Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

05-08-2012 | Man | 8
ADHD
mijn zoon van 8 krijgt nu na alles al een keer te hebben uitgeprobeert met de vele bijwerkingen op de koop toe ook strattera hij was ernstig depressief en dit was voor ons het laatste dat we nog konden proberen hij is weer vrolijk en levendig heeft alleen regelmatig de misselijkheid als bijwerking maar als hij goed ontbijt en dan pas de medicatie neemt gaat het goed we sc[lees meer...]hrokken van het bedrag dat er bijbetaald moest worden maar na enige gesprekken via de mail met cz kunnen we de rekening declareren en krijgen we het zo toch helemaal vergoed let wel dat we dit alleen maar krijgen omdat we topverzekerd zijn dus ook dit valt wel mee het enige is dat hij nog steeds je de oren van de kop kletst maar de arts zegt dat dit in zijn aard zit dus dat de medicatie daar niets aan veranderd verder zijn we best tevreden aangezien hij weer eet en ook weer is bijgekomen en nu niet meer zo depressief is

18-07-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Mijn dochter van 8 jaar is ivm slechte concentratie op school, gestart met Strattera (ze kreeg diagnose ADHD), eerst erg lage dosering, met tussenstappen opgebouwd naar nu sinds ruim 3 weken 25mg. Sinds een week slaapt ze bijna niet meer, eet ze met erg veel tegenzin, en is ze om niks idioot boos! Ze is 4 kg afgevallen en de sfeer in huis is er niet beter op geworden! Iom[lees meer...] de kinderpsychiater zijn we vandaag vandaag gestopt met de Strattera. Hopelijk kan ze snel weer eten en slapen!

19-06-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft na het gebruiken van Medikinet, Concerta en Ritalin heel veel baat gehad bij Strattera. Helaas is hij vanaf dag 1 licht misselijk geweest. Dat konden we op advies van de kinderpsychiater goed verhelpen door pindakaas en spa rood. Echter sinds enkele weken werden de klachten plotseling zo erg, dat hij is moeten stoppen. Hij is nu 12+ en we gaan kijken of hij[lees meer...] ook zonder medicatie kan. Al met al zijn wij erg tevreden op de bijwerking en de absurt hoge prijs van 92 euro per maand na! Maar mocht hij nog niet zonder medicatie kunnen, gaan we het met een lagere dosering proberen, hopelijk dan zonder bijwerkingen.

18-06-2012 | Man | 23
ADHD
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van het medicijn moet denken, ik denk dat het voor ADHD goed werkt, maar als je er ook nog iets anders bij hebt, zoals PDD-NOS dan wordt het tocht hard minder. ik heb bijna alle bijwerkingen gehad die bij het medicijn te krijgen zijn en dan heb ik het ook over de zelfmoordnijgingen. daar het ik zelf 3 maanden in gezeten, toe ben ik ook[lees meer...] maar eens wat dingen over het medicijn verder gaan opzoeken op internet. Hier ben ik aardig wat schokkende dingen tegen gekomen. Dus is het medicijn nou wel echt zo goed? zelf denk ik dat het alleen goed werkt als je alleen last hebt van druktheid en verder nix. Ik heb echter wel een veel beter concentratie ondanks dus de vele bijwerkingen, ik hoop dat mensen hier wat aan hebben en als je meer vragen hebt aan mij, dan kun je die rustig aan mij stellen. (Red; URL verwijderd uit mening ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn)

11-05-2012 | Man | 13
ADHD
onze zoon gebruikt al jaren stratera hij heeft nu als bijwerking niet in slaap komen en is sinds kort 60 mg hij is niet meer druk in zijn hoofd maar is labiel klein emotineel en komt niet in slaap gebruikt melatonine 5mg is er een medicijn wat dat minder heeft hoor ik graag want het gaat op school goed maar dit is voor hem een probleem

02-05-2012 | Man | 9
ADHD
Hallo Onze zoon van 8 heeft de diagnose adhd. Hij heeft na een aantal jaren te hebben aan gemoddert met verschillende medicatie.., srattera voorgeschreven gekregen. Dit heeft eindelijk een positief effect op hem en op ons. Alleen jammer dat dit zo ongelooflijk duur is!! Via google strattera gezocht en kwam op verscheidene sites terecht waar ze strattera aanbieden. [lees meer...]Deze "pharmacy" bieden strattera aan voor maar 0.61 cent per stuk. Heeft iemand hier ervaring mee?? groeten Rudi

22-03-2012 | Man | 38
ADHD
Ik heb Strattera(amotoxitine bijna 2 jaar geslikt. Het was voor mij echt een uitkomst. Ritalin had geen effect(of nauwelijks merkbaar). Daarbij had het het nadeel dat het je autorijden kan beinvloeden,en alcohol slecht ermee samengaat. Strattera heeft deze problemen niet. Alleen in het begin werd ik erg moe,en moest ik in de middag uitrusten,vooral als ik de volledige dosi[lees meer...]s in 1 keer innam. Na 1 week was dat echter voorbij. De enige nadelen zijn ten eerste die hele vieze smaak. Als de capsule in je mond kapotgaat,raak je die smaak de rest van de dag niet meer kwijt. Ik ben er echter mee gestopt ivm de kosten. Als je 2 pillen per dag nodig hebt,kost het je zo'n 200 euro per maand. Ik vind dat te zout.

23-01-2012 | Man | 48
ADD
Hallo lotgenoten!, Sind 2 jaar heb ik de diagnose ADD, ben sindsdien op zoek naar beter omgaan met aandringende gedachten en altijd maar gedachten stormen in mijn hoofd. Uiteindelijk bij medicatie uitgekomen. Eerst rialin, 5mg-10mg-15mg-20mg 4x per dag. Ging niet goed veel last van duizeligheid, slechter zien, hoofdpijn, In overleg gestopt en dexafetamine gaan gebr[lees meer...]uiken, nog meer en heftig bijwerkingen. Gestopt in overleg en na 3 weken begonnen met strattera. De zelfde bijwerkingen maar een stuk minder. na enkele dagen denk ik dat het minder geworden is. Wel veel last van sufheid en lusteloos zijn. Heb wel onderschat dat de dingen die het medicijn wel doet,. Beter kunnen focussen. niet meer overal tegelijk aan denken, een gedachtegang kunnen parkeren laten rusten. Toch ook bedreigend kunnen voelen. Omdat het niet iets is van jezelf, soms denk ik wel dat ik mijn persoonlijkheid aan de kant zet. Vooral in contact met hulpverleners is het moeilijk uit te leggen dat je bent zoals je bent dankzij of mede door je stoornis. Men doet nogal makkelijk over het medicijn gebruik. "de opmerking van mijn psych "ik ben erg tevreden over medicatie want ik kan daar snel resultaat me boeken" brengt bij mij een beetje een dubbel gevoel naar boven. mijn antwoord: Kom jij maar eens in mijn hoofd wonen, als je dan enkele kamers niet meer zo goed herkend om dat iemand van buiten, de woning opnieuw aan het inrichten is zonder dat je daar zelf sturing aan kan geven. is het dan nog jouw huis? kwestie van wennen!!!! tja zo makkelijk lijkt het maar is het niet. Kies vooral voor medicatie als je er baat bij hebt, als je jezelf gaat verliezen maak dan een afweging in de voor en nadelen, beslis zelf of je wel of niet stopt. Andere hebben makkelijk praten. Zoals ik al zei, die wonen niet in jouw hoofd. Ik probeer Strattera nog enkele weken uit en hoop dat de bijwerkingen weg gaan. Andes ga ik toch maar weer in mijn oude woning wonen. Godfried

13-11-2011 | Man | 20

13-11-2011 | Man | 20
ADHD
Ik was niet erg blij met het medicijn want ik had het idee dat ik het helemaal niet meer nodig had voor mijn ADHD. Mijn ouders wouden graag dat ik door ging tot ik mijn examens af had. Daarom heb ik het nog een tijdje doorgezet, maar kreeg wel last van depressieve gevoelens, duizeligheid en soms moest ik overgeven. S'ochtends had ik het ergst. Daarbij moet ik wel zeggen da[lees meer...]t dit het minst erge medicijn was wat ik voor mijn ADHD heb genomen. Bij conserta kon ik bijvoorbeeld niet slapen als het medicijn nog werkte.

18-10-2011 | Man | 14
Adhd en autisme(pdd nos)
ik vind dat het over het wel goed helpt en merkte al na een week ofzo verschil en nu werkt het nog steeds goed.

15-09-2011 | Vrouw | 33
Add
Ik gebruik de stratera nog maar net twee dagen en merk wel degelijk al verschil. Ik kan me beter focussen op een ding maar dat gaat een beetje op en af.Ik merk dat ik soms tintelingen in mijn ligaam voel en indd een beetje grieperig gevoel. Wat ik erg hindelijk vind ik dat ik me werkelijk helemaal te pletter zweet als ik even beweeg. Bijvoorbeeld douchen en aankleden dat i[lees meer...]s een ramp. Mijn gezicht gloeid dan heel erg en is dan rood en het zweet loopt dan mijn dak af. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd al snel moest zweten omdat ik zwaarlijvig ben. Oh ja ik heb trouwens minder trek in eten en dat is weer positief voor mij.

17-08-2011 | Vrouw | 32
Adhd
Sinds maart diagnose gesteld en met ritalin gestart maar dat was een grote ramp door rebound. Strattera in juni gestart volgens het boekje. Eerst 40, dan 80 en sinds 3 dagen naar 120. Zoals bij de opstart en de verhoging naar 80, voel ik me zeer down. Lusteloos en apathisch maar soms ook zeer agressief. Ik heb nachtmerries. Toch ben ik positief over het medicijn want einde[lees meer...]lijk vind ik rust in men hoofd. Na 32 jaar is dat een openbaring. Momenteel heb ik het zwaar maar ik weet zeker dat ik over enkele weken veel productiever ga zijn dan ooit tevoren. Soms ben ik bang dat ik saai geworden ben maar de mensen in mijn omgeving durven nu pas zeggen hoe irritant druk ik vroeger was. En de rust in mijn hoofd is onbetaalbaar dus ondanks de prijs hou ik vol.

14-08-2011 | Man | 24
Hyperactiviteit
ik had last van hyperactiviteit en kreeg van de arts Strattera voorgeschreven. Ik kreeg veel last van bijwerkingen en ben abrupt met deze medicatie gestopt.

10-06-2011 | Vrouw | 37
Adhd
Weet sinds Maart 2011dat ik adhd heb concerta en welbrutien sloegen niet aan. Begin Mei begonnen met Strattera eerst 40mg dat ging redelijk werd wat rustiger minder opgefokt(wisselende stemmingen) minder snel praten na 2 weken verhoogd na 80mg merkte al vrij snel helemaal niks meer. Had de zelfde klachten als zonder medicijnen. Na ongeveer 2 weken arts gebeld en 60mg gek[lees meer...]regen en tot nu toe merk ik ook daar nog niks van. Ben weer erg onrustig, opgefokt val weer veel uit en praat ook weer snel. Maar ja mijn eigen arts is tot begin jullie met vakantie dus ik zet nog even door met deze troep. De bijwerkingen vielen mee 1 week een grieperig gevoel gehad(misselijk) en een erg droge mond

13-04-2011 | Man | 12
ADHD
mijn ervaring is razend positief ik kan mij veel beter concentreren op school, ik slaap beter, ik had overgewicht maar is nu weg, ik ben relaxter en vind het een topmedicijn!!! (wel is het soms vervelend dat je sneller boos wordt en soms last van stemmingswisslingen)