Ervaringen met Fexofenadine

Huisstofallergie (3 meningen)

07-12-2020 | Man | 19
fexofenadine (180mg)
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

05-02-2020 | Man | 34
fexofenadine (180mg)
Netelroos
Op het eind zal ik u een andere middelen adviseren. Sinds 2/3 jaar doorlopend last van Netelroos. Jeukende bultjes die snel komen opzetten, vaak in het centrum van de bult wit gekleurd en rondom de rand rood van kleur. De bulten kunnen samen groeien tot grotere oppervlakten en zo hele eilanden vormen over het lichaam. Vaak op de rug, armen of benen, soms ook in het gezicht[lees meer...] met als gevolg opgezwollen lippen en oogleden. In het ergste geval kan de keel opzwellen, neem dit serieus want dit kan levensbedreigend zijn. Het middel Fexofenadine werkt snel. Wanneer de klachten zich voluit manifesteren zijn deze na het innemen van een half tablet binnen het uur weg. Ik heb dit middel nu zo'n 3 maanden in gebruik en merk dat mijn lichaam er steeds slechter op reageert. Wellicht is het inwendige emmertje vol en beginnen de ernstige bijwerkingen nu beter zichtbaar te worden. Ik had altijd al last van hoofdpijn en vermoeidheid met deze pillen, zeker wanneer je het gebruikt op een lege maag valt het heel zwaar. Heb niet gemerkt dat dit minder wordt na verloop van tijd, zoals bij andere medicatie vaak wel het geval is. Inmiddels merk ik dat ik door dit gebruik kortademig wordt, last krijg van hartkloppingen, een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dit met een half tablet van 180mg per dag, een dosering die ik mezelf heb voorgeschreven waar de huisarts zelfs dagelijks een heel tablet adviseerde. Mijn advies zou zijn nooit teveel van dit middel tegelijk te nemen. Ik gebruikte voorheen een natuurlijk anti-histamine die goed werkte, maar helaas is die vrij prijzig en wordt niet vergoed omdat het natuurlijk is. Dit middel heet Scutellariae en is bijvoorbeeld bij de vitamin store te verkrijgen. De producent is Solger. Dit middel werkte voor mij in het begin uitstekend en heeft geen enkele bijwerking. Vermoedelijk bouwt het lichaam een tollerantie op voor het middel, want het werd na een half jaar minder effectief. Zodoende bij Fexofenadine uitgekomen middels de huisarts. Morgen echter terug naar de huisarts om de klachten te bespreken. Voor de echt wanhopigen onder ons die lijden aan deze ziekte, er bestaan injecties die het immuunsysteem platleggen. Die haalt u dan 1x per 4 weken. Dit zorgt ervoor dat de histamine in uw lichaam geen kans krijgt zich overal te verspreiden en jeuk of bulten geeft. U kunt dit opzoeken onder de naam: Omalizumab (Xolair). Ik zou iedereen op het hart willen drukken te beginnen met natuurlijke middelen wanneer u deze klachten heeft. Fexofendine is duidelijk zware synthetische troep voor kortstondig gebruik. Ondanks dat de bijsluiter dit niet vermeld wil ik iedereen dringend adviseren dit niet lang te gebruiken.

02-05-2014 | Vrouw | 33
Netelroos
Vanwege chronische netelroos ook Fexofenadine geprobeerd (na diverse andere antihistaminica). Dit middel zou volgens de allergoloog goed werken, maar helaas gold niet voor mij. Er gebeurde net zo weinig als bij andere antihistaminica: mijn netelroos bleef komen en gaan. Kort gebruikt dus, daarna overgegaan op Celestone met Semprex (antihistamine) en hydroxizine (ook antohi[lees meer...]stamine). Dat werkte iets beter. Nu Neoral met Semprex en hydroxizine. Neoral werkt bij mij veel beter dan alle antihistamine die ik heb gesprobeerd. Helaas is het een vrij heftig medicijn, maar je wilt wel na jaren netelroos...

12-04-2014 | Vrouw | 29
Netelroos
Sinds 1,5 week heb ik Netelroos gekregen. De huisarts gaf eerst aan dat het wel voorbij zou gaan en ik zo nodig een tabletje desloratadine kon nemen (gebruik ik af en toe voor mijn hooikoorts). Dit leek niet afdoende te helpen, want het werd alleen maar erger. Ik kreeg opgezwollen lippen, handen, voeten en mijn hele lichaam zat onder de netelroos. Sinds ik naast de deslor[lees meer...]atadine ook 1x daags 1 tablet fexofenadine inneem is de netelroos vrijwel meteen weg gegaan. Ik heb er bijna geen bijwerkingen van, op wat moeheid na.