levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

14-04-2016 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Na een aantal andere medicijnen geprobeerd te hebben tegen allergie, uiteindelijk dit medicijn voorgeschreven gekregen. Geen maagzuur, niet slaperig en zeer effectief. Mijn hooikoorts in combinatie met astma wordt vooral veroorzaakt door pollen. Pollen van Koolzaad, Berken etc etc. Heel tevreden mee.

04-03-2016 | Man | 57
Allergie
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

08-07-2015 | Vrouw | 27
Huisstofallergie

17-08-2021 | Man | 45
Allergie
Ik gebruik het als onderhoudsmedicatie nu dagelijks, wegens veel allergieën (met name voedsel). Ondanks een streng dieet had ik toch vaak last van wat allergische reacties, mogelijk door sporen in voedingsmiddelen. 5 mg is precies afdoende om dat op te vangen. Het helpt ook tegen hooikoorts, daar heb ik nauwelijks last meer van sinds ik dit slik.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

06-10-2020 | Vrouw | 59

04-09-2020 | Vrouw | 60
Allergie
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

10-04-2019 | Man | 23
Hooikoorts
Gebruik dit medicijn al enkele jaren tegen hooikoorts en is voor mij het meest effectief tegen de allergie. De bijwerkingen zijn helaas wat minder prettig. Vooral als het een warme droge dag is met veel pollen merk je dat je heel erg vermoeid raakt. Soms zo heftig dat je het liefst de hele dag op bed blijft liggen.

08-01-2019 | Man | 39
Allergie
allergie voor katten, honden, gras en paarden. Wij hebben 2 katten en 1 hond in huis, liep altijd met snotneus, verstopte neus, niezen, rode vlekken rond. Sinds dit middel ben ik van alles verlost en heb geen enkele bijwerking. Zodra ik de pilletjes 2 dagen niet neem komen alle klachten terug en zodra ik ze neem zijn ze weer weg binnen een dag.

26-09-2018 | Vrouw | 63
Allergie
Het merk focus is voor mij het beste merk. Hier reageer ik het beste op. Dit merk is momenteel niet leverbaar vlgs mijn apotheker. Heb merk sandoz gekregen. Hier reageer ik slecht op. Veel jeuk en uitslag en zware vermoeidheid. Weet iemand of merk focus nog ergens te verkrijgen is.

12-07-2018 | Vrouw | 39
Allergie
Doorgaans heel goed mee geholpen. Vroeger niesbuien heel de dag door, heel het jaar door. (heb meerdere allergieen, hooikoorts, huisstofmijt, grassen, bomen, katten, etc) De echte niesbuien blijven nu toch uit. Heel af en toe zou ik eens een keer of 3 moeten niezen als er echt veel pollen in mijn omgeving rondvliegen., maar niets meer in de orde van wat vroeger het geval[lees meer...] was. Ik neem de pil altijd 's avonds in voor het slapen gaan. daardoor heb ik geen last van slaperigheid of zo.

25-05-2018 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Werkt heel goed, hooikoorts klachten erg afgenomen, nadeel is alleen dat ik heel moe ben. Maar goed, van de hele dag niezen en snotteren en branderige ogen word je ook moe..

29-04-2018 | Man | 25
Hooikoorts
Werkt bijna perfect! Hooikoortsverschijnselen treden nauwelijks op en ik kan de gehele dag door normaal functioneren.

25-04-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.

06-06-2017 | Vrouw | 45
Allergie
Al sinds puberteit last van heftige allergische reacties, zoals niezen, jeuk aan ogen, gehemelte, neus en oren. Loopneus, waterige ogen en het gevoel continu verkouden te zijn. Lijkt veel op hooikoorts, maar ook in de winter en herfst veel last. Gebruik nu Levocetirizine 1 tablet en heb weinig tot geen klachten meer. Ooit de tip gekregen om voor de nacht een tablet in te n[lees meer...]emen zodat je minder last hebt van slaperigheid en futloos / sloom gevoel, dat verschil merk ik zeker. Ik ben tevreden over dit product en dan bij voorkeur van het merk fokus, deze werkt beter dan die van Sandoz.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum