Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

25-05-2019 | Man | 36
Angst
Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

09-08-2020 | Vrouw | 43
Angst
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

07-04-2017 | Vrouw | 45
oxazepam (10mg)
Gekregen om de periode van opbouw antidepressiva te overbruggen. Leek af en toe niet te werken (wel versuffend, maar niet angstdempend). Werd er erg emotieloos van. Groot nadeel van de tablet is bovendien dat deze zo klein is dat breken ondoenlijk is.

20-01-2022 | Vrouw | 58
oxazepam (20mg)
Ik slik teveel naar heb zo'n angst door bupropion en diazepam... Doodziek van de angst Nu begin ik met mirtazapine... Hoop zo dat het helpt... Als ik nog maar ooit zonder angst kan en zonder oxazepam.... 4x20 mg is nog moeilijk vaak 😢 Kan iemand mij geruststellen dat het beter word??

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

27-06-2022 | Man | 69
oxazepam (10mg)
Ik kreeg weer last van onverwerkte emoties.30 jaar geleden door het overlijden van mijn vader dit niet goed verwerkt.Psychiater bij de hand genomen en er toch overheen gekomen.Nu binnen 2 jaar 4 vrienden kwijt geraakt(overleden).Nu weer het zelfde probleem.Blijkbaar kan ik dat maar slecht een plekje geven.Op moment vrij angstig en onrustig.ik gebruik 3x10mg oxazepam Binnen[lees meer...]kort naar een psycholoog hopelijk brengt hij wer verlichting in mijn leven.Gerrit

22-05-2023 | Vrouw | 73
Angst
Gebruik 10 tot 15 mg per dag. Inmiddels al 35 jaar. Kan gewoon een dag of 2 dagen met een half tablet of zonder. Niet meer uit mijn leven weg te denken. Teva en Sandoz werken bij mij goed