lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

21-01-2016 | Man | 30
lorazepam (1mg)
Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.

14-07-2015 | Vrouw | 34
lorazepam (1mg)
Doordat het een zoektocht is geweest naar medicatie ivm allergische reacties ben ik op de lorazepam gezet. Het effect van lorazepam is maar van korte duur, binnen enkele maanden ben je er al aan verslaafd. Ik heb een jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, zonder dat ik dit wist en ben nu al ruim een half jaar bezig met afbouwen. Mijn klachten zoals angst en paniek wer[lees meer...]den erger, terwijl ik dacht dat het met mijzelf steeds minder goed ging. Het lijkt heel onschuldig maar dit is het niet. Ik wil zeker niemand bang maken, maar wel bewust maken. Als ik zou kiezen zou ik er niet aan beginnen, want het breng teveel meer problemen met zich mee dan je zou denken. Dit is overings met alle benzo's.

08-02-2020 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
Het is een in slaper x steeds honger x rare mond smaak

23-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief

18-11-2017 | Vrouw | 55
lorazepam (2,5mg)
Duf en niet in staat te functioneren. Constant dronken en niet stabiel op mijn benen. Slik normaal ook diazepam 5 mg maar vandaag na de eerste gift van 09.00 uur geen diazepam meer durven nemen. Wacht nu op telefoontje hulpverlener voor hulp.

02-01-2017 | Vrouw | 30
lorazepam (1mg)
Ben eraan verslaafd de bijwerkingen zijn vervelend t afbouwen zwaar ben hulp aan t zoeken erbij zonder medicatie erbij op weer wil ervan af kijken of de Ggz mij hiermee zal helpen.

27-02-2016 | Man | 72
Nervositeit
De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

28-10-2021 | Vrouw | 51
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

05-04-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Dit medicijn van prolepha geeft rare informatie over eten,als u de volledige dosis s avonds inneemt mag u pas na 4 uur eten op zijn vroegst.Zoniet dan kunt uzich ziek voelen de andere dag. Ik henb het hele internet na gekeken maar kan hier niks veder over vinden ,als ik dus nu een tablet neem een hele mag ik 4 uur niet eten?

30-09-2020 | Vrouw | 51
Stress
Ik gebruik al jaren benzodiazepines en probeerde wat anders omdat (zoals bekend) men er aan went. Het leek niet te werken en daarom nam ik na 2,5 uur nog een tweede. Na 3 uur was ik zo suf als een eend en moest moeite doen me wakker te houden. Ben nu nog suf, maar voel me wel lekker. Onlangs had ik ook al dezelfde ervaring met lorazepam, maar dacht toen dat het een andere [lees meer...]oorzaak had. Diazepam werkt bij mij ook wel aardig en clonazepam nog beter (is sterker). Het beste werkt Xanax (alprazolam) 1 of 2 mg (ook vrij sterk). Heb ook ooit weleens 1 mg lorazepam gehad, waar ik weinig van merkte. Deze 2,5 mg heb ik via via verkregen, want mijn huisarts vindt 2 mg diazepam al veel, 1-3 x daags. Via de Ashton Manual (zie het www) wil ik langzaam weer van de benzo's af, ik ben veel dikker dan ik 10 jaar terug was en heb een vermoeden dat de stress die ik ervaar een gevolg is van de benzo's. Je leert er niet meer mee omgaan, maar slikt het weg met een pilletje. In ieder geval is lorazepam 2,5 Apotex wel vrij sterk, maar lijkt langzaam in te werken (althans bij mij) en dat is wel jammer. Wees voorzichtig met benzo's, ik ken iemand die jarenlange afkickverschijnselen kreeg, zelfs met een afbouw van 6 weken (veel te kort uiteraard). Ik heb ooit van Tranxene een afkick van een jaar gehad, wel cold turkey (alleen de 1e en 2e dag nog 50% genomen). Toen wist ik nog niet dat het zo lang kon duren, is al 20 jaar geleden. Toen 10 jaar nauwelijks genomen en de laatste 10 jaar ben ik weer flink bezig helaas..

11-09-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (2,5mg)
Ik heb autisme, een burnout en kreeg hier een psychose overheen. Lorazepam hielp mij beter te slapen. Ik gebruik het nu een half jaar, maar blijkbaar is tot 4 weken normaal. Vanaf vandaag mag ik minderen, eindelijk. De bijwerkingen zijn gekmakend. Concentratieverlies, somberheid die steeds erger toeneemt, haaruitval, spierpijn, continue vermoeidheid. Je kunt niets meer als[lees meer...] je dit neemt, alleen slapen, dat dan weer wel.

02-09-2020 | Man | 52
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.

06-03-2020 | Vrouw | 19
lorazepam (1mg)
Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.

16-02-2019 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Gebruik dit middel nu al zo een 4 a 5 jaar in combinatie met Mirtazapine tegen Insomnia, slapeloosheid, slaapstoornissen, woede en agressie (staan niet in de lijst). Opzich heeft het wel een positief effect, alleen het zijn vrij kleine pilletjes met nog een breuklijn om ze te halveren naar 2x0,5mg. Ik slik er meestal 1 overdag en 2 voor het slapen gaan met mijn Mirtazapine[lees meer...]. Voordeel is wel dat het vrij snel uit je lichaam is en merendeels via de Urine eruit gaat, dus je lever wordt niet zo zwaar belast. Maar pas op aan dit middel ben je heel snel gewend en vandaar dat je steeds meer nodig kunt hebben. Ik zou dit niet aanraden voor mensen die verslavingsgevoelig zijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase