Bij  AngstX

Onrust (3 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

26-01-2020 | Man | 51
alprazolam (0,5mg)
Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.

04-08-2019 | Man | 21
alprazolam (2mg)
Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.

09-03-2016 | Man | 47
alprazolam (1mg)
Ik heb enige tijd alprazolam gebruikt tegen hevige angst en sociale fobie. In het begin gebruikte ik Alprazolam zonodig. Ongeveer 2 keer in de week 2mg voor sociale contacten. Na een paar maanden zonodig gebruik kwamen de eerste ontwenningsverschijnselen. Als de alprazolam uitgewerkt was na ongeveer 6 uur, dan kwam de angst in hevige mate terug. De ontwenningsverschijnsel[lees meer...]en werden bij zonodig gebruik steeds erger, dat ik samen met de psychiater besloten heb om 3 maal daags 1mg te slikken, zodat de angst continu onderdrukt zou worden. Na een week continu gebruik begonnen de problemen. Ik werd erg depressief en raakte eigenlijk chronisch in de war. Ook begon ik me na het slikken van een pil mij steeds onrustiger te voelen en kreeg ook meer drang om te bewegen. De tolerantie bij het continu gebruik van Alprazolam (Xanax) ging zo snel, dat het middel na een tijdje nog maar weinig deed. Ook mijn lichamelijk gezondheid holde achteruit en in de spiegel zag ik eruit als een heroïnejunk. Ik zag er grauw en bleek uit met wallen onder de ogen. Mijn lever begon ook steeds slechter te werken. Ik moest toen noodgedwongen stoppen met Alprazolam. De ontwenningsverschijnselen, zelfs met rustig afbouwen zijn ronduit verschrikkelijk. De angsten zijn zo ernstig, dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarnaast heb ik continu een brandend gevoel over mijn benen en voeten en loop vaak ongecontroleerd te beven en heb spierschokken. Ook voelt mijn lichaam ineens helemaal ijskoud en daarna weer warm. Ik weet uit de vele verhalen die ik over afbouw van Alprazolam heb gelezen, dat deze ernstige ontwenningsverschijnseelen zelf maanden kunnen aanhouden. Soms zelf meer dan een jaar. En dat je rustig moet afbouwen om postontwenningsverschijnselen te voorkomen. (Onherstelbare zenuwschade) Mijn mening is, dat je Alprazolam alleen maar moet gebruiken als laatste redmiddel. Kun je de angsten nog enigszins verdragen, begin dan niet met het slikken van Alprazolam, maar zoek een andere manier. Velen beseffen niet dat Alprazolam verslavender is dan heroïne en dat de lichamelijke afkickverschijnselen bij Alprazolam veel langer duren en vaak ernstiger zijn. Ook de psychische afhankelijkheid kan heel ernstig worden. Mijn fout is, dat ik wist waar ik aan begon met het slikken van Alprazolam en kende de gevaren. Maar door de onhoudbare angst ben ik toch begonnen met Alprazolam. Dit is achteraf een hele grote fout geweest en de hulpvraag is nu 10 keer groter dan voor de Alprazolam. Ik heb alle Ssri's geslikt en alle Antipsychotica, maar niets heeft geholpen. Nu moet ik het weer op eigen kracht doen en maar hopen dat ik ooit van die vreselijke ontwenningsverschijnselen verlost raak. Weet waar je aan begint met dit middel.

20-02-2015 | Man | 61
alprazolam (0,5mg)
Moest wel alprazolam gebruiken na de suïcide van mijn partner.Nu drie jaar verder wil ik er van af maar lukt het niet omdat bij het afbouwen depressie en angst/onzekerheid flink voelbaar worden.Mijn brein en lijf is helemaal gewend aan dat spul.Ik ga mij dus ontzettend naar voelen wanneer ik afbouw. De suïcide wel verwerkt,met hulp van een psycholoog.

17-01-2015 | Man | 52
alprazolam
gebruik dagelijks Escilatopram tegen depressie i.c.m. Alprazolam (vh Oxazepam) tegen gegeneraliseerde angststoornis (werkproblemen) inname naar behoefte. Alprazolam werkt wel redelijk maar mijn bijwerkingen zijn vooral: slaperigheid, 's morgens erg veel dorst/plassen (geen diabetes), verdoofd gevoel op wreef rechtervoet en pink en ringvinger rechterhand. Ook heb ik sterk h[lees meer...]et gevoel dat het afhankelijkheid bevordert en verslavend werkt. Gevoelens worden mat, behalve m.n. 's morgens veel angstige gevoelens. Ook in het weekend en vakantie als er weinig afleiding is. Al met al wisselend effectief met redelijk wat bijwerkingen.

05-04-2012 | Man | 52
alprazolam
Prima middel wat niet slaperig maakt en je tot ontspanning brengt. Ik heb geen last van vreemde aanvallen of manische toestanden en ga nu ook naar buiten; iets wat ik niet deed toen ik Oxazepam slikte. Mijn dokter vroeg me om over te stappen op een antidepressivum, maar dat wil ik niet omdat die je dik maken door te veel eten en ook erectieproblemen geven. Ik neem nu pe[lees meer...]r dag 2 x 0.25 mg in en dit bevalt me goed.

12-03-2012 | Man | 36
alprazolam
Benzo's zijn zeer verslavend en hebben bij mij eigenlijk maar een aantal maanden gewerkt. Op lange termijn wordt je er alleen maar zieker van, google maar eens op "Ashton Manual" Ik wil iedereen adviseren om te stoppen (langzaam afbouwen!) met deze medicatie, ik heb het geprobeerd maar het is me niet gelukt...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum