Nervositeit (3 meningen)

15-02-2015 | Man | 39
alprazolam
Ik ben het met iedereen eens het is heerlijk spul. Helpt je gedachten gefocust te houden, meer zelfvertrouwen. Maar ben eigenlijk benieuwd in hoeverre ik hierin door sla. Het blijft een middel dat je veranderd. Daar komt bij stop er maar eens mee?! Ik hoor hangstier iedereen heel schijnheilig zijn!! Maar denk dat de meeste mensen die zeggen dat ze alleen af en toe en een k[lees meer...]lein beetje nemen het meest verslaafd zijn. Ik kan je op een briefje geven dat er weer af komen bijna onmogelijk is. En al helemaal accuut. Je krijgt last van woede uitbarstingen. Raakt je zelfverzekerdheid kwijt!! Kort om als je graag afhankelijk wordt van een medicijn gewoon nemen. Zo niet 2x over nadenken. Het zijn geen medicijnen maar drugs. Vergis je niet!!! Daar naast geneest het niets, maar maakt het erger op de lange termijn waneer je het niet meer neemt!!

08-07-2014 | Vrouw | 49
alprazolam
ik heb xanax gebruikt in het begin van mijn angststoornissen en in het begin hielp dit ook wel maar na een hele tijd hielpen ze niet meer en ben ik overgestapt naar alprazolam en dit werkt prima

07-04-2014 | Vrouw | 41
Nervositeit
Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.

09-03-2014 | Man | 37
alprazolam
Ik ben 37 jaar en neem Xanax vanaf mijn 18 jaar.eerst begonnen met de gewone ( geen retard ) na een moeilijke scheiding van mijn ouders...nadat ik deze periode had verwerkt terug clean zonder problemen en een hele tijd geen medicatie nodig gehad....telkens ik een moeilijke fase in mijn leven doormaakte terug naar die xanax gegrepen omdat deze mij toch een vorm van rust gaf[lees meer...] en ik deze van mij kon afzetten....ik zit nu 8 jaar in een relatie en de laatste 4 jaar neem ik nu onafgebroken xanax retard 0,5mg...ik weet dat dit niet veel is in vergelijking met andere en ik wil dit ook zo houden maar heb dit nodig door mijn drukke leven ( werk,kinderen,stress ) om goed te kunnen functioneren....het grote probleem is wel zoals reeds vele mensen hebben vermeld dat uw gevoelens vlak worden,emotieloos en eigenlijk als een robot door het leven gaat en de momenten dat je daar bij stil staat maken u eigenlijk wel vrij depressief,daarbij komt ook dat ik vroeger enorm veel energie had en vandaag de dag is dit dag en nacht verschil...als ik thuis kom zit er geen fut meer in mij en het enige dat ik nog doe is slapen en in de zetel zitten en dat wil ik niet meer...niet voor mijn kinderen en zeker niet voor mijn vrouw...vandaar dat ik tot het besluit ben gekomen om met dit medicijn te stoppen al kost het mij veel moeite en bijwerkingen...ik ben ervan overtuigd dat ik door een hel zal gaan maar ik wil terug een energieke vader worden voor mijn kinderen en echtgenote. ik ben nu 5 dagen gestopt en tot op heden vallen de bijwerkingen vrij goed mee...ik zal wel indien het echt nodig is 1 innemen en in verloop van tijd zal mijn lichaam daar ook minder snel om vragen zodanig dat er een tijd komt dat ik volledig clean ben...ik voel nu reeds dat ik meer energie terug krijg en dat ik echt VOEL dat ik leef. het enige dat ik voel is een beetje nerveuzer en onrustiger zijn...maar dit al bij al mee. ook een vorm van sufheid in het hoofd maar we gaan door tot het eind. bij deze mij besluit: ik vind het een uitstekend medicijn voor mensen die er nood aan hebben maar langdurig gebruik zou ik zeker vermijden.

05-02-2014 | Vrouw | 44
Hyperventilatie
ik heb in het jaar 2000 zware aanvallen van hyperventilatie dus neem ik al 14 jaar xanax kan dat kwaad?????

07-01-2014 | Man | 27
alprazolam
Dit medicijn heeft me zeker geholpen! Heb hiervoor nooit medicijnen of wat voor troep dan ook gebruikt dus denk dat mijn lichaam ook wat beter op reageerd dan bij een gemiddelde pillenslikker.. Afbouwen was een extremen en vooral nare ervaring. Ik had last van angst/hyperventilatie en nare gedachtes (piekeren). Deze werden goed weg genomen. Dacht ook wel te kunne[lees meer...]n autorijden (DOE HET NIET) Je bent letterlijk zo stoned als een kanarie.. Tijdens het afbouwen (van 1mg retard naar 0.5mg retard naar 0.25mg geen retard) had ik last van angst. Net als zonder medicijnen precies voor het slapen gaan. Zodra de schakelaar in me hoofd van wakker naar slaap omgezet werd maakte mijn lichaam constant een paniek reactie (zie ademteug nemen en volgas adrenaline aanmaken) Hierdoor sliep ik niet. Met gebruik van dit medicijn werd dit totaal weg genomen (Was zo blij) tot ik over ging op de 0.25 die maar 8 uur werken.. Ik moest ook stopdagen inlassen.. (ware terrornachten) Begon te dromen en ook echt over de gekste dingen.. Heb nu nog steeds de angst maar zeker wel minder als voorheen. Ga nu Valdoxan proberen omdat slapen nog steeds een complete opgave is. Hopelijk helpt het ook verder met afbouwen

29-04-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
ik heb posttraumatische stress en zondig mezelf af naar andere toe en kan niet goed omgaan met kritiek en onrechtvaardigheden waardoor ik snel in de aanval ga als verweer en begin te piekeren over alles en nog wat. ik ben naar de dokter gegaan en die kwam al snel met de conclusie dat dit medicijn mij wat stabieler zou maken in mijn dagelijkse sociale leven dat totaal zit [lees meer...]lag, omdat ik de deur niet meer uit durfde te komen en snel geïrriteerd over kwam. de eerste maanden ging het erg goed na innamen van het medicijn. na een tijdje kwamen mijn klachten heftiger terug en heb een hogere dosis gekregen. dat ging goed en sinds kort hebben wij besloten dat het tijd werd om af te bouwen. ik ben van 2mg nu op 0,5mg gegaan en de klachten komen weer terug, alleen heftiger dan voordat ik die medicatie in had genomen. dus ik moest weet terug naar 2mg en zo nodig naar 3mg. ik loop nu als een zombie in de rondte en tril als een gek en mijn concentratie is bar slecht. ik kan niks onthouden en twee keer nadenken als iemand wat tegen mijn zegt. ik zie alles draaien en ben een gevaar in het verkeer on dat ik de situatie niet in kan schatten en schrik van harde geluiden en onverwachte bewegingen, ik heb ook heftige hoofdpijnen en oorsuizen en misselijkheid tegen braken aan. mijn ledematen beginnen op te zwellen en een klein stukje lopen kost vele inspanningen. het liefst wil ik van deze medicatie af en vind het een chemische bende dat nauwkeurig in de gaten moet gehouden worden als het aan iemand word voorgeschreven.. het grijpen naar een pilletje meer word best wel makkelijk voor de patient en daar moet meer toezicht op gehouden worden.. deze troep is erg verslavend dus er moet ook geestelijke toezicht worden gehouden bij dit medicijn.

26-03-2013 | Man | 18
Hartkloppingen
Begin dit jaar kreeg ik plots last van hartkloppingen en hart-ritme stoornissen. Ik mezelf toe verplicht om dit te onderzoeken. Wat bleek een vorm van stress, er werd mij Xanax voorgeschreven en moet zeggen dat dit medicijn me niet helpt. Mijn hartslag gaat in een fractie van een sec. omhoog tot wel 160 slagen / min. gecombineerd met hart-ritme stoornissen. Ik kan mezelf m[lees meer...]oeilijk onder controle houden maar, moeilijk gaat ook dus even een boodschap aan mensen met hart-probs, In welke situatie u zich begeeft, blijf kalm en aanvaard leven zoals het daadwerkelijk is..

28-12-2012 | Vrouw | 66
Hoofdpijn
mijn moeder zit momenteel in ze zeggen een afkick met zware hallucinaties ik wist geen eens dat je dat daar van zou krijgen - ze gebruikt alprozalam (xanax) al bijna zeven jaar het laatste jaar aan vijf a zes pillen per dag lange tijd heeft ze er veel meer genomen weet iemand aub hoe lang de afkick verschijnselen duren? ik hoop dat ze niet blijvend zijn

24-09-2011 | Man | 50
Angstklachten
Ik gebruik vanaf ongeveer maart 2009 4 x 0,5 mg xanax per dag oplopende tot nu 6 x 0,5 p.d. Het werkt uitstekend tegen angst, maar..... de bijwerkingen bij mij zijn: moeheid, traagheid, tot niks kunnen komen en vooral wekt het mijn eetlust op. Ben de laatste 2 jaar zo'n tien kilo aangekomen. Krijg altijd honger na inname. Moet ik wel zeggen dat ik er soms 10 (van 0,5 mg) [lees meer...]p.d. neem. Probeer te stoppen, maar het brengt je in een roes, even alles vergeten en dat voelt lekker... Kreeg het middel omdat niets anders helpt tegen mijn angsten (therapieen). Voel me eraan vastzitten en dat wil ik niet. Afbouwen gaf zeer vervelende verschijnselen, erg zwaar, maar misschien wilde ik dit te snel (binnen 1 week). Conclusie: het is een beregoed middel waar het voor bedoeld is, maar bijwerkingen en vooral afbouwpogingen zijn niet mis. Verder las ik nog een stukje van iemand anders: ''Ook heb ik nu last van erge depressieve gevoelens,veel huilen en erge hartkloppingen. Weet iemand of die hartkloppingen/onregelmatige hartslag te maken kan hebben met het langdurige gebruik? '' Ik heb juist het omgekeerde. Het vermindert gevoelens, dus ook mijn depressieve gevoelens. Ik kan moeilijker huilen en het stopt juist mijn hartkloppingen. Dit allemaal bij langdurig gebruik. Denk niet dat uw klachten van xanax komen.

23-08-2011 | Man | 29
alprazolam
Qua werking is dit een goed medicijn maar de afkickverschijnselen vond ik vreselijk. Zelfs als ik het slechts twee dagen achter elkaar gebruikte had ik daar de dag erop al veel last van. Het ging dan met name om overgevoeligheid voor geluid en trillen, heel veel transpireren en zelfs lichte hallucinaties. Ik heb dit medicijn overigens alleen maar voor incidenteel gebrui[lees meer...]k. Ik heb het ook nooit voor een langere periode dagelijks gebruik. Ik vind het daarom ook wel vreemd dat ik zo snel last heb van afkickverschijnselen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

05-06-2011 | Vrouw | 25
alprazolam
Zeer verslavend. Jarenlang enorm verslaafd geweest, nu in 1 keer afgekickt maar enorme bijwerkingen (epileptische aanvallen zonder epilepsie te hebben, trillen, hallucineren, naast de initiele psychische afkickverschijnselen zoals extreme doodsgedachten, extreem veel angst en extreme emoties) die nog niet over zijn. Het gaat wel om extreme verslaving (16 tot 50mg per dag) [lees meer...]gepaard met afkicken van alcohol. Werkt wel fantastisch, maar het is gewoon af te raden. Uiteindelijk raak je na een bepaalde periode juist veel angstiger en lijd je veel meer aan insomnia dan voorheen. Jammer dat men me niet echt op voorhand heeft gewaarschuwd en ik zelf ook wel dacht dat het wel zal gaan, maar het is wel een levensles.

13-11-2020 | Vrouw | 47

01-11-2020 | Man | 49
alprazolam (0,25mg)
Acne/puistjes

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.