levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

01-03-2019 | Vrouw | 27
Allergie
Het doet bij mij helaas niets tegen mijn allergieen ( hooikoorts , huisstofmeit )

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

27-10-2018 | Vrouw | 69
Netelroos
Echt niet te doen. Wel is mijn huid rustiger en begint te genezen maar de jeuk blijft. Geen galbulten meer gehad. Vreselijk die duizelingen en misselijkheid, de zware vermoeidheid.

05-08-2018 | Vrouw | 24
Allergie
Ik slikte al jaren dezelfde anti-histamine tabletten (allergische astma) maar ik merkte dat dit geen effect meer had. (voorheen Fexofenadine). Dat is de reden dat ik begonnen ben met Levoceterizine. Direct na de eerste keer dat ik een tablet had ingenomen kreeg ik last van buikpijn, moeheid en was ik enorm duizelig. Na een langere periode namen de klachten iets af, maar n[lees meer...]iet voldoende zoals ik zou verwachten Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van dit medicijn. Naast de bovengenoemde klachten, was ik ook totaal niet mezelf. Ik was meer prikkelbaar, zat niet lekker in mijn vel en sliep slecht. Overdag op werk was ik vermoeid. In de bijsluiter staan bijwerkingen vermeld onder “soms” die daar zeker niet thuishoren. Die vallen zéker onder “vaak”, helemaal nu ik ook andere meningen gelezen heb van gebruikers.

20-07-2018 | Vrouw | 72
Allergie
Gestoken door een bij. Meteen 2 pilletjes genomen. Nog 8 km. gefietst en toen begonnen mijn lippen te tintelen. Thuis gekomen werden mijn lippen dik, mijn huid rood en mijn hele lijf kriebelde. Het medicijn had dus helemaal niet gewerkt. Het gevolg was een anafylactische shock met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut geen geschikt medicijn ingeval van bijensteken! Bov[lees meer...]endien is de gebruiksvriendelijkheid abominabel ............ Na een een paar weken ging de strip al stuk. Ik moet het medicijn altijd bij me hebben. Toen ik met heel veel pijn in mijn gezicht (wenkbrauw) twee pilletjes moest pakken vielen er pilletjes op de grond. Je krijgt ze er niet uitgekrabd, of ze vallen op grond. Verder vind ik de verpakking niet erg duurzaam. Veel te veel verpakking voor erg kleine pilletjes. Ik heb nu weer gewoon Tavegyl bij me..............

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

10-05-2018 | Vrouw | 46
Allergie
Zo moe dat u continu in slaap val.Continu spierpijn en nog steeds veel last van neus en geïrriteerde ogen.Bovendien ga ik heel wazig zien en ga ik er heel veel van eten.

30-04-2018 | Vrouw | 47
Allergie
Na tweede tablet op 1 dag erg vermoeid. Dagen erop volgend maagpijn, misselijk en vermoeid. Ik heb liever jeuk dan deze ernstige bijwerkingen

12-04-2018 | Vrouw | 22
Allergie
Allergie voor honden, katten alles wat een vacht heeft. Hooikoorts en huisstofmijd. Werkt voor geen ene cent! Nu telfast voorgeschreven gekregen, hopelijk werkt dit wel!

23-02-2018 | Vrouw | 23
levocetirizine (5mg)
Als gevolg van een heftige allergische reactie kreeg ik dit medicijn. Dit heb ik in de middag gekregen en genomen en in diezelfde avond voelde ik me verschrikkelijk. Misselijkheid en hoofdpijn gevolgd door druk op de borst, trillen over het hele lichaam gevoel van flauwvallen, hartkloppingen en braakneigingen. Ik kon ook niet goed rechtop blijven zitten, eigenlijk alleen [lees meer...]maar liggen.

06-04-2017 | Man | 52
Allergie
Mijn ervaring is dat ik van dit middel zo vermoeid en lusteloos word dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren op de dag dat ik de tabletten inneem. De allergieën die ik heb tegen huisstofmijt, graspollen en voorjaarsbloesem worden maar in minimale mate minder. Als u het mij vraagt is dit weer eens een heel goed middel om de beurs van de farmaceutische industrie te sp[lees meer...]ekken.

02-04-2017 | Vrouw | 22
Allergie
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. Mijn eerdere desloratidine tabletten waren bijna op, dus het leek een goed idee wat anders te proberen. De hui[lees meer...]sarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine) het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Functioneren overdag en mijn humeur bleven mijn desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger VS de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring. Bijwerkingen Enorme slaperigheid, effect op humeur, lusteloosheid, onvermogen normaal te communiceren, effect op denkvermogen, effect op functioneren, af en toe zei ik dingen die ik helemaal niet meende.

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

05-05-2016 | Vrouw | 60
Allergie
Deze medicatie is voorgeschreven door, een voor mij, onbekende huisarts. De voorgaande huisarts schreef een antihistaminica voor, welke direct effect gaf en mijn klachten vrij snel verdwenen. Bij de 3e dag van inname nog steeds nul positief effect?! Wel voel ik me enorm moe en benauwd.

16-12-2015 | Vrouw | 40
Allergie
Tegen allergieën gebruikte ik eerst cetirizine in tabletvorm. Dit ging ruim een jaar goed, en werkte redelijk, tot ik er huiduitslag en jeuk van kreeg. Ik ben toen overgestapt op levocetirizine in tabletvorm, maar die gaf dezelfde allergische reactie. Kestine gaf dezelfde allergische reactie. Tavegyl ook.

10-06-2015 | Vrouw | 46
Astma
Ik kreeg deze anti-histamine van mijn longarts omdat ik ernstig astma had, veroorzaakt door veel allergieën. Het hielp goed, ik was minder allergisch. Maar na een half jaar kreeg ik steeds vaker buikpijn, ook steeds heviger. Ik had toen niet door dat dat door dit medicijn kwam, en heb het waarschijnlijk veel te lang geslikt. Gevolg: ik heb sindsdien veel buikpijn, nu jare[lees meer...]n later nog steeds, is nooit meer weggegaan. Waar ik voorheen een perfecte darmwerking had, heb ik sindsdien veel krampen en gasvorming.