levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

06-09-2018 | Vrouw | 52
Allergie
Het medicijn hielp wel tegen mijn constante loopneus en korstjes, dat nam snel af. Ik werd moe, lusteloos en zelfs depressief. Regelmatig reageerde ik erg ongeduldig en zelfs agressief op mijn naasten. Ook had ik s'nachts vaak hartkloppingen. Nu ik een tijdje gestopt ben, wordt ik eindelijk weer mijn normale ik. Wel weer een beetje loopneus en korstjes. Helaas ben ik ook[lees meer...] aangekomen omdat ik de hele dag trek in eten had.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik kreeg 7 maanden terug last van druk uticaria ik ben toen levocetrizine gaan gebruiken 1 pilletje voor het slapen gaan en na een half uur doet het z'n werking ! Ik kan soms 1 dag overslaan maar als ik dat 2 dagen doe dan komt. En de jeuk bulten en drukplekken weer opzetten ! Ben zeer blij met dit geneesmiddel!

06-04-2017 | Man | 52
Allergie
Mijn ervaring is dat ik van dit middel zo vermoeid en lusteloos word dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren op de dag dat ik de tabletten inneem. De allergieën die ik heb tegen huisstofmijt, graspollen en voorjaarsbloesem worden maar in minimale mate minder. Als u het mij vraagt is dit weer eens een heel goed middel om de beurs van de farmaceutische industrie te sp[lees meer...]ekken.

29-07-2016 | Vrouw | 52
Allergie
reeds een 4-tal dagen gebruikt nu voor behandeling van netelroos, 1 tablet 's avonds meer nadelen dan dat ik er baat bij heb, jeuk blijft en rode vlekken verdwijnen plaatselijk maar breiden elders dan weer uit - tot nu toe weinig efficiënt - wel constant moe en slaperig - ik gebruik dit in combinatie met nizoral 20 mg shampoo waarmee ik de plekken moet inschuimen, 5 t[lees meer...]ot 10 min laten inwerken en daarna afspoelen, dit 3 x per week hopelijk binnen enkele dagen toch wat enige verbetering merkbaar

25-04-2018 | Vrouw | 51
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.

07-02-2016 | Vrouw | 51
Allergie
Allergie gekregen na stoppen met roken. huisstofmijt. werkt redelijk tegen allergie, maar inmiddels over gestapt van 1 naar 2 tabletten. erg vermoeid en last van gewichtstoename. ook andere bijwerkingen zoals misselijkheid en pijnlijke gewrichten.

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

12-06-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Tabletje van merk Glenmark werkt maar beperkt: ogen blijven branden en in plaats van 1 tablet dd moet ik er vaak 2 of 3 nemen. Kort na inname alweer geïrriteerde slijmvliezen. Het hoofd blijft verstopt aanvoelen zelfs als de symptomen minder worden.

21-05-2016 | Vrouw | 49
levocetirizine (5mg)
Was gestoken door muggen en reageer daar heftig op.. geen bulten maar plakkaten die jeuk en pijn veroorzaken. Allergisch dus voor de histamine die vrijkomt. Ik vraag mij nu dus ook af of ik fibromyalgie heb.., maar een dood ordinaire histamine intolerantie?

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Sinds een 3-tal jaar hooikoorts. Loopneus, brandende ogen, kortademigheid, zelfs appel eten doet mijn keel dichtgaan. Als de symptomen beginnen neem ik 1 pilletje. Je wordt er idd wel wat moe van. Ik heb eens 's morgens 2 pilletjes genomen. Is geen goed idee!! Ik had precies een fles drank uit... over het algemeen helpt het wel wat.

03-04-2021 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum