Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

04-10-2020 | Man | 64
lorazepam (0.50)
Gebruikte 5 jaar 1 mg per en 20 mg fluoxetine. Ging prima, maar bij begin corona eerst 4 x per dag 1.25 mg en 40 mg fluoxetine. Moest afbouwen, zeer zwaar, zit nu op 3x0.50 per dag en 40 mg fluoxetine. Moet eigenlijk van mijn arts helemaal stoppen maar zie het eigenlijk niet zitten. Werk die fluoxetine eigenlijk wel?

10-06-2020 | Vrouw | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het met mate, 10 tabletten per kwartaal, Als ik erg gestresst ben, werkt perfect, je voelt je rustig worden. En je slaapt heerlijk. Ik gebruikte ze ongeveer 8 jaar, mijn nieuwe huisarts Wil ze mij niet meer geven, omdat ik ze weinig gebruik, dus vindt hij dat ik helemaal Zonder kan, ik heb geen afkickverschijnselen. Maar in een stressperiode zou het toch [lees meer...]fijn zijn als ik er een kan nemen.

08-01-2020 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

11-12-2019 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

10-12-2019 | Vrouw | 52
lorazepam (1mg)
Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer

07-11-2019 | Vrouw | 54
Angst
Doordat ik 6 jaar geleden het een en ander heb meegemaakt, heb ik PTSS, ik was erg angstig en kon helemaal niet meer slapen. Mijn HA heeft mij toen Lorazepam voorgeschreven 2,5 mg en er ging een wereld voor mij open. In het begin slikte ik er 2x 2,5 mg voor het slapen gaan, nu 6 jaar later zit ik op 1.25 mg. Lorazepam is het enigste wat bij mij werkt en voel mij er heerlij[lees meer...]k bij, goed slapen, geen angst meer. Maar oppassen met autorijden want het kan je reactievermogen verminderen. Ik probeer het nog verder af te bouwen en als dat niet lukt dan zeg ik lang leve Lorazepam.

27-09-2019 | Vrouw | 47
Oogmigraine
Je krijgt interesse verpleegsters, dokters als je 't 6 jaar slikt zonder verslaafd te worden.

08-08-2019 | Vrouw | 75
Zenuwachtigheid
Onze zoon van 25 werd door iemand Anders doodgereden, 30 april 1993, ons leven was kapot en onze andere kinderen ook,de oudste nu 53 ook aan de tabletten citolapram.Mijn man gebruikt ook 3 keer daags 1 Mg maar wil graag autorijden hij kan beter met dan zonder lorazepam,, veel gemoedelijker

30-07-2019 | Vrouw | 53
lorazepam (2mg)
ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.

23-03-2019 | Man | 59
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .

25-11-2018 | Vrouw | 43
lorazepam (1mg)
Ik heb PTSS Gebruik het indien nodig maar op dit moment 3 x per dag. Ik zorg er voor dat ik het niet te lang gebruik ivm afhankelijkheid. Maar wat zou ik graag willen dat ik dit gewoon structureel kan slikken! Het is een wonder! Met lorazepam kan ik functioneren! Enige echte probleem is dat je eigenlijk niet mag autorijden. Ik vraag me alleen af wat gevaarlijker is. Ik zon[lees meer...]der lorazepam achter het stuur of met.....

21-04-2018 | Man | 42
Angst
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️

16-02-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (2,5mg)
Sinds mijn 15de last van angst paniekstoornissen. Ca 7 maanden opgenomen geweest en het ging beter. Toen ik 22 was, kwam de paniek in alle hevigheid weer terug. Ben Temesta gaan gebruiken. Nu ben ik 64 jaar oud, ben drie keer opgenomen geweest, heb vijf anti-depressiva geprobeerd en ben een chronische gebruiker van Lorazepam. Overigens hielp m.i. de Temesta vele malen bet[lees meer...]er en had ik er minder van nodig. Ook tijden geen Lorazepam gebruik maar was dan vaak angstig. Nadeel van een benzo is dat je niet mag autorijden en zelfs niet fietsen volgens het CBR. Wil graag met deze medicatie stoppen o.a. vanwege het CBR en dus verzekeringtechnisch. Een alternatief is er echter niet althans niet voor mij tot nu toe. Mijn werk lijdt er niet onder gezien de tevredenheid van mijn werkgever vele jaren.

27-12-2022 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Middel heeft lange tijd gefunctioneerd, helaas doet het momenteel niet veel meer door vele gebruik. Enorm verslavend en flinke afkickverschijnselen zoals niet meer kunnen slapen.

27-12-2022 | Man | 71
Overspannen/burn-out
39 j geslikt. Had moeten stoppen na twee jaar. Corona, ziekenhuis,arts waarom zolang. ?????? Nu al anderhalf jaar niet meer. Mijn gevoelens terug op allerhande gebied Vreemde ervaring,.zijn er meer mensen die dit hebben dat gevoelens onderdrukt worden..