Ervaringen met Levocetirizine

Bojan Nikolik (30-04-2015)

25-04-2018 | Vrouw | 51
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.

06-06-2017 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Al sinds puberteit last van heftige allergische reacties, zoals niezen, jeuk aan ogen, gehemelte, neus en oren. Loopneus, waterige ogen en het gevoel continu verkouden te zijn. Lijkt veel op hooikoorts, maar ook in de winter en herfst veel last. Gebruik nu Levocetirizine 1 tablet en heb weinig tot geen klachten meer. Ooit de tip gekregen om voor de nacht een tablet in te n[lees meer...]emen zodat je minder last hebt van slaperigheid en futloos / sloom gevoel, dat verschil merk ik zeker. Ik ben tevreden over dit product en dan bij voorkeur van het merk fokus, deze werkt beter dan die van Sandoz.

08-05-2017 | Man | 66
levocetirizine (5mg)
En ik kan beter slapen er van

27-04-2017 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik dit medicijn op advies van de huidarts i.v.m. huiduitslag en jeuk op mijn benen, een lichte form van eczeem. het neemt de jeuk weg, maar geneest niet, iets is beter dan niets denk ik.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik kan het zelfs innemen indien ik het nodig acht, zolang ik de maximale dagelijkse dosis maar niet overschrijd. Het helpt bij mij binnen 30 minuten. Snel, effectief en gemakkelijk.

17-11-2016 | Man | 25
Jeuk
Ik gebruik levocetirizine al 10 jaar dagelijks, nadat ik na een antibioticakuur plotseling allergisch werd voor mijn eigen lichaamswarmte (ik kreeg overal jeukbulten, wanneer ik ga zweten). Dit medicijn is mijn redding. Ik krijg nu tijdens sporten alleen nog rode puntjes en vlekjes op mijn huid en voel dat de warmte in mijn huid niet goed word afgevoerd. Maar totaal geen j[lees meer...]euk meer. Enige bijwerking is dat mijn huid door het hele jaar tamelijk droog is.

16-10-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Na veel anti histamine pillen te hebben geprobeerd met matig effect (of ik werd er heeel suf van) slik ik dit middel dagelijks - dus ook preventief. Geboren met met diverse allegieen en constitutioneel eczeem bleek dit medicijn een hele fijne en ook preventieve oplossing. Ook voor hooikoorts, huisdier en huisstof allergie. Ik spreek veel lotgenoten die pas gaan slikken op[lees meer...] het moment dat de allergie de kop opsteekt. Mijn ervaring is dat dit middel dan maar matig zijn werk doet. Preventief slikken was voor mij de uitkomst. Ik kan aanraden om het middel s'avonds in te nemen omdat het je overdag slaperig kan maken.

12-07-2016 | Man | 53
Hooikoorts
Voorgeschreven door kno arts ivm hooikoorts en allergie. Toen was het nog xyzal. Aanvankelijk geen klachten, maar ben tegenwoordig erg moe. Onlangs ben ik er tijdelijk mee gestopt en de vermoeidheid verdween. Nu weer begonnen met het medicijn en prompt weer moe. Ik neem de tablet nu in voordat ik naar bed ga, dit werkt voor mij iets beter.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

27-10-2020 | Man | 56
levocetirizine (5mg)
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

22-08-2020 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

17-04-2020 | Vrouw | 30
levocetirizine (5mg)
Op het merk focus reageer ik heel goed, nu het merk sandoz wat een hel is dit. Misselijk, hoofdpijn raar zicht.

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

24-12-2019 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Ik neem dit medicijn preventief om ervoor te zorgen dat ik geen erge reactie krijg op muggenbeten. Ook heb ik andere allergische reacties (nasale drip), die dit verlichten. Ik nam dit zonder er bij stil te staan gedurende een half jaar. Wat mij onlangs is opgevallen hoe vermoeid ik ben. Zeker als ik dit medicijn in de ochtend neem. Hoeveel ik ook slaap, nooit ben ik uitg[lees meer...]erust. Ik dacht na wat reacties te lezen op het internet van gelijkaardige gevallen om er mee te stoppen. Een slimme beslissing want 2 dagen later voel ik mij al veel wakkerder en neem ik er de allergische reacties bij als ik tenminste wakkerder ben. Ik ga het enkel nog nemen nadat ik een muggenbeet krijg.