levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.

07-05-2019 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.

10-04-2019 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik slik dit medicijn al jaren tijdens de hooikoortsperiode. Ik heb ook al jaren last van onverklaarbare vermoeidheid. Dit jaar viel het mij op dat het begon na het innemen van mijn eerste pilletje. Ik slaap dan 12-14 uur en ben nog moe... Ik heb geen energie om op te staan. Ik kan mij ook niet concentreren en alles kost teveel energie. Ik denk dat ik liever kapot ga van de[lees meer...] hooikoorts, dan dat ik mij zo moe voel! Ik stop ermee.

06-09-2018 | Vrouw | 52
Allergie
Het medicijn hielp wel tegen mijn constante loopneus en korstjes, dat nam snel af. Ik werd moe, lusteloos en zelfs depressief. Regelmatig reageerde ik erg ongeduldig en zelfs agressief op mijn naasten. Ook had ik s'nachts vaak hartkloppingen. Nu ik een tijdje gestopt ben, wordt ik eindelijk weer mijn normale ik. Wel weer een beetje loopneus en korstjes. Helaas ben ik ook[lees meer...] aangekomen omdat ik de hele dag trek in eten had.

14-06-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
De pillen werken goed en snel tegen hooikoorts maar daarnaast maken ze me ontzettend vermoeid en heb ik al de hele week hoofdpijn. Om gek van te worden!!! Ook is mijn zicht verminderd. Mijn functioneren is gewoon een stuk minder, voor mij dus een reden om er weer mee te stoppen. Zit niet lekker in mijn vel en wil de hele dag het liefst alleen maar slapen.

01-06-2018 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik dit nu al langere tijd met name in de zomer maanden tegen hooikoorts. Er zijn momenten dat ik niet goed word van de bijwerkingen(dat is nu bijv vandaar mijn motivatie om dit hier kwijt te kunnen!) Ik word er echt moe en slaperig van. Ik heb een slecht humeur en nu echt niet tegen te lang en te veel gepraat van mensen. Ik kan niet heel helder communiceren, proble[lees meer...]men met concentreren op het werk en in het algemeen. Maar ik vind het vooral erg dat ik me op me werk niet goed kan concentreren. Rijden is soms echt gevaarlijk, ik ben soms wat trager met reageren en let niet goed op. M'n denkvermogen is ook echt niet oke ik vind het eigenlijk echt heel vervelend ik kan me dagelijkse dingen niet makkelijk doen omdat deze tablet mij echt bijna afmat. Ik overweeg persoonlijk om te stoppen met medicatie(in het algemeen) tegen hooikoorts. Het helpt wel tegen de symptomen van hooikoorts maar geeft daarnaast ook weer te veel narigheid.

11-05-2018 | Vrouw | 59
Netelroos
werkt snel..maar continue spierpijn welke bij langdurig gebruik steeds erger wordt.

09-08-2017 | Man | 29
Hooikoorts
Het werkt tegen de symptomen van hooikoorts, maar zorgt er als bijwerking voor dat je overdag doodmoe bent, nergens zin in hebt en slecht kunt functioneren op het werk overdag: je zou er zo in slaap kunnen & willen vallen. Ook had ik nergens zin meer in en werd ik er dikker van. (waarschijnlijk doordat ik nergens de energie/ fut voor had).

25-02-2017 | Vrouw | 35
Allergie
Ingenomen na allergische reactie (urticaria) over hele lichaam. Na eerste inname verdween de reactie maar enkele uren later kwam het gewoon terug. Nu twee dagen later ben ik slap als een vaatdoek, en heb ook enorme keelpijn...

29-07-2016 | Vrouw | 52
Allergie
reeds een 4-tal dagen gebruikt nu voor behandeling van netelroos, 1 tablet 's avonds meer nadelen dan dat ik er baat bij heb, jeuk blijft en rode vlekken verdwijnen plaatselijk maar breiden elders dan weer uit - tot nu toe weinig efficiënt - wel constant moe en slaperig - ik gebruik dit in combinatie met nizoral 20 mg shampoo waarmee ik de plekken moet inschuimen, 5 t[lees meer...]ot 10 min laten inwerken en daarna afspoelen, dit 3 x per week hopelijk binnen enkele dagen toch wat enige verbetering merkbaar

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

12-06-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Tabletje van merk Glenmark werkt maar beperkt: ogen blijven branden en in plaats van 1 tablet dd moet ik er vaak 2 of 3 nemen. Kort na inname alweer geïrriteerde slijmvliezen. Het hoofd blijft verstopt aanvoelen zelfs als de symptomen minder worden.

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

27-10-2020 | Man | 56
Allergie
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

22-08-2020 | Vrouw | 46
Allergie
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum