Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

30-04-2018 | Vrouw | 47
levocetirizine (5mg)
Na tweede tablet op 1 dag erg vermoeid. Dagen erop volgend maagpijn, misselijk en vermoeid. Ik heb liever jeuk dan deze ernstige bijwerkingen

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

22-08-2020 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

02-12-2019 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗

10-05-2018 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Zo moe dat u continu in slaap val.Continu spierpijn en nog steeds veel last van neus en geïrriteerde ogen.Bovendien ga ik heel wazig zien en ga ik er heel veel van eten.

16-05-2023 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Ik kreeg het voor allerlei allergische reacties. Hooikoort, allerlei pollen, huisstofmijt, dieren, jeuk op de huid door voedselallergieen. 10 jaar lang nam ik het, want als ik het niet nam, kreeg ik gelijk 'allergische reacties'. Januari 2023 besloot ik af te bouwen. Eerste twee klachten waren diarree en wakker worden tussen 4 en 5 in de ochtend. Daarna vermoeidh[lees meer...]eid, spanningsklachten, verminderde eetlust en gewichtsverlies. Ondertussen ben ik sinds eind april volledig afgebouwd. Mijn energie is bijzonder slecht, en ik kan bijna geen prikkels verdragen. Muziek, tv, sociale dingen.... ben al snel overprikkeld. Ik slaap langzaam iets beter, maar word in de ochtend wakker met vreselijk stressgevoel/ enigzins angstig. Als ik uit bed ga verminderd dat geleidelijk en in de middag voel ik me redelijk normaal. Behalve dat ik niet echt van dingen kan genieten. Mijn gevoel is afgevlakt, mijn denken langzaam, mijn geheugen beroerd. Ik gebruik ( voor de volledigheid) nog 15 mg Venlafaxine, een dosis waar ik al 2 jaar stabiel op was. Mogelijk was er een wisselwerking tussen deze twee middelen?

17-08-2021 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik het als onderhoudsmedicatie nu dagelijks, wegens veel allergieën (met name voedsel). Ondanks een streng dieet had ik toch vaak last van wat allergische reacties, mogelijk door sporen in voedingsmiddelen. 5 mg is precies afdoende om dat op te vangen. Het helpt ook tegen hooikoorts, daar heb ik nauwelijks last meer van sinds ik dit slik.

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

06-06-2017 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Al sinds puberteit last van heftige allergische reacties, zoals niezen, jeuk aan ogen, gehemelte, neus en oren. Loopneus, waterige ogen en het gevoel continu verkouden te zijn. Lijkt veel op hooikoorts, maar ook in de winter en herfst veel last. Gebruik nu Levocetirizine 1 tablet en heb weinig tot geen klachten meer. Ooit de tip gekregen om voor de nacht een tablet in te n[lees meer...]emen zodat je minder last hebt van slaperigheid en futloos / sloom gevoel, dat verschil merk ik zeker. Ik ben tevreden over dit product en dan bij voorkeur van het merk fokus, deze werkt beter dan die van Sandoz.

27-04-2017 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik dit medicijn op advies van de huidarts i.v.m. huiduitslag en jeuk op mijn benen, een lichte form van eczeem. het neemt de jeuk weg, maar geneest niet, iets is beter dan niets denk ik.

24-03-2016 | Vrouw | 45
Eczeem
Sinds 01-01-2016 heb ik eczeem, ikzelf denk Urticaria, mijn huisarts denkt uitslag en de allergoloog zegt eczeem, na paar seconden te hebben gekeken. Ik vond dat ik niet direct naar de huisarts hoefde, ik wilde het eerst zelf zien op te lossen. Na 7 weken gek te zijn geworden van de jeuk en de open huid, ik had de blaasjes kapot gekrabt, ben ik toch maar naar de huisarts g[lees meer...]egaan. Deze vond het prima dat ik Levocetericine zou gaan gebruiken, maar meldde ook dat er nog middelen zijn die nieuwer zijn en minder bijwerkingen hadden. De allergoloog zei dat dit geen verschil maakte.

06-06-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!

17-04-2017 | Vrouw | 42
Neurofibromatose
van af mijn 18e heb ik deze aandoening, altijd wat weg laten halen in het ziekenhuis. ik was wat aan het kijken op het internet en kwam dit tegen. https://neurofibromatose.nl/assets/uploads/files/ ArmandQuaedvlieg .pdf. Ik heb het aan de dokter gevraagd en hij zei je kunt het altijd proberen. Dus zo gezegd zo gedaan. Bij mij word het niet erger, de bultjes worden minder[lees meer...] zichtbaar. Ik blijf het gewoon door slikken. want als ik het niet zou doen, komen er alleen maar meer.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

16-10-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Na veel anti histamine pillen te hebben geprobeerd met matig effect (of ik werd er heeel suf van) slik ik dit middel dagelijks - dus ook preventief. Geboren met met diverse allegieen en constitutioneel eczeem bleek dit medicijn een hele fijne en ook preventieve oplossing. Ook voor hooikoorts, huisdier en huisstof allergie. Ik spreek veel lotgenoten die pas gaan slikken op[lees meer...] het moment dat de allergie de kop opsteekt. Mijn ervaring is dat dit middel dan maar matig zijn werk doet. Preventief slikken was voor mij de uitkomst. Ik kan aanraden om het middel s'avonds in te nemen omdat het je overdag slaperig kan maken.

26-03-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Heb dit tegen huismijt, allergieën dieren, hooikoorts. Met xyza had ik, behalve tussen april en juli, maar 5 mg per dag nodig. Met Levocetirizine het hele jaar 2x 5mg en nu het hooikoortsseizoen begonnen Is, heb ik daar helemaal niets meer aan.