Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

14-05-2023 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Ik heb eerder een vraag. Heeft er iemand ervaring met medicatie tegen allergie. Mijn zus mag geen meer nemen waardoor ze nu heel ziek is van de allergie. Is er een medicijn dat wel samen mag genomen worden

14-03-2019 | Man | 54
Zenuwachtigheid
Help tegen zenuwen...maar op den duur gewenning

09-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.

15-02-2016 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Xanax retard voorgeschreven gekregen, nadat een ad me niet hielp. In het begin een wondermiddel, na 3 maanden tolerantie, toen begon het gedoe: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag enz. Achteraf heeft de huisarts me dit veel te lang voorgeschreven (ruim 7 mnd).. Hij heeft een soort junk van me gemaakt. Afbouwen van Xanax retard is erg moeilijk. Nu alles omgezet in diazepam en da[lees meer...]n dit afbouwen. Waarschuwing: gebruik dit niet lang, want ervan af komen, duurt langer dan de tijd dat je er goed bij voelt... Voor mij NOOIT meer.

30-12-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
ik heb last van erg gespannen spieren, pijnlijk dus eerst sertraline geslikt, maar daar kon ik helemaal niet tegen. Arts heeft Xanax retard voorgeschreven: de eerste 2 maanden werkte het geweldig, daarna kwamen de klachten langzaam terug. Tegen kerst ook heel veel nervositeit op mn maag, arts heeft dosis verhoogt, omdat ik ook weer ging trillen. nu ben ik bang dat ik er no[lees meer...]oit meer afkom (arts zegt van wel), al met al: Ik vind het moeilijk dit "nodig"te hebben.

21-09-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
na een paar maanden sertraline geprobeerd te hebben, ben ik op advies vd huisarts overgegaan op xanax retard 1 mg. heb veel last van spanningen (ben hoog sensitief, dus pik ze ook op van andere mensen om me heen). Nu gaat het weer heel goed met me: de scherpste kantjes zijn ervan af, kan weer "normaal" leven. kortom zeer tevreden!! (en dat het verslavend zou zijn: jammer d[lees meer...]an, beter een wat relaxter bestaan, dan constant onder hoogspanning staan).

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

30-03-2023 | Man | 53
alprazolam (1mg)
Na hartinfarct en GPA (ziekte van wegener) plots weer angsten en paniekgevoelens. Xanax retard, en soms bijkomend een xanax van 1 mg doen me dan rustig worden en laten me ook slapen. Ik besef dat ik verslaafd ben, heb minder emoties, zowel positief als negatief. Voel me gelaten, niet echt depressief maar alsof het allemaal niet zoveel uitmaakt. Mensen lijken het moeilijk t[lees meer...]e begrijpen en al snel krijg je de stempel van - het zit tussen je oren -. Ik heb er baat bij maar zou er toch graag ook weer vanaf komen. De retard van 1 Mg smorgens werkt voldoende om de dag door te komen, maar het is extreem verleidelijk om s’avonds een gewone van 1 Mg bij te nemen. Kort erna val je gelukzalig en rustig in slaap, maar de dagen zonder zijn een hel. Elk uur kan ik dan tellen. Ja de circel is dan rond. Ik ga het met mijn medisch zorgteam bespreken en een concreet afbouwschema vragen, al zeker de extra van s’avonds halveren naar 0,5 … Veel succes iedereen en ik hoop dat jullie allemaal goed geholpen en begrepen worden, indien mogelijk blijf langdurig van deze extreem verslavende medicatie weg.

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

08-07-2020 | Man | 52
Angst
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

11-09-2016 | Vrouw | 51
alprazolam (1mg)
Na mijn aanranding, in ons eigen dorp nog wel, sliep ik niet meer, had ik erge nachtmerries... Daarbij ook nog een zoon die zichzelf echt in nesten heeft gewerkt en waar mijn man niet met mij wil over praten ... Ben ook bijna letterljk gecrasht op het werk.... Alles moet ik zelf regelen ...toen heeft de huisarts Xanax retard 1mg en zolpidem 10mg voorgeschreven .. Voel mij [lees meer...]er redelijk goed mee en ik slaap ook weer redelijk goed zonder nachtmerries maar als ik dit hier allemaal lees weet ik niet of ik er wel goed aan doe... Moet ik mij weer slecht gaan voelen en weer niet meer slapen of toch maar blijven gebruiken ook al lijkt het zo verslavend te zijn ......

14-01-2019 | Man | 50
alprazolam (2mg)
Waarschuwing: dit is totaal ongeschikt voor behandeling angst/paniekstoornis! Dit medicijn is een pure drug. Alleen geschikt voor kortstondig gebruik (Max 3 weken) voor bijvoorbeeld afkicken alcohol of zeer incidenteel gebruik. Na 4 SSRIs te hebben geprobeerd, Paroxetine, Venlafaxine, Fluvoxamine en Citalopram, allemaal in de hoogst toegestane dosis en geen oplossing vo[lees meer...]or mijn klachten, is mij geadviseerd om XANAX retard 4mg voor angststoornis en Mirtazapine te voor depressies te gaan slikken. Ik hadcirca 20 paniekaanvallen per dag, met de SSRIs gereduceerd tot circa 10. Toen dus op advies psychiater XANAX. Werkte na een paar uur! Nog maar 1 of 2 paniekaanvallen per dag. Zelfs Citalopram 60 mg Cold Turkey gestopt de volgende dag zonder enige ontwenningsverschijnselen. Maar helaas: na circa 2 maanden kwamen de klachten weer keihard terug. Nog 2 maanden zinloos doorgeslikt en toen twee weken terug van 4mg naar 2mg gegaan zonder problemen. Toen vorige week van 2mg naar 0mg. Mensen, doe dit nooit! Ik ben 4 dagen doodziek geweest. Vergelijkbaar met 100x de zwaarste griep die ik ooit heb gehad. Trillen, kosten, zweten, ademhalingsproblemen, hoofdpijn, niks eten, niet geslapen en ga zo maar door. Ik dacht af en toe dat mijn laatste uur geslagen had! Natuurlijk had ik moeten Googlen dan had ik gezien wat voor troep dit was en dat je voor de afbouw wel een half jaartje of zo moet uittrekken. Cold Turkey is zelfs zeer gevaarlijk en kan tot beroertes en in het ergste geval tot de dood leiden. In Amerika zijn er honderden detox centres voor het helpen afkicken van XANAX. Dat zegt al genoeg. En natuurlijk had mijn huisarts die de medicatie inmiddels had overgenomen mij moeten waarschuwen toen ik mijn plannen kenbaar maakte te willen stoppen. Maar ik dacht: het middel is allang niet meer effectief, dus zal Cold Turkey stoppen niet zo moeilijk zijn. Na ben ik in de 5de dag en gaat het gelukkig al wat beter, het ergste lijkt wel achter de rug. Denk goed na voordat je met dit middel begint!

23-05-2017 | Man | 50
Onrust
Sinds kort heb ik de diagnose ADHD gekregen met nog wat stoornissen. Gelijk aan de Ritalin gezet en daarna nog vier andere stimulerende medicijnen getest. Slecht resultaat terwijl ik zelf al een tijd aan zelfmedicatie deed en daaruit bleek dat Xanax voor mij enorm goed hielp en nog steeds. Gebruik nu een half pilletje per dag en ik voel me daarbij enorm goed. Af en toe tik[lees meer...] ik een pilletje Dexamfetamine in combi met Xanax, gaat geweldig. Officieel mocht ik Xanax niet gebruiken vanwege het verslavingseffect, maar bij geen ander alternatief blijf ik dit gebruiken. Top medicijn. Bijwerkingen zijn af en toe wat warrig of last van kort geheugen.....

11-09-2014 | Vrouw | 50
alprazolam
Heb ooit een jaar of drie geleden xanax gebruikt om rust te krijgen, gebruikte 1/8e van de dosering, eens per week of nog minder. Het was een moment van algehele, totale rust waar ik helemaal van bij kwam. Nu heb ik het aan de arts gevraagd omdat ik sinds april dit jaar last heb van paniek, onrust, hyperventilatie, angst (de "zenuwen" in het kort). (Dit komt door de "crisi[lees meer...]s" - gebrek aan werk en een aantal zeer akelige persoonlijke dingen in een relatie. Ik ben alleenstaand.) Ik ben van plan om het pilletje van .25 mg in 4 te breken, en in de avond dat kleine stukje te gebruiken, 2x per week of 3x per week. Het spul is verslavend, dus je moet er goed mee oppassen. Mijn bevindingen zijn dat ik in me in de morgen hartstikke goed voel, zo uitgerust en gemotiveerd dat ik er weer een paar dagen tegen kan. Na het slikken krijg ik een heerlijk gevoel van ontspannenheid, geen piekeren meer, mijn hoofd is "stil" en mijn lichaam komt tot rust. Mijn slaap is dan diep en rustig, en ik kom weer tot mezelf. Mindfulness is een aardige bezigheid die goed aansluit bij het gebruik van xanax als je de "zenuwen" hebt over je situatie.

01-11-2020 | Man | 49
alprazolam (0,25mg)
Acne/puistjes

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.