Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

22-01-2015 | Man | 79
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit al van 1995 zo al 20 jaar na een zwaar ongeval maar in moet elke avond een half nemen er zonder gaan dat meer, maar een zalig nacht rust en wat is nog goed ???

20-01-2018 | Man | 73
alprazolam (0,5mg)
Ze werken goed ,heb weinig last van de paniekstoring. je kunt ze beter bij de huisarts bestellen . de kosten via internet zijn veel te hoog . ik betaal 18 euro voor 180 stuks van 5 mg . dus via internet lijkt het een beetje op oplichting

17-04-2015 | Man | 70
Stress
Ik gebruik Xanax regelmatig. Niet elke dag. Alleen als ik teveel te doen heb en er teveel dingen zijn die ik moet doen. Ik ben het eens met die man van 54, want door die tablet Ga ik weer als een speer en heb ik alles weer op een rij. Geen last van ontwenningsverschijnselen, maar ik gebruik ook niet elke dag.

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

11-11-2019 | Vrouw | 66
Angst
angst

14-03-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (0,5mg)
Vorig jaar voor de 1e keer angstaanvallen gekregen. Nog nooit meegemaakt en wat is dat vreselijk. Kreeg rare pijnen overal. Bang om een hartaanval te krijgen door die hartkloppingen. Durfde zelfs amper nog te eten door rare pijnen en zowat overal bang voor. Nu ben ik absoluut tegen medicijnen omdat die vaak verslavend zijn. Geen ervaring met xanax dus. Ik schrik hier [lees meer...]ook over de ervaringen met dit soort medicijnen. Iemand weleens van het hormoon Cortisol gehoord? Als die op een gegeven moment te hoog is dan krijg je o.a. angstaanvallen. Wist dat dus helemaal niet. Waarom hebben huisartsen het hier helemaal niet over. Vermoedelijk bij mij ontstaan door een enorm slaaptekort en stress. Had een oorzaak uiteraard. Oorzaak is nog niet helemaal weg maar ga er anders mee om. Dus ik aan de slag..Veel op internet gezocht. Dat vreselijke gepieker, daar is moeilijk vanaf te komen. Het is een soort drang. Komt steeds weer terug. Het enige wat ik wilde uitproberen was o.a. die cortisol verlagen in m'n lichaam. Van die alsmaar opkomende paniek afkomen. Door zoveel mogelijk af te leiden, dwingen positief te denken: Laat het los, van je af laten glijden, komt wel goed enz... (viel echt niet mee) ging het langzamerhand steeds beter. Slapen was ook een probleem. Ook weer inzetten op andere gedachten voor het slapen. Toch bleef er wat onrust af en toe terugkomen. Kwam Histamine tegen. Wist niet dat voedsel waar histamine inzat ook voor zoveel onrust kon zorgen? Oke, einde verhaal is dat het steeds beter ging. Dat alsmaar opkomende dwangmatige gepieker en die gruwelijke onrust verdween bij mij, omdat het lichamelijk beter ging. Zat dus NIET in mijn hoofd maar was echt een lichamelijke kwaal geworden. En daarbij ben ik ook op een eventueel vitaminetekort gaan letten en bijv. caffeinegebruik. En al helemaal samen met alcohol natuurlijk (triggers). Wilde toch even mijn ervaring delen. Misschien heeft iemand er wat aan.

28-02-2023 | Vrouw | 62
alprazolam (0,5mg)
Ik heb jaren alprazolam gebruikt 2 van 0,5mg. Nu sinds een aantal weken afgebouwd te hebben op 0. Slapen gaat slecht, nam ze altijd in de avond voor het slapen in. Ik ben nu veel helderder,en zie er ook veel beter uit. Mensen zien dat ik er veel beter uit ziet,ben zo blij dat ik die stap na zoveel jaren genomen heb.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel

26-01-2024 | Man | 61
alprazolam (0,25mg)
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

17-09-2022 | Vrouw | 61
alprazolam (1mg)
Ik heb door een ernstige paniekstoornis 23 jaar dit medicijn moeten slikken. Ik heb nu andere pillen en het kostte weinig moeite om het af te bouwen, ondanks dat ik er heel erg tegenop zag. Het is prima gegaan. Zonder had ik destijds niet door gekund. Het was op dat moment mijn redding.

20-07-2016 | Vrouw | 60
goed !

17-09-2013 | Man | 60
alprazolam
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

25-11-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Na een aantal jaren xanax gebruikt te hebben, heb ik afgebouwd om niets meer te nemen. Ben dan heel depressief en suïcidaal geworden. Na een 6 tal maanden terug gestart met xanax, de sombere gevoelens verdwenen voor de zon, ik wil terug LEVEN.

17-02-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op een antwoord. Ik wil die meneer bedanken om voor mij te duimen. Ik hoop binnen enkele dagen of weken te zeggen ik ben benzo-vrij. Want het is nog niet helemaal uit mijn lichaam. Dat voel ik. S'morgens beginnen beven en bibberen, en zweten, maar het is nu menselijk. Mijn korte termijn geheugen is ook nog niet helemaal terug... Mijn psychologe zegt dat het[lees meer...] wel in orde zal komen. Ik hoop het. Maar ik voel mij goed nu, nog niet super, maar het gaat. Nog even doorbijten...

31-01-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op mijn verhaal. Ik was aan het afkikken. En zat al tamelijk ver. Daar ik met mijn eigen geen blijf meer wist hebben ze mij opgenomen. Maar ik heb er mij 20 jaar goed bij gevoeld. Nu ik er vanaf ben en een lijdensweg heb ondergaan, durf ik er niet meer mee herbeginnen. Vorige week nam ik nog een kwartje voor te gaan slapen. Nu niks meer, en ik voel mij nog[lees meer...] een beetje draaierig, maar ik moet nog een week doorbijten, en hopelijk ben ik dan helemaal clean. Het kan ook nog wat langer duren aangezien ik ze zo lang ingenomen heb. En ik zal er niet meer mee herbeginnen. Ik voel mij gezien de omstandigheden van het afkikken ,mij er wel goed bij. En hopelijk kan ik tegen het verlof zeggen, oef ik heb een ander leven.

29-01-2023 | Vrouw | 59
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.