Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

04-05-2019 | Man | 29
lorazepam (1mg)
deze medicijn werkt niet ! I am very sad.

03-01-2023 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu lorazepam van het merk prolepha. Nafat aurobindo totaal niet werkte. Prolepha lorazepam werkt bij mij niet zo goed als de apotex variant. Maar helpt enigzins om mijn gedachtengang enigzins te dempen. Ben nog vaak moe overdag en moet dan slapen. Maae niet zo vaak als de lorezepam. Wel heel vergeetachtig. Maar dat kan ook een bijwerking van de zypradh[lees meer...]era zijn.

29-12-2022 | Man | 30
lorazepam (4mg/ml)
Overspannen/burn-out
Ik herken zelf enorm in jouw verhaal. Ook ingestort met een burn-out in juni met veel panieklachten. constante hoge hartslag en kort ademigheid. Steeds wat verbeterd toen weer teruggevallen tot op een punt van constante achteruitgang, meer paniek en minder slapen. Ook ik ben bij de crisis GGZ beland, maar niet opgenomen Ik ben op lorazepam gezet om vervolgens geactiveerd t[lees meer...]e worden Kom maar ze hadden me ingeschat als paniekstoornis en erkende de burn-out niet. Dit ging van kwaad tot erger en nu gebruik ik 150 mg sertraline en 2 mg lorazepam voor 's nachts eventueel met 6,5 mg quetiapine. En een halve milligram sertraline voor overdag. Ik wil absoluut niet meer lorazepam gaan gebruiken, omdat ik de verhalen ken. Maar ik heb nu ook te weinig energie om af te bouwen. Dat hebben namelijk al geprobeerd en dat was niet gelukt Was jij tijdens de opbouw van je lorazepam ook nog steeds zo moe van je burn-out? Heb je tips? Ik weet niet of het via dit platform kan en of jij dat überhaupt wil maar ik zou graag met je in contact komen omdat ik jou verhaal zo herken in mezelf.

02-01-2021 | Vrouw | 30

20-03-2023 | Man | 32
lorazepam (1mg)
Indiase rotzooi, die Aurobindo. Andere hulpstoffen en werkzame stof is mee geklooid, gegarandeerd. Het wordt tijd dat de overheid eens gaat optreden tegen deze malafide bedrijven. Heb nu hetzelfde met de Citalopram. Ook nik meer leverbaar. Kreeg een of ander goedkoop mark. Ipv 1x 30mg nu 3x 10mg. Smakelijk ontbijt….

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
Erg tevreden met dit middel, werkt goed tegen klachten als onrust, slapeloosheid, angsten en chaotisch/drukke gedachten. Helaas wel verslavend en klachten veregeren na afbouwen/stoppen. Dus 'geneest' niet. Wel goed om tijdelijk te gebruiken, ook bij het afbouwen van andere medicatie. Bijwerkingen, vermoeidheid en moeite met concentreren. Autorijden is gevaarlijk met dit mi[lees meer...]ddel en bovenal strafbaar.

16-09-2021 | Man | 33
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

11-09-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (2,5mg)
Ik heb autisme, een burnout en kreeg hier een psychose overheen. Lorazepam hielp mij beter te slapen. Ik gebruik het nu een half jaar, maar blijkbaar is tot 4 weken normaal. Vanaf vandaag mag ik minderen, eindelijk. De bijwerkingen zijn gekmakend. Concentratieverlies, somberheid die steeds erger toeneemt, haaruitval, spierpijn, continue vermoeidheid. Je kunt niets meer als[lees meer...] je dit neemt, alleen slapen, dat dan weer wel.

02-05-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (1mg)
Ik slik dagelijks ongeveer 40 mg oxycodon per dag, savonds ongeveer 30 mg. Kan ik dan ook nog gewoon savonds 1 tablet van 1 mg van de lorazepam nemen? Mensen met ervaringen?

27-12-2022 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Middel heeft lange tijd gefunctioneerd, helaas doet het momenteel niet veel meer door vele gebruik. Enorm verslavend en flinke afkickverschijnselen zoals niet meer kunnen slapen.

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.

16-02-2019 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Gebruik dit middel nu al zo een 4 a 5 jaar in combinatie met Mirtazapine tegen Insomnia, slapeloosheid, slaapstoornissen, woede en agressie (staan niet in de lijst). Opzich heeft het wel een positief effect, alleen het zijn vrij kleine pilletjes met nog een breuklijn om ze te halveren naar 2x0,5mg. Ik slik er meestal 1 overdag en 2 voor het slapen gaan met mijn Mirtazapine[lees meer...]. Voordeel is wel dat het vrij snel uit je lichaam is en merendeels via de Urine eruit gaat, dus je lever wordt niet zo zwaar belast. Maar pas op aan dit middel ben je heel snel gewend en vandaar dat je steeds meer nodig kunt hebben. Ik zou dit niet aanraden voor mensen die verslavingsgevoelig zijn.

13-12-2022 | Man | 36
lorazepam (1mg)
İk kreeg last van vermoeidheid, nadat ik lorazepam kreeg. Ook was ik begonnen met vasten. Ik werd daardoor opgenomen in een (gesloten) kliniek. Daar werd ik kwaad, nadat ik lorazepam kreeg.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

20-01-2024 | Vrouw | 37
lorazepam (4mg/ml)
Ik kreeg Lorazepam voor geschreven voor paniek en angst en slaap problemen.Het werkte heel goed ,je hoofd is leeg en alle zorgen zijn weg en kon weer slapen.Ik dacht wat een top medicijn.Maar na weken kom je erachter dat het zéér verslavend is en dat je steeds meer nodig hebt.Ik heb het een jaar geslikt en ik wist dat ik er mee moest stoppen.Ik ben naar de huisarts gegaan [lees meer...]en die heeft me door gestuurd naar de psychiater,heb met haar een afbouw plan gemaakt met wekelijks consult.Ik ben overgezet naar diazepam wat langer werkte.Ik had een paar dagen veel last van de werking ,eenmaal toen ik gewend was ging het snel.Binnen 4 weken gestopt.Ik voelde me bevrijd en meer als mezelf weer.Ik had alleen last van een stijve nek maar dat was na 2 weken erna weg.Voor iedereen die wilt stoppen.Je kan alleen stoppen als je mentaal sterker bent.Je leven moet zoveel mogelijk stress vrij zijn.Ga naar een psychiater en maak een afbouwplan wat voor jouw werkt.Met een wekelijks consult.Zorg dat er dagelijks mensen om je heen zijn die je steunen.Je voelt je veel beter als je het niet meer gebruikt.Veel sterkte voor iedereen