiviteit, verstopping, zelfmoordgedachten, verstoorde s[lees meer...]ociale omgang met leeftijdgenoten, zware hartritmestoornissen (hart slaat vaak 165x/minuut), geen eetlust, misselijk, minder rustige slaap, blijvende erectie (met alle gene daaromheen). Kortom, zorgwekkend!

19-11-2010 | Man
Adhd

18-11-2010 | Man
ADHD
Mijn man gebruikt dit medicijn. Ik zie dat hij veel rustiger is. Hij krijgt veel meer voor elkaar. Hij funcioneerd beter. Hij is erg tevreden. Eerder heeft hij ritalin en concerta gebruikt, maar niet voor lang, omdat hij daarover niet te vreden was. Het is voor mij ook echt heel fijn een stuk minder zorgen.

02-11-2010 | Man
Pdd-nos ass
mijn zoontje van 9 jaar gebruikt strattera 25 mg bijna 2 jaar. Hij heeft heel veel last van hoofdpijn en nu werkt het medicijn om 's avonds 1800uur uit. graag reacties hierover

20-09-2010 | Man
atomoxetine (40mg)
ADHD
Ik gebruik strattera nu 2 jaar. Voor strattera heb ik ritalin gehad, waar ik heel erg ziek van werd, concerta wat ook niet het gewenste resultaat had, en nu dus strattera. Ik ben over het algemeen tevreden met dit medicijn. Als bijwerkingen heb ik vooral last van oprispingen door het medicijn. Dat is het wel! vergeleken bij de alternatieve medicijnen werkt dit voor mij ech[lees meer...]t super!

30-06-2010 | Man
Gedragsproblemen op school
Ons zoontje van 5 jaar slikt nu ruim een half jaar medicijnen. Hij is begonnen met Ritalin, maar reageerde daar slecht op. School gaf aan dat de problemen minder werden, maar wij zagen een ziek kind. We zijn overgestapt op Strattera. Hij vind deze pil makkelijker om te slikken, maar dat is het enige voordeel. Wij zien nog steeds een ongelukkig kind, vlak en niet zichzelf. [lees meer...]Daarnaast wordt het niet vergoed, het kost ons ongeveer 100 euro per maand! Ik vind hem erg jong voor medicijnen. Ik hoor graag van andere ouders van kleuters die ook dit medicijn slikken wat hun ervaringen zijn.

12-06-2010 | Man
ADHD
ik ben begonnen met strattera toen ik ongeveer 17 jaar oud was, hiervoor gebruikte ik concerta en ritalin. Hier was ik niet over te spreken, de bijwerkingen hiervan waren bij mij overgeven en stemmingswisselingen. Nu gebruik ik Strattera en ben over het algemeen tevreden. Het enige nadeel van dit medicijn is dat ik slechte doorbloedingen heb van de ledematen dus mijn ha[lees meer...]nden en voeten worden wat paarsig. Ook heb ik meer moeite met erectie's krijgen dan wanneer ik het medicijn niet gebruik. Maar over het algemeen dik tevreden.