oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

17-08-2017 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Vorig jaar een heftige periode met angst en depressie doorgemaakt. Deze medicatie heeft mij geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Na een half uur begon het te werken en het hielp mij om alles weer even te kunnen relativeren. Ik was erg bang voor de verslaving, maar heb het op aandringen van de huisarts en psycholoog, 2 maanden lang 4x dgs ingenomen en vervolgens in ee[lees meer...]n keer mee gestopt. Geen problemen mee gehad. Dit is nu een jaar geleden. De periode dat ik het dagelijks meerdere malen innam merkte ik wel duizeligheid en soms wat afwezig. Als ik dan ging zitten en het gevoel over me heen liet komen, ging het na een paar minuten beter.

09-07-2016 | Vrouw | 22
oxazepam (10mg)
Toen ik aan mijn antidepressiva begon werd me door de arts aangeraden om daarbij ook oxazepam te gebruiken. Drie keer per dag mocht ik een tabletje innemen, zo lang ik het nodig vond. Ik heb dit een week lang gedaan, met een pakje van 20 tabletjes. Dit heeft me enorm geholpen! Een half uur nadat je het medicijn hebt ingenomen worden je gedachtes steeds vager en wordt je ru[lees meer...]stig. Het tabletje werkt zo'n drie uur, en tijdens deze periode was het voor mij onmogelijk om angstig te zijn. Nadat de tabletten op waren heb ik nog een keer 20 nieuwe tabletten gekregen. Ik nam af en toe nog een tablet in als ik naar een stressvolle situatie moest gaan, of als ik enorm angstig werd. Ik heb daar nu anderhalf jaar later nog steeds 15 van over. Als je veel last hebt van piekeren en je bent snel een vaak angstig, raad ik het zeker aan om deze medicijnen een keer te proberen. Ik zou wel oppassen dat je ze niet te vaak en te veel gebruikt, want dan denk ik dat het z'n werk niet meer doet. Ik hoop dat je iets aan mijn review hebt gehad! Veel succes en geluk!

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

12-03-2017 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Via de huisarts voorgeschreven gekregen in verband met een noodzakelijke ingreep waar ik doodsbang voor was. Al nachten niet geslapen, misselijk van angst. Er drongen zich niet meer continu horrorbeelden aan me op. Ik kon veel makkelijker afleiding zoeken. Was algemeen gewoon een stuk rustiger. Ook een nachtje goed geslapen en zelfs 's ochtends was ik vrij rustig. Rustig [lees meer...]tot in het ziekenhuis gekomen en pas toen ze me kwam halen sloeg de paniek toe. Maar ondanks die paniek toch gewoon nog mee kunnen lopen. Ivm sedatie mocht ik 's ochtends niks meer innemen, maar heb er zelfs toen dus nog effect van gehad. Zonder was ik niet eens tot in de auto gekomen, laat staan het ziekenhuis.

09-07-2019 | Man | 26
oxazepam (10mg)
Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

20-02-2015 | Vrouw | 29
Paniekaanvallen
Bij sporadisch gebruik werkt het middel effectief. Ik slaap er beter door en heb minder last van paniekaanvallen. Het zijn kleine tabletjes en dus makkelijk in te nemen. Door beide voorgaande redenen vind ik het ook een 'eng' geneesmiddel en makkelijk verslavend. Als bijwerking heb ik de dag erna vaak hoofdpijn/een zwaar hoofd en ben ik ietwat versuft, dat vind ik uitera[lees meer...]ard niet zo fijn.

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

14-11-2015 | Vrouw | 34
oxazepam (10mg)
Alleen gebruiken als het echt echt niet gaat, zeer verslavend en als je bent afgebouwd kan het nog een nasleep geven. Ik heb er even goed baat bij gehad. Maar vind het vreselijk dat ik niet al eerder heb moeten stoppen. Door onrust was ik verkeerd gaan ademen en werd het een virtuele cirkel. (Weet ik nu pas na 2 maanden van afbouwen, had mn dokter me wel eerder mogen doors[lees meer...]turen). Nu loop ik bij een psychosomatische-fysiotherapeut om mn lichaam te trainen. Dus probeer gelijk zo'n fysiotherapeut en evt psycholoog op te zoeken om de bron weg te halen, zodat je snel zonder kan. Het kost mij nu veel best veel om door te zetten en niet weer naar de pillen te grijpen. Ook al weet ik dat ik ze niet nodig heb, want ik werd onrustiger van de pillen, ja zelfs van het laatste halfje die ik op het einde slikte. Het dooft ook je emoties, dus bij afbouwen kom je weer tot leven.. Jammer genoeg voelen tranen dan heftiger dan dat je kan herinneren. Dus kijk uit. Het werkt, maar voorkomen is beter.