levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

10-05-2018 | Vrouw | 46
Allergie
Zo moe dat u continu in slaap val.Continu spierpijn en nog steeds veel last van neus en geïrriteerde ogen.Bovendien ga ik heel wazig zien en ga ik er heel veel van eten.

30-04-2018 | Vrouw | 47
Allergie
Na tweede tablet op 1 dag erg vermoeid. Dagen erop volgend maagpijn, misselijk en vermoeid. Ik heb liever jeuk dan deze ernstige bijwerkingen

12-04-2018 | Vrouw | 22
Allergie
Allergie voor honden, katten alles wat een vacht heeft. Hooikoorts en huisstofmijd. Werkt voor geen ene cent! Nu telfast voorgeschreven gekregen, hopelijk werkt dit wel!

23-02-2018 | Vrouw | 23
levocetirizine (5mg)
Als gevolg van een heftige allergische reactie kreeg ik dit medicijn. Dit heb ik in de middag gekregen en genomen en in diezelfde avond voelde ik me verschrikkelijk. Misselijkheid en hoofdpijn gevolgd door druk op de borst, trillen over het hele lichaam gevoel van flauwvallen, hartkloppingen en braakneigingen. Ik kon ook niet goed rechtop blijven zitten, eigenlijk alleen [lees meer...]maar liggen.

06-04-2017 | Man | 52
Allergie
Mijn ervaring is dat ik van dit middel zo vermoeid en lusteloos word dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren op de dag dat ik de tabletten inneem. De allergieën die ik heb tegen huisstofmijt, graspollen en voorjaarsbloesem worden maar in minimale mate minder. Als u het mij vraagt is dit weer eens een heel goed middel om de beurs van de farmaceutische industrie te sp[lees meer...]ekken.

02-04-2017 | Vrouw | 22
Allergie
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. Mijn eerdere desloratidine tabletten waren bijna op, dus het leek een goed idee wat anders te proberen. De hui[lees meer...]sarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine) het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Functioneren overdag en mijn humeur bleven mijn desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger VS de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring. Bijwerkingen Enorme slaperigheid, effect op humeur, lusteloosheid, onvermogen normaal te communiceren, effect op denkvermogen, effect op functioneren, af en toe zei ik dingen die ik helemaal niet meende.

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

05-05-2016 | Vrouw | 60
Allergie
Deze medicatie is voorgeschreven door, een voor mij, onbekende huisarts. De voorgaande huisarts schreef een antihistaminica voor, welke direct effect gaf en mijn klachten vrij snel verdwenen. Bij de 3e dag van inname nog steeds nul positief effect?! Wel voel ik me enorm moe en benauwd.

16-12-2015 | Vrouw | 40
Allergie
Tegen allergieën gebruikte ik eerst cetirizine in tabletvorm. Dit ging ruim een jaar goed, en werkte redelijk, tot ik er huiduitslag en jeuk van kreeg. Ik ben toen overgestapt op levocetirizine in tabletvorm, maar die gaf dezelfde allergische reactie. Kestine gaf dezelfde allergische reactie. Tavegyl ook.

10-06-2015 | Vrouw | 46
Astma
Ik kreeg deze anti-histamine van mijn longarts omdat ik ernstig astma had, veroorzaakt door veel allergieën. Het hielp goed, ik was minder allergisch. Maar na een half jaar kreeg ik steeds vaker buikpijn, ook steeds heviger. Ik had toen niet door dat dat door dit medicijn kwam, en heb het waarschijnlijk veel te lang geslikt. Gevolg: ik heb sindsdien veel buikpijn, nu jare[lees meer...]n later nog steeds, is nooit meer weggegaan. Waar ik voorheen een perfecte darmwerking had, heb ik sindsdien veel krampen en gasvorming.

07-06-2015 | Man | 56
Hooikoorts
Binnen vier dagen zware hoofdpijn. Dit middel is het niet voor mij.

14-07-2021 | Vrouw | 24
Netelroos

06-04-2021 | Vrouw | 68
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Al vanaf 2000 heb ik hooikoorts . Ik gebruikte oogdruppels van livocab... nu Sinds 2 dagen gebruik ik levocetrizine het lijkt wel drugs !! De hooikoorts klachten zijn zo goed als weg . Savonds innemen is een ramp binnen 2 uur Wordt ik wakker en ben ik opgejaagd met het gevolg niet meer te kunnen slapen .. cetrizine hielp ook niet en kon ik ook niet van doorslapen . Morgen[lees meer...] de huisarts maar weer om een alternatief vragen

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum