Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

09-03-2017 | Vrouw | 28
Onrust
op zich werkte het heel goed. maar het lijkt te veel op dat je een paar heisjes van een hars joint hebt gehad. beetje zweverig en vanwege mijn verleden en ik toen erg van blowen hield. het is niet iets wat je iemand die verslaving gevoelig is moet voorschrijven. ik heb na de eerste er geen meer genomen. omdat ik teveel aan drugs moest denken. en daar weer verlangens naar[lees meer...] kreeg (wat ik dus niet wil).

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

18-03-2019 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Onrust
Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen

26-07-2018 | Vrouw | 40
Onrust
oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

30-11-2023 | Man | 57
Onrust
Ik gebruik al jaren 10mg zo nodig. Ik gebruik het tegen ADHD ongemakken. Ik gebruikte eerst ritalin, maar ivm enorme bijwerkingen ben ik daar mee gestopt. Raak er niet verslaafd aan. Ik gebruik het soms ook een periode niet. Gelukkig doet de huisarts nooit moeilijk omdat zij weet dat ik er verantwoord mee om ga. Ik ben er erg mee geholpen. Ik gebruik het dus off label om[lees meer...]dat Oxazepam hier niet in eerste instantie voor bedoeld is.

12-04-2023 | Man | 65
Onrust
Heb door depressieve gevoelens als gevolg van oorsuizen behoorlijk wat oxazepam geslikt. Afbouwen heb ik heel erg langzaam gedaan, in twee weken, telkens na 2 dagen een kwart eraf. In de vroege morgen daardoor erg rare dromen en trillerige ledematen, gecombineerd met nare gevoelens. Ging langzaam beter en was na ruim een maand clean. Gebruik af en toe is ok, niet meer da[lees meer...]n 3 x 10 mg per week (aldus mijn huisarts)

07-05-2023 | Vrouw | 67
Onrust
Vreselijk begin er nooit aan het helpt niet en je ga door een hel met afbouwen ben er nu 3 maanden van af maar is vreselijk misselijk en down en duizelig is niet te doen ik snap niet dat de huisarts die zo lang voorschrijft 2 jaar lang

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..