Nervositeit (3 meningen)

22-01-2015 | Man | 79
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit al van 1995 zo al 20 jaar na een zwaar ongeval maar in moet elke avond een half nemen er zonder gaan dat meer, maar een zalig nacht rust en wat is nog goed ???

20-01-2018 | Man | 73
alprazolam (0,5mg)
Ze werken goed ,heb weinig last van de paniekstoring. je kunt ze beter bij de huisarts bestellen . de kosten via internet zijn veel te hoog . ik betaal 18 euro voor 180 stuks van 5 mg . dus via internet lijkt het een beetje op oplichting

15-04-2011 | Vrouw | 72
Tinnitus
Van de een op de andere dag gestopt met een xanax per dag. Had het 16 jaar gebruikt maar ik mag er geen auto mee rijden en toen cold turkey gegaan. Nu is de tinnitus weer erger geworden na gestopt te zijn. Vanavond een genomen en het suizen werd minder. Wat moet ik nu?

17-04-2015 | Man | 70
Stress
Ik gebruik Xanax regelmatig. Niet elke dag. Alleen als ik teveel te doen heb en er teveel dingen zijn die ik moet doen. Ik ben het eens met die man van 54, want door die tablet Ga ik weer als een speer en heb ik alles weer op een rij. Geen last van ontwenningsverschijnselen, maar ik gebruik ook niet elke dag.

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

28-12-2012 | Vrouw | 66
Hoofdpijn
mijn moeder zit momenteel in ze zeggen een afkick met zware hallucinaties ik wist geen eens dat je dat daar van zou krijgen - ze gebruikt alprozalam (xanax) al bijna zeven jaar het laatste jaar aan vijf a zes pillen per dag lange tijd heeft ze er veel meer genomen weet iemand aub hoe lang de afkick verschijnselen duren? ik hoop dat ze niet blijvend zijn

18-02-2012 | Man | 65
Maagzuur
Nadat ik gedurende 2 weken antibiotica (Augmentin) had moeten nemen kreeg ik vermoedelijk als gevolg daarvan veel last van reflux (maagzuurosptoot), vooral 's nachts. Ik werd er regelmatig wakker van en had 's morgens een door het zuur verbrandde keel. De dokter shreef Zantac voor (2x per dag te nemen). Twee weken later had dit al wel een beetje geholpen maar toch bleef er[lees meer...] altijd nog wat reflux over. Alhoewel ik absoluut geen angstgevolens had of met een depressie kampte kreeg ik Xanax voorgescrhreven, samen te nemen met die Zantac. Een half pilletje 's morgens en een half 's avonds (de helft van 0,25 mg). De Xanax kalmeerde mijn zenuwen waardoor de zuurproductie in mijn maag in samenwerking met Zantac ook afnam.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel

20-07-2016 | Vrouw | 60
goed !

17-09-2013 | Man | 60
alprazolam
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

28-10-2019 | Man | 59
alprazolam (0,25mg)
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

21-04-2018 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik nu al 25 jaar xanax (alprazolam) 0.25mg. Ik begon met 3 tot 4 per dag plus seroxat. Nu sinds 3 jaar bij erge paniekaanval en angst neem ik een halve en dat doet ook prima zijn werk. Voordat ik naar bed ga ook een halve om rustiger te kunnen slapen. Ik vind het een top medicijn en wil geen andere of zwaardere. Die halve maakt me niet 100 procent angstvrij maar helpt[lees meer...] me wel met relativeren en logisch denken waarom ik die angst heb. Dat helpt ook heel goed.

30-11-2016 | Man | 59
alprazolam (2mg)
Overspannen/burn-out
Gewoon geen goede communicatie tussen een huisarts en een psycholoog heeft geleid tot het te lang gebruiken van Alprazolam. Het heeft zelfs geleid tot een zeer ernstige burn out. Gelukkig heeft de bedrijfsarts de juiste beslissing genomen. Een bezoek aan het AMC, psychiater van AMC de Meeren, heeft me aangegeven dat deze medicatie me nooit gegeven had mogen worden. Leve de[lees meer...] medische wereld. Gelukkig heb ik een afkickmethode gevolgd. De domste fout van mijn huisarts: Tijdens een bezoek vragen of nog alprazolam moest hebben. De wetenschap dat de psychiater hem een brief heeft geschreven.

23-07-2013 | Man | 58
alprazolam
Ik vind dit een verschrikkelijk middel, mijn man is zwaar verslaafd aan dit middel hij slikt dit middel al 12 jaar dagelijks. Volgens de huisarts is hij het niet eens nodig de huisarts geeft wel een recept voor dit middel we moeten het inmiddels wel zelf betalen, mijn man komt niet van deze drugs want dat is het af ! Ik vind het een afschuwelijk middel het is hetzelfde als[lees meer...] harddrugs.