levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

17-04-2020 | Vrouw | 30
Allergie
Op het merk focus reageer ik heel goed, nu het merk sandoz wat een hel is dit. Misselijk, hoofdpijn raar zicht.

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

24-12-2019 | Vrouw | 19
Allergie
Ik neem dit medicijn preventief om ervoor te zorgen dat ik geen erge reactie krijg op muggenbeten. Ook heb ik andere allergische reacties (nasale drip), die dit verlichten. Ik nam dit zonder er bij stil te staan gedurende een half jaar. Wat mij onlangs is opgevallen hoe vermoeid ik ben. Zeker als ik dit medicijn in de ochtend neem. Hoeveel ik ook slaap, nooit ben ik uitg[lees meer...]erust. Ik dacht na wat reacties te lezen op het internet van gelijkaardige gevallen om er mee te stoppen. Een slimme beslissing want 2 dagen later voel ik mij al veel wakkerder en neem ik er de allergische reacties bij als ik tenminste wakkerder ben. Ik ga het enkel nog nemen nadat ik een muggenbeet krijg.

05-07-2019 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)

03-11-2018 | Man | 57
Allergie
Weet niet of het in mijn geval echt werkt

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

07-07-2018 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het neemt de scherpe kantjes weg bij graspollenallergie, doch tijdens de hoogste piek in mei weinig effectief! Ik neem 1 tablet per dag en geen bijwerkingen. Bij inname gewone Cetirizine werd ik erg moe maar bij deze totaal niet.

05-07-2018 | Man | 71
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
Een dag na de allergische reactie werden de rode vlekken in het gezicht al minder. Wel de hele dag erg moe en pijn in de been spieren

29-06-2017 | Vrouw | 38

29-05-2017 | Vrouw | 19
Allergische reactie
ik heb verschillende allergieën ontwikkeld en dit helpt me er mee omgaan. maar mijn ervaring is wel dat de werking met de tijd minder word.

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Sinds een 3-tal jaar hooikoorts. Loopneus, brandende ogen, kortademigheid, zelfs appel eten doet mijn keel dichtgaan. Als de symptomen beginnen neem ik 1 pilletje. Je wordt er idd wel wat moe van. Ik heb eens 's morgens 2 pilletjes genomen. Is geen goed idee!! Ik had precies een fles drank uit... over het algemeen helpt het wel wat.

28-12-2016 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Door in een korte periode veel onstekingen gehad te hebben (longonsteking, maaggriep, 2x blaasontsteking, chlamydia) heb ik veel antibiotica's moeten nemen waardoor ik nu een virale infectie in mijn bloed heb. Gevolgt door uitslag die eruit ziet als rode hond, maar dan met veel jeuk en heel branderig. Het begon eerst gewoon met een paar kleine roze puistjes die zich daarn[lees meer...]a volledig uitzette over heel mn lichaam. Warmte maakt het erger en de jeuk is onverdraagzaam. Ik heb pas deze pil sinds vandaag genomen. Na een half uur verminderd de jeuk en is het zelfs helemaal weg als ik er niet meer aan denk. Maar nu momenteel nog geen 2uur later is de jeuk terug dus ik ben aan het overwegen om een de te nemen. Alhoewel er staat dat dit eigenlijk niet aangeraden is.

27-06-2016 | Vrouw | 23
Allergie
Werkt goed en snel. Helaas word ik er wel erg moe van.. Had gehoopt dat dit na een week over zou gaan. Maar helaas!

10-05-2016 | Vrouw | 39
Allergie
Ik heb gisteren een ct scan gehad, en de volgende dag een heel opgezette gezicht en mijn ogen zitten bijna dicht. Ik heb waarschijnlijk allergie voor de vloeistof die ze bij de ct scan hebben gebruikt, allergie reactie er van gekregen. Nu slik ik dit medicijn en pentison en kijken morgen hoe het is afgelopen, of het werkt of niet.

14-04-2016 | Man | 81
moet continu innemen