Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

11-05-2018 | Vrouw | 59
Netelroos
werkt snel..maar continue spierpijn welke bij langdurig gebruik steeds erger wordt.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

09-06-2019 | Vrouw | 58
levocetirizine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag

11-11-2022 | Man | 57
Huisstofallergie
IK dacht na eerste dag het gaat wel echter werden de bijwerkingen zo heftig dat ik de huisarts gebeld heb voor een alternatief medicijn.

08-11-2022 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Heb al diverse anti allergie medicatie gebruikt. Ben begonnen met mizollen deze werkten perfect echter na 4 jaar niet meer. Vervolgens aan de telfast 180 mg na 3 jaar werkten deze ook niet meer. Als derde Arius deze deden weinig tot niks aan mijn klachten. Hetzelfde kan ik zeggen of loratedine en desloratedine . Ben nu erg blij dat ik weer iets heb wat werkt nl. levocetiri[lees meer...]zine.

01-06-2019 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.

03-11-2018 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Weet niet of het in mijn geval echt werkt

04-03-2016 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

27-10-2020 | Man | 56
levocetirizine (5mg)
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

09-05-2018 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Tranende ogen waardoor het ooglid helemaal kapot ging endaar door ook ontzettend ging jeuken, en dat was niet alleenin de zomer maar ook in de winter. Nu tranen mijn ogen bijna niet meer en dus geen kapot ooglid en jeuk.

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

12-07-2016 | Man | 53
Hooikoorts
Voorgeschreven door kno arts ivm hooikoorts en allergie. Toen was het nog xyzal. Aanvankelijk geen klachten, maar ben tegenwoordig erg moe. Onlangs ben ik er tijdelijk mee gestopt en de vermoeidheid verdween. Nu weer begonnen met het medicijn en prompt weer moe. Ik neem de tablet nu in voordat ik naar bed ga, dit werkt voor mij iets beter.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!